Проблем с Виваком

  • 3 291
  • 22
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 1 521
Здравейте! Бях дълго време абонат на N3, но Виваком ги придоби и на 01.09 сключих договор с Виваком, защото предишния изтече на тази дата. Сметките към стария оператор са платени до август включително ,но Виваком издават фактура от 01.09 ,с период на отчитане 01.08-31.08 и искат още веднъж да им платя таксата за август. Ходих до офиса им,уж направиха молба за сторниране, но уви нищо не се случва.Звънях им на 123,писах им в сайта,но не знам въобще дали ще се случат нещата. В петък имам имейл,че ще ме дадат на фирма за събиране на задълженията!Моля, дайте ми съвет на кого да пиша и как да си търся правата?!

# 1
  • Мнения: 1 047
Нали имате някакъв документ за платената такса за август месец. А и вие сте абонат от 1.09.2021. Искахте обяснение защо да плащате 2 пъти. Сумата еднаква ли е? Има къде да се оплачете. Би трябвало да се справите и без комисията по регулиране на съобщенията или за защита на потребителите. Настоявайте, питайте, искайте входящи номера до изясняване на ситуацията. Имате ли вече My vivacom и апликацията. Много неща ще разберете  как се движат.

Успех

# 2
  • Мнения: 12 865
Отиди пак в офис и настоявай да си оправят недоразумението. Не си тръгвай, докато не се стигне до някакво решение. Носи си всички документи и се разберете на място.

# 3
  • Мнения: 23
Извинявам се, че използвам тази тема, но казусът ми е свързан с Виваком. Налага ми се да сменям квартира и да сменя адреса си за услугата интернет и телевизия, които ползвам. Оказва се, че на новото място ще се наложи EON телевизията да е с медна свързаност, каквото и да значи това, а не с оптична, каквато е сега. Освен това, в сегашните условия на договора с настоящия ми адрес, интернетът, за който плащам е max 500 Mbps download / 300 Mbps upload, а на новото място максималното покритие е 100 Mbps. Но при медна свързаност разбирам, че максималната възможност е 50 max.  В договора има клауза, че при техническа невъзможност за предоставяне на някоя от услугите, договорът може да се прекрати без неустойки, но според оператора, с когото разговарях, това важи само за настоящия ми адрес. Някой сблъсквал ли се е с подобна ситуация!?

# 4
  • София
  • Мнения: 16 111
Тази "медна свързаност" кабел ли означава?
Ако да, то собственика на новата квартира може и да не е съгласен да се дупчи и да му висят кабели.
Изясни се с Виваком и говори и с него по въпроса.

# 5
  • Мнения: 1 433
Здравейте. Когато се прекратява договор с Виваком и се минава към друг оператор също внимавайте, дали са ви дали за подпис всички нужни документи за прекратяване на договора и изрично питайте дали са прекратени всички ангажименти писмено към оператора. Защото при нас стана така, че служителките не дали за подпис някакъв документ за доставка на услугата до дома/явно умишлено/, и ние сме вече към друг оператор няколко месеца, но ни текат и суми и към Виваком едновременно заради тази неуредица. Можело да заведем дело, но сумите трябвало да платим, аз им казах да си анулират сумите и поставят компетентни служителки /това подвеждане явно е `фирмена политика`/,  ние сме били виновни че не сме искали такъв писмен документ / как да искаме нещо, за което служителките не са информирали??/.
"Тази клауза била, че в случай, че не сме доволни от новия оператор, да се върнем към Виваком." Смешници.
Е, с тази наглост в изцеждането на пари от обикновения човек, е повече от сигурно, че няма да се върнем към тях!
Въпросът е имаме ли шансове на делото, въпросът е принципен, / натрупаната сума е трицифрена и бихме могли да я използваме за нещо полезно/.
Семейството ни твърдим, че служителите им са ни подвели, че договорът е изцяло прекратен, а той не е бил според тях.

# 6
  • FMSTEREO
  • Мнения: 81
Тази "медна свързаност" кабел ли означава?
Ако да, то собственика на новата квартира може и да не е съгласен да се дупчи и да му висят кабели.
Изясни се с Виваком и говори и с него по въпроса.

Да това е по старите телефонни кабели от БТК, те са медни и не могат повече от 50 мегабита да дават явно.
а при мен дори не могат повече от 20 мегабита  когато ги ползвах, сега съм на оптика от виваком но
не ми харесва тая постоянна с по 2 лева индексация инфлация да вдигат цените сега пак вдигат !

Лошото е че купуват де що има малки интернет доставчици, и накрая щем не щем пак ще се окажем на виваком !

гадове !

Относно до човека който писа по горе , с проблем че на другия адрес няма как да има по висока скорост ,ами ако няма как пак е по добре от никак,ако толкоз не искаш на виваком срещу 3 такси плюс отстъпките които сте ползвал от оператора прекратява договора и трябва да им върнеш модема.иначе се начислява неустойка стойноста на модема .не знам колко е на виваком но няма да е евтино , бих ти препоръчал ако на новото място където живееш няма надежни доставчици и собственика не желае да му дупчат дограмата за нов интернет, вземи си от йеттел скорост 100 мегабита но виж около теб дали няма да пречат сгради дървета , тогава скоростта не може да се достигне напълно ,но това е пак добре защото при йеттел ако имап телк примерно може да ти дадат намаление , само е кофти на ден има ограничение от 100  гигабайта да сваляш .

# 7
  • Мнения: 3
И аз имам проблем със виваком някой може ли да ми каже какво става
Вкючих се във виваком тв и нет изобщо не ми хареса нета беше с мб и постоянно спираше минаха 2 месеца и реших да прекратя договора върнах им всичко паници лъжици приемници добре казаха
Мина година мисля🤔
 почнаха да ми пращат писма че дължа 900лв
Как е възможно на прекратен договор
После ми званяха казаха ми че са 1500 лв че сам дадена на съд и още куп неща щяли да идват в къщи да взимат там какво има
Можели някой да ми каже как е възможно такова нещо🤔

# 8
  • Мнения: 1 047
Имате ли документ за връщането на техниката и прекратяването на договора?

# 9
  • Мнения: 1 433
От това, което аз разбрах, те си оставяли вратичка "за връщане към тях".  това са кабелаците, с които стигат до жилището /апартамента/, и който факт много удобно премълчават при прекратяване на договора, при нас всичко беше към тях, и телефони , тв,  и нет.  Този текст бил вписан със ситни букви на не знам коя си страница, и при прекратяването нарочно не обръщат внимание/ уж да можем, ако решим пак да се върнем към тях/, и така се трупат едни суми в месеците...
Платихме ги, др- вариант бе да се съдим, и пак разходи и главоболия.

# 10
  • Мнения: 3
Имате ли документ за връщането на техниката и прекратяването на договора?





Не Нищо нямам черно на бяло 😔 нищо не ми дадоха 😐  какво съм правила и аз не знам мн глупаво от моя страна  😔😔
Това е което ме тревожи най много

Последна редакция: ср, 07 юни 2023, 15:34 от Гери Гери 741429

# 11
  • гр. Варна
  • Мнения: 789
Вкючих се във виваком тв и нет изобщо не ми хареса нета беше с мб и постоянно спираше минаха 2 месеца и реших да прекратя договора върнах им всичко паници лъжици приемници добре казаха
Мина година мисля🤔
 почнаха да ми пращат писма че дължа
Вие сте прекратили предсрочно договорът си. Дължите им само три месечни такси.
Проблем е, че нямате протокол за върната апаратура, но може да се докаже, че не са във вас. това е възможно чрез засичане на номерата на уредите и активацията им.
Жалвайте се в КЗП. Тази проверка те ще изискат от Виваком. Предполагам, че съхранявате договорът си, в който са описани.
КЗП вършат страхотна работа!
https://www.investor.bg/a/457-telekomunikatsii/245922-za-predsro … -3-mesechni-taksi

# 12
  • Мнения: 3
Вкючих се във виваком тв и нет изобщо не ми хареса нета беше с мб и постоянно спираше минаха 2 месеца и реших да прекратя договора върнах им всичко паници лъжици приемници добре казаха
Мина година мисля🤔
 почнаха да ми пращат писма че дължа
Вие сте прекратили предсрочно договорът си. Дължите им само три месечни такси.
Проблем е, че нямате протокол за върната апаратура, но може да се докаже, че не са във вас. това е възможно чрез засичане на номерата на уредите и активацията им.
Жалвайте се в КЗП. Тази проверка те ще изискат от Виваком. Предполагам, че съхранявате договорът си, в който са описани.
КЗП вършат страхотна работа!
https://www.investor.bg/a/457-telekomunikatsii/245922-za-predsro … -3-mesechni-taksi


Благодаря 😊

# 13
  • FMSTEREO
  • Мнения: 81
Всъщност дължи 4 месечни такси, аз когато един прекратих моя договор за интернет, излиза че не е трябвало да връщам един месец по рано модема , им за това таксите ми станаха 4 ,товас трите такси е малко уловка уж са три а  са 4! защото пак искат 1 месец предизвестите въпреки че според мен по друг параметър трите такси не трябва да се изисква предизвестие..

# 14
  • гр. Варна
  • Мнения: 789
Едномесечното предизвестие е за прекратяване на договор, а 3-те такси са неустойка за предварително прекратен срочен договор. Предполагам, че е бил 24 месечен. Безсрочният договор се прекратява с едномесечно предизвестие , без неустойки.

# 15
  • FMSTEREO
  • Мнения: 81
Не ме разбра правилно бях на договор , исках да го прекратя с 3 такси ама искаха 1 месечно предизвестие , виваком е това винаги си талкува условията в тяхна полза !

# 16
  • гр. Варна
  • Мнения: 789
tekotien, много добре ви разбрах и обясних. Всеки договор, за да се прекрати е необходимо едномесечно предизвестие. При срочен плащате неустойка-3такси, а при безсрочен-няма неустойка.
При смърт на потребител(няма как да направи едномесечно предизвестие), то и неустойки не се плащат(срочен договор). Бях поствал жалба(на колега) към КЗП. Виваком бяха проверявани. КЗП свърши перфектно работата си.
ПП Предизвестието се "отработва" при ТД, а спрямо далекосъобщителните оператори се заплаща.Услугата е налична в периода на едномесечното предизвестие.

Последна редакция: пн, 12 юни 2023, 20:35 от pkol

# 17
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 310
Вкючих се във виваком тв и нет изобщо не ми хареса нета беше с мб и постоянно спираше минаха 2 месеца и реших да прекратя договора върнах им всичко паници лъжици приемници добре казаха
Мина година мисля🤔
 почнаха да ми пращат писма че дължа
Вие сте прекратили предсрочно договорът си.
как разбра, че договорът е прекратен след като тя е написала
Имате ли документ за връщането на техниката и прекратяването на договора?
Не Нищо нямам черно на бяло 😔 нищо не ми дадоха 😐  какво съм правила и аз не знам мн глупаво от моя страна  😔😔
Това е което ме тревожи най много

# 18
  • гр. Варна
  • Мнения: 789
]|I{•------» ❼0ʘ❷_𝐎𝓖Ⓝ𝔬в «------•}I|[,
Скрит текст:
Цитат
Вкючих се във виваком тв и нет изобщо не ми хареса нета беше с мб и постоянно спираше минаха 2 месеца и реших да прекратя договора
Връщането на оборудването е едно от условията за прекратяване на договор, понеже без него не може да се ползват услугите, предоставяни от оператор. Обаче, неползването му не е условие за прекратяване.

# 19
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 310
въпреки всичко договорът не е прекратен както го писа по-горе, че е прекратен.

# 20
  • София
  • Мнения: 324
Смених адрес и съответно направих преместване на интернет и тв на Виваком. Смениха устройството и стария рутер го върнах на техниците, като това е отбелязано в протокола
Скрит текст:
Идва ми фактурата и виждам неустойка за оборудване
Скрит текст:
Звъня на оператор- ми не си го върнал, отбеляза да се направи проверка.
До сега нямам обаждане, подготвям жалба до КЗП на първо време. За 36 лв. няма да се съдим, но идеи къде още да адресирам жалбата?

# 21
  • Мнения: 1 710
Моят техник не взе рутера, а мислех че ще го направи. Чаках месец, за да изляза в системата им и да можем да подпишем протокол. Неустойки не съм дължала. Изключително мудна система, но това е положението.

# 22
  • Мнения: 5
Здравейте,
тъй като в момента тече информиране на потребителите от страна на мобилния оператор за промени в договорните условия, в случая повишаване на цените, имате право в 30 дневен срок от съобщението, което сте получили да прекратите договора, без санкции, освен тези 30 дни. В останалите случаи частните лица могат да прекратят договора си с 3 месечно предизвестие /3месечни такси неустойка, или подавате заявление и си ползвате още 3 месеца/.Ето законовите основания за едномесечно предизвестие:
ЗАКОН ЗА ЕЛЕКТРОННИТЕ СЪОБЩЕНИЯ - Чл. 230.
(2) Крайните ползватели имат правото да прекратят сключения от тях договор без допълнителни разходи, когато доставчикът на обществени електронни съобщителни услуги, различни от междуличностни съобщителни услуги без номера, ги уведоми за предложени от него промени в договорните условия, включително промени в общите условия, освен когато предложените промени са изключително в интерес на крайния ползвател или са от административен характер и нямат неблагоприятно въздействие за крайния ползвател, или са пряко наложени от действащото законодателство, от правото на Европейския съюз или от компетентен орган.
(3) В случаите по ал. 2 доставчиците уведомяват крайните ползватели за всички промени в договорните условия, включително промени в общите условия, в срок, не по-кратък от един месец преди влизането им в сила, и едновременно с това ги уведомяват и за правото им да прекратят договора си без допълнителни разходи, в случай че не приемат новите условия. Правото на прекратяване на договора се упражнява в срок един месец след уведомлението.
С други думи, при всяко съобщение за някакви промени по договора ви от оператора, можете да си прекратите договора с 30 дневно предизвестие. Без значение, дали става въпрос за промени в Общите условия, по закона за лични данни, или промени в цените.

За 3 месечното предизвестие, трябва да проверите дали при вашия оператор е валидна тази клауза: С приноса на Комисията на защита на потребителите са били убедени два от операторите да заплатиш неустойка за три месеца, независимо колко остава от него.

Общи условия

Активация на акаунт