СЕДМИ КЛАС - второ и трето класиране

  • 67 451
  • 826
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 492
И за почнат да ходят децата на Н на брой изпити, щото имат мераци за Н на брой училища. Неработещо е това за мен.

Мераци за Н на брой училища няма да са възможни.

Ама вие искате и избора им да ограничите? Не може ли направо да им се теглят с жребий три училища и който какъвто късмет има. Simple Smile

# 766
  • Мнения: 912
И за почнат да ходят децата на Н на брой изпити, щото имат мераци за Н на брой училища. Неработещо е това за мен.

Мераци за Н на брой училища няма да са възможни.

Ама вие искате и избора им да ограничите? Не може ли направо да им се теглят с жребий три училища и който какъвто късмет има. Simple Smile

Избор ще има, но не така истеричен и често пъти невъзможен. И честно да ти кажа, то това с избора и с възможността за избор не винаги е добър вариант. Все повече се убеждавам.

# 767
  • Мнения: 37
И за почнат да ходят децата на Н на брой изпити, щото имат мераци за Н на брой училища. Неработещо е това за мен.

Мераци за Н на брой училища няма да са възможни.

Ама вие искате и избора им да ограничите? Не може ли направо да им се теглят с жребий три училища и който какъвто късмет има. Simple Smile

Не! Не искам нищо да ограничавам, изпити за гимназии, в които профилите са само за да има профили за излишни. Няколко са на брой училищата в София, за които мисля че трябват изпити и то доста разнородни. Едва ли има деца които се колебаят между МАТ , ИИ или Б и Х.

# 768
  • Мнения: 492
Дали е възможен или невъзможен избора ще го покаже постигнатият от тях бал. И аз искам къща в Пунта дел есте ама нямам кинти за такава. Същото е и със седмокласниците, детето може да иска в Испанската, но като има бал за 7-мо или 12-то, ще учи там.

По - горе се спомена да кандидатствали само за елитните училища, а другите да продължават до 12 клас в досегашните си. Не е справедливо. Защо да бъде прецакано дете с бал 420, като бъде лишано от възможност за 22-ро или 35-то само защото е завършило ОУ или кварталното му СУ в Люлин, а вместо него в 22-ро/35-то да остане тройкаджията на класа, понеже е имал късметът да живее до по-хубавото СУ или родителите му са успели да го уредят там в 1 клас?

Последна редакция: пт, 28 юли 2023, 11:34 от Le Vert

# 769
  • Мнения: 668
Според мен МОН трябва да пуска брой места за всяко училище в зависимост от броя неявили се по уважителни причини всяка година. Така тези деца се борят за точно определени бройки и училища.
Например в София сл.година има 100 деца за Второто НВО и МОН пуска най-много 200 места по всички гимназии от 1-ви, 2-ри и 3-ти ешелон, без оглед на минималния бал от 2-ро, 3-то класиране от Първото НВО.

# 770
  • Мнения: 944
Едно време и обикновената гимназия даваше някакво прилично образование. Не трябваше всички да завършват ЕГ, МГ и техникум след 7. клас. Да не кажа, че единици са кандидаствали след 7. клас. Моят клас е изключение, защото бяхме от 6. клас в МГ, приети по диплома, ако имам правилен спомен и за да останат там или да продължат в ЕГ всички трябваше да кандидатстват след 7. клас.
Сега обаче кварталната гимназия е толкова зле, че не си струва разкарването до нея. НВОто от преди години, когато втори модул се използваше за кандидатстване беше много по-добро решение, защото тогава той се решаваше/пишеше само от децата, които наистина искаха да кандидатстват. Резултатите не бяха по-различни от сега. Слабите и тогава, и сега не стигат въобще до 2. модул. Но и тогава, и сега тестовото изпитване не мисля, че е най-добрият начин да отсееш мислещите деца, а може да гледам и от моята камбанария, защото моите деца на творчески задачи и задачи с разписване се справят в пъти по-добре от това за време да закръглят правилния отговор. Притесняват се и правят глупави грешки, но ние си го знаем и не очакваме чудеса на тестове, компенсират по друг начин.
Но винаги съм учила децата си да гледат своите резултати и своите усилия. Да не мислят за резултатите на другите и възможните начини другите да хитруват. Ако те положат достатъчно усилия и дадат най-доброто от себе си, би трябвало усилията им да бъдат възнаградени. За сега все още работи, затова и втора дата за НВО и дали ще е по-лесно, по-трудно, дали някой ще се опитва да хитрува не ме притеснява.След няколко години пак ще го минавам през 7. клас. Не вярвам, че ще са много родителите, които ще искат да причинят на децата си цяло лято треперене, за да излъжат системата. Аз не бих го причинила на моето. Тези, които ще го направят, ще го направят по друг начин, а не чрез тази допълнителна дата, която би могла да "спаси" кандидатстването на едно дете, което е преживяло нещо неочаквано точно за изпитите.
Проблем за мен е  прекалено ранното очакване децата да знаят какво искат да правят след гимназията, защото с това профилиране им се орязват възможности. Едно време ЕГ даваше възможност да се развиваш във всякакви посоки, като го решиш в последната година дори. Сега не го виждам точно така, защото нашите ЕГта дават възможност за един профил в 11. клас, а двата езика са средство за комуникация, но не и възможност за последващото развитие. МГ ми се виждат сега с по-големи възможности да решиш на по-късен етап какво искаш, защото правото и всички хуманитарни науки в БГ вече се кандидатстват с ДЗИ БЕЛ, която се държи от всички училища, езикът се учи и на курсове, а от моите наблюдения там са събрани повече качествени учители и по останалите предмети. Може и да греша, но в нашего МГ пък профилите са вързани математика и информатика задължително с английски и това отказва деца, които не искат да се занимават с информатика да си продължат там. Целта трябва да е едно средно ниво на всички училища, което да е достатъчно децата да се оправят след това в живота, за да я няма тази истерия в 7. клас. Ама пак ще се повторя целта в момента е да опростачим и малкото, които са успяли някак си да надскочат дори и малко абсурдно ниските изисквания на системата.

# 771
  • Мнения: 37
Дали е възможен или невъзможен избора ще го покаже постигнатият от тях бал. И аз искам къща в Пунта дел есте ама нямам кинти за такава. Същото е и със седмокласниците, детето може да иска в Испанската, но като има бал за 7-мо или 12-то, ще учи там.

По - горе се спомена да кандидатствали само за елитните училища, а в другите да продължават до 12 клас в досегашните си. Не е справедливо. Защо да бъде прецакано дете с бал 420, като бъде лишано от възможност за 22-ро или 35-то само защото е завършило ОУ или кварталното му СУ в Люлин, а вместо него в 22-ро/35-то да остане тройкаджията на класа, понеже е имал късметът да живее до по-хубавото СУ или родителите му са успели да го уредят там в 1 клас?

Нека си ходи в 22-ро или 35-то ама защо да се явява на изпит? Това свидетелство за завършен 7 клас какво свидетелства? В седми клас наблягат всички на БЕЛ и МАТ никой не отваря втори срок нищо друго. И какво прави едно дете с интерес в биологията или географията?Ще ви кажа, мъчи задачите щото някой е решил, че това е мноого по-важно. Ами не е.

# 772
  • София
  • Мнения: 18 162
Абсолютно безпредметна гимнастика е връщането към старото.. Понеже и тогава какво ставаше? Учиш в ОУ. Тоест така или иначе трябва да си тръгнеш след 7-ми или след 8-ми. Кандидатстваш за ЕГ, ама  изборът си го свел (п родителска насока)  по регламент само до НЕГ, макар че си иакл повече ФЕГ примерно. Балът не ти стига, ни в НЕГ, ни във ФЕГ стигаш..С резултата си, съвсем мааалко по-нисък от минималния за прием в заявеното училище, и с дипломата вместо да идеш в 7-мо с разширено изучаване на немски като уж най-желан от теб език или в някое с френски, избираш накрая  22-ро  с разширено изучаване на английски, понеже някой ти е казал, че там е по-добре.Няма що, много по-добре измислена схема..Laughing Сегашната идея е по-добра, имаш избор между сравнително равностойни училища.

Последна редакция: пт, 28 юли 2023, 11:51 от пенсионирана русалка

# 773
  • Мнения: 390
Момичета, сега в 7 клас не сте доволни от единната система на кандидастване, много ми е любопитно на какво мнение ще сте в 12 клас , като децата искат да кандидастват в няколко града в различни университети и ставате "летящи холандци" за 5-6 дена.
Майките в темите за кандидатстуденти мило и драго дават системата за прием  в унивеситетите да е централизирана.
Мога да дам пример с кандидастване МЕДИЦИНА, 5-6 университета, дати на изпити през ден по два предмета. Ужас и изтощение  за децата и за родителите и много финансови разходи.

Последна редакция: пт, 28 юли 2023, 13:16 от gaMala

# 774
  • София
  • Мнения: 9 563
С риск да отнеса много критики ще си позволя да кажа “аман от активисти, които, искат да натоварят трудолюбивите и амбициозни деца с допълнителни изпити, за да могат отрочетата им да минават безметежно през 7 клас”.
Няма нищо лошо в общ изпит. Децата без мераци за “елитна гимназия” и сега няма нужда да се напъват, за да изкарат точки за кварталното 40 училище (което беше споменато по-горе) . С какво обаче тези с амбиции са им виновни, че да искате да се явяват на още Х на брой изпити?

# 775
  • Мнения: 138
Същата история с мои близки - детето видимо запалено по химия и гони НПМГ, изкарва бал за там + високи такива на НВО. И  да не хаби бал го записват в немската без въобще да е имало афинитет към езици и да е учил този немски. Изкара 8ми клас и мисля цялото семейство вече съжалява. Детето опита да ходи на олимпиади по химия, но вижда, че това, което го влече, в немската няма да получи. А езика не му е страст и вече го недолюбва. Та съобразете се с желанията на децата, поне за тези, които от малки знаят какво искат да учат.
Русалка, и е така и не е така.
Когато трябва да избереш преди изпита, ще го избереш преди. Сега има деца, вкл. и моят син, които казват - да видя какво ще направя, пък ще реша. Какво значи това - значи, че ако нямаше наложен задължителен изпит една част от тях изобщо няма да си дават зор да ходят на изпит, а ще си учат до 10 клас и като дойде време за модулите  ще избистрят идеи.
Синът ми се лута между ТУЕС и НГДЕК (тук-там Испанската) цяла година. Като на мен ми беше ясно, че не е за ТУЕС, но явно само на мен. При него си стоеше надеждата - ако се случи чудо, ще отида там. Да, ама не... Ако не беше задължително НВОто, той никога нямаше сам да отиде на изпит по математика за ТУЕС. За НГДЕК беше друга бира - отиде и изкара изпита... и накрая се записа... и след трето отиде в Испанската... Никога не са се обсъждали други училища, всичко беше "ама и това става, хубаво е, имаш бал за тук"..., което доведе до това, че заради нас и във ФЕГ и в НГДЕК имаше места за трето и четвърто класиране.
За голямата пък обратно - тя иска НПМГ, ние обаче НЕГ... накрая НВОто излезе топ...и хайде да "не похабим бал", натиснахме за НЕГ, и тя се подлъга по "елита" и ... другите драми ги знаеш Wink

# 776
  • София
  • Мнения: 2 669
Момичето, сега в 7 клас не сте доволни от единната система на кандидатстване, много ми е любопитно на какво мнение ще сте в 12 клас , като децата искат да кандидатстват в няколко града в различни университети и ставате "летящи холандци" за 5-6 дена.
Майките в темите за кандидат студенти мило и драго дават системата за прием  в университетите да е централизирана.
Мога да дам пример с кандидатстване МЕДИЦИНА, 5-6 университета, дати на изпити през ден по два предмета. Ужас и изтощение  за децата и за родителите и много финансови разходи.
Аз съм и в двете теми, а и това ми е до болка познато. И там се избира. Почти невъзможно е да се подготвиш за София, Варна, Плевен, Пловдив, Стара Загора на желаното ниво. Форматите са различни, времето недостатъчно. Отделно, с предварителните всичко почти става по 2. Избираш. И мислиш какво, къде, доколко.
Дори с два изпита по химия и биология с МУ София имам познато момиче, което миналата година отиде да учи в Плевен, защото пропусна и двете дати по медицински причини, абсолютно различни една от друга...

п.п. Гарден, у дома случаят е същият. Пет години мъки.

# 777
  • Мнения: 912
Дали е възможен или невъзможен избора ще го покаже постигнатият от тях бал. И аз искам къща в Пунта дел есте ама нямам кинти за такава. Същото е и със седмокласниците, детето може да иска в Испанската, но като има бал за 7-мо или 12-то, ще учи там.

По - горе се спомена да кандидатствали само за елитните училища, а другите да продължават до 12 клас в досегашните си. Не е справедливо. Защо да бъде прецакано дете с бал 420, като бъде лишано от възможност за 22-ро или 35-то само защото е завършило ОУ или кварталното му СУ в Люлин, а вместо него в 22-ро/35-то да остане тройкаджията на класа, понеже е имал късметът да живее до по-хубавото СУ или родителите му са успели да го уредят там в 1 клас?
Ми не си прав... Няма да има нужда от това явяване на НВО от всички деца.... Само тези, които искат да учат в определените за целта училища... А останалите, които нямат такива стремежи и въжделения си отиват в съответното училище - ако искаш си продължаваш в 119-то, ако искаш отиваш в някое друго, щото гаджето е там... не ми е ясно защо нещо, което беше работещо с години го съсипахме - за да има поле за изява за частни уроци и курсове, за да се изливат едни пари от родителите, за да се психясват мами и татковци и покрай тях децата. Що бе?
Все едно, кашата ще продължава, ще става все по-голяма, защото все замазваме. От толкова мазане и пляскотене сме до никъде и дълбаем яко дъното. Това е. Пък ти си "играй на демокрация" щом те влече Kissing Heart

# 778
  • София
  • Мнения: 18 162
Garden, на каква олимпиада по химия ходи в 8 клас, като не учи химия в ЕГ в 8 клас...

Коминче, ориентирани, ориентирани, колко пък да сме  били целеустремени.. Пак сред кандидатстващите си имаше следвани на стадния принцип  модели, клишета и дежурен натиск от родители..
1. Искаш, ама  по-добре не се пробвай за  АЕГ, там са всякакви връзкари, деца на активни борци, богаташчета..Не ти е  мястото сред тях, а и си ходиш без това на английски в читалището, избери си друга ЕГ.
2. Искаш испанската, миличко, ама не, тя е нова в ролята си на самостоятелна гимназия, сега едва се отдели от ФЕГ, кой знае какво й е нивото, няма да си им опитно зайче..
3. Я избери, чадо, НЕГ, чух от колежка, че освен нормалните класове, започващи с  подготве, имат и други два, започващи директно от осми клас, с разширено изучване на езика. Така шансът става по-голям. Пък и колежката разправя, че цели семейства от ГДР преподават, еха. Ще свикнеш, маме,  с езика, нищо че не ти звучи много мелодичен.
4. Я, маме,  виж ФЕГ, на пешеходно разстояние ни е..
5. Пиленце хубаво, знам, че не обичаш много мат, ама я се яви и в СМГ, да имаш резерва..

Та, да, много ориентирани бяхме и родителите ни бяха съвсем други, не ни "насочваха" хич..

Последна редакция: пт, 28 юли 2023, 12:23 от пенсионирана русалка

# 779
  • Мнения: 912
Garden, на каква олимпиада по химия ходи в 8 клас, като не учи химия в ЕГ в 8 клас...

Коминче, ориентирани, ориентирани, колко пък да сме  били чака така целеустремени.. Пак сред кандидатстващите си имаше следвани модели, клишета и дежурен натиск от родители..
1. Искаш, ама  по-добре не се пробвай за  АЕГ, там са всякакви връзкари, деца на активни борци, богаташчета..Не ти е  мястото сред тях, а и си ходиш без това на английски в читалището.
2. Искаш испанската, родителите викат-  не, тя е нова в ролята си на самостоятелна гимназия, сега едва се отдели от ФЕГ, кой знае какво й е нивото, няма да си опитно зайче..
3. Я избери, чадо, НЕГ, чух от колежка, че освен нормалните класове, започващи с  подготве, имат и други два, започващи директно от осми клас, с разширено изучване на езика.Така шансът става по-голям. Пък и клежката арзпарвя, че цели сеемсйтва от ГДР преподават, еха..
4. Я, маме,  виж ФЕГ, на пешеходно разстояние ни е..
5. Пиле, знам, че не обичаш много мат, ама я се яви и в СМГ, да имаш резерва..

Та, да, много ориентирани бяхме и родителите ни бяха съвсем други, не ни "насочваха" хич..

Ми честно да ти кажа, около мен имаше "стройна организация" и всеки знаеше какво иска /или поне родителите му знаеха/. Но определено не беше такъв ужас. Сега истерията идва от това, че по принцип, за да влезеш в "нормално", "читаво" училище пак трябва да кандидатстваш и  да минеш през НВО. Навремето аз си продължих в 119-то и нямаше драма. И не само аз бях така.  Да, това с връзкарите, с богаташчетата, с децата на АБПФК и т.нар. работническа класа си беше проблем, ама пак му намирахме цаката. Сега е баси ужаса всяка година! Както и да е! Изчезвам да обядвам, че да не изгубя от диференциала нещо. От толкова зор заслабнах!

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт