Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 2

  • 63 807
  • 799
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 6 876
...независимо, че са СУ, те пак са гимназии.
Не са гимназии, но осъществяват прием в гимназиален етап.

Исках да кажа, че са като езикови гимназии по изучаването на езика - блой часове на езика, предмети, изучавани на езика.

# 226
  • Мнения: X
Подкрепям Русалка, и според мен е индивидуално, всяко набелязано училище трябва да се проучи по въпроса. В момента, а не мнения от преди години. Не знам кой какво е длъжен или не е, но училищата, които се спрягат за добри, обикновено се стараят да дават възможно най-много по езика, иначе няма да имат висок бал и желаещи за там. Но е въпрос на наличие на  преподаватели с този език, ако е английски, проблеми едва ли има, но за немски не е точно така, за китайски или арабски пък съвсем.

# 227
  • Мнения: 774
Според мене всичко зависи от учителите.Може да е записано по учебен план едно ,а изпълнението да е друго.Ако няма добър учител,който да ги подхване резултатът ще бъде нулев.Забелязва се текучеството на учителите по езици,защото те си намират по-добри работи с по-високо заплащане от училището.Въпрос на късмет е ,а не на учебни планове.

# 228
  • Мнения: 2 908
В момента, в 133, на руски се преподават биология и история от учители от Русия.

# 229
  • Мнения: 6 918
А какъв е случаят с френския в 133? Имат ли предмети на езика или нейтиви?

# 230
  • софия
  • Мнения: 25 199
А какъв е случаят с френския в 133? Имат ли предмети на езика или нейтиви?
😂😂😂 Искрено ме разсмя с нейтив по френски в 133-то.

# 231
  • Мнения: 6 918
Плача аз за смеещ се бутон, а то виж, че и на теб ти трябва Simple Smile
Заповчам да заглеждам френските паралелки по линията на метрото, че тези в 18то м.г. са били с по 4 профила и тази с АЕ е и с бзо и хоос. Химията е супер, ама биологията няма как да я напише.

# 232
  • София, в момента в любимото ми село Железница
  • Мнения: 1 654
За 18-то мога да кажа, другата година ще го разберем със сигурност, но биология, химия, физика на френски. Това го пише на сайта им и на родителската среща в началото на 8клас го потвърдиха.

# 233
  • София
  • Мнения: 3 443
Би било полезно, който знае да сподели информация от кухнята за предметите, преподавани на съответните чужди езици в различните училища..Наистина информацията е доста оскъдна ....А това  определено би наклонило везната в избор на едно или  друго училище

# 234
  • Мнения: 39
Здравейте,синовете ми се занимаавт  участия по фолми реклами,както и със журналистика!Когато се снима,обичат да гледат много!Мисля да ти пращам в Лмоносов ,кино паралелка!Имате ли впчатление?Сега са 6кл и 4 кл
Благодаря ви!

# 235
  • София
  • Мнения: 62 595
Всички деца, които ходят на снимки обичат да гледат, но не забравяй, че това е работа, от която много бързо се "пенсионират", като най-често това става с кандидатстване след седми клас и борбата за добра гимназия. Нямам идея какви са паралелките в училището, за което говориш, но не бих разчитала на интереса на деца на 10 и 13 години да се запази нататък. Първо трябва добра диплома и общообразователна подготовка, а ако толкова им се занимава с журналистика и филми, то ще го правят като извънкласно занимание или да запишат такъв университет. Но за средно образование бих препоръчала стабилно гимназиално.

# 236
  • Мнения: 8
Ломоносов е много добър избор в тази насока.
То е с утвърдени позиции в рамките не само на българско, но и на европейското образование, като единствено по рода си на територията на Балканския полуостров. Децата ходят на практика в телевизията, театри, кина, киноцентър Бояна. Преподавателите държат на предметите си и дисциплината е на ниво!

# 237
  • София
  • Мнения: 9 826
Бих могла да споделя впечатления за 22ро СЕУ с испански език. Дъщеря ми е 9 кл.
Имат страхотни учители по испански. Това ни беше голямо притеснение, защото и 40ч седмично да има, ако учителят не става...
В 8 кл падна много, много сериозно учене по езика. В 9 кл има учител чилиец по Философия и съответно учат този предмет изцяло на испански. Бях скептично настроена... Философия, някак мислех, че ще е лежерно. Но не бях права. Много добре се отразява на езиковото обучение, особено щом преподавателят е испаноговорящ.
Лошото е, че по програма в 9 кл имат само 4 ч испански седмично. Според дъщеря  ми това не е ок,  както предполагам и според повечето от нас. Позабравят се основни неща. Тя самата е от типа деца, които учат езика с огромно желание и самоинициативно постоянно си преглежда нещата от миналата година, за да поддържа ниво. Даже сега се класира за втория кръг на олимпиадата по Испански. Както и в 8клас
И някои от  другите предмети изучават на испански, но не на 100 процента сам на него. Тоест изучават термини, пишат планове и на испански. Но не като по философия само и единствено на испански. Такива са биология, география.... И ще я попитам дали и по история не е така и ще допълня по - късно. Признавам, не следя изкъсо нещата, детето си е съвестно и не ми се налага.
На контролните съответно имат две части - въпроси на български и на испански.
Понеже след 7 кл от приятелите на дъщеря ми имаше деца приети в СМГ, в Испанската, в 32ро и други, и тя има контакт с тях, както и аз с родителите, мога да си направя някои изводи:
Средата е много, много важна. Но във всички училища, вкл СМГ, Испанска, НПМГ, има всякакви деца- чалга, алкохол, предполагам и забранени субстанции, има по купони, по зелени училища и прочие. Но поне в тези, т, нар "елитни" училища, детето има по - голяма, вероятност да дърпа нагоре дет се вика, защото има повече деца, влезли с желание да учат сериозно.
Учителите са много важен елемент, но навсякъде, колкото и да е елитно училището, все има поне по един учител, който... да кажем създава някакъв проблем. Било с начин на обучение, оценяване или друго.
Дъщеря ми беше приета с бал 430 и само няколко точки я деляха от Испанската, както доста деца от класа и.
Ако детето е амбициозно, нещата ще му се получат, нищо че не е в 1ва немска примерно. Стига да има късмета да случи и на добри учители.
Една от най-близките приятелки на дъщеря ми учи в Испанската. Двете си говорят често и определено нивото им на владеене на език е сходно. Но това владеене не е паднало от горе дет се вика, а е плод на много сериозно учене от страна и на двете.
 И винаги ще има доволни и недоволни от училище, учител, среда.
Поне моето дете, както и аз, сме от много доволните отж22ро. Изключвам факта, че личното ми мнение за образованието в България като цяло не е добро. Но на фона на него 22ро беше 9удесно решение на дъщеря ми.
Не всичко е цветя и рози, имат и проблемно учители. При нас такава се оказа математичката--потрес за мен и абсолютно всички родители е тя. Опитахме да направим нещо с разговори, ефект няма.

С една дума-- изборът на училище е много важен. Но и децата ни трябва да полагат сериозни усилия, за да им се получат нещата.

Последна редакция: ср, 29 яну 2020, 05:23 от Валенцето

# 238
  • Мнения: X
Скрит текст:
Бих могла да споделя впечатления за 22ро СЕУ с испански език. Дъщеря ми е 9 кл.
Имат страхотни учители по испански. Това ни беше голямо притеснение, защото и 40ч седмично да има, ако учителят не става...
В 8 кл падна много, много сериозно учене по езика. В 9 кл има учител чилиец по Философия и съответно учат този предмет изцяло на испански. Бях скептично настроена... Философия, някак мислех, че ще е лежерно. Но не бях права. Много добре се отразява на езиковото обучение, особено щом преподавателят е испаноговорящ.
Лошото е, че по програма в 9 кл имат само 4 ч испански седмично. Според дъщеря  ми това не е ок,  както предполагам и според повечето от нас. Позабравят се основни неща. Тя самата е от типа деца, които учат езика с огромно желание и самоинициативно постоянно си преглежда нещата от миналата година, за да поддържа ниво. Даже сега се класира за втория кръг на олимпиадата по Испански. Както и в 8клас
И някои от  другите предмети изучават на испански, но не на 100 процента сам на него. Тоест изучават термини, пишат планове и на испански. Но не като по философия само и единствено на испански. Такива са биология, география.... И ще я попитам дали и по история не е така и ще допълня по - късно. Признавам, не следя изкъсо нещата, детето си е съвестно и не ми се налага.
На контролните съответно имат две части - въпроси на български и на испански.
Понеже след 7 кл от приятелите на дъщеря ми имаше деца приети в СМГ, в Испанската, в 32ро и други, и тя има контакт с тях, както и аз с родителите, мога да си направя някои изводи:
Средата е много, много важна. Но във всички училища, вкл СМГ, Испанска, НПМГ, има всякакви деца- чалга, алкохол, предполагам и забранени субстанции, има по купони, по зелени училища и прочие. Но поне в тези, т, нар "елитни" училища, детето има по - голяма, вероятност да дърпа нагоре дет се вика, защото има повече деца, влезли с желание да учат сериозно.
Учителите са много важен елемент, но навсякъде, колкото и да е елитно училището, все има поне по един учител, който... да кажем създава някакъв проблем. Било с начин на обучение, оценяване или друго.
Дъщеря ми беше приета с бал 430 и само няколко точки я деляха от Испанската, както доста деца от класа и.
Ако детето е амбициозно, нещата ще му се получат, нищо че не е в 1ва немска примерно. Стига да има късмета да случи и на добри учители.
Една от най-близките приятелки на дъщеря ми учи в Испанската. Двете си говорят често и определено нивото им на владеене на език е сходно. Но това владеене не е паднало от горе дет се вика, а е плод на много сериозно учене от страна и на двете.
 И винаги ще има доволни и недоволни от училище, учител, среда.
Поне моето дете, както и аз, сме от много доволните отж22ро. Изключвам факта, че личното ми мнение за образованието в България като цяло не е добро. Но на фона на него 22ро беше 9удесно решение на дъщеря ми.
Не всичко е цветя и рози, имат и проблемно учители. При нас такава се оказа математичката--потрес за мен и абсолютно всички родители е тя. Опитахме да направим нещо с разговори, ефект няма.

С една дума-- изборът на училище е много важен. Но и децата ни трябва да полагат сериозни усилия, за да им се получат нещата.
Това е и моето мнение. Каквото и да  е нивото на образованието като цяло, има едни десетина гимназии в София, където може да се научи език и да се получи добра подготовка по предметите, и детето може да избира в зависимост от езика, който иска да учи, говорим за деца с приличен бал, все пак.  Но най-важното си остава самото дете, доколко има желание да полага усилия.

# 239
  • Мнения: 10
Здравейте, радвам се на темата. Синът ми е 6 кл. и вече мислим къде са добри езиковите паралелки с 1ви Английски език.
Ако имате добри отзиви, моля кажете училище, паралелка!

Общи условия

Активация на акаунт