СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 11

  • 82 198
  • 847
  •   1
Отговори
# 780
  • София
  • Мнения: 982
А доволни ли сте от директора Антоан Тонев? Има ли положителни промени в училището, откакто той е там?
Беше директор в 17 СОУ и само за една година направи чудеса. А и лично съм много доволна от него, защото в момента, в който поисках детето ми да бъде преместено в друг клас, той реагира адекватно.
Сега има някакви шансове детето да бъде прието на второ класиране и затова ми е интересно как се развива СМГ под негово ръководство.
Млад е, но се справя. Има диалог с него и винаги намира начин да изчисти недоразумения, ако има такива. Чак чудеса не са направени, защото си беше и преди ОК училището. За мен е много показателно, че миналата година приеха 156 деца и освен близнаците на две-три от тях няма надпланов прием. Вярно, че промениха наредбата, но и си е до устояване, защото "вратички" винаги ще се намерят.
Не съм много съгласна. С проблема с КМ не можа да се справи, напротив в течение на годината проблемът и недоволството се задълбочи. Ако остане директор ще трябва на 15 септември да представи готов учебник по предмета и приет от ПС учебен план, които към момента липсват. Не спази наредбите и не предостави на родителите възможност за избор да имат или нямат часове по ФУЧ за следващата учебна година, чак след няколко дневни разговори промени декларацията. Също така не предостави възможност на избор на родителите за ИУЧ за следващата година, въпреки внесена молба да се избира между КМ и ИТ или друг предмет. Да не говорим с проблема за липса на физическо и спорт за малките ученици, които не могат да се преборят за салона през зимните месеци и седят и играят на телефоните в часовете.
Но като учител е перфектен, децата много го обичат, преподава много добре, изчерпателно и интересно, успява да мотивира учениците да търсят и други източници.

# 781
  • София
  • Мнения: 20
А доволни ли сте от директора Антоан Тонев? Има ли положителни промени в училището, откакто той е там?
Беше директор в 17 СОУ и само за една година направи чудеса. А и лично съм много доволна от него, защото в момента, в който поисках детето ми да бъде преместено в друг клас, той реагира адекватно.
Сега има някакви шансове детето да бъде прието на второ класиране и затова ми е интересно как се развива СМГ под негово ръководство.
Млад е, но се справя. Има диалог с него и винаги намира начин да изчисти недоразумения, ако има такива. Чак чудеса не са направени, защото си беше и преди ОК училището. За мен е много показателно, че миналата година приеха 156 деца и освен близнаците на две-три от тях няма надпланов прием. Вярно, че промениха наредбата, но и си е до устояване, защото "вратички" винаги ще се намерят.
Не съм много съгласна. С проблема с КМ не можа да се справи, напротив в течение на годината проблемът и недоволството се задълбочи. Ако остане директор ще трябва на 15 септември да представи готов учебник по предмета и приет от ПС учебен план, които към момента липсват. Не спази наредбите и не предостави на родителите възможност за избор да имат или нямат часове по ФУЧ за следващата учебна година, чак след няколко дневни разговори промени декларацията. Също така не предостави възможност на избор на родителите за ИУЧ за следващата година, въпреки внесена молба да се избира между КМ и ИТ или друг предмет. Да не говорим с проблема за липса на физическо и спорт за малките ученици, които не могат да се преборят за салона през зимните месеци и седят и играят на телефоните в часовете.
Но като учител е перфектен, децата много го обичат, преподава много добре, изчерпателно и интересно, успява да мотивира учениците да търсят и други източници.

Всъщност все пак нали пусна нова нова декларация и след това даде отчет в Школо, че 75,47% от децата отново са избрали КМ.
Аз лично го разбирам, тъй като останалите несъгласни с КМ са 39 деца и ако са разпокъсани в 6-те паралелки няма как да им се организира отделно ФУЧ

# 782
  • София
  • Мнения: 982
Бъркате ФУЧ е предмет, който не е задължителен, т.е. децата могат да изберат да не го изучават, само ИУЧ е задължителен и като такъв е с 0.5 часа седмично. Часовете от ФУЧ реално допълват ИУЧ и дават възможност за упражнения. Точно, защото часовете по ИУЧ са малко, много родители решиха, че не могат да си позволят да изгубят часовете по ФУЧ и затова гласуваха за избор на КМ. Ако за ИУЧ/ФУЧ, в основната програма беше даден избор вместо КМ да се избере друг предмет, статистиката щеше да е различна.

# 783
  • Мнения: 4 266
Вие като родители какво сте предлагали свързано с проблема със спорта? Могат ли по някакъв начин да построят още един салон или няма място?

# 784
  • Sofia
  • Мнения: 188
Цитат

Всъщност все пак нали пусна нова нова декларация и след това даде отчет в Школо, че 75,47% от децата отново са избрали КМ.
Аз лично го разбирам, тъй като останалите несъгласни с КМ са 39 деца и ако са разпокъсани в 6-те паралелки няма как да им се организира отделно ФУЧ
В новия седми клас процента не е 75%, а 61%.  Т е. Около 60-70 деца не искат да учат ФУЧ КМ. Най-неприятното е, че чух за натиск от страна на учители да "стимулират" незаписалите се деца да се запишат независимо дали искат, тък като ИУЧ КМ щяло да е с оценка, а децата които не посещават ФУЧ можело да вземат същия материал като другите, но без да го упражняват. Т.е с 1 час и то през седмица да им се преподава и изисква материал, който другите деца ще усвояват за 1-2 часа всяка седмица. Много се възмутих. Надявам се да не се стига до такъв вариант. Все пак програмата на ИУЧ (както и на всеки предмет) трябва да се съобрази с броя на часовете. Дано не решат по този начин да накажат незаписалите се деца и да трябва пак да занимаваме директора с проблемите ни с КМ. За да сме коректни трябва да кажем, че той се опита да ни помогне и да даде възможност за избор на децата между КМ и БЕЛ, но не се получи. Причината да не запиша ФУЧ КМ е, че прецених, че седми клас е изключително натоварен с многобройни преразкази, тестове по БЕЛ и по МАТ, с пробни изпити всеки месец, с пет сериозни разказвателни. Детето ми, за да се справя с КМ трябваше тази, а и миналата година да отделя доста време и аз самата да му помагам, а догодина всеки час за подготовка ще е от значение. Тъй като последните години помагам на седмокласници, за да се готвят за НВО съм се нагледала на преуморени, стесирани и недоспали деца.  Затова и не записахме ФУЧ КМ, за да олекотя, доколкото зависи от мен, програмата на детето ми. Не знам дали сте гледали баловете тази година за СМГ немски, а и английски, но децата почти няма да имат право на грешка и за тях това е голям стрес.

Последна редакция: ср, 15 юли 2020, 17:50 от maibg

# 785
  • Sofia
  • Мнения: 188
Във връзка с поста си отгоре исках да попитам дали в балообразуването за кандидатстване след седми клас по някакъв начин участва дипломата за основно образование. Знам, че се взема оценката по БЕЛ и МАТ за 7 клас и точките от НВО-тата, но имат ли значение оценките по другите предмети и по кои предмети (само от група А, т.е задължителните или и ИУЧ)? При равен бал как се процедира? Знам, че това се случва много рядко, нямам познато дете, на което да се е налагало да гледат оценките в дипломата, но се чудих каква е процедурата.

# 786
  • Мнения: 6 952
Когато иуч е закован да е км, а само за фуч имаш право на избор, то няма как да очаквате различен резултат от анкетата.
При нас и за иуч имаше избор. Тогава нещата са различни.

При равен бал се взимат само оценките от 7 клас, но след като първо е сравнен сбора от точките на нво.

Наредба 10
Чл. 59. (1) Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 48, ал. 1, те се подреждат в низходящ ред по сбора от резултатите от националното външно оценяване.

(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.

(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план - български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.

(4) (Нова - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием и над нормативно установения максимален брой ученици в паралелка.

# 787
  • София
  • Мнения: 9 129
Участват оценките от 7 клас по балообразуващите предмети - за СМГ - БЕЛ и математика.
Ако има деца с равен бал:

# 788
  • Sofia
  • Мнения: 188
Благодаря много, т.е не се включват оценките от ИУЧ, а само оценките от раздел А.
Цитат
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план - български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.

# 789
  • Мнения: 6 952
Да, точно така. Раздел А и то само на 7 клас.

# 790
# 791
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Момчето е спазило всички мерки, не е знаел по времето на контролното, после се е обадил на всички, на директора, на комисията.

И пак - какво общо има училището?!

Последна редакция: ср, 15 юли 2020, 23:15 от Leika_moja

# 792
  • Мнения: 2 182
Мен ли питаш?

# 793
  • В офиса
  • Мнения: 4 031
Цитат
Teзи четири деца, с които разговарях, ми казаха, че може би има още едно-две, до четири деца
ей това е "жълтата" информация, за която питах. Мерси! Индиректно става ясно, че всички са 12-окласници.
Скрит текст:
Лейка, аз няма да се съглася съвсем. Хронологията до понеделник вечерта е ОК. Но в понеделник вечерта момчето разбира, че е контактно + това си е с настинка. Ами вторник е трябвало или да каже на ръководителите, да го настанят в отделна стая, или изобщо да пропусне. Децата стоят по 5 часа в затворено пространство. А момчето не е било с FFР маска. Има случаи и на въздушно, не само въздушно-капково заразяване. Параноично, или не, но и аз бих се постреснала, като го науча.

# 794
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Във въздуха Simple Smile

Сега, трябва да кажа в името на справедливостта, че тези чатове са били лична кореспонденция?
И не е достойно да бъдат публикувани. Не го знаех допреди малко.
Не е достойно един мъж, олимпиец, бъдещ възпитаник на харвард да публикува лична кореспонденция без съгласие на останалите ангажирани в нея.
С други думи, ще редактирам горният си пост малко, защото ми загорча.

Е пак училището няма връзка, Уор, ама печели заглавията Simple Smile

Тинки, вероятно не е очаквал. Ако изобщо някой е очаквал, сигурно нямаше да организират по подобен начин нещата, много публични институции все още мерят температура Simple Smile
А ако е бил с маска с клапан, то тогава рискът за останалите е по-висок.
Може ли да питам, че тотално се обърках - по време на последното контролно някой от участниците знаел ли е, че има Ковид?

Последна редакция: ср, 15 юли 2020, 23:21 от Leika_moja

Общи условия

Активация на акаунт