Учител, който да научи детето да учи

  • 14 363
  • 41
  •   2
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 4
Здравейте, въпросът ми може да прозвучи странно, но бих искала да наема частен учител, който да помогне на дъщеря ми да се научи как да учи.

Тя е 6ти клас и пробемът, който виждам, не е просто в научаването на уроците по конкретен предмет, а по-скоро това, че учи супер неефективно и хаотично. Разсейва се и чете без да вниква в информацията. Дори и 2 часа да седи пред учебника по история, ако й задам въпроси, няма да може да ми отговори. Pensive

Познавате ли преподавател, който да може да научи едно дете как да учи ефективно (правене на планове, начин на разделяне на урока, търсене на информация и тн)?

Става въпрос за София, но може би ще стане и с учене от разстояние (през zoom, google meet, и тн).

Всякакви препоръки са добре дошли. Relaxed

# 1
  • Мнения: 1 360
Здравейте,
Напоследък са модерни и школите организират курсове по бързо четене или четене с разбиране. Има за различни възрастови групи, индивидуално с учител или онлайн групи. Аз не мога да Ви препоръчвам конкретен преподавател, но потърсете в Интернет "курс по бързо четене или четене с разбиране" и ще видите варианти.
Поздрави и успех!

# 2
  • Мнения: 12 338
Здравейте. Учител не мога да препоръчам, не съм и от София, но моята петокласничка също не знае как да учи. Заради обучителни затруднения до пети клас разчиташе изцяло на мен - сядах до нея, карах я да прочете урока и започнахме домашното. Което не е разбрала или запомнила го обяснявах и диктувах. Сега в пети клас започна вече да се подготвя сама частично. Много й помагат видеоуроците от Просвета - електронното училище, но не се сеща да ги ползва редовно. Утехата ми е, че се научи да внимава в час, да пита каквото не й е ясно, свикна да си чете първо урока, а отговорите на въпросите, ако не е сигурна да ги търси в урока. Отнема й 2-3 часа подготовката за другия ден.

# 3
  • София
  • Мнения: 2 178
Проверете сайта уча.се, защото не знам дали ще се намери учител, който да ѝ обясни по всички предмети как да учи, а там обясняват доста интересно за деца и възрастни. Платен е, но мисля, че е някакви стотинки.
Сега погледнах какво учат по история в 6 клас, за да разбера защо е хаотично и да дам съвет, но като видях програмата ми иде да ги разстрелям всичките от ДОС и МОН! Как може на дете в 6 клас да му дадеш да учи за ранната християнска църква, история на България, Западното общество, византийските династии и Османската империя?!?!?!? То за това учи хаотично, защото е хаотично направена проклетата програма! Аз това го учих разделено в 6,7,8 и 9 клас и пак едва смогвахме!

# 4
  • Мнения: 4 211
Точно, програмите не са направени децата да могат да се научат да учат. Проблемът е от системно естество. Случайно или нарочно, не ми се коментира.

# 5
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма такова нещо като "бързо четене" и подобни. Няма вълшебен начин, а е нужна сериозна работа.
Досега как се справя детето в училище? Как и колко учи вкъщи? Някой до момента занимавал ли се е с него? Колко време му отнема да си напише домашните?

# 6
  • Мнения: 12 338
Уча.се е около 200лв/ година. На фона на частните уроци не е голяма сума, да, но в никакъв случай не е и стотинки. Аз например, трудно бих отделила тези пари на куп, а и повечето хора около мен.
Учебните програми са нещо ужасно. В пети клас по БЕЛ учиха откъси от библията, митология за сътворението на света, съпоставяха... По история учат древните цивилизации. Пълно е с непроизносими имена, факти, дати. Вавилон, Асирия, Египет, Гърция... Моето дете се оплаква от Географията, че й е трудна.

# 7
  • Мнения: 4
Няма такова нещо като "бързо четене" и подобни. Няма вълшебен начин, а е нужна сериозна работа.
Досега как се справя детето в училище? Как и колко учи вкъщи? Някой до момента занимавал ли се е с него? Колко време му отнема да си напише домашните?

Справя се отлично с предметите, по които няма нужда да се учи много, а просто трябва разбиране. По математика и ИТ има само шестици. По география, история, ЧП - едва изкарва и 4ки. Едно на ръка, че не й е интересно изобщо да ги учи, а материалът е супер обемен, но второ на ръка, и че няма никаква система за учене и седи пред учебника един час, докато си мисли за нещо друго... Не си прави прави някакъв вид план в главата/на хартия, не разсъждава върху информацията като нещо интересно, което има да се научи.
Ще пробвам с уча.се, но се притеснявам, че от уча.се ще й дадат по-смляно всичко като информация, но няма да я научат тя самата да си ги обобщава нещата.
Иска ми се по някакъв начин да я накарам да й стане интересно да учи и да научава, но засега не ми се получава.
И аз, и майка ми, се занимаваме с нея, но тя се изнервя от това и стават караници, така че предполагам, че учител с подход би имал по-добри резултати от нас вкъщи.

# 8
  • София
  • Мнения: 8 285
"Сядате" с нея, тя ви чете урока, задавате въпроси след това, може да обогатите прочетено със спомени от вашето детство или да ѝ разкажете нещо свързано или просто обсъждате прочетеното. Не пропускайте картинките и въпросите след урока.
Разделяте след това урока на части, чете отново и след това разказва.... и бавно и методично без пропуск на дни и уроци.... Постепенно ще се подобрят нещата. Не забравяйте и уч.тетрадки, понякога там има информация, която я няма в учебника.

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
Оставам с впечатление, че не сте му създали на детето навици за учене. Това е често срещано, защото децата до четвърти клас са плътно по цял ден на училище и на занималня, винаги има кой да даде наготово, учат в група, за учителката в занималнята и за родителите е важно детето да си отиде вкъщи с написани домашни. И, изненада, в пети клас става трагедия, защото се оказва, че децата трябва сами да учат. Ученето е самотно и често досадно занимание. Да, зная как да науча едно дете се учи да учи, но е по-добре първо родител да седне и той да поеме инициативата, а после да разчита на външен човек.

# 10
  • Мнения: 14 942
Тоест, има проблем с разказвателните предмети. Звучи като да няма навици в четенето въобще. Това се оправя с четене и разказване. Ама не я подхващайте веднага с уроци, пробвайте първо нещо ежедневно да разкаже - какво е станало в училище, нещо, което е чула/чела, филм/сериал, който е гледала...
Много горещо препоръчвам да не търси допълнителни материали в процеса на първоначалното запаметяване, защото това ще я разсее и ще отнеме твърде много време, накрая няма да е научила нищо основно, докато търси допълнително.

# 11
  • Мнения: 4 420
Дъщеря ми е 4 клас. Не ходи на занималня. Учи сама, ние с баща й помагаме, където е нужно. По ЧП и ЧО е трудно, точно заради разказването. Ако й кажа разкажи ми урока, се спича и край.
Платихме абонамент в уча.се точно заради тези два предмета. Аз проверявам тестовете, които решава и така виждам къде не е успяла да научи. Сядаме и първо я карам да ми каже какво е разбрала. После четем урока и обяснявам. На другия ден го гледа отново в уча.се и решава пак теста. Общо взето гледам да има поне по два дни учене на един и същ урок. ЧП е по-лесен, там понякога става и от първия път, но ЧО ни скъсява живота от трети клас.
Не винаги касае проблем с разказването, а може би с това, че просто не е интересно. Дъщеря ми може два часа да говори за Хари Потър без да млъкне. Съвсем систематично и последователно ще разкаже целия филм, всичките части с най-малки подробности.

# 12
  • Мнения: 29 712
Книга и филм е различно от учебник. И все пак трябва да се учи. Моят съвет е да прочете детето урока и да си направи план. После по всяка точка да помисли какво може да каже. Накрая разказва урока.
Дати се учат наизуст и  се повтарят няколко пъти.
ЧО (история) им е трудно, понеже изобилства с дати и събития.

# 13
  • Мнения: 14 942
Ами не, не е различно. Детето може да разказва 'с подробности' нещо, с което родителят не е запознат и смята за досадно, и затова да мисли, че разказът е твърде подробен.
Аз не съм си правила планове нито сега, нито преди 15 години с първото висше, нито преди 25 години в училище. То или ти влиза в главата, или не. За да влезе обаче, първата стъпка е да се изчете, а не да се направят двайсет плана как да се запомни нещо и да се губи време, което може да се отдели на четене. С точки и подточки шестици не се изкарват.

# 14
  • Мнения: 29 712
Вие си знаете, всеки учи и запомня по различен начин. За мен това е начина да се пресъздаде голямо количество информация - опорни точки, които се развиват. Човек опитва и намира своя начин.

И все пак художествената литература е различна за четене и запомняне. Когато има сюжет, при това интересен, е в пъти по-лесно да се запомни и разкаже.
Когато урокът е пълен с дати и събития, те трябва да се запомнят и пресъздадат. Разбира се, че това започва с изчитането на материала.

Със сигурност четенето на книги влияе до голяма степен на всякакво четене с разбиране и обогатява несъмнено....

# 15
  • Мнения: 12 338
От моя опит като студентка вече - намиране и подчертаване на важното в текста, това, което трябва да се запомни.

# 16
  • Мнения: 12 857
Аз сама си учих децата да учат и беше много времеемко занимание! Но е неизбежно, после вече пей сърце.

# 17
  • Мнения: 3 325
Аз бях така, хубави оценки само по математика, ИТ и чужди езици. Колкото и да прочитам нещо, абсолютно нищо не влиза в главата ми, защото просто си мисля за някакви други неща.
Сега карам курсове и пак така- в интересното вниквам на секундата, но стане ли дори малко скучно започвам да витая някъде другаде.
Нямам препоръки за учител, но мога да споделя какво помогна при мен. Аз лично не бих могла да уча в присъствието на друг човек.
Първо трябваше да разбера по какъв начин аз научавам нещо най- добре. Някои хора трябва да го прочетат, други да го напишат, трети да го чуят, четвърти да го видят...
Върнах се назад във времето и си спомних за любимата ми учителка по математика, тази жена обясняваше всичко като за възможно най- малки деца, бяхме 7-ми клас, а тя обясняваше с лястовички, тортички и т.н. Сега трябваше да науча анатомията на сърцето и отидох в библиотеката и си взех детска енциклопедия, след като разбрах от нея основното, всичко останало се нареди в главата ми.
Безкрайно много ми помага да уча с някой, в ютуб е пълно с хора, които публикуват видеа "study with me". Винаги ми е по- забавно и съм много по- мотивирана. И най- важното е че тези хора не ме прекъсват.
Другото което ми харесва е да си направя средата около мен приятна. Не мога да седна да уча в разхвърлена стая, искам да ми е хубаво и подредено. Паля си една свещ, сипвам си напитка и засядам.
И най- важното- не прекъсвайте детето по никакъв начин, трудно е да се концентрираш и в момента в който някой те заговори и край.
Поинтересувайте се от метода "Flowtime Technique", точно е за хора, които не могат да се концентрират. Избягвайте метода с почивки "Pomodoro", никакви почивки когато си концентриран, после няма шанс да седнеш пак да четеш.
Дано съм била поне малко полезна, успех на ученичката!

Последна редакция: пт, 11 фев 2022, 20:10 от Glossycherry

# 18
  • София
  • Мнения: 2 178
Идеята за детска енциклопедия по история звучи добре. Историята трябва да бъде учена и разказвана като приказка при малките класове. Нашият учител, по мътни спомени помня, че разказваше по подобен начин "Добрият цар Калоян победил лошите рицари латини и пленил техния император затваряйки го в кула в неговата столица Търново, където намира смъртта си, около която витаещите легенди и митове ни описват различно. Всичко това се случва в лято господне 1205г."
Grinning Щом го помня още, то има ефект и подход.

# 19
  • Мнения: 3 442
Здравейте,

Напълно разбирам проблема ви.
И аз минах през това и виждам, че дъщеря ми също на там върви.
Има много видове техники за учене.

Но моята техника, която наистина ми беше полезна и в 6ти клас е следната:

Да предположим, че имате урок по физика.

В началото на темата се обяснява теоритята на какво е звукува вълна ( на пример). Текст от 10 реда.

На малък формат лист се пише "Звукува вълна"(заглавие), и тези 10 реда трябвя да се обяснят в 2 реда. Как? Със символи, със съкращения, със синоними, с лесни обяснения, както дойде, но да е 2 реда.
Усилието, което е нужно да перефразираш или създадеш подобен вид резюме, кара информацията да мине през главата много пъти, за да намери тази кратка форма и е техника за запомняне много ефективна.

После идва формула. Пише се формулата и ако има графика се рисува много мъничка без обяснения и с минимум символи. Това е отново "резюме" на голямата гравика.
Така един урок по физика да не минава двете страни на един лист.
След като се наприви това се учи, чете още 2 пъти само от резюмираните уроци.
Трябва информацията така да е предадена на листа, че да не се налага да се отваря учебника отново. Това те задължава наистина да се фокосираш върху най- важното.

Дано съм била полезна. Успех!!!

# 20
  • Мнения: 3 325
Понеже по- нагоре се спомена подчертаването, искам да кажа че е важно да се подчертава правилно. Преди да започнеш да подчертаваш трябва да разбереш малко от урока за да знаеш всъщност кое е най- важното, най- лесния начин е да си водиш записки в час и да слушаш на кое набляга учителя.
Подчертаваш с 2 различни цвята, първия използваш за най- важната част, втория за думите на които не знаеш значението. Ако научаваш лесно нещо когато го напишеш е най- добре да си препишеш най- важната част и да учиш само от нея.
Неща, които просто трябва да запомниш /назубриш/ като години и термини се учат най- лесно с флаш карти.

# 21
  • София
  • Мнения: 8 285
Как ще подчертават?!  Учебниците са на училището, ползват се от няколко випуска.

Eli, в 6 клас не се учи Физика, има дял, но не и самостоятелен предмет.

# 22
  • Мнения: 3 442
Как ще подчертават?!  Учебниците са на училището, ползват се от няколко випуска.

Eli, в 6 клас не се учи Физика, има дял, но не и самостоятелен предмет.

Просто го взех като пример. Аз съм учила от природознание до статистика с тази техника.

# 23
  • Мнения: 12 338
Може да се купи на втора употреба учебник или да се подчертава с молив, а след това да се изтрие преди да се върне.
Варианти се търсят. Много помагат и менталните карти, но аз не се научих да ги правя и ползвам.

# 24
  • София
  • Мнения: 4 031
Опитайте първо вие. Махнете всички разсейващи неща от стаята - телефони, таблети, лаптоп. Подредете бюрото и махнете ненужното, въобще колко по-малко неща има е по-добре за концентрацията. Накарайте детето да отиде до тоалетната, да пие вода и т.н., така че да сте сигурни, че след 5 минути няма да се разсее с нещо подобно. Покажете му как да учи - всеки урок е разделен на части в учебника. Покажете как от всяка част трябва да си извади най-важната информация и й го разкажете няколко пъти. Сведете десетте изречения до 4-5, примерно. След това я карайте тя да го прави, и да го повтори по няколко пъти. Вероятно през седмицата нямате много време за това, но през уикенда спокойно могат да се минат всички разказвателни. Научете я също да си записва датите по история примерно, по-трудните наименования по география и т.н. Не става лесно, но веднъж като се усвои на нея ще й стане по-лесно и ще дойдат и резултатите от това. Моята дъщеря също не се беше научила да разказва до 5 клас, много рядко ги караха и тя никак не си даваше зор. Запретнахме ръкави с татко й и в няколко поредни уикенда в началото на годината й показахме как да се научи да разказва. Децата днес не ги карат да разказват уроците и от това губят те самите, защото по тестовете често може и с налучкване да се справиш прилично, но не остават по-трайни знания. Запасете се с упорство и спокойствие, и ще се справите заедно!  Успех ви желая!

# 25
  • Мнения: 8 961
С тази система на изпитване - само тестове, как да се научат децата да учат?
Моята седмокласничка има същия проблем. Въпреки че тази година е по-добре положението - в смисъл сравнително се понаучи как да учи.
Предните години й висях на главата и заедно сме чели урока, отговаряли на въпросите, препитвала съм я, обяснявала съм понятия и непознати думи. Иначе, ако я оставех сама, колкото и да го чете тоя урок, не успяваше да го научи.

Научих я да си вади ключовите думи, понятия и години от текста и да си прави кратък план. После по него може да се ръководи да поразкаже, а също и набързо да преговори.
Писане и подчертаване е моята система за ефикасно учене.

# 26
  • София
  • Мнения: 62 595
Така е, системата става все по-безумна с тези изисквания за сто оценки на срок по предмет. Знам, че звучи клиширано, ама ние навремето имахме по две изпитвания по разказвателните на срок, а по български и математика по две изпитвания, две контролни и едно класно на срок. И изпитване на дъската на отворени въпроси, контролните пак отворени въпроси - по математика 3 задачи за разписване - ако щеш! Сега виждам и в работата си сериозен проблем  - уж правим някакви езикови неща, а когато бутна леко математиката се оказва, че никой не ги учи да разписват задачи, да следват стъпка по стъпка алгоритъма, на тях им куцат логическите конструкции още преди да се стигне до разписването на задачи, а това вече е езиков проблем в по-широк смисъл.

# 27
  • Мнения: 8 961
Какво разписване на задачи? Те всеки ден имат нов урок по Математика с нов вид задачи. Ужасно препускане е през материала. Няма време да се усвои и затвърди нищо. Не знам кой печели от цялата тази работа. Не и децата...

# 28
  • София
  • Мнения: 62 595
Задачите се учат да се разписват още от първи клас, когато се започне с "Иван има 2 ябълки. Петър има с 3 ябълки повече от Иван. Колко ябълки има Петър? Колко ябълки имат двамата общо?". Логическата конструкция "с Х повече от" им е много сложна за осмисляне, а като не ги карат да разписват, става голяма трагедия после. Това не е до вземане на нов урок, защото в първи клас дъвчат едно и също цяла година, че и във втори също.

# 29
  • Мнения: 8 961
Първи клас си е първи клас.
На мен ми прави впечатление, че на този етап - когато материалът вече си е сложен, наистина не ги учат как именно да си построят решението ясно и разбираемо. Всеки пише каквото си иска, накрая иди, че разбери...
Даже вкъщи аз й казвам понякога какво да напише и тя ми казва - ама на нас не ни го искат.

# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Всичко тръгва от първи клас, че и още от ПУК. Ако още от първи клас не се научат да разписват задачите, включително да могат да се обосноват за аритметичните задачи, тогава не могат и при сложния материал. Няма как да се научат да тичат преди да проходят. И аз съм го чувала това "не ни го искат", на което отговарях "аз го искам и утре на изпит или олимпиада ще ти зачекнат решението и няма да получиш точки". И това го казвам още от началните класове. Понякога просто трябва родителят да натисне нещата още от първи клас и да държи на това, че всяко нещо трябва да се разпише и обоснове. Ако не го направи, на състезания и олимпиади започват да го разбират, ако изобщо стигнат дотам. Който не се научи после се чуди защо на изпита в седми клас на задачите с разписване няма точки, пък "аз всичко си знаех, има отговор". Е, има, ама като не си го разписал не ти го признават!

# 31
  • Мнения: 11 958
Учебниците по история са написани като да е съкращавано от учебник за студенти или друг източник.
Напр, в  9 клас учат за НЕП-като е обяснено, че е форма на либерализиране на икономиката ,не помня точно определението, но никъде не пише защо се казва НЕП, като е нова икономическа политика. Дори синът ми, който е учил от 3 клас руски не се сети, да не говорим за деца в класа, които учат втори език немски и грам руски не знаят. Е, как да се запомни, ако някой не му каже, че идва от Экономическая. И това е само един малък пример. По биология е същата работа,накъсано оттук, оттам, по география-малко по-добре са учебниците.

Лошото е, че с безплатните учебници до 4 клас не се учат децата да подчертават и да си правят записки в полето.
Методите за учене са различни и едва ли е нужен специален учител.
Да се покаже на детето как да извлича най-важното, как да запомня дати, понятия, имена-почти като учене на думи на чужд език. Да си прави някаква схема-писмено или в главата"първо се говори за това, после за това и тн" Тъй като синът ми до 7 клас не се справяше много с историята, аз ползвах често налични стари учебници със същата информация, но по-добре поднесена, чертаех карти, рисувах знамена, граници, защото наличните бяха дребни и нечетими, поне които виждах.
Щом детето е добре по математика, то търси логични връзки, а във всяка наука ги има. Намират се и се акцентира върху тях.
А и в крайна сметка, не всеки е добър по всичко и това трябва да се приеме. Аз затова много приветствам профилирането в 11 и 12 клас, обаче жалко, че не винаги е според искрените ингереси на децата.

# 32
  • Мнения: 3 325
Знам че не е за всеки джоб, но ако учебниците имат електронен вариант може да вземете айпад и да свалите учебниците на него. Може да подчертават, да си водят записки, да трият това което подчертават... доста е удобно.
Сега не ми изнасяйте лекции за екраните, давам просто предложение. Simple Smile

# 33
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма да изнасям лекции, но никак не е удобно да се пише по учебници в електронен вариант. Винаги хартиеният носител има предимство. Плюс това не винаги и не всеки може да използва някакъв таблет или компютър по всяко време. Не е и нужно.

# 34
  • Мнения: 3 325
Има приложения за водене на записки и всъщност е доста бързо и удобно, изглежда и много прилежно.
Някои предложиха да се купуват учебниците на старо за да може да подчертават в тях, но и на старо са ужасно скъпи, освен това не са много лесни за намиране. Държат високи цени, защото в края на годината продавачите си имат "мини кампания" от тези, които са си загубили учебниците и трябва да ги връщат. Отделно и сега не е най- доброто време за купуване на вещ на старо, която не може да почистиш добре.

# 35
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз съм напълно за това да има електронен вариант на учебниците, включително черно-бял вариант, защото така може да се разпечата само това, което е нужно. Каквито и приложения да има, пак е по-удобно човек да пише, рисува, подчертава и всичко върху хартията.

# 36
  • Мнения: 12 338
Всички учебници имат електронен вариант, до 7 клас е безплатно.
Просвета имат абонамент, който е на половина на уча.се.  Могат да се ползват видеоуроци и тестове дори и детето да учи по друго издателство. Те имат по три варианта за клас и предмет.
Клет искат да се закупува код по код за всеки учебник. Поне за горен курс

Последна редакция: ср, 23 фев 2022, 12:05 от Mama Ru

# 37
  • Мнения: 136
Абсолютно  същият проблем имам. Само, че и бързо се изморява. Никакъв мотив за представяне. Много ми е трудно да я мисля и да не учи сама. Задачи по математика сама не решава. Трябва да съм до нея. Работата върви към заучена безпомощност.

# 38
  • Мнения: 385
Аз миналата година участвах на един семинар : Научете детето да учи : https://hca-bg.org/bg/2021/06/09/kniga-kak-da-uchi-detoto/
На семинара ни дадоха телефон на учител, който работи с деца, за да ги научи да учат. Но цената ми се стори висока и не съм се възползвала, така че не мога да дам препоръка от лично преживяване.
Иначе и моя горчив опит започна с Историята в 6 клас (като на авторката) - намерих учител по История, който да учи заедно с детето и да пишат в учебната тетрадка, и да си обясняват урока, виждат се веднъж седмично за 1.5 ч. Но за съжаление и това не помага особено - пак има оценки в диапазона 3-4.
Проблемът е ясно видим с уроците по История заради прекалено многото термини употребявани в тях.
На семинара обясниха, че проблема с ученето идва от думите, чието значение не знае учещия. Като се съберат няколко такива в едно изречение - човек нито може да разбере изречението, нито да го запомни на изуст - каквото се очаква от учителите по всички разказвателни предмети. Препоръчаха закупуването на тълковен речник , на скоро взех такъв - помага до някъде наистина, но отнема време да се намери всяка непозната дума.

Последна редакция: пн, 12 дек 2022, 16:09 от zk_avram

# 39
  • Мнения: 1 719
Ами то и без тълковен речник става, ако мама учи с детето и преразказват заедно на по-човешки език, ама госпожата ако държи на зубренето и използването на нафуканите думи, няма да е от полза за оценките.

# 40
  • Мнения: 1
Здравейте, въпросът ми може да прозвучи странно, но бих искала да наема частен учител, който да помогне на дъщеря ми да се научи как да учи.

Тя е 6ти клас и пробемът, който виждам, не е просто в научаването на уроците по конкретен предмет, а по-скоро това, че учи супер неефективно и хаотично. Разсейва се и чете без да вниква в информацията. Дори и 2 часа да седи пред учебника по история, ако й задам въпроси, няма да може да ми отговори. Pensive

Познавате ли преподавател, който да може да научи едно дете как да учи ефективно (правене на планове, начин на разделяне на урока, търсене на информация и тн)?

Става въпрос за София, но може би ще стане и с учене от разстояние (през zoom, google meet, и тн).

Всякакви препоръки са добре дошли. Relaxed
Здравейте!
Мога да препоръчам учителката, с която ние учим частно вече 2 години. Смело мога да напиша, че  не само успехът ни се повиши, но и разбираме материала, а и вече ни е приятно да учим!😀
Ние се учим по български и английски при нея.
Ако Ви интересува, мога да изпратя координати да си говорите лично.
Успех!

# 41
  • Мнения: 12
Здравейте,

Аз му казвам - "трудният 5. клас",  защото след началния етап, децата са оставени да пораснат изведнъж и трябва бързо да свикнат с новата учебна среда - различни учители по предмети = различни подходи на преподаване = различни изисквания, различни класни стаи, необходимо е да се научат бързо да си организират вещите, да носят повече лична отговорност, както за уроците и домашните, така и за своите вещи. Както са имали целодневни занимания в училище, вече нямат занималня, не винаги родител може да подкрепя след училище.. и още куп новости на порастването, с които трябва да се сблъскат.
Затова подкрепа им е нужна още от 5. клас, за да се приспособят по-лесно и плавно към, новата среда.
Майка ми е педагог, психолог, работила е в системата на образованието дълги години, тя създаде занималня за деца от 5. клас, точно с идеята да се помогне в един от най-трудните моменти на децата, където системата е пропуснала да осигури достатъчно подкрепа.

Ако още тогава детето се научи на навици за учене и организация, ако точно в този период 5. - 7. клас не го изпуснем от поглед - в ученето, но също и в емоционалното и социалното му израстване, после нещата стават по-лесни и ученето се случва, защото детето има затвърдени навици, а също и основа от знания, които изключително много помагат в гимназиален етап.
Защото учебните програми 5.-7. клас поставят основата на предметите занапред, ако този материал се изпусне, после е много трудно да се навакса.

Общи условия

Активация на акаунт