Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 3

  • 59 443
  • 742
  •   2
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 12 157
Ако не се лъжа, 127-мо има паралелка с първи испански от учебната 2019/2020, преди това са само с първи език - английски. Т.е. към момента няма завършил випуск, изучавал испански като първи език. Така че, вероятно, става въпрос за единични деца, явили се на ДЗИ по испански, чиято подготовка не е от училище. Т.е. тази информация за ДЗИ не може да послужи за някакви изводи за нивото на обучение по езика.

Последна редакция: пт, 02 юли 2021, 11:55 от sanaka

# 721
  • Русе/ София
  • Мнения: 695
Момичета, аз се включвам към вашата тема и ще прочета мнения назад,  защото едва ли ще се класираме за „елитните училища“  (ЕГ имам предвид). Мен лично това разделение не ме впечатлява. Важна ми е средата – детето да ходи с желание, да намери нови приятели, да го приемат такова каквото е, без снобарски групчики, да му  е интересно и да учи разбира се; Учителите наистина да преподават (без да се налага да инвестираме успоредно в частни уроци)...защото това са 5 години все пак, средата е важна Wink
Що се отнася до нейните предпочитания, те са за училище с: Изобразително изкуство (явява се и на изпитите за училищата към МК) , с Английски и БЕЛ Wink)))  (може и маааалко математика, но „за полезните неща от нея, които ще ми трябват“.... А сега де ..... Каква пазарна ниша се отвори....Wink)) Това химия, биология, физика....те са в друга галактика просто, не в нейната.
Ако не ни се получат нещата в МК училища, предвид многото кандидати тази година и с оглед, че кандидатстваме за 2-3 специалности в тях (не за самото училище „на всяка цена“)...започвам да чета коментарите  ви и да редя –32ро, 31во, 22ро, 7мо, 12то,18то... (с опцията за езика)
51во и ПГ Дизайн – с опцията с рисуването.....
Ами няма ги и двете застъпени сериозно в една паралелка...както и да ги въртя Wink

За 128 СУ имаше въпрос по-горе... До 4 клас е супер. Нагоре - Има свестни деца и чудесни учители, има и такива, които не си дават много зор, както и деца със стряскащ речник от типа на: „аре брат и к**во“....., т.е има има и двете крайности, като за квартално училище. Нямам поглед върху други училища и деца, за да знам как е там и дали това е модерния стил на поведение и общуване на поколението като цяло....

# 722
  • Мнения: 96
За униформите:
127-мо - нямат
22-ро - имат

Виждам в сайта на 127-мо, че тази година средната оценка на зрелостниците по ДЗИ - испански е 5.95. Явно наистина подготовката е добра.
Иначе нямат предмети, които в 9 и 10 клас се изучават на испански език, но в паралелките с първи език английски, ще имат.
Иначе резултатът по БЕЛ е 4.74.


По АЕ е 5.05 - явили са се 90 деца

Специално за ДЗИ по БЕЛ, с този покачваш се бал за прием всяка година и с тази преподавателка, очаквам резултата да започне да нараства. Учителката по БЕЛ е жестока - надявам се да успеят да я задържат.


Дъщеря ми завърши тази година 127-мо.Има 5.50 на ДЗИ БЕЛ.  Без подготовка, не е решавала дори матура от минали години,оценката не и трябва. Имайте предвид, че учениците са различни. Има амбициозни деца и не толкова. Не е НЕГ Simple SmileВпечатлението от г-жа Дикова по български език, добито по време на ДО е, че магаре да слуша в часовете ще изкара 5ца на Дзи. Страхотен преподавател. Има и още много такива. Нивото по английски език е високо, по испански Низамов-страхотен. Ако има кой да учи, преподавателите са на ниво. Е, има и къси клечки, но къде няма.

# 723
  • Русе, София
  • Мнения: 245
За униформите:
127-мо - нямат
22-ро - имат




22-ро гимназиален етап нямат униформи

# 724
  • Мнения: 96
Дъщеря ми завърши тази година 127-мо.Има 5.50 на ДЗИ БЕЛ. 
Без подготовка, не е решавала дори матура от минали години,оценката не и трябва.
Имайте предвид, че учениците са различни. Има амбициозни деца и не толкова. Не е НЕГ Simple Smile
Впечатлението ми от г-жа Дикова по български език, добито по време на ДО е, че магаре да слуша в часовете ще изкара 5ца на Дзи. Страхотен преподавател. Има и още много такива. Нивото по английски език е високо, по испански Низамов-страхотен. Ако има кой да учи, преподавателите са на ниво. Е, има и къси клечки, но къде няма.

# 725
  • Мнения: 4 527
Абсолютно сте прави! Само 1 ученик се е явил на испански! Толкова съм гледала и аз! 🤦

# 726
  • България, София
  • Мнения: 1 761
Момичета, аз се включвам към вашата тема и ще прочета мнения назад,  защото едва ли ще се класираме за „елитните училища“  (ЕГ имам предвид). Мен лично това разделение не ме впечатлява. Важна ми е средата – детето да ходи с желание, да намери нови приятели, да го приемат такова каквото е, без снобарски групчики, да му  е интересно и да учи разбира се; Учителите наистина да преподават (без да се налага да инвестираме успоредно в частни уроци)...защото това са 5 години все пак, средата е важна Wink
Що се отнася до нейните предпочитания, те са за училище с: Изобразително изкуство (явява се и на изпитите за училищата към МК) , с Английски и БЕЛ Wink)))  (може и маааалко математика, но „за полезните неща от нея, които ще ми трябват“.... А сега де ..... Каква пазарна ниша се отвори....Wink)) Това химия, биология, физика....те са в друга галактика просто, не в нейната.
Ако не ни се получат нещата в МК училища, предвид многото кандидати тази година и с оглед, че кандидатстваме за 2-3 специалности в тях (не за самото училище „на всяка цена“)...започвам да чета коментарите  ви и да редя –32ро, 31во, 22ро, 7мо, 12то,18то... (с опцията за езика)
51во и ПГ Дизайн – с опцията с рисуването.....
Ами няма ги и двете застъпени сериозно в една паралелка...както и да ги въртя Wink

За 128 СУ имаше въпрос по-горе... До 4 клас е супер. Нагоре - Има свестни деца и чудесни учители, има и такива, които не си дават много зор, както и деца със стряскащ речник от типа на: „аре брат и к**во“....., т.е има има и двете крайности, като за квартално училище. Нямам поглед върху други училища и деца, за да знам как е там и дали това е модерния стил на поведение и общуване на поколението като цяло....
Щом детето има интерес към рисуването, в НСУ има паралелка с ИИ, АЕ и ИТ.
Чувам много добри отзиви за учителите по рисуване. Това училище беше сред училищата, в които се проведе изпит за проверка на способностите по рисуване.
Моята госпожица ще кандидатства и за НСУ. Хареса й училището. Последните месеци от седми клас ги изкара там и се превърна в желано училище. Стига да е удобно като локация. За нас е ОК.

# 727
  • София
  • Мнения: 1 040
Здравейте, мога да съм полезна с инфо за 1 СУ.Имам дете там, 10кл.С първи испански.Доволен е от изучаването на езика.Няма предмети на испански език и нейтив.Но има добри учители, още от 8кл.Дете, което има желание, ще го научи.Нямат униформи.Добро разположение на у- щето.Тази година има паралелки с природни науки, преди 3г.нямаше такива.Нямам мнение за тях, но пък съм доволна от г- жата по биология.Имам и завършило дете в 32- ро с втори немски.Ако някой се интересува, да пише.

# 728
  • София
  • Мнения: 284
Имам и завършило дете в 32- ро с втори немски.Ако някой се интересува, да пише.
Ако може да дадете повече информация за училището, средата, преподаването. Изобщо всичко, което би било от полза за решението на кое място да го поставим. Интересуват ме паралелките с първи чужд АЕ.

# 729
  • Мнения: 2 997
Имам и завършило дете в 32- ро с втори немски.Ако някой се интересува, да пише.
Ако може да дадете повече информация за училището, средата, преподаването. Изобщо всичко, което би било от полза за решението на кое място да го поставим. Интересуват ме паралелките с първи чужд АЕ.
В 32ро няма друг първи чужд език освен английския. Всички класове учат интензивно английски. Разликата е във втория чужд език. Казват, че по испански е най-добре, немският не толкова. От тази година има две нови паралелки, които са без квоти - СТХ, която ще е с втори немски и химия и биология, която ще е с втори испански.

# 730
  • София
  • Мнения: 1 040
Да, точно така е.Хвалят 2 чужд испански и руски.От немския не бяхме доволни, но беше преди 2г, може да са се променили нещата.Като цяло е добро училище.Ние го бяхме поставили веднага след елитните гимназии.

# 731
  • Мнения: 1 313
Малката ми дъщеря беше проявила интерес към интериорния дизайн и макар че току що е завършила 5ти клас, аз вече се оглеждам за подходящи училища. Разбира се, първото място, което погледнах, е сайтът на ПГД Елисавета Вазова.

О! Боже! Мой!! Anguished

Предвид това как им изглежда сайтът, бих казала, че към тази гимназия не просто имам резерви, но и съм убедена, че се ръководи от хора, които нямат никакви знания и умения в областта, в която преподават.

Сайтът прилича на музеен експонат от 92 година. Емблемата на училището е потресаващо старомодна. Безумно грозните шрифтове, подредба и изображения, крещят за чутовен непрофесионализъм. Потресаващите колажчетата, използвани в секцията им за новини, изглеждат като самодеен проект, направен на paint от някой шестокласник далеч преди милениума. Не само това, ами някои от изображенията са подбрани с твърде ниска резолюция и изглеждат като скрийншот на майнкрафт. Очевидно е, че който и да им е правил сайта, не разбира абсолютно нищо от дизайн, а техническата му грамотност е за не повече от тройка. И преди да кажете, че твърде много придирям, искам да напомня, че все пак става дума за училище, в което се преподава не какво да е, а именно дизайн! А сайтът на училището е тяхната визитна картичка. Вие бихте ли си наели дизайнер, с такава визитна картичка?

Галерията с творби на ученици също не издава някакъв особено висок клас на преподаване. Някои от качените неща са си пълна скръб. А като си помисли човек, че вероятно са подбрали най-доброто... Единствено при рисунките имаше тук-там проблясъци.

Не на последно място у мен буди огромно недоумение балообразуването за паралелките в това училище с 3 БЕЛ + 1 МАТ от НВО. Ама как 3 БЕЛ!!!! Това да не е НГДЕК? Това са частично технически специалности. За тях се изисква геометрията да ти е в кръвта. Там ще учат комбинаторика, шрифтове, калиграфия, компютърна графика, ще проектират обеми, десени и т.н. и ще работят с един тон софтуер. Не случайно в УАСГ се кандидатства с математика и рисуване. В строителния също се образува с 3 МАТ и 1 БЕЛ. Това е още един признак за сериозна некомпетентност от страна на ръководството на училището относно естеството на преподаваните от тях специалности и нужните качества за бъдещите  дизайнери. А дори не мисля да коментирам липсата на изпит за проверка на способностите. Явно за тях шестицата по рисуване в дипломата за 7ми клас е напълно достатъчна и най-вече показателна. Апропо втората оценка от дипломата, която участва в балообразуването, е информационни технологии. ИТ и 3 БЕЛ. Егати миш-маша!

Последна редакция: пт, 02 юли 2021, 21:53 от Dame

# 732
  • София
  • Мнения: 7 209
Като цяло сайтовете на повечето държавни/общински училища са потресаващи.
Не че не сте права относно очакванията си към сайт на гимназия, в която се преподава графичен дизайн. Но пък имам известни наблюдения върху изпълнителите на обществени поръчки за ремонти на училища, вкл. елитни, та ако и сайтовете се правят по подобна схема, не бих очаквала чудеса. За жалост понякога подобни неща са извън сферата на влияние на директорите.
Иначе не знам точно какъв е случаят, как и по какви правила е изработен сайтът им, и честно казано без налична информация не бих съдила твърде строго точно по този параграф.

Последна редакция: пт, 02 юли 2021, 22:03 от Red

# 733
  • Мнения: 447
За децата, които искат да се занимават с интериорен дизайн , А дори и медии, е добър вариант 134  СУ - СХН. Ясно е, че трябва да се учи в университета, но основата е много важна.
Паралелката е насочена към приложните програми за обработка на дизайн, графика,  фото, видео, много програми и добре изучени.
В училището има добра база за извънкласна дейност - фотография (много добре оборудвано фото студио), радио и телевизия. (Миналата година, БТВ си предостави старото студио и сега децата работят с него). Децата имат вестник, училищно радио.
Приятелско дете завърши миналата година. И тя и родителите са много доволни. (Както казва: Ако не бях учила в това училище, нямаше да знам, какво да правя с живота си. Сега съм на ясно Simple Smile ) Научи иврит. Взе сертификат.
Записа Дизайн в НБУ и благодарение на доброто познаване на всички продукти за обработка, няма проблеми в обучението. (Това е проблем за много от студентите. Никой не ги обучава как да ползват даден продукт. Пускат ги в дълбокото. Приятелката на племенника ми учеше дизайн в НБУ и се отказа, именно заради трудности с използването на програмите)
Миналият месец, девойката е била на стаж в киностудия и пулта, който е трябвало да използват е бил същият, като в училището. Това натрупано знание много помага. Трябва да внимава само за новите моменти.
Родителите са много доволни от дисциплината, отношението, отговорността на преподавателите.

# 734
  • sofia
  • Мнения: 8 946
Значи, не отваряйте изобщо сайта на Националната гимназия за приложни изкуства Joy
Повечето училищни сайтове се правят от който може и се поддържат с любезното, доброволно и безвъзмездно съдействие на няколко можещи учителя.

Общи условия

Активация на акаунт