91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 10

  • 75 940
  • 775
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 18 049
Лайстунг в познатия ни смисъл има само в НЕГ. На много места  извън София казват лайстунг на ДСД паралелките, за които има ранен подбор в края на 9 клас. Останалите извън тях  просто не ги готвят за изпита.  Често в нета има  незапознати, но пък спорещи по темата..Това е и една от причините немците да не обичат тези класове  в НЕГ да се наричат лайстунг, а паралелки на немския отдел. Другата е да не  делят на база принадлежност децата  вътре в НЕГ на такива с постижения (лайстунг) в класовете към немския отдел и на такива без  в ДСД, понеже страхотни деца има и на двете места.

Последна редакция: ср, 17 апр 2024, 12:48 от пенсионирана русалка

# 736
  • тук-там
  • Мнения: 5 710
То е ясно, че лайстунг има само в НЕГ. Дано не са верни слуховете, че няма да има вече немски отдел!
Темата стана четима покрай новата директорка Simple Smile

# 737
  • София
  • Мнения: 18 049
Ми, mtz, всяка крушка си има опашка. Чуло се е в училище, коментира се и  в Германия, все отнякъде е тръгнало..Стане ли така, вина ни  МОН, ни директорката биха имали. Ако има нещо вярно, важно е да се разбере кога смятат да  го направят от немска страна - след година, две, три, пет.... Немският отдел ( и еквивалентите му другаде по света) им излиза сигурно скъп, знам ли -  обзавеждане на стаи,  заплати на учители по тамошните стандарти, не по нашите,  учебници, провеждане на матури, аустауш пътувания,  финансиране на проекти и т.н..Друг довод за подобни намерения не мога да  измисля. Наказателно действие не би било,  понеже дипломите  в лайстунг не пречат на  немците, понеже са сформирани на същия принцип,  по-скоро принципно проблемни може да им се струват на кандидат-медиците им  българските, дори и вече с по-режещата скала на МОН и с гадното  обръщане с тежест 50 % на ДЗИ от немска страна ...

Последна редакция: ср, 17 апр 2024, 17:01 от пенсионирана русалка

# 738
  • Мнения: 331
До 5 години може би няма да го има немския отдел, сега си заминават 3-4 ма, защото им свършва мандата.

# 739
  • София
  • Мнения: 18 049
То на всички в един момент им свърша, въпросът е дали ще търсят нови на тяхно място. Нормално е да си тръгват - Кристоф Мюнх, Бьорн Маринов, Константин Берендт са в  НЕГ от  поне 2018...Сравнителсно скоро след тях дойдоха Янше и Краузе. Първите двама ли си тръгват?

# 740
  • София
  • Мнения: 727
Янше си тръгва със сигурност, сподели го на родителската среща.

# 741
  • Мнения: 2
Бьорн Маринов също си тръгва.

# 742
  • Мнения: 646
Много ми се иска да подмина, но след толкова изписано, се утвърждава началната теза, провокирала доста широка дискусия.

Защо насочвате упрека към госпожата? Ако бих била на нейно място, също бих подминала стаята с родителите на картоиграчите. Тях ли да превъзпитавам? Ако у децата не е бил изграден модел на социално приемливо поведение, в 10-ти клас е късно да се случи. Какво би могла да направи биоложката - да напише служебна двойка на всички играещи? По правилник няма право. Ще се изсипе на главата й орляк гневни родители. Да напише забележка в Школо - би ли помогнало? Очевидно жената е в мъртвата хватка на безсилието от възрастта си. Но отново упрекът следва да е към децата и, простете, към родителите.
То двойките са най-малкото, което би могла да им напише. Но явно и това не се прави.
Както беше казал някой - дава им се възможност да учат. Като не искат - има си двойки, поправки и прочие.

# 743
  • София
  • Мнения: 18 049
Ако помня правилно, има наредба, според която лошата дисциплина НЕ може да се наказва с оценка  за знание/незнание.  Наказуемо е.  Поне такива спомени имам, да ме поправи някой, ако не е така.  Пишат се забележки в подобни случаи, но такива сякаш пишат само учители в малките класове (1-4) и тук-таме в прогимназията. Лично аз не съм чула гимназиален преподавател да е  автор на такава.

Най-лесният начин да се противодейства на ставащото е да се оплачете на директорката и то сега, когато все още се ориентира в нещата.

# 744
  • Мнения: 646
Русалка, има си начини - пречиш в часа, изпитване, контролно и нека ти оспорят после двойката. В учителя е и хляба и ножа и разни там статистики за дела са мижи да те лажем.
За яденето в час думи нямам. Ако си учител на място подобно поведение ще е повод за срам на ученика, а няма да се вдигат инертно рамене.
Но тя рибата се е вмирисала откъм главата, надявам се сега нещата да се подобрят.

# 745
  • Мнения: 29 407
Е, то не е нужно да е двойка за поведение. Един учител винаги може да напише ниска оценка на ученик, стига да реши - ще го изпита на два-три по-завъртяни въпроса и те така....

# 746
  • София
  • Мнения: 18 049
Е, то не е нужно да е двойка за поведение. Един учител винаги може да напише ниска оценка на ученик, стига да реши - ще го изпита на два-три по-завъртяни въпроса и те така....

И  да си предтставим сега, че той отговори, понеже е напълно възможно, на тези два-три въпроса - позволяващите си своеволия като игра на карти не са непременно слаби ученици. Напротив, понякога са даже отличници, просто са  "пердета". И какво става, иска да го накаже учителят с оценка за незнание ( заради липсващ инструмент за санкция за поведение) и трябва да му пише 5 или 6. Голяма полза ще има от упражнението..

Не знам какво ви притеснява в другото,  доста по-вероятно да има положителен ефект действие при нов и даващ заявка  за заинтересован  директор (засега поне). Страх да не се навреди на детето ли? Ми действайте  дружно, тогава няма да има персонално отношение.

# 747
  • Мнения: 29 407
Ако при игра на карти, може да изкара 5 или 6 на въпроси, целящи да го закопаят, значи ще си е заслужил хубавата оценка. Това развитие на нещата обаче е с вероятност по-малка от 1%. Обикновено картоиграчите не се вълнуват от учебните занятия и уроците по предмета, а един учител винаги може да измисли трудни въпроси.

# 748
  • София
  • Мнения: 18 049
Ако при игра на карти, може да изкара 5 или 6 на въпроси, целящи да го закопаят, значи ще си е заслужил хубавата оценка. Това развитие на нещата обаче е с вероятност по-малка от 1%. Обикновено картоиграчите не се вълнуват от учебните занятия и уроците по предмета, а един учител винаги може да измисли трудни въпроси.

Ти имаш опит с картоиграчи в класа ли? Ако да, значи играят и другаде Wink. Ако не, значи говориш само на теория. Но аз имам личен опит - в клас от класовете на децата ми  имаше три-четири такива момчета,  единият  дори  стигащ до  следващи кръгове, втори и трети,  на олимпиади. Умен, знаещ, можещ, амбициозен,  но доста фриволен като поведение..А и оценките го доказват. В клас, в който със сигурност имаше картоиграчи,  17-18 деца от 26 взимаха стипендия за успех над 5, 75. На другите малко не им достигаше, та не знам точно каква е  вероятността картоиграч да си пада по ученето, но със сигурност не е  е 1% или по-малко..

Последна редакция: пн, 22 апр 2024, 09:48 от пенсионирана русалка

# 749
  • Мнения: 646
Руслке, по принцип двете неща трябва да действат паралелно - и д е запознато ръководството и ученикът да е зацепил, че поведението му не е адекватно. Шестица не си представям да изкара без учене по предмети като биология или химия. Толкова гениални децата не са даже и в НЕГ.

В училището на дъщеря ми (квартално) като питаха родители учителката по ТП защо имало ниски оценки тя им отговори: аз като някой говори приемем, че им нужда да се изяви и го изпитвам. Ами никой нищо не и каза за това

Общи условия

Активация на акаунт