Частни училища - информативно-дискусионна тема - 59

  • 44 691
  • 796
  •   1
Отговори
# 765
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 313
Иззи има по-стриктен подбор от СС и също взе топ учители вкл от света София. Така че конкретната Ви забележка е несъстоятелна.
Очевидно въпреки подбора, малкия випуск и добрите учители не постигат заветните точки. Къде е двойният аршин?
Тази година бях мн тясно ангажирана с един първокласник. Подбор имаше в 9 от 10 ЧУ. Бихте ли ми посочила обикновено ЧУ без подбор, тъй като ще е от полза за мен и други тук. Кои са училищата first come first served в София?

Последна редакция: пт, 30 юни 2023, 07:16 от Leika_moja

# 766
  • Мнения: 135
Иззи има по-стриктен подбор от СС и също взе топ учители вкл от света София. Така че конкретната Ви забележка е несъстоятелна.
Очевидно въпреки подбора, малкия випуск и добрите учители не постигат заветните точки. Къде е двойният аршин?
Тази година бях мн тясно ангажирана с един първокласник. Подбор имаше в 9 от 10 ЧУ. Бихте ли ми посочила обикновено ЧУ без подбор, тъй като ще е от полза за мен и други тук.
Не мисля, че конкретно за този випуск са имали толкова стриктен подбор. И както се каза, тези деца не са там от ПУК. Пример за това как работи подборът е 107-мо. Вижте резултатите на математическите паралелки и на всички останали паралелки.
П.С. На пробния ден подбор ли му викате?

# 767
  • София
  • Мнения: 2 780
Fauvette, не мисля, че някой се е подигравал с деца. Друго се имаше предвид.

# 768
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 313
Не фовет, аз за разлика от вас имам малко повече опит с чу.
Пробният ден е за детето. Подборът е друго. Бихте ли ми казала кои са училищата без подбор. Пак ще кажа, че в момента мога да посоча едно и то е почти долно уйново или поне там се намира.

Аз не намирам нищо лошо в подбора и никога не бих записала детето си в училище без подбор (чу или ду). Освен ако не е в състояние да издържи изпита, тестовете или избрания механизъм. Или пък не ми се отвори парашута без изпит в училище с подбор.

# 769
  • Мнения: 135
Не фовет, аз за разлика от вас имам малко повече опит с чу.
Пробният ден е за детето. Подборът е друго. Бихте ли ми казала кои са училищата без подбор. Пак ще кажа, че в момента мога да посоча едно и то е почти долно уйново или поне там се намира.

Аз не намирам нищо лошо в подбора и никога не бих записала детето си в училище без подбор (чу или ду). Освен ако не е в състояние да издържи изпита, тестовете или избрания механизъм. Или пък не ми се отвори парашута без изпит в училище с подбор.
Вие ми кажете кои са с подбор и какво е подбор по Вашите критерии? Както и за кой клас става въпрос? Подбор в 9 от 10 училища за първи клас🙂 Ма, моля ви се. Детето ми беше първи клас преди година. И да, пообиколихме доста училища. Ама да твърдя, че ги познавам, не бих.

# 770
  • София
  • Мнения: 748
Коментирате подбора в Света София, но не забравяйте, че този подбор се прави на 5 годишни деца, не на петокласници. Едно е да събереш 80 деца от детската градина и да ги подготвиш така, че като се явят на НВО в 7 клас да постигнат среден резултат, който им е достатъчен практически за всяка гимназия освен СМГ, друго е да правиш този подбор когато децата вече са показали нееднозначно амбициите си и способностите си за учене и се състезават в директен изпитен формат, подобен на НВО. Така че аз лично съм впечатлена отново от това, което виждам като статистика. И въпреки хапливите подмятания, уверявам ви, че тя не е резултат от уроци и школи, а просто от системна и добре структурирана работа в продължение на 8 години.
Ако така се работеше в Дойно Уйново, резултатите биха били много различни от това, което виждаме в момента като средни постижения в страната. 90+ точки не е по силите на всяко дете, но 75+ със сигурност. Жалко, че няма как дори да си мечтаем всички деца да имат достъп до подобно образование по ред причини, не само липсата на учители.

# 771
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 313
Е аз пък и познавам по стечение на обстоятелствата без да обикалям за пробни дни.
Та кое училище е без подбор с изключение на протестантските и другите общностни?
От е без, друго?
Въпреки подбора, повечето училища са касички на едни женици. И качеството на услугата не е водеща. Това е проблемът, не подбора.

# 772
  • Мнения: 135
Коментирате подбора в Света София, но не забравяйте, че този подбор се прави на 5 годишни деца, не на петокласници. Едно е да събереш 80 деца от детската градина и да ги подготвиш така, че като се явят на НВО в 7 клас да постигнат среден резултат, който им е достатъчен практически за всяка гимназия освен СМГ, друго е да правиш този подбор когато децата вече са показали нееднозначно амбициите си и способностите си за учене и се състезават в директен изпитен формат, подобен на НВО. Така че аз лично съм впечатлена отново от това, което виждам като статистика. И въпреки хапливите подмятания, уверявам ви, че тя не е резултат от уроци и школи, а просто от системна и добре структурирана работа в продължение на 8 години.
Ако така се работеше в Дойно Уйново, резултатите биха били много различни от това, което виждаме в момента като средни постижения в страната. 90+ точки не е по силите на всяко дете, но 75+ със сигурност. Жалко, че няма как дори да си мечтаем всички деца да имат достъп до подобно образование по ред причини, не само липсата на учители.
И Вие казвате, че на пет години ги избират, защото знаят наизуст Питагоровата теорема🙂 Търсят определено ниво на подготовка и определен психологически профил. И през годините се освобождават, тъй да се каже, от елементите с незадоволителен успех и поведение. Огромен фактор са и родителите, които държат на добро образование и стимулират и мотивират децата си. Вероятно не сте попадала в клас с деца с разнородни дадености. От деца със СОП до деца с проблеми с поведението. Ако учител от СС постигне същите резултати с подобни деца аз лично ще му целуна краката. Не казвам нищо против СС, но това ежегодно мерене на резултати и регулярно подмятане как всички деца извън това училище са идиоти, които не са се добрали до него, е меко казано…тъпо, да речем🙂

# 773
  • Мнения: 5 942

Лейка, децата ми са далече от седми клас и Долно Уйново🙂  И услугите, за които плащам и удовлетвореността ми са си мой личен проблем. Не съм заядлива, но човек няма как да не реагира на явна подигравка с децата в Иззи (не че имам или някога ще имам нещо общо с това училище). А и двойният аршин леко ме дразни някак🙂 И разбира се, че ще изтъквам подбора в СС. Колкото и да подскачате точно това е причината за успеха на СС (на НВО, разбира се🙂), защото, ако нямаше подбор СС щеше да си е едно обикновено ЧУ. Лесно е да си топ учител в топ училище. Но колко от тези топ учители биха постигнали подобни резултати в 126-то, например. Ми, не, не биха.

Не мислех да ви отговарям повече, но тъй като намесихте децата... Освен това се подиграхте с постижението на моето.
Та в нито една буква от написаното от мен не визирам кое да е дете в частност или випускът на Иззи, като сбор от деца.
Всъщност мисля, че тук четете все интелигентни хора, надявам се, и беше достатъчно ясно към кого и какво са хапливите ми забележки за статистиката. Уви!
Та да си го кажа ясно. Всичко е насочено към мениджмънта на Иззи. Дори не към конкретни учители и техните усилия.

1. Точно този випуск на Иззи е с подбор, който от училището тогава заявиха, като много различен от този на другите топ училища. И много иновативен. Това дори им беше част от рекламната кампания. Т.е. какъвто са си го направили подбора, такъв випуск имат. При тях се преместиха деца дори от СС и ПЧМГ. Wink От СС децата следваха учителките си, за които пиша в т. 2.
2. Когато стартираха, "откраднаха" с космически заплати две учителки на СС по БЕЛ и МАТ. На базата на тях си изградиха рекламната кампания за набиране на ученици, и на базата на това изобщо успяха да наберат ученици толкова ударно, че да успеят да покрият тези високи заплати в първите месеци след старта. Едната учителка, заедно с мъжа си, който беше нает за директор на училището (също с големи хвалби и реклама), отдавна напуснаха Иззи. И много възпитано и до ден днешен отказват изобщо да коментират Иззи. Познавайки учителката, а и директорката, дори само това за мен би било достатъчно.
3. Другата рекламна кампания за набиране на ученици са 4-мата учени. Единия вече не е част от Иззи. А друг продължава да си поддържа контактите с ПЧМГ, като преподава И там. Wink
4. Подборът на децата в СС се е извършил на 5-6 години, с малки изключения, докато подборът на точно този випуск на Иззи е на доста по-късна възраст. Т.е. очевидно от Иззи са преценили, че показаните способности на по-голяма възраст фитват на високите им стандарти. А заслугата на СС, е че от ПУК до 7 клас са успели да дадат стабилни знания и основа, които отново да ги наредят до така заветното общинско СМГ и до математическо училище, като ПЧМГ.
5. Защото доста злобно и на страшно елементарно ниво беше подметнато за курсове и уроци. Многократно съм казвала, че децата, които кандидатстват в АК масово ходят на специализираните курсове. Приетите в АК 45-50% от випуска не са ходили на курсове и уроци за НВО. И спряха да се стараят в голямата си степен от края на април. Отидоха на НВО само за честта на училището и заради изискването на АК за резултат от НВО в дипломата. Всички останали, за които АК не беше цел, и да са ходили на курсове и уроци, са ходили за презастраховане и то над една стабилна училищна основа. Обаче... на курсове и уроци са ходили И всичките 16-тина випускници на Иззи. Питам се защо тогава разликата между СС/ПЧМГ(с випуски от по 70-80 деца) и Иззи се изпразява в 10-тина точки надолу и по двата предмета?!?!?!? И не ми минавайте с номера, че това е първи випуск, който не е бил изцяло в училището. Точно защото е първи и би бил успешна реклама на училището, усилията са били многократно повече. Simple Smile При това забележете бройката. Не е все едно дали ще работиш и постигнеш такива резултати с 16 деца и с 80. И не е все едно дали половината ти випуск ще се яви формално на НВО. Wink
6. Забележете, че дори не споменавам скандалът, който гръмна наскоро. Като ви казвам, че в публичното пространство не излезе наяве и 50% от действителността. Но госпожа Кастрева е била поканена на различни мероприятия в Иззи по същото това време, а и Иззи в благодарност са направили "изложба" в офиса на РУО. Wink


И последно... всеки си опича акъла когато си записва детето в конкретно училище. И обмисля и процедура по подбор, сформирана среда, качество на мениджмънт и персонал и т.н. Сега аз да се чувствам гузно, заради вашият кофти избор, и да не се хваля с постиженията на училището и детето ми ли?

И искам да ми посочите поне една думица, в която някой и някъде е подмятал
как всички деца извън това училище са идиоти, които не са се добрали до него, е меко казано…тъпо, да речем🙂
Понякога се чудя как изобщо ви хрумва да преиначавате казаното/написаното толкова силно. И после си напомням, че има сериозен дефицит на разбиране при четене, на осмисляне на написаното, и не на послено място на анализиране на ситуация и факти. И също лична неудовлетвореност и несигурност в избора, което бива пренасяно под формата на злоби коментари към тези, които са постигнали нещо/повече или изборът им е бил по-добър.

Последна редакция: пт, 30 юни 2023, 08:43 от Fancy

# 774
  • Мнения: 135

Лейка, децата ми са далече от седми клас и Долно Уйново🙂  И услугите, за които плащам и удовлетвореността ми са си мой личен проблем. Не съм заядлива, но човек няма как да не реагира на явна подигравка с децата в Иззи (не че имам или някога ще имам нещо общо с това училище). А и двойният аршин леко ме дразни някак🙂 И разбира се, че ще изтъквам подбора в СС. Колкото и да подскачате точно това е причината за успеха на СС (на НВО, разбира се🙂), защото, ако нямаше подбор СС щеше да си е едно обикновено ЧУ. Лесно е да си топ учител в топ училище. Но колко от тези топ учители биха постигнали подобни резултати в 126-то, например. Ми, не, не биха.

Не мислех да ви отговарям повече, но тъй като намесихте децата... Освен това се подиграхте с постижението на моето.
Та в нито една буква от написаното от мен не визирам кое да е дете в частност или випускът на Иззи, като сбор от деца.
Всъщност мисля, че тук четете все интелигентни хора, надявам се, и беше достатъчно ясно към кого и какво са хапливите ми забележки за статистиката. Уви!
Та да си го кажа ясно. Всичко е насочено към мениджмънта на Иззи. Дори не към конкретни учители и техните усилия.

1. Точно този випуск на Иззи е с подбор, който от училището тогава заявиха, като много различен от този на другите топ училища. И много иновативен. Това дори им беше част от рекламната кампания. Т.е. какъвто са си го направили подбора, такъв випуск имат. При тях се преместиха деца дори от СС и ПЧМГ. Wink От СС децата следваха учителките си, за които пиша в т. 2.
2. Когато стартираха, "откраднаха" с космически заплати две учителки на СС по БЕЛ и МАТ. На базата на тях си изградиха рекламната кампания за набиране на ученици, и на базата на това изобщо успяха да наберат ученици толкова ударно, че да успеят да покрият тези високи заплати в първите месеци след старта. Едната учителка, заедно с мъжа си, който беше нает за директор на училището (също с големи хвалби и реклама), отдавна напуснаха Иззи. И много възпитано и до ден днешен отказват изобщо да коментират Иззи. Познавайки учителката, а и директорката, дори само това за мен би било достатъчно.
3. Другата рекламна кампания за набиране на ученици са 4-мата учени. Единия вече не е част от Иззи. А друг продължава да си поддържа контактите с ПЧМГ, като преподава И там. Wink
4. Подборът на децата в СС се е извършил на 5-6 години, с малки изключения, докато подборът на точно този випуск на Иззи е на доста по-късна възраст. Т.е. очевидно от Иззи са преценили, че показаните способности на по-голяма възраст фитват на високите им стандарти. А заслугата на СС, е че от ПУК до 7 клас са успели да дадат стабилни знания и основа, които отново да ги наредят до така заветното общинско СМГ и до математическо училище, като ПЧМГ.
5. Защото доста злобно и на страшно елементарно ниво беше подметнато за курсове и уроци. Многократно съм казвала, че децата, които кандидатстват в АК масово ходят на специализираните курсове. Приетите в АК 45-50% от випуска не са ходили на курсове и уроци за НВО. И спряха да се стараят в голямата си степен от края на април. Отидоха на НВО само за честта на училището и заради изискването на АК за резултат от НВО в дипломата. Всички останали, за които АК не беше цел и да са ходили на курсове и уроци, са ходили за презастраховане и то над една стабилна училищна основа. Обаче... на курсове и уроци са ходили И всичките 16-тина випускници на Иззи. Питам се защо тогава разликата между СС/ПЧМГ(с випуски от по 70-80 деца) и Иззи се изпразява в 10-тина точки надолу и по двата предмета?!?!?!? И не ми минавайте с номера, че това е първи випуск, който не е бил изцяло в училището. Точно защото е първи и би бил успешна реклама на училището, усилията са били многократно повече. Simple Smile При това забележете бройката. Не е все едно дали ще работиш и постигнеш такива резултати с 16 деца и с 80. И не е все едно дали половината ти випуск ще се яви формално на НВО. Wink
6. Забележете, че дори не споменавам скандалът, който гръмна наскоро. Като ви казвам, че в публичното пространство не излезе наяве и 50% от действителността. Но госпожа Кастрева е била поканена на различни мероприятия в Иззи по същото това време, а и Иззи в благодарност са направили "изложба" в офиса на РУО. Wink


И последно... всеки си опича акъла когато си записва детето в конкретно училище. И обмисля и процедура по подбор, сформирана среда, качество на мениджмънт и персонал и т.н. Сега аз да се чувствам гузно, заради вашият кофти избор, и да не се хваля с постиженията на училището и детето ми ли?

И искам да ми посочите поне една думица, в която някой и някъде е подмятал
как всички деца извън това училище са идиоти, които не са се добрали до него, е меко казано…тъпо, да речем🙂
Понякога се чудя как изобщо ви хрумва да преиначавате казаното/написаното толкова силно. И после си напомням, че има сериозен дефицит на разбиране при четене, на осмисляне на написаното, и не на послено място на анализиране на ситуация и факти. И също лична неудовлетвореност и несигурност в избора, което бива пренасяно под формата на злоби коментари към тези, които са постигнали нещо/повече или изборът им е бил по-добър.
Никога не бих се подиграла с дете, Фенси. Да е живо и здраво твоето, и всички останали, и да има много успехи. И не, не съм неудовлетворена от избора си на училище. Обикновено това ти е аргументът, както и че някой не чете с разбиране.
Далеч съм от мисълта да защитавам Доротея и нейното училище, макар че не знам защо наричаш подбор онова с вулканите и подобните проекти, с които приемаха в Иззи. Не следя кой учител къде ходи, защото не ме интересува. Това, което искам да кажа е, че резултатите на СС не са нищо извънземно. Още по-малко са повод за злорадо “хахах” и гледане в паничката на друго училище. Радвай се на успеха на твоето дете, живей си живота и се успокой🙂 Аз също спирам дотук, че нещо форумите не ми влияят добре. Току виж след н на брой години и аз заговоря като теб🙂

# 775
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 376
Fauvette, много точно наблюдение.

Така, ПЧМГ има 87 т. среден резултат по БЕЛ, Иззи има 85 т. Едните точки са провал, а другите са в топ 2.  Не очаквах такъв "слаб" резултат от ПЧМГ на изпит, който е елементарен и се предполага да се справят децата дори от селското училище, какво говорим за топ 2 на София. Така казано вероятно се предполага, че СМГ трябва да е изпаднало от топ 2, а което не е в топ 2, не вАжи. В ПЧМГ поне не ходят така масово децата на външни школи, явно имат самочувствие да разчитат на училищната подготовка.
Откъде идва информацията, че 16 деца от Иззи са ходили на уроци?
 Какво значи "откраднали" учители? Те да не са крепостни селяни? Започват в СС и така до живот?
За всички в темата е ясно хейтенето на някои училища и неразбираемото за мен натриване на носове. Всички, които плащат за училище, различно от СС или ПЧМГ са някакви "женици", които Фенси и Лейка могат снизходително да потупат по главиците.

Трябва да се пусне нова тема. Има ли желаещ да поеме щафетата?

# 776
  • София
  • Мнения: 2 780
Опитът ми досега сочи, че след n на брой години всички започват да говорят като Фенси Joy За неориентираните още в дебрите на образованието изглеждат преувеличено и грубо някои неща. Започват и да се приемат лично, поради неразбиране. Просто Фенси казва нещата в прав текст, аз не бих се изразила с тези думи, но пък пак щях да бъда неразбрана. Когато човек се поочука в образователната ни система разбира, че нещата дори са били казвани меко. Не разбирам защо не трябва да сме критични към училищата? Ако всички си мълчат, ще ни правят на маймуни. Още повече когато плащаме и извън данъците си, уж за по-добро (все пак сме в темата за ЧУ). Няма идеални места, затова и всички могат да намерят какво да подобрят.

# 777
  • Мнения: 5 942
От личен опит ще ти кажа Гадамер, че тази година НВО БЕЛ беше много по-тудно от миналогодишното и с много повече подводни камъни. И в някои тестови въпроси, и в тезата, и в преразказ. За разлика от доста лесното НВО по МАТ, на което учениците на Иззи очевидно не са се справили, въпреки претенциите на училището по науки.
Дали се предполага да се справят деца от селско училище не знам, още повече, че не подценявам децата от селските училища. Но средните резултати са показателно ниски.

Тъй като коментираш само това, което ти изнася:



Иначе когато аз не съм доволна от нещо, не ходя да ровя из целия форум и по всички теми, които не би следвало да ми влизат в сферата на интереси. Също така си казвам публично и без страх, че ще пусна детето на пробни, входни и каквито и да било изпити в СС. Wink
Информацията ми е от съвсем надежден и вътрешен за училището източник. Не се притеснявай. Освен това има и още много за разказване за практики, отношение и т.н.
И да, не са крепостни селяни. Затова и бяха привлечени от Иззи успешно. Както и някои от тях напуснаха Иззи, въпреки високите заплати. Wink

И последно, fauvette... да, резултатите на СС и ПЧМГ не са извънземни наистина, дори при големината на випуските им. Но и другата истина е, че тези резултати все още са напълно недостижими за останалите училища, въпреки напъните им, въпреки рекламните кампании, въпреки по-високите заплати и т.н. И не на последно място искам да кажа нещо за следващите...Освен резултати и ниво на образование, проучвайте внимателно и политиката на училищата към ученици и родители. Ако някой се интересува какво точно имам предвид, на лични мога много подробно да обясня. Тук ще предизвикам поредната яростна атака.

П.С. Ако Иззи бяха много сигурни в разгромяващия си успех, нямаше да си представят статистиката по този неадекватен начин. В жалък опит да скрият средния резултат, който се ползва за сравнение с други училища. Напротив, щяхме да четем платени тиририрами в един блог.

# 778
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 888
Все си мислех, че НВО-то трябва да оцени знанията, които учениците са получили в училище. За съжаление се оказва, че се оценява подготовката от частни училища и школи.
Дори и от прехвалените училища, които наричате топ, децата са на частни уроци. И за какво ниво на образование говорим тогава.

# 779
  • София
  • Мнения: 2 780
Не. Не е това целта на НВО. МОН се опитват да ударят с един куршум -два заека. Хем да "оценят" какво е нивото като цяло, хем е изпит за кандидатстване. И колкото по-бързо се разбере това, толкова по-добре. За отделния индивид, де. И особено ако въпросният индивид е от София или друг по-голям град.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт