Агресивните деца със СОП

  • 9 120
  • 120
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7
Моят син е в шести клас. В класа му има едно дете, което проявява агресия спрямо децата, държи се неадекватно, прави си каквото си иска и тъй като учителите виждат, че е различен, не му правят забележка. В резултат, детето още повече си позволява и е с чувство на безнаказаност. Освен това пречи и на учебния процес, защото много често учителите се занимават с него вместо да преподават. Моят въпрос към вас, мами, е нормално ли е цял клас да страда, а както и учителите, защото това дете имало право да се "интегрира"?Каква е тази интеграция, за сметка на другите деца? И какъв е този закон, който онеправдава децата, които нямат проблеми в развитието?

# 1
  • Мнения: X
Какво значи "имало право да се интегрира" ? Естествено , че има право!
Доста ограничено мислене.
Децата със СОП  не трябва да се делят от останалите си връстници.

# 2
  • София
  • Мнения: 6 170
Да, нормално е да се интегрират различните деца. Ако има проблеми, търси се допълнителна помощ - ресурсни учители, психолози и там другите опции по закон. Проблемът не е в детето, а в системата, която още не е много в час как се действа в подобни случаи.

# 3
  • София
  • Мнения: 28 782
Моят син е в шести клас. В класа му има едно дете, което проявява агресия спрямо децата, държи се неадекватно, прави си каквото си иска и тъй като учителите виждат, че е различен, не му правят забележка. В резултат, детето още повече си позволява и е с чувство на безнаказаност. Освен това пречи и на учебния процес, защото много често учителите се занимават с него вместо да преподават. Моят въпрос към вас, мами, е нормално ли е цял клас да страда, а както и учителите, защото това дете имало право да се "интегрира"?Каква е тази интеграция, за сметка на другите деца? И какъв е този закон, който онеправдава децата, които нямат проблеми в развитието?
Лошо. Не знам какво може да се направи в такава ситуация. Децата не са виновни и не са длъжни да влизат в ролята на боксови круши.
Да, има право да се интегрира и трябва да се интегрира, но не за сметка на другите деца.

# 4
  • Мнения: 10 998
Ние имахме подобен случай и родителите направиха подписка и преместиха детето в друг клас. Там също родителите направиха подписка и в крайна сметка родителите го преместиха в друго училище.

# 5
  • Мнения: 11 405
Който е нямал аналогичен проблем е много широкоскроен. Обикновено докато не се върне твоето дете ударено с камък, стол, душено и т.н. Тогава изведнъж ставаш много тясно скроен и започваш да търсиш как да направиш това дете ЧУЖД проблем и ако няма такъв начин преместваш собственото си дете в друг клас.

Сиетамата не се справя и е за сметка на другите деца! Не е справедливо!

# 6
  • Мнения: 1 004
Сиетамата не се справя и е за сметка на другите деца! Не е справедливо!
Точно така. Системата не се справя и това е за сметка на другите деца. Следователно, гневът трябва да се насочи към системата и несправящите се работещи в нея, а не към децата със СОП.

# 7
  • Мнения: 11 405
Сиетамата не се справя и е за сметка на другите деца! Не е справедливо!
Точно така. Системата не се справя и това е за сметка на другите деца. Следователно, гневът трябва да се насочи към системата и несправящите се работещи в нея, а не към децата със СОП.

Няма как да не те е яд и да не рагираш ако такова дете нарани твоето за пореден път или прецаква целият учебен процес. Реално целият клас страда, за да може това дете да се социализира. То не се знае колко точно се социализира така, но определено учебният процес за всички деца е под нужното ниво. Системата е такава, че учителите и училището са с вързани ръце. Да раздвишиш системата би било толкова дълговременно, че ще имаш вече внуци ако нещо се промени. Но какво да се направи да кажем "Майната им на другите 25 деца, важно е детето със СОП да е добре"?

# 8
  • Мнения: 1 004
Разбира се, че ще ме е яд и най-вероятно в такава ситуация ще преместя детето си. Но няма да ме е яд на детето със СОП, няма да искам то да се махне, а ще ме е яд на системата и на работещите в нея.

# 9
  • Мнения: 10 998
Абе вие виж дали ли сте агресивно дете. Щото аз да и не виждам как учителят може да се справи. Не знам как се интегрират, но определено трябва индивидуално обучение. Просто няма как.

# 10
  • София
  • Мнения: 28 782
Ако непрекъснато има възрастен до него, може да се получи. Синът ми заеква и ходи на логопед, там има няколко деца, които имат сериозни проблеми и са доста агресивни. Виждам логопедите как се справят с тях, така че има начин, но, както казах, трябва да има обучен специалист до детето. Ако няма, другите деца вероятно ще пострадат, а това е недопустимо.

П.П. Виждам как логопедите са хапани, удряни, ритани... За такава агресия говоря.

# 11
  • Мнения: 11 962
Не че сред децата без СОП няма агресивни и не че има надежден механизъм за справяне с тях.
Моят син е многократно пострадал от деца без СОП, в единия случай лично видях как отличничка и уж добро дете го риташе яростно в двора. Просто беше значително по-едра от него. Не успя даэми даде адекватен отговор защо върши това.

Не разбирам много от образователни процеси, но си мисля, че това обобщено понятие СОП прави "мечешка услуга" на самите деца със СОП. Не може в един кюп, с един аршин и един подход всички да се интегрират.Нужно е специфично отношение и мерки за всяко дете. В класа имаме дете със СОП, едно от най-кротките е. Дори на един рожден ден всички се юрнаха да правят една щуротия, от която дигнаха заведението на главите си, а детето със СОП си седеше кротко
На агресивни деца със СОП мястото не е в големи училища с пълни паралелки. При тях вероятно шумът и навалицата са са допълнителен фактор
За деца без СОП, но които са свикнали да се бият, няма оправия. Затова навремето преместих моето. От класа в периода 3-7 6лас си тръгнаха 8 деца по различни причини , но главно заради една или друга проява на агресия.

# 12
  • София
  • Мнения: 9 626
Аз си мислех, че точно заради протичане на интеграцията на тези деца им се назначава ресурсен учител, който работи с тях по време на часовете, т.е. сяда с тях на чина и другите деца работят сами, а това със СОП работи с ресурсния учител.  То щом просто така ги пускат в класа не мисля, че протича интеграция. По-скоро се получава хаос, от който не печели нито въпросното дете, нито някое от другите деца. Проблем е и за учителите, защото нямат условия да проведат нормално урока.  Разбира се, че децата със СОП имат прво на интеграция, но не за сметка на останалите деца.

# 13
  • Мнения: 1 004
Точно това, което си описала се получава. Пълна порнография, от която страдат всички.

# 14
  • London
  • Мнения: 6 732
И моето дете е  със СОП, но е точно най-неагресивното и кротко създание, което е възможно да съществува. Агресията я има достатъчно и при деца в норма. В случая е възможно детето да не е агресивно, а просто да не получава нужната почивка, слушалки при претоварване от шум и други екстри, които ще спомогнат да не прегаря...., ако това е случаят то виновни са предоставящите услугата. Затварянето на такова дете у дома не е решение, нормалните следва да проявят разбиране, защото и те ще имат внуци най-малкото един ден и никога не се знае. Ще ги питам тогава какъв дискурс ще водят.....

# 15
  • Мнения: 1 004
Разбира се, че затварянето на детето у дома не е решение. Но и жалкото подобие на интеграция, което в момента се прави в България, не е решение. Малоумно отбиване на номер, което вреди и на децата със СОП, и на децата в норма, и на учителите.

# 16
  • Мнения: 350
Какво значи "имало право да се интегрира" ? Естествено , че има право!
Доста ограничено мислене.
Децата със СОП  не трябва да се делят от останалите си връстници.


Има право да се интегрира, но не чрез физически тормоз над останалите. Нито чрез нарушаване на учебния процес.
Вие изобщо прочетохте ли текста на авторката и вникнахте ли в проблема? В състояние ли сте на направите някакви рационални предложения?
Или само пишете лозунги и посочвате с пръст ''ограниченото'' мислене на авторката.
Задължително е да сме човечни, но е добре да не забравяме, че един ден именно здравите деца ще изработват БВП и пенсии за нас, както и блага за следващи деца със СОП, и е редно да им се подсигури добра среда за обучение.
Да, знам че и на мен може да случи, както и че никой не е застрахован. Но, моля Ви, дайте си сметка, че се движим от една в друга крайност!

# 17
  • Мнения: X
А ти даде ли си мнението по въпроса или се заяждаш с мен ?
Прочети си абсурдното мнение и се замисли какво си написала.

# 18
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Кое точно е абсурдно в нейното мнение? Аз например го споделям на 100%.

Дала си е мнението още в първото изречение.

# 19
  • Мнения: X
Аз също съм дала моето. Нито пиша лозунги, нито соча с пръст.

# 20
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Да, но не отговори на въпроса. Кое точно в нейното мнение е абсурдно? И никой не те е обвинил, че не си дала мнение, но за разлика от това ти нападна съфорумката. Обоснови се поне.

# 21
  • София
  • Мнения: 6 170
По презумпция децата със СОП ще са търтеи и паразити, висящи на врата на "здравите"?! Вие чувате ли се какви ги пишете??

Ще се повторя - проблемът не е в децата, едните и другите, а в неуредената система! Натам насочете недоволството си, а не лежте на принципа "Няма човек, няма проблем"!

# 22
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Мисля, че почти всички точно това казаха или поне са съгласни, че системата е проблемна, а не децата. Съфорумката го е изразила много добре в пост номер 15 например.

# 23
  • София
  • Мнения: 6 170
Е, аз оставам с впечатление, че в подобни случаи потърпевшите настояват "проблемното" дете да се премести някъде. Което за мен не е решение. Няма черна дупка за такива деца, та да изчезват безследно и да не притесняват никого.

# 24
  • София
  • Мнения: 28 782
Е, аз оставам с впечатление, че в подобни случаи потърпевшите настояват "проблемното" дете да се премести някъде. Което за мен не е решение. Няма черна дупка за такива деца, та да изчезват безследно и да не притесняват никого.
Наблюденията си ми, че това става едва след като са опитали да се справят по нормалния начин.

# 25
  • София
  • Мнения: 9 626
 Всяко дете, с или без СОП, е отделна личност със своите индивидуални особености. Всяко дете има право да получи образование. Но в така описаната в първия пост ситуация никое дете не успява да получи това образование, защото системата не си е свършила работата както трябва. Децата със СОП могат и трябва да бъдат интегрирани. При правилно протекли интеграция и образователен процес, всяко едно от тях би могло да бъде пълноценен гражданин след време. Но когато системата допуска някое дете (било то със СОП или без) системно да пречи на образователния процес, тогава потърпевши са всички страни в ситуацията. Съгласна съм, че преместването на детето не решава проблема. Самото дете ще продължи да функционира по същия начин и в следващия клас, защото системата не успява да му помогне да функционира според изискванията на образователния процес. Децата от предишния клас вероятно вече ще могат да се възползват от успешно протичащ образователен процес, но не и тези в новия клас. Нито пък самото преместено дете . Получава се някакъв обречен кръг.
Продължавам да не разбирам защо толкова много се говореше по едно време за ресурсните учители, щом явно те не са на мястото си.

# 26
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Аз не знам защо проблемно се слага в кавички. Истината е, че детето Е проблемно, има проблем, с който трябва да се справят родители, преподаватели, институции, социални работници и всички, на които това им е работата. Но всички трябва да работят заедно в посока разрешаване на проблема. А това рядко става. И да, родителите на останалите деца, супер изнервени на един етап, в крайна сметка стигат до желанието детето да се премести. Никой не обвинявам, нашето общество не е твърде дорасло в грижата си за тези деца/възрастни. Тепърва ще се работи в тази насока.

# 27
  • София
  • Мнения: 6 170
Миленака, не винаги, о, не. Много зависи както от родителите, така и от ръководството но училището.

Пандачина, напълно съм съгласна.

Проблемно е, докато не се намери правилният подход. Затова е в кавички.

# 28
  • София
  • Мнения: 28 782
Миленака, не винаги, о, не. Много зависи както от родителите, така и от ръководството но училището.

[
Скрит текст:
b]Пандачина[/b], напълно съм съгласна.

Проблемно е, докато не се намери правилният подход. Затова е в кавички.
Лято, дори винаги да искат преместване, това за тях е решение на проблема. Не е тяхна работа да се грижат за другите деца. Детето им е тяхно право и задължение, не другите деца. И аз да съм, вярно – първо ще опитам с разговори, но ако това не стане, ще искам преместване.

# 29
  • Мнения: X
Да, но не отговори на въпроса. Кое точно в нейното мнение е абсурдно? И никой не те е обвинил, че не си дала мнение, но за разлика от това ти нападна съфорумката. Обоснови се поне.
    Задължително е да сме човечни, но е добре да не забравяме, че един ден именно здравите деца ще изработват БВП и пенсии за нас, както и блага за следващи деца със СОП, и е редно да им се подсигури добра среда за обучение. 
Това казано по такъв начин , не го одобрявам. Сега доволна ли си ? Simple Smile

# 30
  • Мнения: 643
Имам чувството, че се получава следното: хем да се отнасяме с тези деца като с нормални, в смисъл, че имат право на всичко, което и другите деца, хем пък и да ги съжаляваме и да имат едва ли не повече права от останалите деца!? Нещо май се получава, когато ни е изгодно така, когато не е, иначе. И ако моето дете без СОП е агресивно, наказанията ще са същите, но няма да е проблем да го преместят, а другото със СОП не може щото.... и тук идва проблема в цялата държава, родителите нямат възможността и кадрите, за да направят нещо по въпроса. Но моля Ви, нека за всички да е по равно! В крайна сметка и моето дете е толкова важно!

# 31
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Е, не е казано, че дете със СОП не може да бъде пълноценен член на обществото, нито че няма да допринася с нищо. Ако тези деца получат навреме точната помощ, могат да постигнат страшно много. За съжаление, не получават май каквото им е нужно...

# 32
  • Мнения: 1 004
Не, не е казано, но с немалка част от тях се получава точно така, за съжаление. А противопоставянето от типа "Проблемите на моето дете са по-важни от проблемите на твоето дете", е меко казано идиотско.

# 33
  • София
  • Мнения: 6 170
И отново се удивлявам каква представа имат някои особи за децата със СОП - пълни идиоти и тежки инвалиди, очевидно, които ще тегнат на гърба на "нормалните".
Едно дете с дислексия, примерно, или с хиперактивност, като как го виждате в бъдеще? Отново същия сценарий?!

# 34
  • Мнения: 1 004
О, и аз не спирам да се удивлявам от хипотезата "Проблемите на моето дете са по-важни от проблемите на твоето дете", лансирана от някои особи.

# 35
  • Мнения: 11 962
В случая ставаше въпрос за конкретна ситуация. Няма "важни" и "маловажни" проблеми, всяко дете е еднакво ценно. Но по описания начин провеждана
и по-скоро-имитирана интеграция води доэситуация, в която всички деца са губещи

Обществения натиск трябва да еэнасочен към точната и съответна, полезна интеграция, а не дай сега ще интегрираме първо, пък после ще кършм ръце, че не достигат ресурсни учители и т н


# 36
  • София
  • Мнения: 28 782
Става въпрос за съвсем конкретна ситуация, а не за някаква хипотетична представа.
Моят син е в шести клас. В класа му има едно дете, което проявява агресия спрямо децата, държи се неадекватно, прави си каквото си иска и тъй като учителите виждат, че е различен, не му правят забележка. В резултат, детето още повече си позволява и е с чувство на безнаказаност. Освен това пречи и на учебния процес, защото много често учителите се занимават с него вместо да преподават.
Скрит текст:
Моят въпрос към вас, мами, е нормално ли е цял клас да страда, а както и учителите, защото това дете имало право да се "интегрира"?Каква е тази интеграция, за сметка на другите деца? И какъв е този закон, който онеправдава децата, които нямат проблеми в развитието?
Съветът ми към авторката е да пробва първо с разговори. Ако те не помагат, да действа (заедно с други родители) в посока местене на въпросния ученик.

# 37
  • Мнения: 320
Извинявайте ,не съм чела всички постове, но си мисля ,че ако се съберат родителите и намерят решение на проблема и децата ще се разбират.  Е, поне малко поне.Не ,че това може да стане ама...... ако стане чудо......

# 38
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Зависи какъв е СОПа, има деца, които ще наваксат и ще се впишат в обшеството, ше надрастнат СОП, но има деца, които цял живот няма да успеят. Ако има агресивно дете в клас, независимо с или без СОП, то агресията му по някакъв начин трябва да бъде спряна.
Лошото е,че децата ни трябва да търпят подобни прояви и нямат опция за избягване, за разлика от нас възрастните. Предпилагам, че на работните ви места никой не висе удря, а ако някой спира работния процес, то той бива изгонен от работа.
Обаче проблема не е в училището, директора и учителите. Те са длъжни да спазват закона за интеграция. Проблемът е, че нямат ресурс, защото зад СОП се крият различни обучителни и поведенчески проблеми.

# 39
  • Мнения: 868
След три страници писане оставам с впечатлението, че нищо не може да се направи и другите деца трябва да търпят психически и физически тормоз?

# 40
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Сигурно може, ако всички родители на децата в класа се вдигнат и напишат жалба, знам ли и аз. Но като цяло няма много опции за промяна. newsm78

# 41
  • София
  • Мнения: 9 626
Чудно ми е тази мярка за преместване в друг клас/училище изобщо защо е измислена. Едва ли са много децата (с или без СОП), които биха се трогнали от преместването си до степен, че да променят поведението си. Евентуално може би биха се трогнали родителите на някои деца и биха обърнали повече внимание на детето си, за да не се случи отново, но по-скоро си мисля, че това са един минимален процент от родителите.
А проблемът не се решава, само се прехвърля в следващия клас. И така до безкрай.
Вариантите в такава ситуация наистина не са много, но може би мозъците, които ги въвеждат трябвада се напънат малко повече и да измислят нещо по-резултатно.

# 42
  • Мнения: 1 004
Чудно ми е тази мярка за преместване в друг клас/училище изобщо защо е измислена.
За да се имитира дейност.

# 43
  • London
  • Мнения: 6 732
Поведенческа терапия, сензорна стая в училище, повече почивки, слушалки и тн - едва ли сте наясно каква мъка е за човека като изпуши. Има толкова видеа в ютуб с образователни къси филми обяснявайки усещането. Не е като някой да ходи и да се излага и създава проблеми от хубаво.  Медикаментозно лечение при по-големи деца и тн. Пари за апартаменти за Цветанов и нови коли за депутати има ама за реално нуждаещите се няма....ноу комент.

# 44
  • Мнения: 1 004
Естествено, че не са виновни децата със СОП. Сама си написала къде е проблемът:
Пари за апартаменти за Цветанов и нови коли за депутати има ама за реално нуждаещите се няма...
И затова се насъскват родителите на децата в норма срещу родителите на децата със СОП и обратно. Защото на всеки се налага да се спасява сам, както намери за добре.

# 45
  • London
  • Мнения: 6 732
За тая работа има протести, но не там да застанат само 5 майки с деца в инвалиден стол ами всички с проблемни деца, родители на деца в норма, защото по-добрата грижа за детето със СОП е по-добра грижа за всички останали. Аз живея в чужбина и честно казано едно от нещата, които биха ме притеснили при евентуално връщане е как детето ми със СОП ще се впише и покрият нуждите му. От чутото виждам, че не се прави и 1/10 от това, което тук е норма, право и традиция. Никой не те кара да се чувстваш сякаш ти прави услуга, че детето ти е в системата, идеята е да се работи със всеки един ученик според индивидуалната му нужда, децата жило в норма или не имат различна характеропатия, интереси, слабости, силни страни, не са стадо. В България имам усещане, че още битува комунистически тип обучение на конвейр и няма никаква гъвкавост. Оф само като заговоря по въпроса и се ядосвам....

# 46
  • Мнения: 1 004
Дори не ми се подхваща темата за протестите и кой пореден Бай Ганьо ги яхва. Отчайващо е за всички.

# 47
  • Мнения: 350
Аз подкрепях протестите на майките на деца с увреждания. В смисъл - бях там лично. И както вече стана ясно - има СОП и СОП. Моето засега е в норма, но проявява симптоми на хиперактивност. Обичам я повече от всичко, но няма да я оставя да бъде нечий чужд проблем. Защото имам чувството, че в случая описан от авторката точно това се получава - поне аз, от този разказ, не останах с впечатление родителите на въпросното дете да взимат отношение към проблема.
Моето предложение е да се събере родителски колектив и в присъствието на учител и директор да се поговори с родителите на детето със СОП. Да се изясни какви точно са проблемите, да се прецени какво липсва и да се набави. Или да се подаде колективен сигнал от родители на деца със СОП и на деца в норма, както и от страна на педагозите, че наложената система в момента е нефункционална. И да се изиска решение.
Да, сега сигурно ще завалят реплики от сорта ''ти да не мислиш, че така стават нещата'', ''нищо няма да стане'' или ''тотално некомпетентна си''.
Така е, не съм компетентна.
Обаче, ако чакаме промяна - няма да ни бъде спусната свише.
Както дамата по-горе спомена - заети са да трупат амартаменти.
Дано само успеят и в гробовете да си ги занесат, че язък!


# 48
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Протестите на майките със СОП накрая се опорочиха, майките се разделиха и първоначалните протестиращи се обявиха против последните протести.
А всъщност в протестите им трябваше да има искане точно за тази интеграция, която не е никаква интеграция.
Получава се - всички се съобразяват с детето със СОП, а то не получава нормална интеграция. Останалите деца в класа са ощетени, защото нивото на преподаване пада заради детето със СОП, понякога търпят агресия и особено в малките класове не могат да си обяснят защо Х може да проявява непослушание към общите правила с класа, а те не. Доста често и децата се обръщат с/у детето със СОП и то може да търпи агресия от другите.

# 49
  • Мнения: 530
Ами докато са такива коментарите в темата, че децата със СОП са ненормални ще сме си все същото деградирало общество. Вие не знам, защо се мислите за велики и отхвърляте всеки различен, като не знаете, какво ви чака и вас зад ъгъла на улицата наречена живот. Може и вашите невероятно умни и прекрасни деца да развият един ден шизофрения, хиперактивност, алцхаймер и т.н.

# 50
  • Мнения: 1 004
Ами докато са такива коментарите в темата, че децата със СОП са ненормални ще сме си все същото деградирало общество. Вие не знам, защо се мислите за велики и отхвърляте всеки различен, като не знаете, какво ви чака и вас зад ъгъла на улицата наречена живот. Може и вашите невероятно умни и прекрасни деца да развият един ден шизофрения, хиперактивност, алцхаймер и т.н.

А дали е възможно тезата, че коментиращите се мислят за велики, а децата си за невероятно умни да бъде подкрепена поне с един цитат? Или Вие тук си изливате собствените проекции?

# 51
  • Мнения: 530
Имам чувството, че се получава следното: хем да се отнасяме с тези деца като с нормални, в смисъл, че имат право на всичко, което и другите деца, хем пък и да ги съжаляваме и да имат едва ли не повече права от останалите деца!? Нещо май се получава, когато ни е изгодно така, когато не е, иначе. И ако моето дете без СОП е агресивно, наказанията ще са същите, но няма да е проблем да го преместят, а другото със СОП не може щото.... и тук идва проблема в цялата държава, родителите нямат възможността и кадрите, за да направят нещо по въпроса. Но моля Ви, нека за всички да е по равно! В крайна сметка и моето дете е толкова важно!
Eто ви един цитат особено първата част "хем да се отнасяме с тези деца, като с нормални".

# 52
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Намери се някой неразбрал какво се казва да прокълне всички, които не се умиляват на никаквата интеграция на агресивните деца със СОП в училища и градини. Чакай после разбиране и интеграция.
Как би обяснила тази кълнящата на моето или нечие друго дете, че трябва да търпи на Х боя, защото Х се интгрирал, видиш ли.

# 53
  • Мнения: 530
Айде без да извъртаме, ако обичаш. Не ми хареса общия знаменател за СОП, че са ненормални. Пък вие си го въртете на шиш до утре сутрин, както предпочитате.

# 54
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Деца извън нормата по някакъв показател. С други думи казано. Така повече ли ти харесва?

# 55
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Добре, те са специални. Сега по-добре ли е, кълняща жено?

# 56
  • London
  • Мнения: 6 732
 Със СОП можеш да свържеш нещо, което нормално дете няма като характеристика и не може да има....например изострен слух, сетива, чувствителност при допир, светлина и тн сензорен проблем, проблем с прагматиката на езика, дислексия, хиперлексия, обсесивни разстройства, диспраксия и тн. Биене на килограм има масово и предполагам ще се съгласим, че се прилага успешно от уж нормалните деца, същите са и тези, които прилагат булинг над дебелия си съученик, над очилатата съученичка или кривозъбото съседче, не е детето със СОП....аз още не съм видяла дете със СОП да се интересува от тези неща, да изпитва завист, злоба, присмехулство. Даже не е типично да седне и да мисли такова дете кой да набие.....или ще е с някой измислен СОП това дете, а реално мързелив гамен от махалата, за помощи много хора са готови детето да го пишат всякак.

# 57
  • София
  • Мнения: 28 782
Със СОП можеш да свържеш нещо, което нормално дете няма като характеристика и не може да има....например изострен слух, сетива, чувствителност при допир, светлина и тн сензорен проблем, проблем с прагматиката на езика, дислексия, хиперлексия, обсесивни разстройства, диспраксия и тн. Биене на килограм има масово и предполагам ще се съгласим, че се прилага успешно от уж нормалните деца, същите са и тези, които прилагат булинг над дебелия си съученик, над очилатата съученичка или кривозъбото съседче, не е детето със СОП....аз още не съм видяла дете със СОП да се интересува от тези неща, да изпитва завист, злоба, присмехулство. Даже не е типично да седне и да мисли такова дете кой да набие.....или ще е с някой измислен СОП това дете, а реално мързелив гамен от махалата, за помощи много хора са готови детето да го пишат всякак.

И когато насилието идва от децата без СОП реагираме, нали? Защо да не реагираме когато идва от дете със СОП? Това насилие по-приемливо ли е?

# 58
  • Мнения: 1 004
Имам чувството, че се получава следното: хем да се отнасяме с тези деца като с нормални, в смисъл, че имат право на всичко, което и другите деца, хем пък и да ги съжаляваме и да имат едва ли не повече права от останалите деца!? Нещо май се получава, когато ни е изгодно така, когато не е, иначе. И ако моето дете без СОП е агресивно, наказанията ще са същите, но няма да е проблем да го преместят, а другото със СОП не може щото.... и тук идва проблема в цялата държава, родителите нямат възможността и кадрите, за да направят нещо по въпроса. Но моля Ви, нека за всички да е по равно! В крайна сметка и моето дете е толкова важно!
Eто ви един цитат особено първата част "хем да се отнасяме с тези деца, като с нормални".
И къде в този цитат авторката определя себе си и децата си като по-по-най? Или четенето с разбиране Ви затруднява? Друго обяснение за пляскане на рандъм цитати, без грам мисъл, но с  плямпане наизуст, нямам.

Катрала, някой твърди, че не трябва да реагираме, ако насилието идва от деца без СОП?

# 59
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Моето дете в градината редовно отнасяше по някой удар от дете със СОП. Говорих с учителките, нямаше ефект. Един ден на моето му писна и удари детето със СОП. Веднага учителките ми съобщиха колко лошо е постъпило моето дете. Пак говорихме и им обясних, че след като няма реакция към поведението на другото дете, да не чакат моето да търпи тормоз. Изведнъж нещата се оправиха. Та не е като дете със СОП да не проявява агресия.
Сега в класа има едно дете, не знам със СОП ли е или не, то от родителите зависи дали ще заведат детето на обследване, та то не миже да отработва негативните си емоции и налита на бой на децата и е агресивно и към учителката.

# 60
  • London
  • Мнения: 6 732
Тоест в случая няма никакво значение детето дали е със СОП или без. Все едно да напиша тема Агресивните блондинки сякаш ще има значение дали човека е блондин или брюнет. Капиш?

 СОП не е това да не можеш да си сдържаш емоциите, ако беше така всеки 3 ти щеше да има СОП. Всяко неврозно дете ще го изкарате със СОП още малко хех. Май изобщо понятието не се познава....много от ъгъла ги гледате нещата и много отдалеч.

Последна редакция: чт, 11 апр 2019, 20:16 от La Catrala

# 61
  • София
  • Мнения: 28 782
Уникална....
Авторката се оплаква, че понеже детето е със СОП, му се позволява да е агресивно, т.е. има значение дали е със СОП или не. Толкова по въпроса за "капиш".

# 62
  • London
  • Мнения: 6 732
В моя клас едно време на почивки ни биеше съвсем нормално дете....и на него се позволяваше и???? Авторката за мен е некомпетентен човек чул недочул нещо си, ако имаше достатъчно ерудиция да беше отишла и почукала където трябва. За сетен път ще кажа - институции. Ти като ти се оплаче с какво точно ще й помогнеш било със СОП, без СОП или разногледо това дете? Самата идея за направа на такава тема ми е малоумна, никакво разрешение не предлага.

Отделно авторката може и съчинение тук да напише, това дали е вярно е отделен въпрос.

# 63
  • София
  • Мнения: 28 782
Тя не търси разрешение тук, тя се оплаква тук. Както много други хора в този форум в различните теми.

# 64
  • London
  • Мнения: 6 732
Тоест проектира си нещо през нейната призма. Ние изобщо не знаем каква е реалната ситуация в този клас нали така? Прекратявам въпроса, лек ден.

# 65
  • София
  • Мнения: 28 782
Моят син е в шести клас. В класа му има едно дете, което проявява агресия спрямо децата, държи се неадекватно, прави си каквото си иска и тъй като учителите виждат, че е различен, не му правят забележка. В резултат, детето още повече си позволява и е с чувство на безнаказаност. Освен това пречи и на учебния процес, защото много често учителите се занимават с него вместо да преподават. Моят въпрос към вас, мами, е нормално ли е цял клас да страда, а както и учителите, защото това дете имало право да се "интегрира"?Каква е тази интеграция, за сметка на другите деца? И какъв е този закон, който онеправдава децата, които нямат проблеми в развитието?
Нищо сложно няма в написаното, нали? Лесно е за "капиш", надявам се.

# 66
  • Мнения: 1 004
Тоест в случая няма никакво значение детето дали е със СОП или без.
Има значение, защото децата със СОП имат нужда от интеграция, а не от подобието на такава, което се случва у нас и от което страдат и те, и децата в норма.

# 67
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Преди да се появи кълнящата жена, всички обсъждахме, че няма реална интеграция на деца със СОП и така страдат всички.
Сега друга размахва пръст колко сме лоши.
За детето, което не може да си обработва негативните емоции, знам и други подробности, но не е моя работа да ги разказвам.
Докато няма адекватна интеграция на деца със специални потребности, родителите на останалите деца няма да изпадат в умиление и ще се оплакват, защото сегашния вид на тази интеграция пречи на всички деца.

# 68
  • Мнения: 3 573
Дете, което не може да обработва негативните си емоции не значи, че е със СОП.
Моето дете лежа в болница докато беше в детска градина от действията на съвсем нормално дете, без никакъв СОП.
А миналата година в класа си имаха ( все още имат, но улегна) дете,( без СОП) умно, но разглезено с родители от "висша класа", което също прати друго в болница след бой, първи клас.

# 69
  • London
  • Мнения: 6 732
Аз си спомням как започна моя 1 ви клас..... счупена стъклена бутилка в главата на другарче. Оттам това момче си ядеше перманентно бой до 8 ми клас от т.нар гамен. То не бяха прякори, прозвища, унижения.... и той бе само една от жертвите. И аз отнесох едно синьо око, но майка ми дойде и го разтресе с чина и закачките с мен приключиха за момент, после се появиха психологически такива  в по-горните класове по отношение на някои коментари относно родителите ми. Та този индивид беше син на учители.....не знам какво да кажа, имало ги е винаги и винаги ще ги има такива. Децата със СОП като цяло са минорен процент, ще го изгонят това със СОП, ще дойде Иванчо да ги млати и да прилага наученото в школото по карате. Това е положението......докато ги оставяш сами в междучасия да се мотат по лафки, висят сами в стаи и клозети ще е така. Тук и тоалетната е в залата, никой не се оставя сам в почивките да измисля щуротии, няма лафки и тн. Дори в двора на всеки ъгъл има учител не като в БГ, търчат към учителската да пият кафета. 

# 70
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Едно време понятието СОП не съществуваше. Децата с различни поведенчески и други проблеми бяха квалифицирани като гамени, глупави, неможещи, с проблемно поведение и т.н.
Ако едно дете не може да стои един учебен час на чина, става, разхожда се, изпада в кризи, проявява агресия от най-малките дразнители, то има проблем. Това, че родителите не са изкарали листче, че то е със СОП, не значи, че проблем няма. А за да се работи с такова дете трябва и учители, и родители да се заемат с проблема.
Пак да върнем темата - авторката се оплаква, че

Цитат
дете, което проявява агресия спрямо децата, държи се неадекватно, прави си каквото си иска и тъй като учителите виждат, че е различен, не му правят забележка. В резултат, детето още повече си позволява и е с чувство на безнаказаност. Освен това пречи и на учебния процес, защото много често учителите се занимават с него вместо да преподават.

Та кажете сега - как би трябвало да се реагира и нещата да се оправят?

# 71
  • Мнения: 3 573
СОП не значи поведенчески проблем. СОП може да има и най- кроткото дете, което има например проблем с очите. СОП не е равно на гамен. Много обидно е такова приравняване.

# 72
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
СОП включва и децата с проблеми в поведението. Ако се обиждате, може да искате отделни категории за деца с доказани проблеми.
Темата е за деца със СОП с проблемно и агресивно поведение.
Писах по-назад, че заради никаквите условия на интеграция и едно дете със СОП може да е потърпевшо от отношението на другите деца към него. Обаче промяна в начина и условията за интеграция на деца със СОП ще стане от родитеите на тези деца.

# 73
  • London
  • Мнения: 6 732
А с какво точно е по-различно детето със СОП с агресивно поведение от това без СОП и със същото поведение? Както казах аз изобщо НЕ ВЯРВАМ, че само защото детето е със СОП в случая то е с някакви привилегии, а Петко без СОП дето бие всички на почивки видиш ли веднага си получава заслуженото. Просто като цяло в БГ не се обръща внимание на агресията, оставят се безпризорно деца в междучасия и не се създава среда за мирни отношения. Това няма нищо общо дали А е със СОП или не. Има институции, тук никой не е институция, която ще реши проблема в която и да било класна стая. Чешане на езици, всеки нормален родител недоволен от учебен процес, какво се случва там и тн има къде да отиде, почука, подаде жалба, оплакване и тн…… за да си реши проблемите. Толкова ли е сложно? Разбира се, че не.....ама ни мързи, по-лесно с кафето пред монитора да се оплачем, а реално да не направим нищо на практика.

# 74
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Ами с привелегии е,защото отношението към него от персонала е по-меко точно заради диагнозата.
Както и правосъдието към агресивните пълнолетни с диагнози.
А какво правя аз, дали пия кафе или друго,не е обект на тази тема и съфорумките.

# 75
  • London
  • Мнения: 6 732
Вие откъде знаете какво е отношението на персонала към това дете за което е темата? Там в клас ли проследихте отношението им? Нали се сещате, че коментирате нещо за което нямате официална информация и преки впечатления? Дори преразказа на Иванчо може да е много субективен за отношението на учителката към Марийка..... и родителя представя това като единствено верею форумно. Ако някой е убеден в правотата си пак казвам има институции, аз ако имам проблем с моето дете със сигурност няма да седна да го решавам тук, ще отида където трябва.

# 76
  • София
  • Мнения: 28 782
Ами с привелегии е,защото отношението към него от персонала е по-меко точно заради диагнозата.
Както и правосъдието към агресивните пълнолетни с диагнози.
А какво правя аз, дали пия кафе или друго,не е обект на тази тема и съфорумките.
Което е жалкото, защото, освен всичко останало, това отношение настройва срещу детето. Реално това е Пирова победа.

# 77
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Мдам, аз не говоря от личен опит, а говоря колкото да се намирам на приказка. Joy
milenaka, от вчера пак имаме ситуация и днес говорих с учителката и видях това по-меко и по-различно отношение. Същото беше и в градината в описания по-назад от мен случай.

# 78
  • Мнения: 530
За конкретния случай не знам, но сте много далеч от истината, че децата със СОП са толерирани от училищния персонал. Напротив училищния персонал или градинския всякак се опитват да ти обяснят, че детето не е за там или звънят през 5 мин да си го взимаш вкъщи. Точно персонала в детската ясла започна да тормози дъщеря ми без да съм наясно тогава, що е то СОП. Има просто един тънък момент, че в БГ училищата/градини Директорите получават двойни пари за едно дете СОП от МОН за разлика от едно дете в норма. За това си ги къткат някой, като касички, а не защото много ги интересуват децата и интеграцията им.

# 79
  • Варна
  • Мнения: 36 738
В нашата група има агресивно дете. Не знам дали е със СОП, но положението е много зле, писала съм и в други теми. Госпожите са много търпеливи, но това дете ги докара до ръба. А на една родителска среща директорката каза, че по новия закон (не знам за кой точно става дума) може в една група да има до три такива деца. Направо пребледняха горките, искрено ги съжалих.

# 80
  • София
  • Мнения: 28 782
Мдам, аз не говоря от личен опит, а говоря колкото да се намирам на приказка. Joy
milenaka, от вчера пак имаме ситуация и днес говорих с учителката и видях това по-меко и по-различно отношение. Същото беше и в градината в описания по-назад от мен случай.
Ти на очите си ли вярваш?

Дано ситуацията не е била сериозна. Има ли изгледи да се справите?

# 81
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
И пак  докарваме до там, че интеграцията на деца със СОП е само по документи. Няма как без допълнителен ресурс, съобразен спрямо вида СОП, да се извърши интеграция.
magiiia, в училище няма как да те накарат да си вземеш детето когато са редовните часове. Може единствено за занималнята да ти натискат. А и ако детето не може да изкара половин ден на училище, спазвайки правилата в час, то трябва да се помисли какво да се направи, за да не се нарушава учебния процес. Все пак в класа има още 20 и косур деца, които също имат права и са на училище, за да учат.

HighSpeed, при нас в 4та група бяха пуснали психоложката в групата, почти всеки ден до обяд. Отделно от ДГ могат да сезират Закрила на детето, но не го правят. Ние се бяхме вдигнали при директорката като й обяснихме, че е нейна работа да отговаря за безопасността на децата и при следващ инцидент ще сезираме ние Закрила на детето. (на моето дете едно с трудно проговаряне и агресивно поведение му беше стъпвало на корема.) Директорката ни посрещна бойно, бойно, но после сви перки и нещата в групата се промениха, т.е. спряха всекидневните сбивания и т.н.

milenaka, за сега уж чакаме нещата да се променят, родителите работии с детето, имало напредък и в училище, не изпадало вече толкова често в такива състояние. Остава малко до края на учебната година, но следващата вече съм решила да действам самосиндикално. Защото това дете е на някакви периоди и като го хванат Карастанчовите се започва една... Сега момчетата са решили да се защитават групово с/у него, т.е. като то започне да бие някого, всички скачат на бой. Накрая ще пострада някой - или агресивното дете, или някое друго.

# 82
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Цеце, аз подминавам нещата, защото откровено казано не съм засегната лично, т.е.моето дете не е. А и ни остават още два месеца в градината, после отива първи клас. Тук обаче имаме безхаберна майка, вината не е на детето. Онзи ден се разправяхме с други майки за училища, нали сега тепърва ще подаваме документи и няколко от тях се интересуваха къде ще подава документи майката на това дете за да не пишат тези училища (нали сега с районирането е горе-долу ясно кой къде отива).

# 83
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Повечето пъти нещата идват от безхаберието на родители, учители или неадекватните мерки спрямо детето.

# 84
  • Мнения: 530
Аз не толерирам в никакъв случай агресивното и грубо поведение. Може би съм се изказала грубо онзи ден, защото ми е писнало всички СОП деца да се слагат под общ знаменател и като споменеш пред директор или учител, че имаш дете със СОП и те решават, че някакъв Франкенщайн им водиш.
За съжаление родителите на агресивни или зле възпитани деца винаги отричат проблема и все търсят повредата в чуждия телевизор.
Едно подобно момче на 10 г., което е без диагноза и се води норма, но за мен е в никаква норма обича да обижда и говори глупости на детската площадка. Да не казвам, че беше оставил на същата детска площадка по средата умряло котенце да го видят всички деца това вече си е психария, но това дете се води норма, а понеже моето не говори, но си е кротко и усмихнато и го водят извън норма и същия тоя келеш казва на другите деца не играйте с нея тя е луда.
И какво излиза келеша понеже говори се води дете в норма моето, защото не говори и всички бягат от него и странят и е СОП и го слагаме в графа луди.
Абе аршина е двоен в БГ.

# 85
  • London
  • Мнения: 6 732
За конкретния случай не знам, но сте много далеч от истината, че децата със СОП са толерирани от училищния персонал. Напротив училищния персонал или градинския всякак се опитват да ти обяснят, че детето не е за там или звънят през 5 мин да си го взимаш вкъщи. Точно персонала в детската ясла започна да тормози дъщеря ми без да съм наясно тогава, що е то СОП. Има просто един тънък момент, че в БГ училищата/градини Директорите получават двойни пари за едно дете СОП от МОН за разлика от едно дете в норма. За това си ги къткат някой, като касички, а не защото много ги интересуват децата и интеграцията им.

Никога не сме имали такъв проблем и имам усещане, че ако съм в БГ ще се стигне да съдя и държавата.Rage Тук са по 5 деца в клас/група, отношението не е като ходиш да се чувстваш натрапник както чувам от много мами в БГ, праща го, полага му се, а все едно някой услуга му прави на това дете и изобщо не говорим за деца агресори, има такива слънца сред тези деца. Мизерници!

Маги, този е психопат, но това изобщо не е задължително да върви със СОП.  Има родени зли индивиди, сещам се веднага за филма - Трябва да поговорим за Кевин дето е по действителен случай и беше избил сума съученици в училище с арбалет както и собствения си баща и сестра.

# 86
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
La Catrala, а значи ти не живееш в България, но умело размахваш пръстче какво трябва или не трябва търпим/правим тук.
При вас, ако някое дете бие останалите в класа/групата на детето ти, какви мерки се вземат? Оставят агресивното дете да млати наред ли?

# 87
  • София
  • Мнения: 28 782
Скрит текст:
И пак  докарваме до там, че интеграцията на деца със СОП е само по документи. Няма как без допълнителен ресурс, съобразен спрямо вида СОП, да се извърши интеграция.
magiiia, в училище няма как да те накарат да си вземеш детето когато са редовните часове. Може единствено за занималнята да ти натискат. А и ако детето не може да изкара половин ден на училище, спазвайки правилата в час, то трябва да се помисли какво да се направи, за да не се нарушава учебния процес. Все пак в класа има още 20 и косур деца, които също имат права и са на училище, за да учат.

HighSpeed, при нас в 4та група бяха пуснали психоложката в групата, почти всеки ден до обяд. Отделно от ДГ могат да сезират Закрила на детето, но не го правят. Ние се бяхме вдигнали при директорката като й обяснихме, че е нейна работа да отговаря за безопасността на децата и при следващ инцидент ще сезираме ние Закрила на детето. (на моето дете едно с трудно проговаряне и агресивно поведение му беше стъпвало на корема.) Директорката ни посрещна бойно, бойно, но после сви перки и нещата в групата се промениха, т.е. спряха всекидневните сбивания и т.н.

milenaka, за сега уж чакаме нещата да се променят, родителите работии с детето, имало напредък и в училище, не изпадало вече толкова често в такива състояние. Остава малко до края на учебната година, но следващата вече съм решила да действам самосиндикално. Защото това дете е на някакви периоди и като го хванат Карастанчовите се започва една... Сега момчетата са решили да се защитават групово с/у него, т.е. като то започне да бие някого, всички скачат на бой. Накрая ще пострада някой - или агресивното дете, или някое друго.
Ау, това никак не е добре. Досега родителите на това дете някакви мерки предприемали ли са? Учителите?

# 88
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Скрит текст:
И пак  докарваме до там, че интеграцията на деца със СОП е само по документи. Няма как без допълнителен ресурс, съобразен спрямо вида СОП, да се извърши интеграция.
magiiia, в училище няма как да те накарат да си вземеш детето когато са редовните часове. Може единствено за занималнята да ти натискат. А и ако детето не може да изкара половин ден на училище, спазвайки правилата в час, то трябва да се помисли какво да се направи, за да не се нарушава учебния процес. Все пак в класа има още 20 и косур деца, които също имат права и са на училище, за да учат.

HighSpeed, при нас в 4та група бяха пуснали психоложката в групата, почти всеки ден до обяд. Отделно от ДГ могат да сезират Закрила на детето, но не го правят. Ние се бяхме вдигнали при директорката като й обяснихме, че е нейна работа да отговаря за безопасността на децата и при следващ инцидент ще сезираме ние Закрила на детето. (на моето дете едно с трудно проговаряне и агресивно поведение му беше стъпвало на корема.) Директорката ни посрещна бойно, бойно, но после сви перки и нещата в групата се промениха, т.е. спряха всекидневните сбивания и т.н.

milenaka, за сега уж чакаме нещата да се променят, родителите работии с детето, имало напредък и в училище, не изпадало вече толкова често в такива състояние. Остава малко до края на учебната година, но следващата вече съм решила да действам самосиндикално. Защото това дете е на някакви периоди и като го хванат Карастанчовите се започва една... Сега момчетата са решили да се защитават групово с/у него, т.е. като то започне да бие някого, всички скачат на бой. Накрая ще пострада някой - или агресивното дете, или някое друго.
Ау, това никак не е добре. Досега родителите на това дете някакви мерки предприемали ли са? Учителите?
Казват, че работят с него. Как точно и дали е така - не знам.

# 89
  • София
  • Мнения: 28 782
Според мен, ако това дете още веднъж нападне някого, трябва да се подаде сигнал. От няколко години абсолютно всяко училище  е длъжно да води регистър на тези случаи. Разгледай и това – http://csv-vidin.eu/docs/2017_2018/plan-tormoz_nasilie%20_2018.pdf Ако е необходимо, подавайте сигнал и до полицията.

# 90
  • London
  • Мнения: 6 732
Това тук няма как да се случи да бие някое дете останалите от класа. Не се и случва, не се посява среда в която да може да се случва нещо подобно...

# 91
  • Мнения: 1 004
Браво на вас. А ние обсъждаме живота ни в нашата среда, в която това не само се случва, но и сме оставени всеки да спасява детето си както може.

# 92
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
А тук се случва. Писах за ДГ за детето със СОП, което много искаше да си общува с моето и го удряше постоянно. Ходеше по него и дърпаше, удряше, блъскаше и т.н. И учителките не забелязваха това, докато моето не се защити. А онова дете правеше тези неща, защото не можеше да говори, а искаше да общува. Но другите деца не са възрастни и сами не могат да направят така, че и проблемното дете да е приобщено.



milenaka, блаогодя, ще го разгледам. То към сигнал отива работата вече. Crazy

# 93
  • London
  • Мнения: 6 732
Неговоренето няма нищо общо с това да си агресивен, това е мит. Да вървиш и да биеш някой не е желание за общуване с него, не знам откъде ги определяте тези неща. То ако иска да общува ще подаде играчка, ще хване за ръчичка, ще погали, ще посочи.....малките деца особено имат повече активни игри, да се гонят и тн, бутат колички заедно, да се обажда не му е особено нужно. Желанието да бие нон стоп някой е поради вътрешен гняв, който детето не може да акумулира, то самото не знае обичайно защо е и от какво е породен, обичайно нисък серотонин, това няма връзка с това говори ли, заеква ли, има ли тикове, глухо ли е и тн.  Смисъл среща се и при деца без никакви други проблеми освен това....гнева. Дават се антидепресанти на запад при това положение и на деца. Това не е изобщо задължително да е СОП, колкото децата с депресия ще попаднат в СОП или тези с невроза. А такива са адски много деца.

# 94
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Ами това специално удряше. Не знам как е в чужбина и често казано не ме интересува, защото живея в България.

# 95
  • София
  • Мнения: 28 782
Сеса, стискам палци да се оправите с проблема. Ако не стане, може да искате преместване на детето, но е добре преди това да имате черно на бяло сигнали, жалби, даже медицински, ако трябва.
Много е лошо деца да бъдат принуждавани да отговарят с агресия. Не позволявайте да се стига до там.

# 96
  • Мнения: 910
Здравейте, аз съм майка на дете със СОП. Изразява се с хиперактивност и дислексия. Изключително добър е, когато види, че някой е паднал отива да му помогне, ако види, че бият някое дете пак отива да помогне. Изключително старателен е в училище. Съгласна съм, че системата не работи, учителите не знаят как да се държат с такива деца. Хиляди пъти съм обяснявала на ресурсен, психолог, логопед и на класната, че ако се чувства несигурен трябва някой да го окуражи, да го успокои, защото ще изпадне в депресия и ще откаже да работи. Но се случва точно обратното, започва да му се крещи, да го обиждат пред всички деца, той започва да пищи и иска да избяга. В предучилищната всичко вървеше добре, до като не се появи дете, което постоянно вървеше след него и му се подиграваше. Той не споделя, но започна да отказва да ходи на училище, да става изключително нервен дори в къщи. Питах госпожите какво се случва, казваха не знаем, всичко си е като преди просто на него нещо му стана. Напуснах работа и започнах да го забирам аз. При оставането да поиграят в двора на училището след часовете, забелязах агресията на това дете към моето, и тъй като това дете беше от висшето общество, всички го следваха.Говорих отново с госпожата, после с директора и тъй като майката на това дете не обърна никакво внимание с това се заеха учителите в училище. Така успяхме да изкараме последните два месеца спокойно. Моят въпрос към майките, които осъждат децата със СОП е: колко пъти те седнаха и разговаряха с техните деца за тези деца? Как да се държат с тях, че не трябва да ги обиждат, да им се подиграват, а да им помагат? Колко пъти?

# 97
  • София
  • Мнения: 28 782
Кой осъжда децата със СОП?
Темата е за агресивните деца със СОП.

# 98
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Вие сте взели мерки за вашето дете. Нещата са се оправили за сега.
Но какво се прави, ако родителите не желят да помогнат в ситуацията?

# 99
  • Мнения: 910
Вие сте взели мерки за вашето дете. Нещата са се оправили за сега.
Но какво се прави, ако родителите не желят да помогнат в ситуацията?
Това питам и аз. Трябва ли само майките на деца със СОП да помагат в тази ситуация? Очевидно е, че проблемите идват и от страна на учителите, които не са обучени и от другите деца, с които никой не разговаря, нито в къщи, нито в училище, че ще срещат различни хора и трябва да знаят как да реагират в такава ситуация, без обиди, нападки и подигравки, защото се чувстват по-силни умствено и физически.

# 100
  • София
  • Мнения: 28 782
Аз предложих да се реагира общо казано с документи (жалби, епикризи и подобни), ако преди това нормалната комуникация не е помогнала. Задължение на всеки родител е да защити своето дете със законни средства. И да, ако твоето дете нарани физически моето дете, аз имам пълното право и задължението да реагирам. Същото се отнася и за теб.

П.П. Другите родите не отговорят за твоето дете. Те отговорят за техните. Както и ти не отговаряш за чуждите деца, а за твоето.

# 101
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Аз например съм говорила с моята дъщеря. Обяснявам й, че агресивното дете в групата има някои проблеми, че той ще ги израсте, че ако не може да играе нормално с него по-добре да си намира занимания с други деца и съм натъртвала множество пъти, че на това дете и на едно друго от групата, което заеква, НЕ трябва да се подиграват и присмиват, защото това е грозно, защото това детенце има проблем, който не е пожелало и с времето ще се справи с него. Разбира ме детето и явно има резултат - последните две години не се е оплаквала да е удрял нея, а преди имаше такива случаи. Толкова от мен. За другото дете друго не виждам какво мога да направя, все пак не съм му родител.

# 102
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Вие сте взели мерки за вашето дете. Нещата са се оправили за сега.
Но какво се прави, ако родителите не желят да помогнат в ситуацията?
Това питам и аз. Трябва ли само майките на деца със СОП да помагат в тази ситуация? Очевидно е, че проблемите идват и от страна на учителите, които не са обучени и от другите деца, с които никой не разговаря, нито в къщи, нито в училище, че ще срещат различни хора и трябва да знаят как да реагират в такава ситуация, без обиди, нападки и подигравки, защото се чувстват по-силни умствено и физически.
Не, но това вече се писа в темата, че интеграцията на деца със СОП е само на хартия. Просто ги приемат в училище, дава им се ресурсен и логопед и толкова. Никой не отчита какви са точно нуждите на тези деца. Учителите в клас са учители на всички деца и няма как само на 1-2 деца да обръщат внимание. Ресурсният влиза по няколко пъти в седмицата за малко при детето, психолога и логопеда също.
Родителите на останалите деца могат да помогнат като наблюдават поведението им и вземат мерки, но пак трябва да са уведомени какво става в училище. Но все пак останалите в класа са деца и няма как да разсъждават като големи хора, особено ако в училище нищо не правят по въпроса.

Моето дете общува с такива деца от градината. Говорим постоянно, слагам забрани, обяснявам и т.н. но все пак е дете. Действа първосигнално - ще се засмее, ще се защити, ще определи поведението на детето със СОП като неприемливо и ще попита - ама защо така? Аз се опитвам да обяснявам защо, но не мога да кажа - онова дете е със забавено развитие или се развива не по нормите, защото само това ще му остане в главата и при следващ конфликт ще го използва с/у детето.  
Няма как да се изисква от деца да се държат като големи хора. За това спрямо вида СОП в училище трябва да има адекватни мерки за помощ на това дете.

Вчера пак е имало при нас общ търкал.  ooooh! Въпреки забраните от моя страна детето да се намесва, да се дразни и т.н. пак е участвал в боя. По неговите думи той е защитавал друго дете, което е потърпевшо от тормоз от агресивното дете. След това някой друг се намесил, станал бой и всички се хвърлили в мелето. Даже си мисля, че се наговарят за това, ама... Казах на учителката да го има предвид, но явно докато някой не пострада по-сериозно мерки няма да има.

milenaka е права, няма как да отговарям за чужди деца и да им оправям поведението. Ето в чужбина се дават успокоителни на агресивни деца, но тук това не е прието.

# 103
  • Мнения: 1 004
Вие сте взели мерки за вашето дете. Нещата са се оправили за сега.
Но какво се прави, ако родителите не желят да помогнат в ситуацията?
Това питам и аз. Трябва ли само майките на деца със СОП да помагат в тази ситуация? Очевидно е, че проблемите идват и от страна на учителите, които не са обучени и от другите деца, с които никой не разговаря, нито в къщи, нито в училище, че ще срещат различни хора и трябва да знаят как да реагират в такава ситуация, без обиди, нападки и подигравки, защото се чувстват по-силни умствено и физически.
Всъщност, повечето пишещи в тази тема се питаме трябва ли родителите на децата със СОП и тези на децата в норма да бъдат оставени да се спасяват кой както може, докато системата се прави, че интегрира? Защото, реално погледнато, се получава точно това- всеки да се спасява кой както може.

# 104
  • Мнения: 910
Съгласна съм, че всеки отговаря за неговото си дете. Но повярвайте ми аз се сблъсквам постоянно с родители, които смятат, че тяхното дете е право, не ги интересува как се е стигнало до дадената ситуация и едва ли не аз трябва да си затворя детето в къщи и да не го показвам. На всяка родителска среща се говори, че трябва да се работи в екип. Няма да ви казвам колко нерви, безсънни нощи и рев съм изревала, за да моля всички да говорят с децата си, учителите да не крещят и т.н., но това не всеки може да го направи. Доволна съм, че вече дава резултат и детето ми има все повече приятелчета в училище и съм благодарна на родителите и учителите за това. Но се чудя защо трябва да е толкова трудно?

# 105
  • London
  • Мнения: 6 732
Деси, децата за да вървят и да викат - този е луд, този е малоумен, този е бавен и тн са го чули отнякъде. С такова дете никой не е говорел или по-скоро е видял майка си да си плюе в пазвата. Колко пъти в темата за аутизъм чета за майки, баби, възрастни с отвратително поведение и неразбиране към различните. Ако имаше някакво разбиране нямаше да има и коментари, че на А детето щяло да плаща с данъците си видиш ли грижата за Б,В, Г.....ми то плащаме и пенсии, плащаме и за инвалиди и за онкоболни, това е задължение на обществото. Това да се коментира е отвратително, защото всеки от нас в даден момент било от болест, старост, трагедия и тн попада в графата нуждаещ. Изобщо подобни коментари говорят за липса на човечност и чувство за застрахованост от това да застанеш на колене. А такъв ден идва винаги та човек следва да е смирен и да внимава как се изразява и какви помисли има.

Винаги има разрешение, ама зависи как подходиш. Ако авторката е отишла при майката на детето с обяснението за данъците не се изненадвам, че решение на проблема няма. А ако аз съм на мястото на тази майка и някой си чеша езика по форуми с моето дете вместо да дойде и да поговори с мен бих се издразнила сериозно.

# 106
  • София
  • Мнения: 28 782
Скрит текст:
Вие сте взели мерки за вашето дете. Нещата са се оправили за сега.
Но какво се прави, ако родителите не желят да помогнат в ситуацията?
Това питам и аз. Трябва ли само майките на деца със СОП да помагат в тази ситуация? Очевидно е, че проблемите идват и от страна на учителите, които не са обучени и от другите деца, с които никой не разговаря, нито в къщи, нито в училище, че ще срещат различни хора и трябва да знаят как да реагират в такава ситуация, без обиди, нападки и подигравки, защото се чувстват по-силни умствено и физически.
Не, но това вече се писа в темата, че интеграцията на деца със СОП е само на хартия. Просто ги приемат в училище, дава им се ресурсен и логопед и толкова. Никой не отчита какви са точно нуждите на тези деца. Учителите в клас са учители на всички деца и няма как само на 1-2 деца да обръщат внимание. Ресурсният влиза по няколко пъти в седмицата за малко при детето, психолога и логопеда също.
Родителите на останалите деца могат да помогнат като наблюдават поведението им и вземат мерки, но пак трябва да са уведомени какво става в училище. Но все пак останалите в класа са деца и няма как да разсъждават като големи хора, особено ако в училище нищо не правят по въпроса.

Моето дете общува с такива деца от градината. Говорим постоянно, слагам забрани, обяснявам и т.н. но все пак е дете. Действа първосигнално - ще се засмее, ще се защити, ще определи поведението на детето със СОП като неприемливо и ще попита - ама защо така? Аз се опитвам да обяснявам защо, но не мога да кажа - онова дете е със забавено развитие или се развива не по нормите, защото само това ще му остане в главата и при следващ конфликт ще го използва с/у детето.  
Няма как да се изисква от деца да се държат като големи хора. За това спрямо вида СОП в училище трябва да има адекватни мерки за помощ на това дете.

Вчера пак е имало при нас общ търкал.  ooooh! Въпреки забраните от моя страна детето да се намесва, да се дразни и т.н. пак е участвал в боя. По неговите думи той е защитавал друго дете, което е потърпевшо от тормоз от агресивното дете. След това някой друг се намесил, станал бой и всички се хвърлили в мелето. Даже си мисля, че се наговарят за това, ама... Казах на учителката да го има предвид, но явно докато някой не пострада по-сериозно мерки няма да има.

Скрит текст:
milenaka е права, няма как да отговарям за чужди деца и да им оправям поведението. Ето в чужбина се дават успокоителни на агресивни деца, но тук това не е прието.

Ето в този случай родителите на потърпевшото дете трябва да подадат писмен сигнал. Наистина не трябва да се чака някой да пострада сериозно.

# 107
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Родителите на това дете да си преценяват. Аз не мога нищо да направя за тяхното дете, само да говоря с учителката за ситуацията.

# 108
  • София
  • Мнения: 28 782
Така е, права си.

# 109
  • София
  • Мнения: 6 170
desi_slava07, много добре те разбирам... За съжаление ужасно много зависи от това на какви родители и учители попада човек, ако се случат дървени глави с бетонирани убеждения тип "Аз винаги съм прав", е почти невъзможно да се подобри нещо... А аз вярвам, че децата не са лоши, че с подходящ подход всяко би се държало добре; бързо прощават и са гъвкави, така че с читави възрастни около тях отношенията им няма да са напрегнати...

# 110
  • Мнения: X
И в нашата детска имаме такава драма. Аз уча моето дете какво да прави. Тя проблеми с агресивни деца няма, кротка е и никой не я тормози. Беше я ударило детето 2 пъти по гърба, продължавам да обучавам. Учител ки те се държат безобразно обаче.

# 111
  • София
  • Мнения: 9 626
Не мисля, че някой тук се е изправил срещу децата със СОП. Напротив. Всички говорим за това как системата не работи в посока приобщаването на  тези деца към другите и към образователния процес. В първия пост беше споделен проблем за агресивно дете със СОП, но лично аз не съм усетила негативизъм спрямо децата със СОП като цяло. И друго, което се обсъждаше беше, че има агресивни деца както със СОП, така и без СОП.

Разбира се, че в ръцете на всички родители е това да обяснят на децата си как да се държат с по-различните от тях. Аз лично постоянно го обяснявам на моето. Постоянно й се обяснява и как всеки е с различни умения и това, че някой не може да направи нещо, което тя може не означава, че този някой трябва да бъде обект на подигравки. И тя знае и разбира всичко това. Но съм била свидетел как с деца на площадката си играят и някое от тях започва да се подиграва на преминаващ човек с увреждане. Другите деца започват да се подиграват на човека. Моето им казва, че това не е редно. Те започват да се смеят на дъщеря ми, че не разбира смешката. И тя се разстройва. В следващия момент децата започнаха да се подиграват на старица с патерици и моето дете видимо се поколеба дали да не се подиграе и то на жената, за да бъде прието обратно в групата. Много добре разбрах колебанието й. Отидох до нея и й обясних, че не е редно това, което правят другите деца и се гордея, че тя не се подиграва на различните. Тогава и другите деца се спряха, личеше им, че се замислиха, но нищо не казаха. След малко отново приеха дъщера ми в играта си.
Мисълта ми е, че може би , даже със сигурност, в училище също действа този принцип - гледат едно от друго. Там ги няма родителите да се намесят. И ако детето не сподели пред тях, те може и да не разберат, че тяхното дете се е държало неприемливо с друго дете (било то със или без СОП).

# 112
  • Мнения: X
Разбира се, че в ръцете на всички родители е това да обяснят на децата си как да се държат с по-различните от тях. Аз лично постоянно го обяснявам на моето.
За теб се разбира, за родителите от нашата група - изобщо не се разбира. Репликата е "Ама трябва ли да се стига до там?"...

# 113
  • Мнения: 12
Ако прочетете цялата тема наведнъж сигурно ще стигнете и до моето заключение - ключът се крие в родителите. Обаче днес нашата държава има някакъв проблем с качеството на родителите. А за такива не се изисква някаква квалификация. Но държавата има интерес да се раждат повече деца затова скоро няма да въведе. Отговорността е прехвърлена върху институцията "училище" и работещите в нея. Лошото, е че те не са магьосници и нямат скрит трик в ръкава. Така, че правете каквото правите, пак е нещо. Например в класа на синът ми има момиче с различно възприятие и проблема е как да обясним на ''нормалните'' деца да я оставят на мира. Аз обяснявам мнокократно на сина ми и даже на родителска среща (с деца в присъствие) говорих.

# 114
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
В самото училище също трябва да правят нещо. Да говорят на децата, да правят общи игри, за какво са им тези психолози там? Може да се правят и общо игри с децата от класа и родителите им. Обаче за това трябват пари, а както знаем в нашата държава децата не са приоритет. Колко от класните ръководители в училище са пращани на обучение как да се справят с деца със СОП? Как точно да подхождат към всяка една образователна потребност? Тях ги гонят най-вече да са си изпълнили плана за обучение спуснат отгоре. А децата каквото научат-научат.

# 115
  • Мнения: 889
 Големият проблем според мен е замитането от страна на държавата на проблема с общото понятие СОП. И се говори само за деца в ''норма'' и такива със СОП.  Ама какъв е тоя СОП- дали детето не чува добре, в количка е, има дислексия.. или пък обича да рита съученици в корема, да хапе до кръв или да забива пергели в ръцете .. все е СОП ?! Агресивните деца са агресивни, независимо дали са в ''норма'' или са със СОП. И с тях трябва да се работи индивидуално, и НЕ за сметка на останалите. С активното участие на семейството. Сега са оставени да дерибействат в училищата, а другите научават важния урок, че в тази държава или удряш и тормозиш, или търпиш и когато стане нетърпимо- бягаш.
За съжаление щетите които нанесоха делигираните бюджети на българското образование, а от там и на цялото общество са дълбоки и вероятно непоправими.
 И да се правят аналогии, пък вижте ние колко сме толерантни на ''запад'' е малко казано неуместно.

 Реално какво може да направи - ако разберете, че такова дете ще бъде преместено, от началото на учебна година -организиран протест на повече от половината родители, че ще си преместят децата. Ама поименно до директорката, да избира колко деца да загуби- 1 или 15. Иначе най-лесно и безболезнено е преместването- е може да се наложи да пообиколите. Другият път е жалби в прокуратурата при всеки физически контакт. Желателно с медицинско. На децата не може да се направи нищо, но на родителите може да се създаде такъв дискомфорт, че да решат да ви освободят от присъствието си.

# 116
  • London
  • Мнения: 6 732
Именно ритащия в корема, забиващия пергели...… просто не може да контролира своята избухливост, яда си. За мен с такова дете трябва много, много спорт - плуване, катерене ( не да го запише мама на бокс или карате, както често чуваме, че реално става с такива младежи и се оказват с разни колани ). Да редуцира енергията и гнева си в нещо положително. Вярвам, че няма лоши деца......просто няма адекватна помощ за тях. Sad

# 117
  • Мнения: 12
Доколкото ми е споделяло детето знам, че психоложката се появява единствено в критични ситуации да успокои положението. И аз не смятам, че това е редно и съм съгласна в вас, че трябва да има цялостна и предварителна подготовка насочена към всички от подготвени психолози и учители. Но какво можем да направим ние реално?

# 118
  • Мнения: 889
La Catrala и докато се вземе  адекватна помощ и мама запише на бокс, другите какво предлагаш да направят- да си учат децата че в идеите на толерантността е да са тихи боксови круши? Тези майки обикновено са два вида-  или въобще са неоткриваеми или все се оказва че другите са агресорите и ги предизвикват. И скачат срещу всички останали. Звучи ли познато? Аз напълно разбирам мъката им, но това ли е пътя- физически или психически тормоз на останалите?
RadosvetaKinova, реално трябва да погледнеш на нещата. В училище в което искат да се реши проблема, се търси начин да се реши. Щом е стигнало родителите да си задават тези въпроси, няма никакъв смисъл да разчиташ на училищни педагози и психолози. Или местиш и обучаваш сам или жалби (ако има физическа агресия). До откат. Да грозно е, но тук няма друга опция. Системата се задейства само при изключително тежки физически наранявания или при знаете какви случаи...
 Има и случаи в които на тормозените им писва и се обединяват и хоп... системата ражда нови агресори...
Абе кофти е за всички деца, но това не е важно, важно е бройката на учениците да се увеличи...

# 119
  • Мнения: 275
La Catrala  Системата се задейства само при изключително тежки физически наранявания или при знаете какви случаи...
 
Абе кофти е за всички деца, но това не е важно, важно е бройката на учениците да се увеличи...


Абсолютно вярно!Ученикът има повече права от учителя.Ако директорът накаже неправомерно агресора, после може и до съд да се стигне, че и глоби и други наказания да си навлече.
Имам горчив опит -подадох писмена жалба, поканиха и двете страни в училище, имаше даже представител от полицията(за повече рсепект), психоложката, директорката, зам. директор, ресурсни учители и в заключение казаха, че при тези провинения на виновника го наказват със забележка и няма как да го местят в другия клас, нито пък да го изключат от това училище.Всички виждат как проваля часовете, ходи на училище да се забавлява, не да учи, като с това пречи на останалите деца, знаят как рита някои момичета в корема, удря с юмрук изненадващо, спъва, рита, псува и всичко това не е достатъчно.Това е системен тормоз над класа, а те го наричат "лоша дисциплина" и после децата не владеели преподадения материал.Ами те в повечето време са заети да се пазят, а също и да търпят безпомощно безобразията, все едно си пращам детето в затвор!Училището е пародия!На всичко отгоре учителите решиха да се защитават, приложиха "разделяй и владей" защото се уплашиха да не им дойдат проверки и да не ги изкарат некадърни.Когато някое дете се оплаче, му задават обвиняващо въпроси от сорта "Какво толкова стана?Толкова ли много те заболя?Защо родителите така драматизират?"Занчи по-добре е децата да мълчат , да не споделят в къщи, понеже и без това нищо няма да се промени, че може и по-лошо да стане.Откриват кое дете споделя и индиректно го осъждат като клюкарещо.Значи то им вгорчава живота и го усложнява, следват забележки именно към тези деца за дреболии, следва промяна в отношението, въобще обработка с цел повече да не е гъкнало.
Без счупени кости или други тежки телесни повреди няма да изгонят никого.А за психичните травми на никой не се и замисля.
Сега това проблемното не се занимава поне с моя син, но си намира други жертви и като цяло пречи и проваля класа.Майка му упорито избягва срещи ,а и все другите и закачали детенцето и го предизвиквали.За това на всички е ясно, че тя няма да се справя и занапред.
Ще ви кажа и още нещо, което учителите измислиха като защита-заплашиха чрез класния(той поотделно е подхвърлил тук-там идейката) как видиш ли ако напишем заедно подписка срещу това момче и се стигне до местене в друга паралелка или училище, от там пък щели да ни засилят някой друг гадняр, понеже всеки клас си ги има вече в изобилие и ние не знаем кого ще ни пратят, все пак това поне си го познаваме, а имало и по-лоши от него.И така родителите както се бяха наежили да го изгоним, се свиха като мишки и нищо не стана.Казвам го това в случай, че решите да правите подписка, да си я направите през главата на класния, а не с негово/нейно знание.Защото колкото и да им е тежко, учителите се сплотяват ако има опасност да бъдат уличени в несправяне.Нашият класен е между чука и наковалнята, но все пак избра да е лоялен към колегите си, а не към децата и нас-родителите.

# 120
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 308
Директорът не може да направи нищо след първата жалба,освен да накаже с мъмрене.Което е нищо.
Най-голямото наказание и то след 3 жалби е да преместят агресора в друго училище.
Но това също не е решение на проблема.Защото агресивното дете ще се държи така и там.
Просто по закон агресора също трябва да ходи на училище.
И тук е ролята на родителите на агресивното дете-да вземат някакви мерки.

Ако моето дете е засегнато аз бих пускала жалби всеки път,когато е пострадало.
И медицинско ще извадя и сигнал до социалните ще подам,ако трябва и в детска педагогическа стая.Зависи каква е ситуацията.

Това без значение дали агресивното дете е със СОП или не.



X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт