СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 14

  • 50 529
  • 635
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 3 888
Децата от по-напредналата група не съм чула да имат оплаквания от нея.
В класа на дъщеря ми, тя пое начинаещата група и в началото беше голям стрес за всички, но както казах децата свикнаха с настроенията й и вече рядко се случва да се впечатляват.
veka, в 8 клас тя и другия преподавател на първа РС казаха, че ще разпределят децата спрямо това дали до 7 клас са били в СМГ или идват от други училища. От СМГ имаше две деца, които според нея трябва да бъдат записани в начинаещата група и така беше направено разделянето. Към днешна дата нивото на двете групи вече е уеднаквено, дори на РС, Рачева каза, че нейната група били вече по напредналите. Моята девойка смята същото.

# 571
  • Мнения: 536

Бихте ли пояснили за кои класове има такова разделение, защото за първи път чувам подобно нещо?
Кой преценява знанията на децата за това разделяне?

Би трябвало да е от 3 години. Ами преценяват, преподавателите на двете групи, децата също могат сами да имат самооценка и да си кажат къде искат да са. Има нови деца в осми клас в групата на напредналите (ако са се занимавали преди това сами или на друго място), както и деца, които продължават в гимназията, в другата група. Има случаи и на размествания, според това кой как се справя. Според мен едно добро решение в интерес на децата, така че моите адмирации за г-жа Рачева по този въпрос.

# 572
  • Мнения: 136
Рачева не е никакъв педагог!
Ще е хубаво да си тръгне. С подхода си към децата не може да даде крила на нито едно! Злобарка и комплексарка!

# 573
  • Мнения: 12
Здравейте, тази тема продължава да ми е изключително интересна Simple Smile
Предполагам също и на други настоящи 4-токласници. За други училища е по-трудно да се разбират неща от ''кухнята''
Искам първо да благодаря за предните конструктивни отговори и имам още 2 неща на които моля някой ако е запознат да помогне ?
В кои дни от седмицата  са допълнителните курсове или школи / не знам точният термин/ и по кое време  - предполагам, ако часовете свършват  в 14.05 са може би от 14.30 или 15 ?
И свързаният с това въпрос е децата разчитат ли на тях за състезания или са проформа и всеки се оправя както може ?

# 574
  • Мнения: 7 122
Школите се определят след като се наместят графиците след началото на учебната година на учители и кабинети. Обикновено са в 4/5 блок при първа смяна и 3/4 при втора смяна (досега учителите поне на моето дете са се съобразявали да няма голяма дупка, но ако е школа за целия випуск, няма как да се постигне пълно щастие). Може да са и в неучебен ден. Подготовката за състезания изисква труд, а не само ходене на школи. Иначе децата може да посещават всички школи в училище и да решат къде да останат. Няма проблем да го направят и на по-късен етап. На сайта на училището качват график за срока.

Последна редакция: вт, 14 май 2024, 19:44 от рони

# 575
  • Мнения: 29 846
Денят на школата се определя от учителя на съответния клас, обикновено в началото на октомври. По правило избират до две школи, но някои деца ходят на повече. За пети клас не е препоръчително обаче. Достатъчен стрес им е пети клас. В неучебен ден също има, но са малко.

# 576
  • София
  • Мнения: 1 040
Школите не са проформа и в периода 5-7 за повечето деца са основната подготовка за състезания. Всеки ден има някаква школа, понякога има по две по едно и също време.

# 577
  • Мнения: 41 507
Школите не са проформа и в периода 5-7 за повечето деца са основната подготовка за състезания. Всеки ден има някаква школа, понякога има по две по едно и също време.

Точно. Състезателната математика не се учи в клас, а в школите.

# 578
  • Мнения: 12
Денят на школата се определя от учителя на съответния клас, обикновено в началото на октомври. По правило избират до две школи, но някои деца ходят на повече. За пети клас не е препоръчително обаче. Достатъчен стрес им е пети клас. В неучебен ден също има, но са малко.

На сайта четох, че са позволени до 2 школи.
Защо 5-ти клас да не е препоръчително ? В смисъл, че децата не могат да смогнат ли - много домашни ? И ако да заради математиката или всички останали неща ?

# 579
  • Мнения: 41 507
Toчно в 5 клас е добре да пробват няколко неща - математика, физика, програмиране и да преценят с кое им върви и с кое да продължат. Ако отложат за по-нататък може после да не успеят да се включат.

# 580
  • Мнения: 7 122
Защото, дори и да не са в СМГ, промяната за децата е много рязка. От един учител почти за всичко преминават към много и различни с различен подход и стил. Това само по себе си е стрес. Часовете им стават повече от тези, които са имали в началното училище. А при смяна на училище ще трябва да свикнат и със съвсем нови деца. Това е по-приятното и бързо като цяло. Аз съм доволна от това, което и заместник-директорът, отговарящ за прогимназистите правеше за адаптацията на децата в пети клас.
Ако едно дете е имало извънкласни занимания - спорт, изкуства - препоръката е да не се отказва от тях за сметка на повече академични в училището. 

# 581
  • Мнения: 29 846
Както каза Рони, промяната е много рязка за повечето деца. Особено започващи пети клас в СМГ - нови училище, учители и съученици. Обикновено не са свикнали на изискванията и натоварването, до 4 клас е доста леко и за повечето от тях дори лежерно. Не, че има лошо да пробват различни неща, но ще се разсеят, ако са повече... Обикновено всички тръгват на математика, после половината се отказват. Има школи по програмиране, математика, астрономия и лингвистика за пети клас. Май други няма, така че от тях си избирате.

Последна редакция: ср, 15 май 2024, 10:10 от Soul Free

# 582
  • София
  • Мнения: 166
Моят син след първия учебен ден в СМГ излезе ужасен - имаше 80 задачи за домашно по математика за следващия ден, каза: Търси ми друго училище. След три години не може да си представи да е в друго училище и ако има 20 задачи за домашно дори не ги брои за сериозен ангажимент.
В 4 клас се записа на всички школи, но накрая остана само математиката, в седми клас добави физика и химия.
Детето ще си прецени кое му е интересно и за кое му остава време.

# 583
  • Мнения: 9 802
Не смятам, че дете, което е прието в СМГ е имало лежерен живот до четвърти клас, като цяло..
Пък и в школите, по-свободен режим, социализация. Аз съм на принципа, ако иска, да ходи.

# 584
  • Мнения: 4 266
И след това няма Simple Smile Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт