Моята банка

  • 9 056
  • 103
  •   1
Отговори
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
Отварям темата „Моята банка” за да споделите с какви условия ви спечелиха като клиент.

Моята банка беше Сосиете женерал експресбанк и нямах никакви забележки. Условията ме устройстваха напълно, обслужването винаги е било коректно и служителите - изключително любезни.

Откакто преминаха към ДСК, условията се променят. Давам пример с таксите за обслужване. Докато бяха Сосиете, нямаше такса за обслужване на спестовни и депозитни сметки, а сега има. Нямаше такса за теглене от банкомат на банката. Сега не съм съвсем убедена, че не хвърчат стотинки и за това.

С ДСК си общувах по неволя преди повече от пет години и с радост закрих сметките си при тях. Сега пак съм с тях, но реших да им дам шанс заради времето, прекарано в Сосиете и контактите ми със служителите от клона. Май съм на път да размисля.

Подписан договор при едни условия, се променя едностраннно с твърдението, че клиентът е уведомен за промените. Това е първото, което не одобрявам. И второто е кофти усещането, че някой ти бърка в спестовната сметка, за да си вземе полагаемото му се.

Последна редакция: пн, 02 мар 2020, 17:05 от Вяра

# 1
  • Мнения: 12 865
Имала съм вземане-даване с три банки. По различни причини и трите ме изгубиха като клиент.
От Райфайзен бях доволна първоначално, но после взеха много глупаво решение по повод на потребителски кредит и се "разведохме".

Банка ДСК не ги разбирам. Там имах лична сметка по принуда - имаше едни обстоятелства. От една страна анализатори ги хвалят като много бързо напредваща банка, от друга имам чувството, че правят и невъзможното да си прогонят клиентите, като например бяха въвели такса за внасяне на сума по сметка. А и на гише, за да стигнеш до него, се чакаше с часове, за да стимулират клиентите да работят онлайн. Мен ме стимулираха да ги напусна.

Имам лична сметка в ЦКБ, с личните сметки са много добри, препоръчвам ги на всеки. Не знам как са с фирмените сметки, ще проучвам края на лятото.

За сега фирмената сметка ми е в Булбанк. Те бяха отлична банка и аз не можех да се нахваля от обслужването. "Бяха" е ключовата дума. Услугите им никога не са били евтини, но сега си качиха таксите като за световно, отделно не мисля, че ме обслужват добре: държат се, като че ли са единствената банка в Слънчевата система. Та ще видя до края на лятото дали ще ги заменя с ЦКБ или с някоя друга банка. Освен ако не претърпят душевно възраждане, не че е много вероятно.

Последна редакция: пн, 02 мар 2020, 18:41 от Uncommon

# 2
  • Варна
  • Мнения: 36 742
Имам лична и служебна сметка в Булбанк. Не са евтини наистина, но мен лично ме спечелиха с добро интернет банкиране, както и налични депозитни банкомати. Изключително рядко кракът ми стъпва в банката в работно време. Цялата си работа върша на банкоматите и на компютъра в офиса, обикновено събота и неделя. За мен това е важно, защото за да отида в банката в работното им време трябва да изляза от моята работа, което ми е супер неудобно.

Преди това имам кофти опит с ОББ и Прокредит.

# 3
  • Русе
  • Мнения: 7 800
Аз пък си много доволна от ДСК. Вече 18 години съм там. Има си такса за месечно обслужване и такса за разплащателната ми сметка. Това е което плащам. А, спестовен влог нямам. Всичко върша през банкирането и май вече година не съм стъпвала в офис. Ако се налага да внасям го правя през банкомата. Разни дребни неуредици съм разрешавала по тел., Винаги са били любезни. В офисът, които ходя също са били любезни.

И нещото с което ме задържат - винаги следят операциите, които протичат и при най-малко съмнение звънят. Правили са го и посред нощ. Спретнах 5-6 поръчки в Алито за малки суми в събота посред нощ и веднага ми се обадиха, а не ми блокираха картата. Платих голяма сума в чужбина с картата и няма след минута вече ми звънеше телефона. А нищо не им пречеше да ми блокират картата и да спя под някой мост в чужбина.

# 4
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
Ели_дечкин, две такси за една разплащателна сметка не е ли много?

# 5
  • София
  • Мнения: 1 179
Истината е че всички банки са зле от към нещо... Дали обслужване, дали такси-вече ги има всяка банка. Много зависи за какво ще я ползвате..
Банков служител съм, сливането е неизбежно между големите банки.. Проблем е даокато се нагодят, а и не само.
БНБ диктува част от правилата, не се сърдете на вашата банка. За нас служителите също е трудно, опитайте се и нас да разберете.
Самата аз съм имала конфликти с 4 от най големи банки, макар да работя в една от тях..
Въпрос на личен избор е.

# 6
  • Русе
  • Мнения: 7 800
Едната е месечната - 2,20 май беше а другата е за всяка платена битова сметка - около лев и малко излизат.

# 7
  • Мнения: 54 654
Едната е месечната - 2,20 май беше а другата е за всяка платена битова сметка - около лев и малко излизат.

Сериозно ли? Rolling Eyes Ужас!
Да се махам овреме, благодаря, че писа.

Аз съм в Експрес все още. Но след май ще е ДСК.
От Сосиете бях изключително доволна, без никакви забележки.
Никакви такси нямах, ползвах преференции на работодател.
ДСК ми е най-омразната банка и не я искам, но се обединяват.
Значи ще се връщам в Уникредит.

# 8
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
Каква е хавата в Уникредит? Интересуват ме таксите за обслужване на сметките и за теглене от банкомат, хубаво ли е приложението за интернет банкирането и лесно ли се работи с него.

# 9
  • Мнения: X
Дълги години бях клиент на дск .
Прекалено много се чака. Чакала съм над 1 ч да ме обслужат. Връщала съм се и пак опашки. Това е изнервящо . Стоиш прав и се чудиш защо твоят номер на таблото не излиза. Закрих си сметката миналата година. И без това съм служител на друга банка. Поне при нас няма опашки и е спокойно. Клиентите ни в това отношение могат само да се радват ,че не се тъпчат като овце в малките и задушни салони .

# 10
  • София
  • Мнения: 1 179
Дълги години бях клиент на дск .
Прекалено много се чака. Чакала съм над 1 ч да ме обслужат. Връщала съм се и пак опашки. Това е изнервящо . Стоиш прав и се чудиш защо твоят номер на таблото не излиза. Закрих си сметката миналата година. И без това съм служител на друга банка. Поне при нас няма опашки и е спокойно. Клиентите ни в това отношение могат само да се радват ,че не се тъпчат като овце в малките и задушни салони .
И при насбе така....нооо нещата се променят много. Вече не съм в клон, а в централата.. ами плаша се назначават гора дето нямат време и да се научат на нещо. И не е само за банката в която работя. Майка ми и бащами са две коренно различни банки, смях ви казвам..
Отивам с тях, точно защото знам за какво иде реч, ами няма кой да ми обясни. Все пак чета инормажията, ама знам какви да видя. А хората които не знаят за какво става на въпрос какво правят?
Сега навсякъде се чака, за съжаление.

# 11
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Моята банка е Общинска банка. Ползвам я за заплата и превод на пари за студент. Цялото семейство имаме там сметки, включително децата. Удобна ми е, един от служителите им ми е много близък и понякога се съветвам с него. Никога не ми се е случвало да чакам повече от 5 минути. Преди доста години имах сметка в ОББ - ужас, едва се отървах. За Сосиете също имам негативно мнение - обвързани са учениците ни да получават стипендии само при тях. Явно дават някакви бонуси на директорката ни и тя не позволява да се откриват сметки в други банки. Не ми дреме на мен, казала съм на учениците си, че това не е редно и тези, които не желаят там сметка, могат да получават стипендия на ръка. За съжаление няма как да го докажа, но тази банка ми е в черния списък.

# 12
  • Варна
  • Мнения: 36 742
Каква е хавата в Уникредит? Интересуват ме таксите за обслужване на сметките и за теглене от банкомат, хубаво ли е приложението за интернет банкирането и лесно ли се работи с него.

На мен ми взимат 1,50 месечна такса за личната сметка и 16,00 лв за служебната (но тук влиза не само такса обслужване ами и определен брой платежни месечно), а извлеченията си ги получавам на мейла. Приложението им е лесно за ползване, имам го на телефона си. За мен е голямо предимство, че мога да ползвам интернет банкиране от всеки компютър, получавам един код на приложението на телефона и с него нареждам пари. Докато при ОББ беше някакво безумие - инсталират се едни сертификати на компа, което се оказа доста трудоемка работа и без съдействие от банката е трудно да се справиш и после не можеш да нареждаш от друг компютър, само от този със сертификата. И на всяко преинсталиране на Уиндоус наново я играеш тая игра със сертификатите. Поне преди пет години като се махнах от тях беше така. В добавка депозитните им банкомати тогава бяха единици в града и съм обикаляла по три дена да намеря банкомат, който да не ми дава грешка и да ми вземе парите. Към днешна дата нямам идея дали се е подобрило положението. За Варна става дума.

За такса теглене от Булбанк нямам идея, защото аз не тегля, директно плащам с картата като ми се наложи. Такса внасяне нямам.

Не ме разбирайте грешно, не ги рекламирам. Сигурна съм, че и те си имат слабостите, просто на мен всичко изброено ми е удобно и съм готова да преглътна някое неудобство, ако се наложи.

# 13
  • Русе
  • Мнения: 7 800
Едната е месечната - 2,20 май беше а другата е за всяка платена битова сметка - около лев и малко излизат.

Сериозно ли? Rolling Eyes Ужас!
Да се махам овреме, благодаря, че писа.

Аз съм в Експрес все още. Но след май ще е ДСК.
От Сосиете бях изключително доволна, без никакви забележки.
Никакви такси нямах, ползвах преференции на работодател.
ДСК ми е най-омразната банка и не я искам, но се обединяват.
Значи ще се връщам в Уникредит.

Дева, защо да е ужас? Аз смятам, че за лев и нещо на месец не си заслужава да вися по опашките, пък и да помня кое на коя дата се плаща. Както обичам да казвам: "моите сметки са проблем  на моята банка, да се оправят" Simple Smile

# 14
  • Мнения: 18 638
Експресбанк и преди да ги вземат от ДСК бяха зле по отношение на индивидуалните клиенти, просто сега слизат още надолу. Това го пиша като човек с ок. 20 години опит с тях, още от времето, когато се водеха "варненската банка".
В момента активните ми сметки са в Райфайзенбанк - и там не е перфектно, но засега не съм намерила по-адекватни с достатъчно офиси и банкомати.

# 15
  • Мнения: 54 654
Ели, аз също не вися по опашки, но плащането на битови сметки ми е напълно безплатно през банкирането.

# 16
  • София
  • Мнения: 3 179
"Моята" банка е ЦКБ. Най-вече защото работих там доста години и до голяма степен им знам политиката. Месечната такса на ФЛ е 2,20, тегленето от банкомат се таксува винаги (няма включен брой или без такса на техни устройства). Напоследък преводите от офис са поскъпнали много, но аз си ползвам банкирането и не ме касае особено.
Миналата година се сдобихме с ипотечен кредит - пак те ни предложиха най-добри условия. Предстои да теглим потребителски - дори консултант наехме и пак там е най-изгодно с всичките ни преференции. Не че с нещо са по-добри от останалите, банка като банка, но аз си гледам своя интерес. ДСК и Райфайзен ни предлагат някакви уж промоционални условия, но задължително с "вип пакет" или нещо такова, дето само месечната му такса е около 20 лева. Благодаря, аз нямам нужда от скъпоплатени съветници Simple Smile

# 17
  • София
  • Мнения: 16 111
Моята банка за кредитна карта е Пощенска. Доволна съм, има някаква годишна такса. Но има и кеш бек и годишно ми превеждат около 200 - 250 лв. Връщам изразходваната сума в определения период и няма лихва. Имам и дебитна карта/за заплатата/ в Експрес банк. Уж няма такси, но вече няма да ми превеждат заплата и сигурно ще измислят някаква. Ще се развеждаме,  не искам в ДСК. Май ще мигрирам към Уникредит, въпреки таксите. Банкирането и обслужването в офис ми харесват. А и в чужбина може да се тегли без такса от банкомат на групата.
Ще го мисля тия дни, но натам съм се насочила.

# 18
  • Мнения: X
Каква е хавата в Уникредит? Интересуват ме таксите за обслужване на сметките и за теглене от банкомат, хубаво ли е приложението за интернет банкирането и лесно ли се работи с него.
Има статия в сайта банкеръ.  Вдигат си таксите . Няма евтина банка вече.
То в банката, в която работя беше евтино, сега са обслужване на гише доста поскъпнаха таксите, но ел банкирането е евтино. 1,50 такса на месец, а преводите са под 1 лв на бр.
Така че който не го е страх лично да превежда пари му излиза изгодно.
Имаме периодични плащания ,които са 0,60 лв на превод. Удобно е за осигуровки и вноски по кредитни карти и застраховки .

# 19
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
Таксата за обслужване на сметка ми е 2,30 или 2,50. Не ми стана много ясно. Имам 2 сметки, разплащателна и спестовна. До момента никой освен мен не е ровил в спестовната. Не ми стана приятно, когато разбрах, че еднолично банката е решила да си начисли такса обслужване, че и да си я дръпне от там. За мен е важно тази сума да е закръглена и да се умножава. Около 5 лв. заминават само по обслужването, а колко още са отишли за теглене от банкомат, въобще не се сетих да попитам, защото никога Експресбанк не са ми взимали и стотинка, когато съм използвала техен банкомат.

Ще бягам и аз при това положение.

# 20
  • Мнения: X
Отваряш тарифата на банката и там пише всичко.
И трябва да се следи, защото я променят почти през два месеца.
Най-изгодни са в момента депозитите. Няма такси за откриване,закриване, подръжка.
Отваряш си депозит за определен срок , внасяш когато искаш и колкото искаш , никой няма да ти вземе стотинка за това,че искаш да си държиш парите. Поне при мен е така. Имаме доста пенсионери с депозити при нас. Доста си тръгват с по 1000- 2000 лв лихви на датата на падежа. Ама пустата алчност на бибичките и дедовците , все недоволни, все нещо не им харесва.

# 21
  • София
  • Мнения: 3 179
Няма вече 1000-2000 лева лихви, колко трябва да е главницата за толкова лихва при 0,1-2-3% годишно?
То и няма верен отговор коя банка е изгодна, зависи какво прави клиента и колко е таксата за съответното нещо. Например тегленето в чужбина мен не ме интересува, но за Аиша ако го прави редовно, 1 лев повече такса и безплатно теглене в чужбина си е супер оферта, иначе е много скъпа операция. Или застраховката по кредитна карта, спестява и ангажимента да си правиш за всяко пътуване, и плащането всеки път.
Ние понеже дължим много пари 😄 ни дадоха някакви дебитни карти, с които ползваме безплатно ВИП салоните на Терминал 2. И това ни е спестило някакви пари, цените там не ми харесват. Иначе няма и да си помисля при 10-20 евро билет да плащам 14 евро за салон с кетъринг, но като го предлагат,много ясно че ще се възползвам.

# 22
  • Мнения: X
Няма вече 1000-2000 лева лихви, колко трябва да е главницата за толкова лихва при 0,1-2-3% годишно?
То и няма верен отговор коя банка е изгодна, зависи какво прави клиента и колко е таксата за съответното нещо. Например тегленето в чужбина мен не ме интересува, но за Аиша ако го прави редовно, 1 лев повече такса и безплатно теглене в чужбина си е супер оферта, иначе е много скъпа операция. Или застраховката по кредитна карта, спестява и ангажимента да си правиш за всяко пътуване, и плащането всеки път.
Ние понеже дължим много пари 😄 ни дадоха някакви дебитни карти, с които ползваме безплатно ВИП салоните на Терминал 2. И това ни е спестило някакви пари, цените там не ми харесват. Иначе няма и да си помисля при 10-20 евро билет да плащам 14 евро за салон с кетъринг, но като го предлагат,много ясно че ще се възползвам.
Как да няма като изплащам по 800 евро лихва ? Аз го работя това.
Преди месец-два дойдоха при мен едно семейство и си тръгнаха с дядото с 900 евро лихва, сина с 800 евро.
Някои си теглят всеки месец лихвата. Една клиентка онзи ден дойде при мен
Всеки месец й се превеждат по 200 лв лихва. По другите депозити пак им се трупа лихва и така.
Ние и стотинка не взимаме от техните пари.

# 23
  • София
  • Мнения: 16 111
А, може и да имат такива лихви - на 500 000. Нали бедните пенсионери както реват, така мятат торби с пари през балконите. Защо на мене/с дребния депозит/ не ми звънят измамниците?
Сега се сетих за кредитната ми карта - ако самолетен билет е купен с нея има застраховка живот и за здравни услуги. Ако падне самолета дъщерята и внучо ще заблажат. Simple Smile
Наистина - трябва да се пита, кой каквото го интересува, което му е по-изгодно.

# 24
  • Мнения: 54 654
Най-високите лихви са 1-1,5%.
Смятайте сами какви суми държат тези пенсионери, че да имат по 2000 лв. лихва.
Има-няма към 150-200 000лв.

ДСК са най-стиснати откъм лихви за депозити.
Никога през последните двайсетина години не съм имала депозит при тях.
Кредити нямам никъде.

# 25
  • Мнения: 3 435
Бях много доволна от Сибанк, сега като купиха ОББ пак, но вече има мн клиенти и нивото на обслужване спадна.
ДСК е най-малоумната банка! С нетърпение чакам да приключат взаимоотношенията ни.

# 26
  • София
  • Мнения: 4 273
Уникредит въвеждат от този месец такса за теглене на техен банкомат, вкл. на банките от Групата.
В момента всички банки вдигат голяма част от таксите, така че ако решите да сменяте банка, към момента е силно препоръчително да сравнявате тарифите и да се информирате за предстоящите промени.

# 27
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
Уникредит въвеждат от този месец такса за теглене на техен банкомат, вкл. на банките от Групата.
В момента всички банки вдигат голяма част от таксите, така че ако решите да сменяте банка, към момента е силно препоръчително да сравнявате тарифите и да се информирате за предстоящите промени.
ужас, таман за тях си мислех, че са по-ларж.

# 28
  • Варна
  • Мнения: 36 742
Абе не са ларж ама имат и предимства, та на мен ми е по-лесно да преглътна недостатъците.

# 29
  • Мнения: 54 654
Ще се връщам при тях, ясно е.
Само трябва да проверя как стои плащането с НМ, че преди години имаше някакъв проблем, а аз пазарувам онлайн.

# 30
  • София
  • Мнения: 16 111
Няма как да не въвеждат такси за внасяне и теглене. Все пак банките трябва да живеят от нещо. С минималние лихви по кредити едва ли ще прокопсат. КОйто не иска такса теглене - да плаща директно с картата в магазини и заведения.
То и в трезор да ги заключиш парите и там има месечен абонамент и такса за повече от 1 посещение.
Безплатно - в буркан банк и заровени под високата череша в двора на дядо.

# 31
  • София
  • Мнения: 4 273
Aisha, постът ми беше провокиран точно от твой преден пост, в който даваше невярна информация за Уникредит.
И да, банките в момента оптимизират разходи, вдигат такси за да оцелеят.
https://segabg.com/hot/category-economy/pechalbata-na-bankite-sp … ustremno-da-raste

# 32
  • София
  • Мнения: 16 111
До този месец е била вярна информацията ми. А и всеки може да отвори сайта на банката и да провери как е от тук нататък. Все пак банките имат задължение да информират поне 30 дни предварително. Едва ли някой ще реши да инвестира от тема тук без проверка на място.

# 33
  • София
  • Мнения: 4 273
Да, точно затова написах, че неволно подвеждаме, споделяйки информация, която не е актуална и е хубаво да черпим такава от източника.
Нищо лично, хубавото на дискусията, че обръща внимание на хората да четат, дори и малките букви.

# 34
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
До този месец е била вярна информацията ми. А и всеки може да отвори сайта на банката и да провери как е от тук нататък. Все пак банките имат задължение да информират поне 30 дни предварително. Едва ли някой ще реши да инвестира от тема тук без проверка на място.

Днес отворих сайта на Париба и сайта на Уникредит. В Париба се представят само кредити, а и в Унито е дрън-дрън, че пляс. Къде да потърся унформация за видовете такси и размера им?

# 35
  • София
  • Мнения: 4 273
В Тарифите на банките. Има ги качени на сайтовете им.

# 36
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ето например за Уникредит: https://www.unicreditbulbank.bg/bg/tarifi-i-obshti-usloviya/

# 37
  • Мнения: 14 499
Аз пък си много доволна от ДСК. Вече 18 години съм там. Има си такса за месечно обслужване и такса за разплащателната ми сметка. Това е което плащам. А, спестовен влог нямам. Всичко върша през банкирането и май вече година не съм стъпвала в офис. Ако се налага да внасям го правя през банкомата. Разни дребни неуредици съм разрешавала по тел., Винаги са били любезни. В офисът, които ходя също са били любезни.

И нещото с което ме задържат - винаги следят операциите, които протичат и при най-малко съмнение звънят. Правили са го и посред нощ. Спретнах 5-6 поръчки в Алито за малки суми в събота посред нощ и веднага ми се обадиха, а не ми блокираха картата. Платих голяма сума в чужбина с картата и няма след минута вече ми звънеше телефона. А нищо не им пречеше да ми блокират картата и да спя под някой мост в чужбина.

И на мен са ми звъняли, ама веднъж звъннали, аз не съм чула и прас - картата блокирана. Разбрах на следващото онлайн пазаруване, става дума за виртуалната мастеркард.

Иначе аз не съм доволна от таксите, които ми вземат - вече е 3 лв. на месец за разплащателна сметка с плащане на три битови сметки. Отделно 30 ст. за теглене от техен банкомат. И аз плащам с карта, където мога, но ми се налага и да тегля.

Ползвам други услуги в две други банки и няма как да сравня.

Онлайн банкирането на ДСК обаче е най-доброто, според мен.

# 38
  • София
  • Мнения: 3 179
Таксите и лихвите са толкова динамични, могат всяка седмица да ги променят. Миналата година буквално всеки месец имаше промени по тарифата на ЦКБ, добре че имах редовни ходения да се информирам.
Също така е достатъчно да сложат брошура в офисите и на сайта, и се счита че всички клиенти са надлежно уведомени. Така че - това си е наша работа да го следим и да преценим къде е предела.

# 39
  • Мнения: 54 654
ДСК винаги са имали такса за теглене от техен банкомат.
Докато много други банки нямат.
Сега гледах на Уникредит банкирането, плащането на битови сметки и там е безплатно онлайн.

# 40
  • Русе
  • Мнения: 7 800
Дева,  ти сама всеки път "ръчно" си плащаш сметките през банкирането, така ли? Или както е при мен, един път някога наредени, банката се ангажира да ги плаща всеки месец.

# 41
  • Мнения: 54 654
Сама, ръчно, през банкирането.
Не автоматично и не ангажирам банката.

# 42
  • Мнения: 1 308
Не е само до банката, а и до местния клон. Ако клонът е зле организиран, цялата банка губи смисъл. Примерно влизаш и започва голямото висене. За прости операции се мотаят по 20 минути. За капак им казваш да направят нещо примерно промяна на лимита по карта, служителката казва "добре", записва си нещо на листче и накрая добре-то завършва със забравяне. Как да се занимаваш с такива.

ДСК имаха една идиотска практика да правят "осчетоводяване" вечер към 21ч за някой друг час. Щом започне, влизаш в банкирането и не виждаш никакви операции от текущата година с изключение на днешните. Все едно банкирането е електронно, но само в работно време - вечер няма. После сякаш го преместиха за по-късен час, но пак по някое време може да те изненадат. Или директно съобщение, че не можеш да влезеш в системата - най-редовно.

# 43
  • Мнения: 54 654
Мен ме интересува за ДК, за заплата.
За други цели си имам банка.

# 44
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
Разбирам желанието ти да помогнеш, но нищо не открих там за това, което ме интересува. Търсих в промените от април.

# 45
  • София
  • Мнения: 3 179
Април ще се променя само таксата за предоговаряне на кредит, март - веднъж лихвите и веднъж нещо по картите. Което го няма в нито един от тези файлове, ще намерите в голямата тарифа (има линк във всяка промяна).

# 46
  • Мнения: 1 308
Уникредит имат гадно банкиране. По-добре ДСК. ОББ съм ги отписал като банка много отдавна. ПИБ за карта става, макар че и те се научиха да доят такси.

# 47
  • Мнения: 54 654
Кое точно е гадното?
Че и аз имам спомен за някакви неуредици, освен сертификата.

# 48
  • Мнения: X
Разгледайте тарифата на инвестбанк.
Клоновете са малко, но интернет банкирането е лесно за употреба.
При нас няма вече сертификати. При плащания онлайн получавате еднократна парола чрез смс.

# 49
  • Мнения: 54 654
При "вас" Инвестбанк ли значи?

# 50
  • Варна
  • Мнения: 36 742
Кое му е лошото на банкирането на Уникредит? Аз го ползвам от няколко години. Лесно е.

# 51
  • София
  • Мнения: 4 273
Онлайн банкирането и на мен не ми допада, но много харесвам мобилното банкиране. Обслужването по клоновете е ужасно, затова се старая да избягвам посещения, всичко правя на АТМ или през телефона.
Комуналните не мисля, че са безплатни, освен ако сметката не е в пакет. Въпрос на сметки е дали излиза по-изгодно.
Да добавя, че имат опция да плащам с телефона.

# 52
  • Мнения: 54 654
Комуналните видях, че са безплатни, ако се плащат през банкирането, а не чрез банката, автоматично.
Посещения в банката не смятам да правя.
Мобилно банкиране не си инсталирам от съображения за сигурност. Само от вкъщи плащам сметки.

# 53
  • Варна
  • Мнения: 36 742
За мен най-големия плюс е, че не се налага да стъпвам в банката.

# 54
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
Комуналните видях, че са безплатни, ако се плащат през банкирането, а не чрез банката, автоматично.
Посещения в банката не смятам да правя.
Мобилно банкиране не си инсталирам от съображения за сигурност. Само от вкъщи плащам сметки.
Аз пък съм намирала винаги мобилното за по-сигурно. Вкъщи пароли-мароли, много хора го ползват, компа на сервиз за  преинсталация. С телефона е друго. Като мина на нов телефон, сменям пароли на пощи и банкиране.

# 55
  • Мнения: 54 654
Ако изгубиш телефона?
Вкъщи сме с отделни лаптопи, никой не ми пипа нищо.
Всеки си решава. Аз не искам на телефона. На голям екран е по-добре, особено за преводи към други банки.

# 56
  • Мнения: 14 499
Ако изгубиш телефона?
Вкъщи сме с отделни лаптопи, никой не ми пипа нищо.
Всеки си решава. Аз не искам на телефона. На голям екран е по-добре, особено за преводи към други банки.

Самият телефон има код за достъп и банкирането също. Не ми се отваря автоматично - винаги ми иска юзернейм и парола, това на ДСК. Няма опция за запомняне в полетата, за разлика от на комп с Уиндоус 10 например.

# 57
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
Ако изгубиш телефона?
Вкъщи сме с отделни лаптопи, никой не ми пипа нищо.
Всеки си решава. Аз не искам на телефона. На голям екран е по-добре, особено за преводи към други банки.
Не те убеждавам, не ме разбирай погрешно. Ние имаме един стационарен.

Да, бях изгубила телефона. От домашния веднага смених паролите.

# 58
  • Варна
  • Мнения: 36 742
При мен нещата са вързани. Компа с телефона. Без едното не може. Иска ми еднократна парола за достъп до сайта. Освен юзъра и паролата, които вече съм въвела. Получавам я на телефона, въвеждам на лаптопа. Пиша си платежното на лаптопа, после влизам в банкирането на телефона и се логвам. Там получавам парола за да пусна платежното. Звучи адски объркано, но е лесно и бързо.

# 59
  • Мнения: 54 654
От май ще е в сила интеграцията с ДСК, ще видя как ще е.
Ако ми хареса банкирането и нямам голяма такса за поддръжка, може и да остана.
Аз много рядко тегля на банкомат. Ще прежаля 20 ст. Wink

# 60
  • Мнения: 14 499
30 ст. е тегленето на банкомат на ДСК

# 61
  • Мнения: 54 654
Ауу, кожодери! Simple Smile
Аз досега не съм давала стотинка за теглене.

Хайче, а защо не си пускаш платежното от лаптопа?
И аз така получавам еднократна парола на телефона, но нареждам от лаптопа.
Абе, да не се излагам и тук, ама бях объркала един превод, за немалка сума. Добре, че беше към институция, та ми върнаха парите хората. Оттогава си отварям очите на 14 и предпочитам голям екран.

# 62
  • Варна
  • Мнения: 36 742
На лаптопа ги пускам. Не знам какво съм обяснявала... Получавам паролите на телефона.

# 63
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
Ауу, кожодери! Simple Smile
Аз досега не съм давала стотинка за теглене.
От април и Унито започват с такси за банкомат.

# 64
  • Варна
  • Мнения: 36 742
Унито за теглене ще имат, ясно. А за внасяне на банкомат?

Не че много ми пука, а и ще видя в банкирането, но ми стана интересно.

# 65
  • София
  • Мнения: 4 273
Да, от 23 март влизат дискутираните промени - 1лв. вноска, 30ст теглене.

# 66
  • Мнения: 182
От много години ползвам услугите на ПИБ. От две години и онлайн банкиране. Всичко беше наред, но от февруари ударно вдигнаха таксите. Ползвам пакет от 18,50 на месец, който включва пускането на 5 платежни безплатно. Само че сега за всяка транзакция ми начисляват такса, включително и за платежните, за вноска на каса и т.н. Не знам защо го плащам този пакет.Иначе банкирането е много удобно, свикнах и с кодовете на телефона. Но се оглеждам за нещо по-добро, че тези такси ми идват в повече. Между другото, четох в една статия, че е по-сигурно да плащаш от лаптопа, а не от телефон. Имало по-голяма защита. Това беше по повод изтичането на данните от НАП.

# 67
  • Мнения: X
От много години ползвам услугите на ПИБ. От две години и онлайн банкиране. Всичко беше наред, но от февруари ударно вдигнаха таксите. Ползвам пакет от 18,50 на месец, който включва пускането на 5 платежни безплатно. Само че сега за всяка транзакция ми начисляват такса, включително и за платежните, за вноска на каса и т.н. Не знам защо го плащам този пакет.Иначе банкирането е много удобно, свикнах и с кодовете на телефона. Но се оглеждам за нещо по-добро, че тези такси ми идват в повече. Между другото, четох в една статия, че е по-сигурно да плащаш от лаптопа, а не от телефон. Имало по-голяма защита. Това беше по повод изтичането на данните от НАП.
много е висока таксата???
На ФЛ ли е сметката???  В банката, в която работя ,таксата за Фл  пакет най скъпата е 5,99 лв. С безплатно активно ел. банкиране, теглене от банкомат, безплатно плащане на пос терминал, безплатно издаване на ДК, в пакета вкл и безплатно смс известяване на салдо. Безплатни извлечения по имейл също са безплатни, може да избираш между дневни и месечни. Вътрешнобанковите преводи са безплатни. Не съм сигурна,но имаше няколко броя безплатни междубанкови преводи.

# 68
  • Мнения: 1 308
Ако изгубиш телефона?
Вкъщи сме с отделни лаптопи, никой не ми пипа нищо.
Всеки си решава. Аз не искам на телефона. На голям екран е по-добре, особено за преводи към други банки.
Не те убеждавам, не ме разбирай погрешно. Ние имаме един стационарен.
Един стационарен не е голям проблем. Просто трябва да се направят няколко профила за влизане на него, а не всичко да мажат на едно място.

# 69
  • София
  • Мнения: 56
Винаги съм позлвала Фибанк. Имат супер много офиси навсякъде в страната. Въпреки че аз основно си позлвам в столицата и по провинцията не съм ходила. В провинцията съм ползвала клона в Пловдив където също бяха страшно любезни.
Основни предимства - технология, винаги са в крак с времето и ниски такси. Иначе за кредити вече, там който даде по ниска лихва!

# 70
  • Мнения: 54 654
И аз съм я ползвала години наред, но за депозити, не за ДК.
Обаче преди няколко години сложиха такса обслужване и на депозитите и се разведохме.

# 71
  • Мнения: 3 745
И аз винаги съм ползвала ПИБ. Когато завършвах 12 клас ни раздадоха по една дебитна карта, уж подарък от банката за бъдещите студенти. Така и не я ползвах тогава, но когато започнах работа, работодателят ми беше с тази банка. Преди десет години нямах никакви такси. Сега ме таксуват за водене на сметка, за теглене от карта, за пазаруване в чужбина и дори за превод между собствени сметки в офис на банката. По текущата тарифа плащам 2.50 месечно, тегленето е 30 ст., 0,25% върху сумата при пазаруване във валута. Години наред таксите им бяха най-ниските, но след паниката с КТБ и помощта от държавата тръгнаха стремглаво нагоре и изравниха останалите банки.

Направила съм си едномесечен депозит, към който си прехвърлям заплатата (безплатно онлайн) и после я тегля, пак безплатно, на падеж в офис. За мен е плюс, че централният офис в града работи в събота, не ми се налага да излизам от работа. Имат някакви пакети, в които са включени определен брой операции за 3-4 лв месечно, но на мен ми излиза по-неизгодно от 2,50 + 0,30 + инцидентно пазаруване от чужбина.

Имам кредитна карта в ДСК, внасям на банкомат в гратисния период, при проблем звъня на колцентъра. В офис хем са много бавни, хем идея си нямат защо са там. Но наскоро въведоха много тъпа такса при пазаруване във валута и ще замразя използването на картата.

# 72
  • София
  • Мнения: 16 111
Да похваля една от моите банки - Уникредит. В кварталния клон в Дианабад разделили столчетата в чакалнята, за да не са един до друг клиентите. Пред бюрата на служителките сложили по 1 малка масичка за да не си кашляме в лицата. След като клиента си тръгне всичко се забърсва със спирт.  Като се струпат хора охраната ги държи на тротоара, раздалечени един от друг.
След това отидох в Пощенска банка -  на опашката залепени един за друг, надвесени над мястото на служителките. Дезинфекция не видях. Дядката охранител решава кръстословица.

# 73
  • Мнения: 2 478
По-малко досег, галимации, "услуги", операции и т.н. пряко, с която и да е банка, по-добре. Всички са един дол дренки боклуци.
Естествено, че като си "клиент" от "емнайсе" години, ще имаш някакви преференции - безплатно теглене от банкомат и/или без такса поддръжка, еди си колко безплатни изходящи превода и т.н.
С особено мнение съм към цялата система.
Какво остава за "бързите-бавните", бяла карта и тем подобни пирамидко-перачници на ръба на закона за баламурници.

# 74
  • София
  • Мнения: 4 273
Не посещавам клонове от доста време, всичко правя виртуално.Надявам се, когато се наложи да си подновя картата, да е възможно вече получаването на адрес.

# 75
  • Мнения: 54 654
И аз не ходя по клонове и банкомати.
Сменена ми е картата през ноември, досега не съм теглила от банкомат. 5 месеца. Wink

# 76
  • София
  • Мнения: 16 111
Няма как да си взема новата пластика без да отида в офис.
Имаше възможност за куриер на адреса, но го отказах - тогава не знаех дали ще съм на работа или в къщи.  А и в  блока, и в бившата ми работа  влизането е много сложно.

# 77
  • Мнения: 54 654
Новата карта си я получих от офис, но в банкирането заявих удобен за мен, а не посочения от тях.

# 78
  • София
  • Мнения: 56
Имате ли информация за тази инициатива, някой от вас направи ли го ? https://www.fibank.bg/bg/za-nas/novini/novini/klientite-na-fiban … nijata-po-krediti

# 79
  • Мнения: 18 638
В четвъртък и петък ми се наложи да ходя до две банки - за подновяване на две вътрешни пълномощни и други неща. Хубаво е да сложат прегради, било то и временно, между служители и клиенти, не може в сегашните условия служителите да са нос до нос със стотина човека на ден. И на двете места - Райфайзен и експресбанк, - служителите бяха спокойни и услужливи, на едното място даже ми попълниха един от документите, това по повод казус в не помня коя тема дали им е позволено. За съжаление в петък сутринта вече имаше опашки - пред Рфб по-големи, тъй като са по-ориентирани към индивидуални клиенти.

# 80
  • София
  • Мнения: 16 111
Имате ли информация за тази инициатива, някой от вас направи ли го ? https://www.fibank.bg/bg/za-nas/novini/novini/klientite-na-fiban … nijata-po-krediti
 
Не, БГ мамите са с успешни провайдъри - те кредити не вземат или поне рядко си признават.
Сега сериозно - от пускането на съобщението са миали едва няколко часа. Има време - ако се наложи ще го направи някой.

# 81
  • Мнения: 54 654
Аиша, за теб бих се учудила, ако имаш кредит.
При нас, в Експрес банк, служителите са на голямо разстояние един от друг, не отсега. За клиенти също има фотьойли на разстояние.

# 82
  • Варна
  • Мнения: 36 742
Мен повече ме интересува дали държавата ще прояви толерантност по отношение на осигуровки и данъци, а не толкова кредитите, макар че и кредит имам.

# 83
  • София
  • Мнения: 56
Един ипотечен кредит е около 1200-1300лв , осигуровките колко са Ви на месец ?

# 84
  • Русе
  • Мнения: 7 800
Снощи, след 4 опита да платя с картата си в Била, се наложи да платя кеш. Голям срам, върнах голяма част от покупките си, че имах само 15 лв в брой. Прибрах се и що да видя в банкирането- един от опитите за плащане с картата все пак минал. Обадих се на Кол центъра на ДСК и там вече вървеше съобщение, че имат проблеми с плащанията. След разговор с оператор и представяне на снимка на касовата бележка, ми сторнираха транзакцията и ми възстановиха сумата. Никакви екшъни, ама това, ама онова... тихо и кротко мина всичко, и то още снощи.
Не знам дали е въпрос на късмет или просто винаги съм случвала на учтиви оператори, но досега с банката съм нямала проблеми. В офис така или иначе ходя само за подмяна на картите. Няма как да не ги харесвам в такива случаи и да не ги хваля.
Нямат още съобщения за облекчения заради пандемията. Браво на Първа инвестиционна.

# 85
  • Варна
  • Мнения: 36 742
По-малко са, разбира се, защото аз плащам само своите. Но има хора с нает персонал, които сега принудително не работят, а плащат и заплати и осигуровки. Данъци всички плащаме. Не виждам защо да се чувствам виновна, че на мен приоритет са ми осигуровките понеже не ми се е налагало да тегля ипотечен кредит. Всеки със своите проблеми.

# 86
  • София
  • Мнения: 56
Вчера обявиха, че май ще има компенасиця на за работодателите. Обаче самоосигуряващите се изгърмяхме...

# 87
  • Бургас
  • Мнения: 4 076
от доста години съм клиент на ПИБ, избрах ги заради по-дългото работно време и сравнително високите лихви за депозитите навремето, напоследак гледам, че им се повишеха таксите, но предполагам и другите банки са така, така или иначе банкови операции малко  правя, просто там си държа спестяванията на срочен депозит и  ми превеждат заплатата,  ползвам от време на време дебитна и кредитна карта, така че за 1-2 лева спестени не бих сменила банката засега, доволна съм от обслужването в офис, не  те карат  да пишеш бележки и става бързо, особено удобно ми е, че работят до 19ч. и в събота

# 88
  • Мнения: 32
Добър ден на всички,
И аз търся да си сменя банката, затова изчитам всички отзиви.
Излиза, че ПИБ и Сосиете са "набрали" най добрите рецензии.
Моята банка е (засега) ДСК,  и макар че в клона на "Черни Връх" в
Лозенец  съм доволна само от една служителка (на която другите две прехвърлят работата),  от  ДСК Директ бях доволна. Но  наложи ми се да направя  онлайн превод в чужбина,  и  се оказа че искат адреса на бенефициента,  адреса (!)  на чуждата банка,  като отгоре на това поради техническа неизправност онлайн бланката не приема кода на чуждата банка, появява се  прозорец "попълнете с латински букви". А кода се състои само от цифри....Опитах и  с  латински, де, нещо като MMMDXXVDCLIX ,  ама не кандиса...
Телефоните им не функционират,  щом се свържа, се затварят,  писах емейли, на сайта им, на обслужване на клиенти,  нищо.
Някой да е правил превод  с ДСК Директ в чужбина?
И как?
Другите курсисти от Европа и Америка си платиха курса с наличните реквизити,  а аз изглежда,  ще загубя  и днешната лекция

# 89
  • Мнения: 1 308
Регистрирай карта в ePay.bg и пробвай превод оттам.

# 90
  • София
  • Мнения: 16 111

Излиза, че ПИБ и Сосиете са "набрали" най добрите рецензии.
Моята банка е (засега) ДСК,  и макар че в клона на "Черни Връх" в

 
 Сосиетето вече го няма - ожени се за ДСК и сега се нагаждат към съвместния живот.
Клона на ДСК на Черни връх - ще си замълча. Посещавала съм го,  служителите май са избирани с конкурс за малоумници. Професионално изкривяване ми е - наблюдавам ги професионално, от години служебно работех с повечето банки.
С 2 думи - всички са маскари. Но пък без тях не можем, та се приспособяваме и мъчим връзката.

# 91
  • Русе
  • Мнения: 7 800
Добър ден на всички,
И аз търся да си сменя банката, затова изчитам всички отзиви.
Излиза, че ПИБ и Сосиете са "набрали" най добрите рецензии.
Моята банка е (засега) ДСК,  и макар че в клона на "Черни Връх" в
Лозенец  съм доволна само от една служителка (на която другите две прехвърлят работата),  от  ДСК Директ бях доволна. Но  наложи ми се да направя  онлайн превод в чужбина,  и  се оказа че искат адреса на бенефициента,  адреса (!)  на чуждата банка,  като отгоре на това поради техническа неизправност онлайн бланката не приема кода на чуждата банка, появява се  прозорец "попълнете с латински букви". А кода се състои само от цифри....Опитах и  с  латински, де, нещо като MMMDXXVDCLIX ,  ама не кандиса...
Телефоните им не функционират,  щом се свържа, се затварят,  писах емейли, на сайта им, на обслужване на клиенти,  нищо.
Някой да е правил превод  с ДСК Директ в чужбина?
И как?
Другите курсисти от Европа и Америка си платиха курса с наличните реквизити,  а аз изглежда,  ще загубя  и днешната лекция


Flushed

Редовно правя и получвам преводи от чужбина с ДСК Директ. Бърза справка в Гугъл дава необходимите данни за банката ако получателят не ми ги е дал. Запазвам плащанията като готови бланки и после е лесно.
Чакала съм на телефона но не и очаквам да стоят и чакат само моето обаждане. Отговаряли са ми на имейлите.

Кой код е само цифри?

# 92
  • Мнения: 2 042
Ели, а превод в евро в чужбинска банка вече с такса 2 € ли е ? Преди 4 години беше с такса 22€ + 6 € за чекнато OUR за разходите на кореспондентската банка.
Сега в ДСК директ валутен превод ли се избира, и пак ли се попълва наредждане за превод с точен адрес, не само IBAN и BIC код?

# 93
  • Русе
  • Мнения: 7 800
90 ст. Simple Smile И изчезна таксата за входящ превод. На нея много й се радвам Simple Smile

Да за чужбина. Първият път попълваш всичко Sad Аз затова запазвам всички бланки, че не се знае коя кога ще ми потрябва. Сега само избирам по коя бланка, сменям сумата и нареждам. И кода за проверка, без тях няма как

# 94
  • Мнения: 3 745
Таксите намаляха само за преводи в ЕС. Извън ЕС си е същата касапница.

# 95
  • Русе
  • Мнения: 7 800
Да, забравих за това важно уточнение Flushed

Мерси, Дидичка Hug

# 96
  • Мнения: 2 042
Това е много добре. За входящ превод таксата беше 6€.

# 97
  • Мнения: 1 308
То като телефоните - ниски цени до Австралия, а иначе за местни разговори - все старото. А класиката са SMS-ите, които не са мръднали от 20 години, даже ги вдигат полека. Другата наглост е "национален номер" 0700, който е все едно импулсен телефон вместо символична цена. Че и банките така. Такса поддръжка на сметка постоянно пълзи, но пък международните преводи са евтини.

# 98
  • Мнения: 32
Добър ден на всички,
И аз търся да си сменя банката, затова изчитам всички отзиви.
Излиза, че ПИБ и Сосиете са "набрали" най добрите рецензии.
Моята банка е (засега) ДСК,  и макар че в клона на "Черни Връх" в
Лозенец  съм доволна само от една служителка (на която другите две прехвърлят работата),  от  ДСК Директ бях доволна. Но  наложи ми се да направя  онлайн превод в чужбина,  и  се оказа че искат адреса на бенефициента,  адреса (!)  на чуждата банка,  като отгоре на това поради техническа неизправност онлайн бланката не приема кода на чуждата банка, появява се  прозорец "попълнете с латински букви". А кода се състои само от цифри....Опитах и  с  латински, де, нещо като MMMDXXVDCLIX ,  ама не кандиса...
Телефоните им не функционират,  щом се свържа, се затварят,  писах емейли, на сайта им, на обслужване на клиенти,  нищо.
Някой да е правил превод  с ДСК Директ в чужбина?
И как?
Другите курсисти от Европа и Америка си платиха курса с наличните реквизити,  а аз изглежда,  ще загубя  и днешната лекция


Flushed

Редовно правя и получвам преводи от чужбина с ДСК Директ. Бърза справка в Гугъл дава необходимите данни за банката ако получателят не ми ги е дал. Запазвам плащанията като готови бланки и после е лесно.
Чакала съм на телефона но не и очаквам да стоят и чакат само моето обаждане. Отговаряли са ми на имейлите.

Кой код е само цифри?
Блгодаря,  много ми помогна поста Ви. Намерих  данните на банката в Интернет,  а  и  се свързах по телефона  и всичко е наред.
Също така , недоволни сме от служителите в   филиал "Черни Връх",  от България телефонните им услуги винаги са били на равнище.
От чужбина  се опитвах многократно да звъня, телефона им реагираше както когато са забранени международните разговори,
на  следващия ден се свързах. 
Една графа за попълване изискваше Суифт/Код.  Формата не приемаше кода, който се състои от арабски числа, но намерих суифт
кода  от интернет, който се състои от букви и попълних формуляра,
Поздрави

# 99
  • Мнения: 1 880
Привет, 600 лв ли е ограничението за 24 часа да се теглят пари от банкомат?
Дебитната ми карта е Виза към ЦКБ.
Благодаря

# 100
  • София
  • Мнения: 4 273
Привет, 600 лв ли е ограничението за 24 часа да се теглят пари от банкомат?
Дебитната ми карта е Виза към ЦКБ.
Благодаря
информацията е на един клик разстояние в сайта на банката - https://www.ccbank.bg/bg/fizicheski-lica/bankovi-karti/debitni-k … a-s-debitni-karti

# 101
  • Мнения: 287
Здравейте Преди 2 дни се опитах да изтегля 1000лв. но ми изписа че транзакцията не може да бъде осъществена, въпреки че имах наличност. След това опитах 600- пак същото, накрая написах 400 и успях. Преди малко проверих в онлайн приложението и като видях че е отчело 1000лв щях да припадна. Става въпрос за Райфайзенбанк. Дайте съвет какво да правя. Предполагам че ще работят чак в сряда. Вместо за празниците ще мисля само за това

# 102
  • София
  • Мнения: 4 273
За съдействие за картови разплащания всички банки имат 24/7 съпорт.
https://www.rbb.bg/bg/kontakti/
Предполагам, че сумата е само блокирана и до няколко дни ще я има като разполагаемост.

# 103
  • Русе
  • Мнения: 7 800
Обадете се на Кол центъра. Права е съфорумката. 24/7 са

Общи условия

Активация на акаунт