Водомери и топломери с дистанционно отчитане

  • 14 398
  • 172
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 9 794
Тия дни играх упражнението със смяна на разпределители по радиатори и водомер/и.
Та пак накратко:
- всички топли водомери, на които е изтекъл срокът на метрологична проверка, задължително се сменят само от топлинния счетоводител или с модел водомер, одобрен от топлинния счетоводител. Така е по закон, а второто са го сложили от кумова срама, те си знаят защо. Но на практика няма друг вариант, освен от топлинния счетоводител.
- Софийска вода не може да отчита дистанционно водомери на топлинните счетоводители и обратното - топлинните счетоводители си имат техни си водомери и не могат да отчитат водомерите на Софийска вода.
- дистанционно отчитане на водомерите всеки месец/на тримесечие може само от топлинния счетоводител, който е сложил свои водомери, срещу допълнително заплащане, за да ги отчете и да изпрати данните на Софийска вода. Ако не е цялата кооперация/блок да се отчита дистанционно, допълнителната такса вече обезсмисля индивидуалния отчет, не само финансово, но и по същество - като не са отчетени всички водомери, пак сметката няма да е точна. Обикновено към този вариант минават кооперации/блокове, които си плащат допълнително за ежемесечен отчет от топлинния счетоводител за Топлофикация, така и така минават.
- датата на метрологичен контрол можете да намерите на циферблата на водомера - там някъде има написана година. Това е годината на производство, без месец, но ориентира към коя година да добавите 10 и да разберете кога ви изтича метрологичния контрол. След изтичане на 10-годишния контрол започват и от Софийска вода, и от топлофикация да ви начисляват кубици на база, които са наказателни, с цел да ви принудят да си смените водомера. Наказателните количества за топлия водомер са особено жестоки - по 280 литра на човек на денонощие, до 8 кубика месечно или до 100 кубика на сезон., за топлоенергията за загряване на вода. Така с изравнителната сметка може много да плачете, но няма да има какво да направите.

Аз предпочетох да сменя и водомера за студената вода, няма да се отчита дистанционно за към Софийска вода, но не ми се занимава след няколко месеца да уреждам смяна само на единия водомер, пак да си пускам отпуска да ги чакам и т.н.

# 166
  • Мнения: 2 114
man_darin_ka, а каква е цената в момента на разпределитите и водомерите с модул, и кой е ТС?

Месечната ни такса за отчитане на водомер от Техем е повишена на 1 лв за брой. Мои съседи на улицата са с друг ТС /за мен не беше неизвестен/ и тяхната такса за отчитане е 2 лв. за брой.
Тези данни се предават на Софийска вода, но таксата я събираме и предлащаме на Техем веднъж в годината.
Жалко, че не е уредена таксата, както е с Топлофикация, която е начислена във фактурата им всеки месец.

# 167
  • Мнения: 13 769
...
- всички топли водомери, на които е изтекъл срокът на метрологична проверка, задължително се сменят само от топлинния счетоводител или с модел водомер, одобрен от топлинния счетоводител. Така е по закон, а второто са го сложили от кумова срама, те си знаят защо...

- Софийска вода не може да отчита дистанционно водомери на топлинните счетоводители и обратното - топлинните счетоводители си имат техни си водомери и не могат да отчитат водомерите на Софийска вода.
...
Аз предпочетох да сменя и водомера за студената вода, няма да се отчита дистанционно за към Софийска вода, но не ми се занимава след няколко месеца да уреждам смяна само на единия водомер, пак да си пускам отпуска да ги чакам и т.н.
Не е от кумова срама. За свое и наше улеснение работят договорно с отделни странични вик-фирми. Ние ползвахме такава. Дружеството не насмогва с поръчките и приемаше заявки за след два месеца (или поне така се оправдават), а другите дойдоха на следващата седмица. Избираш от две-три фирми, посочени от вашия топл.счетоводител, казваш към кой сте и те носят подходящите водомери. Демонтират старите, монтират новите, слагат пломби, узаконяват. На цената на топл.дружество, много по-прилична от тази на Соф. вода. Дори и с годишната такса за предоставяне на данните на СВ, пак излиза по-изгодно.

Надявах се всички дружества да уеднаквят и водомери и цени, щом ще ни задължават, редно беше, но явно няма да стане. Или и да го направят, ще е 2027 г., ние не можехме да чакаме повече. Парите на база наистина са много солени.

И ние сменихме всички водомери с дистанционни. Малко грешни пари заради допълнителната такса на Топлофикация, можехме да изчакаме за студените три години, но като си помислихме, че след три години пак ще трябва да се занимаваме с майстори и монтиране и махнахме с ръце. Да не говорим, не се знае какви ще са цените на модулите тогава.

# 168
  • Мнения: 366
Здравейте!

Имаме дистанционен водомер в гаража. Служител на ВиК ни даде и абонатен номер, с който като го покажем на касите да плащаме сумата по водомера. Но всеки път служителят на касите ни казва, че няма никаква отчетена вода и не можем да платим нищо.

Въпросът ми е при вас как се отчита водата при дистанционните водомери и как след това си я плащате?

# 169
  • Мнения: 11 625
Здравейте!

Имаме дистанционен водомер в гаража. Служител на ВиК ни даде и абонатен номер, с който като го покажем на касите да плащаме сумата по водомера. Но всеки път служителят на касите ни казва, че няма никаква отчетена вода и не можем да платим нищо.

Въпросът ми е при вас как се отчита водата при дистанционните водомери и как след това си я плащате?
Отчитат се кубици. Вие, ако не използвате много вода там и имате само някакви литри, няма какво да се отчете. Това е първият вариант.
Вторият вариант е да имате достатъчно изразходено количество вода, но дистанционният модул да не работи или пък инкасаторът изобщо да не минава покрай този уред.
Вижте си водомера и колко сте изразходили.

# 170
  • Мнения: 13 769
Обадете се на инкасатора и го питайте кога и какво отчита.

# 171
  • Мнения: 2 810
Как става смяната на уредите? Всеки си слага свой уред СВ и Тахем? И с 2-та едновременно ли трябва да си уредя един час? Кой какво пломбира?
Обърках се ...
Става въпрос само за водомери.  Парното е изключено.

Последна редакция: нд, 28 апр 2024, 06:43 от П@нди

# 172
  • Мнения: 9 794
Обаждаш се на топлинния счетоводител и си заявяваш нов водомер за топла вода. Казват ти предварително кога ще дойдат и така - плащаш и ти го сменят, пломбират и имат грижа да предадат данните за новия водомер на СВ. Само топлинните счетоводители могат да сменят топлите водомери, задължително са с дистанционно отчитане. Има вариант и да е фирма, която е одобрена от топлинния счетоводител, но трябва пак да питаш топлинния счетоводител с кои фирми работи.
Аз предпочетох да ми сменят и студения водомер, защото изтичаше 10 годишният срок на метрологична проверка и на студения. Реших, че няма 2 пъти да се чудя как да излизам от работа и да чакам фирмаджиите. Бяха 2 бригади (фирми) заедно - едни за уредите по радиаторите, други - за водомерите.

За съжаление, за едната бройка не успяхме да се разберем за месечно отчитане. При нас сменяха и уреди по радиаторите, и водомери. Бях се обаждала преди - няма изискване всички да са заедно, всеки си следи срока на уреди и водомери.

Общи условия

Активация на акаунт