проблеми в първи клас

  • 7 215
  • 157
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 5 320
Афродита, ти четеш ли изобщо? Авторката казва, че не са проблем оплакванията по същество, а тона. Ами права е.
Откъде това озлобление по дете при теб, трябва да се смачка и обижда, ако е проблемно, ако има заболяване, дефицити на растежа или какво? Родителят да се накове с груби думи, така ли казваш?
Скрит текст:
Ани, за даване на обратна връзка по този начин, която и да е учителка на запад от Калотина би получила дисциплинарно предупреждение, не просто родителя ще пита в Бг мама дали е крива и права.
Айде сега, то голяма обида, голямо мачкане, че му казала лош и то на майката не на детето. Пак да попитам, ако детето беше отишло самО, кротко за вода, без да подкокоросва още няколко деца и да се пръскат с вода, което предполага и гонене, тичане, викане, кикотене и т.н. шум по време на учебен час - дали учителката щеше да се оплаква от него?
Иначе, понеже някой попита, да пръскали сме се с вода, ама в междучасието или след училище, а не да напуснем стаята и урока, за да си играем на воля.
Свободни съчинения отново. Някъде майката написала ли е, че детето някого е "подкокоросвало"? Те на първокласниците не им трябва много. Дори и тя да е позволила на детето да стане, ьа да си напълни вода, останалите като са видяли, че то е станало, естествено са хукнали и те? Къде е тук "вината" на детето?

# 91
  • София
  • Мнения: 12 006
Свободни съчинения отново. Някъде майката написала ли е, че детето някого е "подкокоросвало"? Те на първокласниците не им трябва много. Дори и тя да е позволила на детето да стане, ьа да си напълни вода, останалите като са видяли, че то е станало, естествено са хукнали и те? Къде е тук "вината" на детето?
Ти как очакваш точно майката да изложи златното яйце, като тя е пуснала цяла тема, с цел да обяви колко лоша е учителката? Кой знае още колко спестява, ама 2 разговора за 2 седмици и то първите 2 от уч.година - дали не е прекалило? Иначе, дори и той да не ги е повел, кой е бил инициатор на пръскането и патърдията, щом точно на това дете търсят родител? Вероятно учителата е "разнищила случая", преди да прецени на кого да се обади. Оправдания може да му намерите хиляда, ама не е правилната посока в намиране на полезно за детето решение.

# 92
  • Мнения: 3 802
₪₪₪ Afrodita ₪₪₪ би ли спряла да сипеш простотии в темата ми вече каза каквото имаше да кажеш определено не помагаш по никакъв начин.Ходи да ръсиш акъл  по други теми моята я съсипа колкото можа.

# 93
  • Мнения: 12 415
Когато дъщеря ми беше първи клас, учителката ми звънеше с думите "Аз не съм била там и не съм видяла, ама всички казват, че никой не я е закачал и предизвиква и тя без причина е ударила Х..."
Аз провеждам разговор с детето у дома:
- ..., удряла ли си Х?
- Да.
- Защо го удари? Нали знаеш, че не трябва да се биеш.
- Той ми се присмя на рисунката.
- И затова го удари? Не е важно какво мисли Х за рисунката ти, а госпожата. Я ми покажи рисунката.
- Ето я. Х каза, че е грешна, защото съм нарисувала баба с бастун. Мамо, баба наистина има бастун, защо да не го нарисувам?
И други подобни ситуации имахме.
Трети клас. По време на занималнята. За първа година от две групи са ги събрали в една и са с учителката на другата група. Звъни ми педагогическата съветничка:
- Само да Ви кажа какво заварвам... Децата са на двора, а аз минавам покрай занималнята и чувам викове. Влизам и виждам Л (дъщеря ми) пред бюрото да размахва въже срещу няколко деца от 3а. Те влезли да вземат нещо от шкафа, топки вероятно и тя ги последвала.
- Госпожо Х, къде точно се намира дэщеря ми и къде другите деца?
- Тя е пред бюрото и прозореца, казах Ви вече, а те са срещу нея?
- Т.е те са между нея и вратата, така ли?
- Да, да... Тя ги е последвала и... Те така казаха всички..
- Госпожо Х, като учител и педагог, сцената както я описвате е, че Л е в позиция на самоотбрана. Няколко деца срещу едно, на което е отрязан достъпът до вратата...
Афродита, да продължавам ли? Педагогическите специалисти могат и изкривяват истината, когато така им е удобно или се предоверяват на едната страна за сметка на другата, която обикновено е по-беззащитната. "Всички твърдят", "другите твърдят"... А думите на обвинено дете? А неговото право да се защити?

# 94
  • София
  • Мнения: 12 006
₪₪₪ Afrodita ₪₪₪ би ли спряла да сипеш простотии в темата ми вече каза каквото имаше да кажеш определено не помагаш по никакъв начин.Ходи да ръсиш акъл  по други теми моята я съсипа колкото можа.
Какво да направя, като не ти харесва истината? Не си ти човека, който да ми казва какво да правя. Колкото и да не ти харесва - поведението на сина ти не е ок, и това е първо според класната му, за останалите няма значение. Поработи над това, вместо да даваш нареждания кой можел и кой не можел в тоята тема.

# 95
  • Мнения: 3 021
Темата не е моя, но и според мен сте озлобена. Мога само да гадая защо.

# 96
  • Мнения: 12 415
Аз пък се чудя, ако в класа на въпросната учителка се падне дете с хиперкинетично разстройство, дефицит на вниманието или ГРР тя какво ще прави? О, да, сетих се. Ще звъни на родителите колко й пречи детето и ще говори как трябва да е в друго училище, вместо да търси варианти за справяне със ситуацията.
Афродита, не знам учител ли си или родител на "перфектно" дете, но знай, че перфектни класове и деца няма. Учителят трябва да направи клас от децата, които му се паднат. Точно така, каквито му дойдат, с такива работи. И да, много е лесно, ако всички са мотивирани, знаещи и можещи с възпитание на благородници минимум. За съжаление такива перфектни класове със свещ да ги дириш.
Чудо голямо, че се пръскали. Аз като учител бих била по-разтревожена, ако са се намокрили да не стоят мокри и да настинат, отколкото от водата в коридора. Тя се попива, нищо няма да му стане. И тя защо е пуснала толкова деца вкупом? Или всички са излезли от час без разрешение. И как така на група деца им теква да хукнат след детето на авторката? Ами, ако са имали разправия и са търсели продължение? А?

Последна редакция: чт, 07 окт 2021, 17:26 от Mama Ru

# 97
  • Мнения: 3 021
Афродита, не знам учител ли си или родител на "перфектно" дете, но знай, че перфектни класове и деца няма.

По-скоро е дете, което е обиждано и наказвано, а сега се гордее, че е "станало човек".

# 98
  • Мнения: 5 320
Свободни съчинения отново. Някъде майката написала ли е, че детето някого е "подкокоросвало"? Те на първокласниците не им трябва много. Дори и тя да е позволила на детето да стане, ьа да си напълни вода, останалите като са видяли, че то е станало, естествено са хукнали и те? Къде е тук "вината" на детето?
Ти как очакваш точно майката да изложи златното яйце, като тя е пуснала цяла тема, с цел да обяви колко лоша е учителката? Кой знае още колко спестява, ама 2 разговора за 2 седмици и то първите 2 от уч.година - дали не е прекалило? Иначе, дори и той да не ги е повел, кой е бил инициатор на пръскането и патърдията, щом точно на това дете търсят родител? Вероятно учителата е "разнищила случая", преди да прецени на кого да се обади. Оправдания може да му намерите хиляда, ама не е правилната посока в намиране на полезно за детето решение.
Никой освен теб не говори за златно яйце. Нито пък отношението на майката към детето и е подобно, съгласно написаното от нея в темата. Златни яйца май само на теб се привиждат. Не зная защо.

# 99
  • Мнения: 6 807
Гледам много се обсъжда как към детето трябва да се подходи с добра дума и поощрение. Чудя се защо не се дава такъв съвет и майката да подходи така към учителката. Не, към нея с рогата напред.
От конфронтацията учител родител страдат децата.

# 100
  • София
  • Мнения: 12 006
Аз пък се чудя, ако в класа на въпросната учителка се падне дете с хиперкинетично разстройство, дефицит на вниманието или ГРР тя какво ще прави? О, да, сетих се. Ще звъни на родителите колко й пречи детето и ще говори как трябва да е в друго училище, вместо да търси варианти за справяне със ситуацията.
Афродита, не знам учител ли си или родител на "перфектно" дете, но знай, че перфектни класове и деца няма. Учителят трябва да направи клас от децата, които му се паднат. Точно така, каквито му дойдат, с такива работи. И да, много е лесно, ако всички са мотивирани, знаещи и можещи с възпитание на благородници минимум. За съжаление такива перфектни класове със свещ да ги дириш.
Чудо голямо, че се пръскали. Аз като учител бих била по-разтревожена, ако са се намокрили да не стоят мокри и да настинат, отколкото от водата в коридора. Тя се попива, нищо няма да му стане. И тя защо е пуснала толкова деца вкупом? Или всички са излезли от час без разрешение. И как така на група деца им теква да пуснат след детето на авторката? Ами, ако са имали разправия и са търсели продължение? А?
Много лошо щом и ти мислиш, че не е нищо особено 1 детете, да поведе още няколко, да зареже учебния просец за да си играе, съответно да разконцентрира и други деца - освен тези с него и тези които са чули врявата в коридора. И вероятно защото учителката се е притеснила, децата да не настинат от намокрените дрехи, се е обадила на родител за съдействие, за да се спре това поведение, иначе той всеки ден може да си играе на пръскане, но ако някое дете се разболее от тази игра, ще държат сметка на учителката, защо не е взела мерки. Въпреки, че сега като е взела мерки, те се посрещат остро от авторката. Казваш, че "не търси варианти за справяне със ситуацията" - дали не е говорила с детето, само защото майката не го спомена, а разговора с родител не е ли вариант?

# 101
  • Мнения: 41 497
Афродита, не знам учител ли си или родител на "перфектно" дете, но знай, че перфектни класове и деца няма. Учителят трябва да направи клас от децата, които му се паднат. Точно така, каквито му дойдат, с такива работи. И да, много е лесно, ако всички са мотивирани, знаещи и можещи с възпитание на благородници минимум. За съжаление такива перфектни класове със свещ да ги дириш.

Така е, ама не съвсем. Има си някакви граници на "неперфектност". Нормално е децата да са палави, да се изморяват, да не са свикнали с дисциплината и прочее, но в определени граници. И когато някое дете излиза извън тези граници вече нещата стават различни, защото класът е от тридесет деца, а на учителя се налага да фокусира 1/3 от времето, вниманието и усилията си върху проблемното дете. Нали се сещаш, че от това страдат останалите, които не получават своята доза внимание и така се забавя пък тяхното развитие. Този спор се е водил и преди 20 години - редно ли е заради пречещо дете (даже и със СОП) да се бави целият клас? И, естествено, мненията са според личния интерес на родителите. Но за учителя е нормално да иска спокоен клас, в който да се работи лесно и да си вземе материала.

# 102
  • Мнения: 12 415
Афродита, ама тя не е казала, че той ги е повел и е инициирал играта с пръскане. Не преиначавай ситуацията. Ти изкара детето по-голям авторитет от учителката. Излиза без разрешение да си смени водата и води след себе си половината клас, за да си играят на чешмите. Сериозно? Пък учителката им се е усмихвала и махала за довиждане? Ако е излязъл с разрешение, то тя разрешила ли е и на другите деца да излизат след него? Пускат се по 1-2 деца едновременно, а не група. Като се върнат първите, излизат следващите. Въпрос: какво е правила учителката, когато половината клас излизат след първото дете? Защо ги е пуснала? Не е ли могла да предположи на база опита си, че може да се заиграят, сборичкат и някой да пострада?
В коридорите има дежурен учител. Той не е ли проследил бягаща и викаща група деца до чешмите? Той къде е бил и защо е допуснал игра там?

# 103
  • Мнения: 3 615
Афродита, ти четеш ли изобщо? Авторката казва, че не са проблем оплакванията по същество, а тона. Ами права е.
Откъде това озлобление по дете при теб, трябва да се смачка и обижда, ако е проблемно, ако има заболяване, дефицити на растежа или какво? Родителят да се накове с груби думи, така ли казваш?
Скрит текст:
Ани, за даване на обратна връзка по този начин, която и да е учителка на запад от Калотина би получила дисциплинарно предупреждение, не просто родителя ще пита в Бг мама дали е крива и права.
Айде сега, то голяма обида, голямо мачкане, че му казала лош и то на майката не на детето. Пак да попитам, ако детето беше отишло самО, кротко за вода, без да подкокоросва още няколко деца и да се пръскат с вода, което предполага и гонене, тичане, викане, кикотене и т.н. шум по време на учебен час - дали учителката щеше да се оплаква от него?
Иначе, понеже някой попита, да пръскали сме се с вода, ама в междучасието или след училище, а не да напуснем стаята и урока, за да си играем на воля.
Ти си дрънкаш на твоята струна обаче, как реши,че той е агитатор?
Черна станция,че кой учител не иска всички да са послушни,ама лошотое,че децата са различни и има момент в който някое дете е изолирано от учебния процес волно или неволно.Примери много още от детската градина.

Последна редакция: чт, 07 окт 2021, 17:28 от cia_maritima

# 104
  • София
  • Мнения: 12 006
Пуснала го е да си напълни вода в чашата, а не да играе с водата. Другите деца как пък са решили вкупом да отидат и те да играят, ако той не им е казал, не знам, телепатия сигурно. А като хукат 3-4-5 едновременно без разрешение, тя какво да направи, да заключи стаята преди да са излязли ли?

Общи условия

Активация на акаунт