Четвъртокласници - 2023/2024

  • 39 519
  • 576
  •   1
Отговори
# 450
  • София
  • Мнения: 23 198
При нас са обявили до 7 юни.

# 451
  • София
  • Мнения: 208
Споделете какво ще преговарят четвъртокласниците за НВО.

# 452
  • София
  • Мнения: 5 301
Нищо.

# 453
  • Мнения: 1 710
И у дома нищо.

# 454
  • Sofia
  • Мнения: 4 538
В училище достатъчно нанагорно им дойде. Вчера са правили 3 теста от по 60 мин. Днес ме събуди да моли да го взема преди 17,30 ч. ,че не издържал. Ако не изкара по 100 т. .язък за зора....Joy

# 455
  • Мнения: 7 002
И аз не смятам да преговаряме, за него не знам, ама на мен вече малко ми писна. Grinning

# 456
  • София
  • Мнения: 23 198
Аз от днес съм забранила всякакви тестове и учене.
Побъркаха ги тия деца.
Аз в къщи обяснявам да е спокоен, да не се притеснява, че няма нищо фатално.
Отива на училище и започват да ги надъхват че едва ли не живота свършва ако не вземат по 100 точки.
Ефекта при нас е че започва да заеква като е много притеснен.
Представям си след седми клас какъв ужас е.
Когато едно дете има някаква мотивация и желание да учи може да се случи и без да е в най-елитното училище. Като все още не рабирам съвсем кое е елитното на някои от тях.

# 457
  • Мнения: 944
В училище достатъчно нанагорно им дойде. Вчера са правили 3 теста от по 60 мин. Днес ме събуди да моли да го взема преди 17,30 ч. ,че не издържал. Ако не изкара по 100 т. .язък за зора....Joy
Леле, много амбициозно това с толкова тестове на ден.
Ние ще погледнем  НВОта от 2023, че в училище е лежерно, я имат направени 6-7 теста по предмет, я не. Иначе ще преговорим, че задачите се смятат с "работилница", в която си записваш едно под друго какво смяташ, че много обича да смята наум и някой път има технически грешки, че условията се четат внимателно и като решиш задачата, прочиташ пак дали това е търсеното, че се случва да намери обратно на търсеното (макар че в НВО тестовете не съм забелязала точно този вид уловки, прави го по състезания) и накрая да не забравя да пише мерни единици и превръщания още в началото, за да няма от къде се взе 4м80 см=480.
По БЕЛ трябва пак да обърна внимание да чете внимателно условието, че отговорите може да са близки и да проверява внимателно, четейки ако трябва буква по буква, че при проверката обикновено не вижда какво е написано, а си мисли какво трябва да е.

# 458
  • Sofia
  • Мнения: 4 538
Бамбарадамбара, то често се казва, че ако детето е мотивирано и иска да учи, навсякъде ще успее, ама ти колко такива деца познаваш Simple Smile

Моят прави грешки по мат вече от пълна досада, не му се пресмята и много претупва.
По БЕЛ имам поглед отскоро и там определено някои неща му се губят и не разбирам защо е така след толкова много упражнения. Въпросите от четенето с разбиране изобщо не са му идеални. Не винаги разбира какво точно трябва да отговори. Лошото е, че това не може да се "научи". Големият ми син претърпя тотален провал точно на въпроса за четене с разбиране на НВО в 7 клас. От 4 т. за два елементарни въпроса, които изискваха отговор от една дума, дори не от цяло изречение, изкара точно 0 точки.
И другото, което не ми харесва, че съчиненията му едни такива постни, без идея, да запълни там редовете и да използва ключовите думи , като често ги набутва не на място и без да има много смисъл от изречението. А той е много четящо дете още от малък, много говори, обяснява, интересува се от много теми. Не разбирам защо не може да приложи този опит.
Примерно нещо от рода - Децата си обуха банските. Отидоха на басейн, Бяха много радостни. После скачаха с поясите си. Ей такива елементарни изреждания, които буквално описват нарисуваното.... Все му казвам да си измисли някаква история, да се опита да го напише през свое преживяване, за да звучи една идея по-добре. Не знам как са другите, може би очаквам повече от нормалното. Пък ако взема да го анализирам и казвам недостатъците на написаното, се сърди, ядосва се и накрая заявява, че изобщо не съм права, че и може да се разреве.  Иначе той не е притеснен или напрегнат от изпитите. Не знам и от нашия клас някой да се е впечатлил много въпреки натиска от класната. Въпреки изискванията, тя някак не създава истинско напрежение.
Нашите са на зелено първата седмица от юни и то май днес беше последния истински учебен ден.

# 459
  • София
  • Мнения: 23 198
Бамбарадамбара, то често се казва, че ако детето е мотивирано и иска да учи, навсякъде ще успее, ама ти колко такива деца познаваш Simple Smile


едно две познавам Simple Smile
познавам и обратните, независимо от амбициите на родителите като нямат никакво желание ефекта е същия.
по-скоро идеята ми е че прекаляването вреди.
ето аз изобщо не се занимавам с нво-то, учителката каза да си засичат време и да не им проверяваме нещата.
обаче ме дразни това постоянно говорене че света свършва без тия 100 точки.
и то още в 4 клас.

# 460
  • Sofia
  • Мнения: 4 538
Е, не свършва, ама е хубаво да има 100 т . Simple Smile))) Примерно те могат да показват потенциал, стремеж към гонене на цели, упоритост, усещане у детето, че трябва да е полага усилия, дори когато не му се иска..., а не просто да са самоцелни. Ей такива са моите разсъждения.

# 461
  • Мнения: 7 002
На мен ми се струва, че и класната не ги натиска много, правят си там разни тестове и тестове вкъщи, но чак по 3 теста на ден...нито има очаквания за 100 точки, мисля, че само двама са на това ниво в класа Grinning На пробния тест от миналата година само 4 деца са имали 6 и по двата предмета, като моето едва е закачило точките за 6 по математика. Ама каквото направи, това, няма да го местим в друго училище и не ни трябват точки и оценки тази година. От догодина вече смятам нежно да натискам, че да се стяга за седми клас, да не ми върви по мързеливата линия.
Искам и още нещо да споделя. В началото на годината майките от класа ме плашиха, че ако не ходи на занималня, ще му е трудно на матурите и ще изостане по останалите предмети. Аз не исках да ходи, защото му беше време вече да се учи да учи сам, да си поема отговорност за наученото... а и да се научи как да ходи и да се връща сам от училище. Така да се каже, да придобива самостоятелност. Детето не изостана по останалите предмети, освен по немски, но там си е от мързел, не му се пишат думи и после ги бърка на контролните. Малко по-трудно му е по ЧП и ЧО, но те така или иначе в занималнята не се преглеждат тези предмети, така че нямаше да му помогне особено времето там. Смятам експеримента си за успешен, вече ходи даже сам и на тренировка и става едно по-уверено в себе си човече. Simple Smile

# 462
  • Мнения: 944
Бамбарадамбара, то често се казва, че ако детето е мотивирано и иска да учи, навсякъде ще успее, ама ти колко такива деца познаваш Simple Smile
едно две познавам Simple Smile
познавам и обратните, независимо от амбициите на родителите като нямат никакво желание ефекта е същия.
по-скоро идеята ми е че прекаляването вреди.
ето аз изобщо не се занимавам с нво-то, учителката каза да си засичат време и да не им проверяваме нещата.
обаче ме дразни това постоянно говорене че света свършва без тия 100 точки.
и то още в 4 клас.
Светът  не свършва със 100 т от НВО, ама средата никак не е за пренебрегване, а НВО показва малко или много как се развива класът и малко или много какви са ценностите и в семейството. В 5. клас от сегашния клас очаквам само "чудеса" в негативна посока. В нашия клас са общо 4 деца, които биха хванали точките за 6 на тези НВОта и четирите ще ги преместят иначе шанс за читаво училище след 7. клас с много разходи и още повече нерви сигурно би се случило.
За моето мога да кажа, че съчиненията не са силната страна. Явява се на външни състезания и изпити като на този по БЕЛ въпросите бяха доста по-трудни от тези на НВО+съчинение. Съчинението беше най-слабият компонент (половината от общия брой точки), като там трябваше да довършват история. Както казва desive прости изречения, без някаква история и емоция очаквам и НВО, но пък критериите на НВО ми се струват доста по-занижени от това, което видяхме на изпити и състезания по БЕЛ. Въпросът при нас е в концентрацията в съответния ден.

# 463
  • Мнения: 368
При нас също няма напрежение за НВО.
Вчера правиха пробни - има съответно 6 и 5, не съм видяла точките още.
Единственото му притеснение беше, че ако не ги изкара, ще повтаря годината, и все това повтаряше.
Обясних му някои неща и се успокои по темата.
Така че в крайна сметка чакаме НВО без излишно напрежение.

# 464
  • Мнения: 1 816
Работи по едно помагало с тестове за НВО (Тестове по български език и литература и по математика за външно оценяване в 4. клас. Учебна програма 2023/2024 (БГ Учебник). Гледа и в Уча.се няколко урока, като държах да изгледа задължително уроците за творческите задачи. Изчетох му инструктажа. Казва, че всичко му е обяснено - и за инструктажа, и за критериите, и най-важното да не се шашка, и да внимава къде какво отбелязва. Обаче забраних карането на колело до вторник на обяд, че днес реши да ми показва трикчета и се изтърси. Добре, че нямаше поражения, освен дето аз се изплаших.

Общи условия

Активация на акаунт