Отговори
# 705
  • Мнения: 222
Е то щом не се брои гледането по-късно и с превъртане, значи резултатът е доста изкривен. Всички, които познавам гледат с превъртане и с отложен старт. Аз също нарочно пускам по-късно и после прескачам рекламите. За тричасово предаване, това са 45 мин. реклами, загубено време.. кой ще гледа от 19.55 до 23.15 Ергенът в реално време? Или Капките? Това е 1 час изгубен в реклами.

Хора, които си пускат телевизора да върви докато вършат нещо друго, като мен например. Като има реклами или обръщам на нещо друго, или си пускам нещо от youtube или въобще не му обръщам внимание.

Не знам защо има такова изкривено мислене, че ако гледаш телевизия трябва да си буквално залепен само към екрана и да не мърдаш едва ли не. По-добре да пусна Капките от 19.55 до 23.15 и да свърша шест други неща, докато гледам, слушам, преглеждам какво се случва, отколкото да го пусна в 21:30 и да зяпвам екрана с таймера.

Вече, ако се прибера в 22:00 тогава да, много ясно, че ще си го върна. Ама ако съм си вкъщи и няма нещо друго, с което да се застъпи, не виждам смисъл да чакам, само и само да превъртам реклами.

# 706
  • Другата България
  • Мнения: 37 430
Точно това имах предвид, че данните са изкривени - масово се гледа с превъртане, то в 20:00 часа е още светло навън, кой сяда да гледа формат три часа, след като може да го започне в 21:00 и до 22:30 с превъртане е изгледан....
Тъй че няма теория на конспирациите, просто има изкривени данни.
Ето сега например Капките вървят в реално време, но само защото няма друго за гледане в понеделник, а и аз намерих  лично време да го слушам отначало, докато върша някакви други неща.
Иначе всичко се гледа с превъртане.

# 707
  • Мнения: 222
И нещо друго да вмъкна, телевизионните рейтинги никога не са били за оценяване колко хора гледат дадените сериали / предавания. Телевизионните рейтинги още от зората в Америка са измислени да измерват колко се гледат рекламите, защото те носят приходите на телевизиите.

Изследването на шоутата спомага, за да се определи профила на хората, които гледат дадената програма и какъв тип продукт би бил най-подходящ да им се предложи. Разбира се за България тези неща са доста по-скромни, отколкото в големите пазари.

Затова и няма много смисъл да се изнервят хора на "ама любимото ми предаване го гледат много хора по друг начин" и "това не е реалният рейтинг", защото целта е да се измерва съвсем друго нещо.

# 708
  • Мнения: 11 060
Не знам защо има такова изкривено мислене, че ако гледаш телевизия трябва да си буквално залепен само към екрана и да не мърдаш едва ли не. По-добре да пусна Капките от 19.55 до 23.15 и да свърша шест други неща, докато гледам, слушам, преглеждам какво се случва, отколкото да го пусна в 21:30 и да зяпвам екрана с таймера.
Не, в никакъв случай не съм залепен на ТВ, той си върви за фон, в това време си пиша нещо на лаптопа или върша нещо из къщата, той си върви. От последните 3 епизода на "Един за друг" хем ги гледах, хем мисълта ми беше другаде, снощи изобщо не схванах идеята на играта, защото се разсеях. И да, дойдат ли реклами, превъртам 8 мин. напред. От 20.00 (ако съм си у нас изобщо), пускам новините на БНТ1 и чак след тях риалити, което е почнало в 19.55... просто се превъртат рекламите. Хелс Китчън често ми върви за фон. В "Ергенът" уж се заглеждам.
Разглезени сме с тази интерактивна тв, звънне тел., спираш на пауза, говориш, после пак пускаш. Преди нямаше такива екстри...

p.s. и да, явно измерват, заради реклами ,но реклами изобщо не гледам

# 709
  • София
  • Мнения: 27 222
Точно така, но имайте предвид, че без реклами има голяма вероятност предаването да падне от екран.
Проверено и потвърдено, когато гледате с превъртане или връщане назад не трупате рейтинг. Вижте много внимателно какво точно съм описал, че трупа рейтинг и кое не трупа. Всичко е вярно от-до.
И това е така за целия свят.
Само дето телевизията и продуцентите се интересуват единствено от гледащите в реално време.
Ако те са малко, чао чао любимо шоу...

И реално никога не може да се извади истинска статистика кое колко се гледа в днешно време заради тези устройства към телевизорите. Но имайте предвид, че данните не са много по-различни като процентно съотношение. Просто общата бройка гледащи е по-голяма и толкоз. Пропорциите реалистично погледнато са същите или с малки разлики.

И още нещо, това винаги е било проблем за футбола. Например събирате се 100 човека да гледате един мач. Ами за рейтинга се отчита едно устройство. И така...

# 710
  • Мнения: 3 961
Дяволо, нали писа, че от Нова Плей и Войо също се трупа рейтинг, а там няма реклами.

# 711
  • Мнения: 11 060
В Нова плей не само, че има реклами, ами са и на всеки 5 мин. по цял блок. И е адски досадно. Същото нещо е и в БТВ Плюс.

Във Войо няма реклами, но е платен сайт (и точно за това няма), но пък почти всичко от Войо се качва в PlayTube, така че..

# 712
  • Мнения: 195
В този свят живеем на бързи обороти .Работите, водим социален живот,имаме семейства...Така ,че и тв.гледаме бързо. Аз няма как да си губя времето с тях и да гледам или слушам едно реалити три часа,вместо за час и половина.
  Ако за рейтинга на един формат се съди по това колко реклами са гледани в реално време -кофти. Така няма да остане предаване или филм в бг ефира.Но пък не знам как е в по-малките провинциални градове. Там хората може би не излизат много,нямат кой знае какви развлечения вечер ( театър,кино..) и си гледат в реално време.

# 713
  • España
  • Мнения: 1 223
Точно така, но имайте предвид, че без реклами има голяма вероятност предаването да падне от екран.
Проверено и потвърдено, когато гледате с превъртане или връщане назад не трупате рейтинг. Вижте много внимателно какво точно съм описал, че трупа рейтинг и кое не трупа. Всичко е вярно от-до.
И това е така за целия свят.
Само дето телевизията и продуцентите се интересуват единствено от гледащите в реално време.
Ако те са малко, чао чао любимо шоу...


Значи , в такъв случай , както вървят нещата и динамичното ни ежедневие , в скоро време ще останат само предавания  като “Бразди” ; “Иде нашенската музика” и чат/пат някой новинарски блок .
От друга страна, като всичко опира до едни реклами , мисля си така…..толкова ли е важно да се осведомиш какво хапче да глътнеш щом “простатата те алармира” или как да се избавиш от “гъбички по ноктите” точно в 20.43 минути ( примерно) ? А не да кажем няколко чАса по-късно , когато ще си пуснеш желаното предаване или филм и рекламите така или иначе пак ще са си там ( даже и да ги превърташ) ….

# 714
  • Мнения: 222
Предаването "Бразди" нищо, че е за животните, съдържа няколко степени по-голямо интелектуално ниво от хитовете за "модерните" и млади хорица.

# 715
  • София
  • Мнения: 1 812
@Diavolo - Лично от мен, благодарности за рейтингите. И за разясненията. Но още 2 неща:
(Моля, не се сърдете, само вметка.) Напр. по време на последните ИВ (ако не бъркам) в една от темите подехме пак раздумка за рейтинги и мерене. Имаше добри пояснения и инфо от тук от там - кое как е (даже и аз ви писах - с данни за кутийките и интервютата). Някои неща си остават в дадената тема/страница и който прочел-прочел. После ги дъвчем другаде отново. Освен твоето полезно инфо, обобщено (но не е валидно на 100%) - гледането онлайн (не през чиния, антена, кабел с ТВ-сигнала) не се брои - освен в съответна платформа на самата ТВ (ако има такава и сте на нея). Правят се кликове (и импресии) на досегнатия домейн и "той" си брои своите онлайн потребители/зрители.
"Кутийките" - ако бяха поне 10 хил. или повече и "социологически" разпределени - дават истинския разбор: къде се гледа, колко, какво е превключено, за колко време... Но с по 3К кутийки и интервюта - толкова, колкото виждаме в таблицата.
@Reunion - и аз така мисля (генерализирано, наистина и тъжно); аудиторията/електората/обществото си е едно и също. И на избори за НС и в избора на чалготека/опера или на Ергенът/СБ... Резултатите са приблизително еднакви в различните сфери.
@diziler - ами да, има го и това (мисля, че опира и до навик) - когато Алфа(та) мина в "Екшън" тъй и не се сетих да продължа да гледам. У нас пускаме "Екшън"(а) само като има мачове от евро-турнирите.
Скрит текст:
Покрай новите "технологични екстри" в ТВ-гледането. У дома сме "вкарали" 2 "сигнала" - два различни източника (сат & нет). Но гледаме в реално време. МЖ след 21.30 онлайн (полегнала) предимно на таблета си. Младият господин - по-често не гледа нищо (освен телефона си - но там: в разни платформи, отколкото риъл ТВ). Моя милост - в реално време; което не значи, че гледам постоянно/всичко/непрекъснато. Ала гледам каквото ми харесва. Примерно, тази година: от Ергена сумарно не повече от 30-тина мин. докато съм прехвърлял канали в реклами. Хелса - започнах го, те си ме "отказаха" и поне от месец - да речем, по 20-тина мин. на епизод. Един за друг - почти същото. Понеже Нова и бТВ картелно синхронизират рекламните блокове Simple Smile и често от единия попадаш на другия - проверявам какво дават другаде. И през EPG-то си набелязвам нещо даже за "по-после". Ако не вървят Капките/ДС/БНД - се случва направо да си остана "там-другадето", дето съм попаднал на нещо, което ми е интересно. Прим. вторниците - ДС и Шамп.лига текат просто на 2 екрана.
През деня (докъм 17 ч.) никакъв апарат у дома не е пуснат. Ако тооолкова искам да видя нещо пак - на следващия ден в разните Плейтуби, Ютуби и т.под.
Искам да кажа, че колкото хора - толкова пристрастия, начини, възможности, харесване/нехаресване на ТВ-продукция ще има. Всеки е прав за себе си. А нашият рекл.пазар е малък и таргетирането е мижи да те лажем. Едни и същи реклами са навсякъде (почти). Тъй че, "разборът" какви/колко реклами вървят в Демона и в Ергена е силно надценен и само приблизително показателен. На "Запад" наистина не е така.
Имаме само двама "преброители" - и даже да ползват различна база от "реципиенти" - броенето механично и лично обхваща 5-6 хил. (зорлем) в "извадката". Т.е. общо - под 15К. Докато бях из радиостанциите, имахме лаф, че рекламодателят определя рейтинга. В буквален смисъл. Медията пък гледа как да излъже него.
ПП. @AlPacino (от горния пост) - колко е тъжно, че си прав.

# 716
  • España
  • Мнения: 1 223
Предаването "Бразди" нищо, че е за животните, съдържа няколко степени по-голямо интелектуално ниво от хитовете за "модерните" и млади хорица.
Е, то , в контекста на рейтингообразуването едва ли интелектуалното ниво е критерий .
Иначе , предвид заглавието на гореспоменатото предаване , сякаш е не толкова за животни ( освен домашни) , а за селското стопанство като цяло . На мен лично ми харесва много заставката с прекрасната ръченица на Петко Стайнов ( надявам се да не са я сменили ). А съм и минала вече периода на “модерните млади хорица” … друга ми беше идеята 😉…

# 717
  • София
  • Мнения: 27 222
Има някакво съживяване през седмица 16 като рейтинги. Почти всички предавания бележат ръст, с изключение на Един за друг и Съни Бийч.
Най-накрая, Есента на демона да се изкачи нагоре в класацията, надявам се на още по-сериозни цифри, защото края на сезона наближава. 🙂

# 718
  • Мнения: 11 060
Странно обаче как 2 телевизии са окупирали всички позиции.  Гледал съм такива рейтинги на турските телевизии, поне 5-6 канала влизат в тях, основните Kanal D, Show TV, STAR TV, ATV, Kanal 8, и никой не е по-гледан от другия, в единия ден се гледа повече един, в друг ден друг.. и в общите средномесечни рейтинги са горе долу изравнени. Тук виждаме Нова и ТВ първенци и много надолу в класацията, на трето място (с около 4%) БНТ1. Това ми е много странно.
И докато до 2000 г. БНТ1 (Канал 1) беше първенец в националните рейтинги (в София се състезаваше с Нова ТВ, като чат пат Нова излизаше на първо място), след появата на БТВ през 2000 г. всичко започна да се променя.
Наистина имаше поне 15 годишен период, в който БНТ1 беше пълна скръб, хората казваха "Кой гледа вече БНТ", в последните 6-7 г. мисля ,че телевизията дръпна доста. , не знам дали е заради промените на Кошлуков. Но разлика в програмата определено се усеща.

# 719
  • Другата България
  • Мнения: 37 430
Simply the Best! ❤️Поклон!

Общи условия

Активация на акаунт