Частни училища -информативно - дискусионна тема- 61

  • 59 624
  • 849
  •   1
Отговори
# 825
  • Мнения: 66
Здравейте, включвам се с конкретно питане. Дали има някой тук, чието дете се е явило на предварителния изпит за ПУК в СС и имате ли вече отговор?

# 826
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
Здравейте, включвам се с конкретно питане. Дали има някой тук, чието дете се е явило на предварителния изпит за ПУК в СС и имате ли вече отговор?

След първи кръг, или след втори? Ние днес бяхме на втори кръг, казаха обратна връзка до края на другата седмица.

# 827
  • Мнения: 66
След втори кръг. Моето дете мина през първи и се яви на втори, но не знам липсата на отговор как да го разбирам.

# 828
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Ми като липса на отговор Simple Smile имайте търпение. Десетки родители се тресат Simple Smile

# 829
  • софия
  • Мнения: 4 991
То това важи за всяко училище. За едни обаче е абсурдно, за други - щом ЕЖК, значи е така. Колкото неща съм изчела за АК, следва да са истина. Амели, познаваш мен, познаваш дъщеря ми, явно смяташ обаче, че аз бих я оставила да учи в нездравословна среда, среда, в която изнудват, изключват, недохранват, не допускат до НВО и т.н? На какво се дължи мнението ти за Иззи?
Гад, обикновено едно училище на едни им харесва, на други много им харесва, на трети изобщо не им харесва, четвърти са чували, на пети са им казвали, на шести са им се случвали едни неща, на седми са им са се случвали други неща, на осми им е все тая и тн. И най-вероятно всички са прави.

Просто не виждам защо трябва един опит да изключва друг опит. Изказването заради което “плеснах с ръце” , че е лесен живота просто е неуважително към изразилите друг опит. Ми не е ок.

Не вярвам, че детето ти е в нездравословна среда и не вярвам, че би го оставила в такава. Но вярвам, че не е стигнало до вас онова заради което други недоволстват. (Слава Богу) Надявам се тези “други” да стават все по-малко. За всички би било от страхотна полза развитието на все по-добри частни училища.

Иначе аз за Изи лично мнение нямам, но съм от ден първи с едно наум заради приятелка, която си тръгна с децата след първата седмица, с краткия коментар -аз вече бързо разбирам кога и къде не може да има разговор въобще и дори не споря, просто си тръгвам.

Пс: наистина ли думите ми се свързват като послание с Изи?! Защото аз наистина говорих за едното мнение, отхвърлящо другото мнение…

# 830
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Ама наистина няма нищо задължително в това някой да учи или да ходи на изпит в СС/Питагор/азбуки или друго. Това е решение на родителя. И ако не му харесва, може да избере друго.
Преди доста години аз реших, че няма да си го причиня и детето ми до 4 клас беше в няколко доста разнообразни училища, в които не е имало изпит или съм го записала без да ходи на изпит по някое време през годината. Първият му изпит беше след 4 клас и досега учи там, което се оказа прекрасен избор. Това, че не е бил в сс или Питагор в началното училище се оказа чудесно за нас, с приятелства досега и по никой начин не ограничи менталното му развитие.
Така, мила Мистик, е добре да не причинявате тези кръгове на детето си за което и да е училище, след като не ги одобрявате. Това са принципни неща. Пък и значително улеснява комуникацията при следващи проблеми (които има навсякъде, без никакви изключения).

# 831
  • Мнения: 6 618
Моето дете преди време ходи на пробен ден в едно от "великите училища". Излезе много притеснено и не искаше да ходи повече там. Въпреки очакванията ни, беше прието, но взехме решение да не го запишем. Приемът не е само "да го вземат", все пак и семейството избира училището, процесът е двупосочен. Не разбирам драмите по приема в ПУК. Та това е просто клас за 5-6-годишни.

# 832
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Ми не се ли замисляте, че бъркате с децата си? Аз никога не съм делегирала на училището целия образователен и възпитателен процес, както и доста хора тук. Детето ми няма проблем с учебниците, аз в момента не се сещам за лошо и неразбираемо написан материал, който да е непреодолима пречка за любознателно дете. Никога не е ходил на частни уроци, вкл за Нво и не е Вундеркинд. Значи може.
Тук трябва да кажа, че според мен видеоуроците (сега не помня как се казваше онова с приповдигнатия и почти малоумен тон на диктора) не са полезни за развитието. Казват че даже финландците връщат книгите 😅

# 833
  • София
  • Мнения: 18 123
Санака,
Скрит текст:
има какво да се промени в програмите при желание, без значение дали става дума за ДУ или ЧУ (тъй като и двете са по МОН, изключваме тези частни, които не са). Вземи примерно математиката, супер би било  в горните класове тя да се изучава като някога, тоест  в рамките на седмицата  децата да имат часове и по алгебра, и по геометрия. А не просто по математика.  Сега какво става - минава един дял от геометрията, следват два -три от алгебрата. Позабравяш наученото/разбраното по геометрия и  точно тогава то ти е нужно за новия дял. При другата схема нещата вървят по-плавно, хронологично, с по-лесно надграждане...И някои размествания на материал също не биха се отразили зле. Включването на задачи с материал върху даден дял, но с някак по-приложен характер, също би било от полза на децата. А не едно условие с еднотипни подточки до  к примерно с нагласата, че повторението е майка на знанието.. Предполагам, че за всеки предмет малко или много има опции за промяна към по-добро.

# 834
  • София
  • Мнения: 12 133
Кое мое изказване ме дефинира като "стена", fauvette? Joy Като "стена" може да се определи човек, който тупва някакво твърдение, обикновено клиширано, без да може да го аргументира. Кога не съм се аргументирала? Поисках аргументация от теб и получих поредните общи приказки и нeобосновани квалификации. Ето, Русалка е казала конкретни неща. Съгласна съм с нея, че винаги има какво да се пипне и доизкусури, но цялостен, кардинален проблем с учебните програми няма, камо ли да са „основният проблем“ на българското образование. Така че, да, съвсем сериозно ти зададох този въпрос.
Сега по същество:
До 12-ти клас трябва да се вземе определен обем материал, който вече е доста уеднаквен с останалите европейски държави. Така че проблем с материала няма или ако има такъв, той не е не национално ниво. Хорариумът на 90% също е достатъчен за обема материал. Единствено считам, че трябва да се увеличи хорариумът по математика в прогимназиален етап, защото там се получава голяма пропаст точно по този предмет и е очевидна необходимостта от допълнителни часове за упражнения. Този проблем обаче не съществува в ЧУ, което и да е то, така че на тях учебните програми не само, че не са им основният проблем, но и никакъв изобщо. Съгласна съм само, че има безумно написани учебници, в частност по история, но този проблем не е свързан с учебните програми.

# 835
  • Мнения: 41 382
До 12-ти клас трябва да се вземе определен обем материал, който вече е доста уеднаквен с останалите европейски държави. Така че проблем с материала няма или ако има такъв, той не е не национално ниво. Хорариумът на 90% също е достатъчен за обема материал.

Явно не е така. Ето къде се крие липсата на достатъчно часове за затвърждаване и упражнения и защо се препуска по (респективно пропуска) материала. Мисля, че причината са нашите дълги ваканции, защото иначе децата киснат достатъчно в училище.



https://trud.bg/%D0%BC%D0%BE%D0%BD-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B … D0%BE%D0%BF%D0%B0

# 836
  • София
  • Мнения: 12 133
Аз тук преброих 14 седмици ваканции в Германия: https://integreat.app/muenchen/bg/%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7 … D0%B8%D1%86%D0%B8 Толкова преброих и в България.
Пък и ваканциите са толкова, колкото бяха и по наше време. Даже май тогава бяха повече, а и се учеше до 11-ти клас. Та не виждам как това ще е причината "повечето български ученици да са все по-неподготвени и все по-неконкурентоспособни на своите европейски връстници", ако изобщо приемем, че това е вярно. Единственият проблем с хорариума, който аз виждам, е с математиката в прогимназиален етап. Който лесно може да се реши за сметка на абсолютно паразитни предмети в същия етап, какъвто е Технологии и предприемачество. И т.нар. час на класа.

# 837
  • Мнения: 5 916
До 12-ти клас трябва да се вземе определен обем материал, който вече е доста уеднаквен с останалите европейски държави. Така че проблем с материала няма или ако има такъв, той не е не национално ниво. Хорариумът на 90% също е достатъчен за обема материал.

Явно не е така. Ето къде се крие липсата на достатъчно часове за затвърждаване и упражнения и защо се препуска по (респективно пропуска) материала. Мисля, че причината са нашите дълги ваканции, защото иначе децата киснат достатъчно в училище.



https://trud.bg/%D0%BC%D0%BE%D0%BD-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B … D0%BE%D0%BF%D0%B0

Бройките часове на МОН не са коректни. Както и сравнителните данни. В едни държави се смятат и часове от аналозите на нашите "занимални". Децата там учат или цял ден, или поне до 15-16 часа. А в нашата статистика те липсват. Имаше преди време една дискусия в някоя от безбройните фейсбук групи. Тогава много живеещи в чужбина попълниха коректността на данните. Оказа се, че само в начален курс нашите учат съвсем малко по-малко. Иначе след 4-5 клас бройките часове са си съвсем сравними.
Не е проблемът във ваканциите. Те не могат да гарантират едносменен режим във всички училища в страната, а какво остава да повишат хорариума на някои предмети, които очевидно са недооценени. Аз мисля, че и в горен курс математика и български са с малък стандартен хорариум. Някои училища го допълват по всевъзможни начини.
Поради липса на материална база, единствен вариант им е да удължават учебната година, и да съкращават ваканции. Или да дават един ден ваканция, като я представят за тридневна с уикенда.

Последна редакция: нд, 19 ное 2023, 13:51 от Fancy

# 838
  • София
  • Мнения: 18 123
Аз тук преброих 14 седмици ваканции в Германия: https://integreat.app/muenchen/bg/%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7 … D0%B8%D1%86%D0%B8 Толкова преброих и в България.
Пък и ваканциите са толкова, колкото бяха и по наше време. Даже май тогава бяха повече, а и се учеше до 11-ти клас. Та не виждам как това ще е причината "повечето български ученици да са все по-неподготвени и все по-неконкурентоспособни на своите европейски връстници", ако изобщо приемем, че това е вярно. Единственият проблем с хорариума, който аз виждам, е с математиката в прогимназиален етап. Който лесно може да се реши за сметка на абсолютно паразитни предмети в същия етап, какъвто е Технологии и предприемачество. И т.нар. час на класа.
Sanaka, Германия е една от най-неподходящите държави за сравнение на ваканции.Там всяка провинция  си има свое отделно "МОН", свои учебни програми, свои ДЗИ,  ваканциите им  съответно  също са различни. Сега погледнах тези нa провинция NRW (твоят линк е за Бавария), сборно са 79 дни, което със сигурност не е 14 седмици. Продължителността на обучението като години също е различна. Все още има провинции, в които има училища и от двата типа, g8 & g9. Тоест в едните гимназията е от 5 до 12 клас вкл., в другите   - от пети до 13-ти..

Последна редакция: нд, 19 ное 2023, 14:09 от пенсионирана русалка

# 839
  • Мнения: 5 916
Аз сравних данните между нашите по МОН (свършващи в края на юни) и тези за Бавария. В Бавария не учат 69 дни, у нас 70. Като по един и същи начин броя всички седмични дни, защото не е ясно кои дни са официални празници у нас и в Германия.
Русалка, в статията буквално е казано следното: Най-малко почиват учениците в Германия и Дания – съответно 53 и 56 учебни дни в годината.
Не подлагам под съмнение какво ти казваш. Просто журналистите, а преди тях и МОН(заради собствените им интереси) не са коректни в представянето на данните.

https://www.km.bayern.de/ministerium/termine/ferientermine.html

В Бавария лятната ваканция е с месец по-къса, за сметка на всички останали в учебната година. А не защото прекараното в училище време е по-малко у нас. Тази некоректна статистика е много елементарно оправдание на МОН за ниските резултати. А проблемите са на друго място. Малко качествени учители, липса на каква да е визия за персонала, много бюрокрация, липса на работа с малцинствени групи, затваряне на училища, заради делегираните бюджети и излизане от системата на много деца в риск.

Последна редакция: нд, 19 ное 2023, 14:15 от Fancy

Общи условия

Активация на акаунт