Имам аз една мечта, ДЕСЕТОКЛАСНИКЪТ да седне на чина.

  • 41 789
  • 743
  •   1
Отговори
# 675
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 918
Ох, не знам. Дано Simple Smile

# 676
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 378
Една от основните причини да се откажа от идеята за повече деца, беше сблъсъкът ми с родното образование.

При нас няма вариант за информатика, само информационни технологии. Физика с резерва математика ще са двете желания, но дали ще са наистина в този ред (заявен от известно време) - ще видя и аз довечера. Философията не се споменава като вариант дори и на шега. Досадна му е, скучна му е, учителката не помага да се промени нещо ... Аз го разбирам и съчувствам, но също не мога да помогна. Впрочем, имаше някаква заместничка преди време, при която беше казал, че е разбрал не просто урока, а и защо трябва да се учи философия. Ама де късмет да идва по-често?

Добра идея ми даде с грамофона, Лейди! Сетих се, че имаме два шкафа с плочи при бабите, само трябва да намеря с какво да ги преслушаме на лято.

# 677
  • Пловдив
  • Мнения: 575
Моят твърдо математика! Даже преди малко ми пише, че няма търпение да идва 11 клас, за да учи само мат и испански. Аз го попарих, че и бел трябва да набляга, но той от това не се притеснява, просто иска да свършва с разказвателните! Много ги разглези това дистанционно, оплаква се моля ти се от многото тестове и задания, ми викам то това си е нормалното, но вие забравихте как се учи и ви се вижда всичко по много!
Иначе приветствам и идята за среща в Пловдив, ще бъде готино!

# 678
  • София
  • Мнения: 636
Здравейте, отдавна не съм писала в темата, но сега имам следните въпроси: Задължителното НВО след 10 клас е по математика и БЕЛ. Моят син обаче се е записал по желание на чужд език - немски. Къде мога да се ориентирам какви биха били последиците, ако не се яви или ако се яви и не изкара достатъчно точки, за да се счита за успешно (питам неслучайно, защото резултатите му са трагични напоследък и взех да се притеснявам).
Другото ми питане  - има ли деца, които ще ходят на лагер в Австрия лятото?

# 679
  • Мнения: 2 104
НВО по нищо в 10 клас далеч не е задължително 😃. По протокол няма никакви последствия, ако ученик не се яви - в дипломата се отбелязват точките, които е получил и мисля тире, ако не се е явил. Но ще вземе диплома за първи гимназиален етап и да не се яви на нито едно НВО.

# 680
  • Мнения: 4 057
Jabanka, помисли за неформалните последици - дали същите преподаватели ще преподават на детето и през втори гимназиален етап и дали са хора, които биха се почувствали пренебрегнати (лично) от неявяването на НВО. Официални последици няма, но хората станахме много изнежени....

# 681
  • София
  • Мнения: 636
Jabanka, помисли за неформалните последици - дали същите преподаватели ще преподават на детето и през втори гимназиален етап и дали са хора, които биха се почувствали пренебрегнати (лично) от неявяването на НВО. Официални последици няма, но хората станахме много изнежени....

Така е, но аз лично говорих с госпожата и тя даже е загрижена, че ако не се справи, би се отразило доста зле на психиката му, но не знаеше дали може да се откаже, след като вече е подал заявление...

# 682
  • Мнения: 4 057
Може. Достатъчен им е стресът от ненормалните последни години!

# 683
  • София
  • Мнения: 5 157
Няма да има никакви последици, ако не се яви.

# 684
  • Мнения: 2 104
Аз затова написах по протокол, защото не трябва да има последици. В нашето училище и двамата преподаватели по БЕЛ и Мат са заявили, че точките от НВО-то ще играят значителна роля при оформянето. Дъщеря ми ще има двойка по математика, ако пропусне НВО - официално заявено пред целия клас, понеже си е позволила да попита какво следва, ако не се яви!

# 685
  • Мнения: X
Може би е време родители да отправят официално запитване по този въпрос към МОН преди провеждането на НВО. Колкото повече, толкова по-добре. Да речем на какво основание тези учители имат достъп до резултатите, на какво основание и по каква скала преобразуват точките в оценки и ги вписват като такива, как се пише оценка за нещо, на което не си присъствал...  Такива неща.

# 686
  • Мнения: 11 972
На нашата родителска среща обявиха че при колебание между оц енки, ще се взема пред вид НВО и така ученикът ще е оформен. Като при възможност, НВО ще влияе "нагоре", ако резултатът позволява.

До МОН съм писала многократно, както се знае в темата и едни неща извоювах(отпадане на материал за 5,6 клас за нашия набор и за 5 за следващия). С други битки не успях, но все още вярвам в правотата си (2-ра дата за НВО за 7 клас )
Но по отношение на НВО, не съм в позиция да споря. Както и повечето майки, предполагам. Все пак, битките трябва да се избират

Последна редакция: пт, 15 апр 2022, 13:47 от Светкавица

# 687
  • Мнения: X
Тук не става дума нито за битка, нито за опит нещо да бъде променено,  а за отговор на конкретно поставен въпрос във връзка с нарушения на определена наредба. Ако този въпрос бъде зададен от много хора, най-вероятно до РУО и до директорите на училища ще бъде изпратено писмо с указания. Така се случи, когато някои училища бяха предвидили използване на резултати от НВО при разпределяне на учениците по профилиращи предмети. Ако не се опитваме да защитим правата си, нямаме основание да се оплакваме, че някой ги нарушава.

# 688
  • Мнения: 2 104
Ами хайде да се организираме, имаме юристи в темата, ако имате време и възможност драснете няколко реда, всички ще ги пратим на МОН и ще ги засипем с писма.

# 689
  • Мнения: 3 161
.......... Да речем на какво основание тези учители имат достъп до резултатите, на какво основание и по каква скала преобразуват точките в оценки и ги вписват като такива, как се пише оценка за нещо, на което не си присъствал... 

Да речем на какво основание тези учители имат достъп до резултатите - На основание, че няма изрична забрана. Всичко, което не е забранено, е разрешено. Още повече, че по закон от Министерството са задължени да осигурят публичност и прозрачност на резултатите от НВО. Оценките на децата са де факто оценки за работата на учителя, така че е напълно естествено той да има достъп до тях, да види как са се справили и евентуално да коригира работата си.

на какво основание и по каква скала преобразуват точките в оценки и ги вписват като такива   - Пак на същото основание - че нямат забрана. Учителите имат пълна свобода при оценяването. Оценяването е регламентирано само с някакви съвсем общи и принципни норми. При моите деца всеки учител има своя система за оценяване - единият пише оценки на домашните, друг - никога, трети - при 3 положителни отзива в Школото пише шестица, четвърти - пише оценка само на тестове и отказва да ги изпитва устно и какви ли още не. При повечето учители е практика писането на шестици за добро класиране на състезания, и то такива, на които самите те нямат достъп до работите им. И всеки учител решава, коя оценка има по-голяма тежест и коя - не. Дори не са задължени да оформят срочните и годишни оценки средно аритметично. Който се счита ощетен от учителя, да ходи да доказва пред комисия, че знае повече.

Аз не мога да разбера, какъв точно е проблемът и от какво точно искате да се оплакваме пред МОН - че не искаме децата ни да се явяват на НВО, защото има опасност да изкарат една ниска оценка?! Ами нали същият този учител може да даде на ученика още 10 теста и да му напише 10 двойки ...

За мен опасността се крие точно в обратното - ако наистина няма санкции за неявяване, учителите могат да пращат на НВО само отличниците и да не допускат слабите ученици, което тотално ще изкриви резултатите.

Общи условия

Активация на акаунт