Счетоводител в нужда се познава 15

  • 26 173
  • 743
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 001
При попълване на ГДД, физическо лице, доходи от наем, но наемателите са фирма - как да си формирам облагаемия доход. Имам служебна бележка от тях за внесен данък, но аз каква сума трябва да посоча като приход - с данъка, или без? За пример - 1000 лв. наем, получила съм 910 лв., те са внесли 90 лв. данък.  Аз формирам облагаемия си доход, пишейки 1000, или 910? Знам, че има ред и колона, където пиша платец на дохода и внесената от тях сума,  но тъй като имам и друг доход от наем /физическо лице/, не знам /за пръв път имам фирма - наемател/ точно за този случай каква сума трябва да прибавя към другата като приход.

Ще съм благодарна, както винаги, на всеки съвет.

# 16
  • Русе
  • Мнения: 1 501
Най-добре си попълнете декларацията с баркод, тя сама смята. В приложението за наемите пишете, че сте получили 1000 лв. След това има клетка за авансово платен данък. Там посочвате сумата на данъка от 90 лв. или колкото е посочената сума в служебната бележка.

# 17
  • Мнения: 6 293
Пишете доход 1000лв, после  посочвате разход /мисля, че е 10% за наемите/, после данъчна основаоблагане 1000-100 /разходите/,  след това изчислявате данъка  900*10% е  90лв, и на реда за авансово удържан данък посочвате данъка който са ви удържали от фирмата

# 18
  • Мнения: 3 001
Благодаря много! И миналата година тук ме посъветваха да използвам декларация с бар код и това ми помогна за една "блокирала" се цифра в другата. И аз предполагах, че трябва да посоча тази сума, но друго си е да попиташ професионалистите, нали?Laughing

Лек и успешен ден!

# 19
  • Мнения: 22 343
Здравейте,
налага ми се да направя следната операция.
На дата Х продавам стока като съм забравила да начисля отстъпката. Клиента плаща в брой.
Издавам кредитно известие за разликата в сумата, която също ще върна на клиента в брой.
Трябва ли да издавам сторно бележка за сумата на кредитното известие? И откъде? (касовия апарат или?)
Не съм счетоводител, та да не се чудите на идиотския въпрос.

# 20
  • София-Младост
  • Мнения: 23 270
На този етап може от сторно кочан.

# 21
  • Мнения: 2 081
Имам стари лихви за здравни вноски от 2013 и 2014, като за лихвите пише че срокът е съответно 30,04,2014 и 30,04,2015. Могат ли да се погасят по давност в момента или трябва да изчакам след 30,04,2019 г. Изобщо какъв е срокът, за да се заличат по изтекъл срок за плащане? Мерси.   

# 22
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 661
За 2013 изтича на 31.12.2019, съответно за 2014 - на 31.12.2020. Но няма да се заличат, трябва да поискате да ги отпишат.

# 23
  • На плажа
  • Мнения: 1 104
Здравейте,предвид увеличението на МРЗ ще се променят ли сумите за осигуровки,които внасям в банката?Самоосигуряваща съм.Благодаря

# 24
  • Мнения: 14 394
С право на болнични или без?

# 25
  • Мнения: 1 469
Здравейте,предвид увеличението на МРЗ ще се променят ли сумите за осигуровки,които внасям в банката?Самоосигуряваща съм.Благодаря
Разбира се, че да. Трябва да са по сметките на НАП, към който сте.

# 26
  • София-Младост
  • Мнения: 23 270
Дани,
Ако се осигуряваш на МРЗ 560лв
ДОО- 560*18.30%=102.48 лв.
ДЗПО 560*5%=28лв.
здравни вн. 560*8%=44.80лв.

# 27
  • Мнения: 1 167
Здравейте,
имам нужда от помощ. В предприятието ни получаваме проформи фактури от фирмата ни в чужбина за материали. Тези материали трябва да ги заведа задбалансово и след това да ги изпиша като разход. Как точно да стане това ? Сметка 980 ли да използвам за завеждане или 302 ?

# 28
  • София-Младост
  • Мнения: 23 270
Щом е задбалансово някоя от група 98.

# 29
  • София
  • Мнения: 1 610
Здравейте,
имам нужда от помощ. В предприятието ни получаваме проформи фактури от фирмата ни в чужбина за материали. Тези материали трябва да ги заведа задбалансово и след това да ги изпиша като разход. Как точно да стане това ? Сметка 980 ли да използвам за завеждане или 302 ?

ПРоформа фактурата е вид оферта. Как така ще ги осчетоводявате?!

Общи условия

Активация на акаунт