Счетоводител в нужда се познава 21

  • 15 879
  • 475
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 3 331
Здравейте, ако имам наложени платежи за продажба на домашни неща за около 900 лв и не е с цел печалба, трябва ли да ги декларирам или да ги премахна.
Ако искате ги махнете /ако ще подавате декларация по чл 50 поради друга причина, иначе е безмислено/, ако искате ги включете в необлагаемите доходи в приложение 13.

# 436
  • Мнения: 4 137
От следващия месец ще превеждаме заплатите на 2/3 от служителите по банков път, на останалите в брой.
Тези по банка не се разписват във ведомостта , нали?
Какви други документи трябва да приложа- извлечения от банката, нещо друго?

# 437
  • Мнения: 49
Здравейте,

Моля за съдействие, много съм объркана, а счетоводителят ми е толкова претоварен в момента, че не смея да му пиша...

Самоосигурявам се и този месец ми предстои да изляза в болничен/майчинство. Първите месеци от тази година ползвах чуждестранна платформа, от която получих доход като физическо лице. Вече спрях. Обаче платформата съобщава на нашите органи за придобития доход веднъж в годината през януари с DAC7, т.е. няма как да докажа кога точно през годината съм осъществила дейността. Съответно се налага да платя допълнителни осигуровки (отделни от вече платените) за всичките 12 месеца... едно на ръка, че се чудя как да платя само за 4те месеца в които съм печелила, вместо за 12, но и още повече ме притеснява, дали ако догодина платя осигуровки за период, в който съм била в майчинство, ще ми го намалят/спрат?

# 438
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 413
Здравейте,

Моля за съдействие, много съм объркана, а счетоводителят ми е толкова претоварен в момента, че не смея да му пиша...

Самоосигурявам се и този месец ми предстои да изляза в болничен/майчинство. Първите месеци от тази година ползвах чуждестранна платформа, от която получих доход като физическо лице. Вече спрях. Обаче платформата съобщава на нашите органи за придобития доход веднъж в годината през януари с DAC7, т.е. няма как да докажа кога точно през годината съм осъществила дейността. Съответно се налага да платя допълнителни осигуровки (отделни от вече платените) за всичките 12 месеца... едно на ръка, че се чудя как да платя само за 4те месеца в които съм печелила, вместо за 12, но и още повече ме притеснява, дали ако догодина платя осигуровки за период, в който съм била в майчинство, ще ми го намалят/спрат?

Естествено, че може да се види кога са получени доходите, нали има преводи.
Нали през този период сте била СОЛ? Ако доходите са за 2024 година, то те се облагат през 2025.
Освен това сигурна ли сте, че за тях се дължат осигуровки?

От следващия месец ще превеждаме заплатите на 2/3 от служителите по банков път, на останалите в брой.
Тези по банка не се разписват във ведомостта , нали?
Какви други документи трябва да приложа- извлечения от банката, нещо друго?

Няма нужда да се разписват. Къде да се прилага?
По всяко време може да се види, че е направен превод на работната заплата от банковите извлечения.

# 439
  • Пловдив
  • Мнения: 40 807
Да, не се разписват...то реално няма сума. Нищо не прилагаш.

# 440
  • Мнения: 4 137
Защото главната ни счетоводителка ми каза, че било добре да разписват фишовете
Понеже не искам да си гледат заплатите, трябва всеки фиш на отделен лист
Не е проблемът в разписването, а къде ще съхранявам толкова бумащина.

# 441
  • Мнения: 49

Естествено, че може да се види кога са получени доходите, нали има преводи.
Нали през този период сте била СОЛ? Ако доходите са за 2024 година, то те се облагат през 2025.
Освен това сигурна ли сте, че за тях се дължат осигуровки?

Платформата не отразява кога е имало преводи, само изпраща информация до НАП "Лице Х за 2024 година е получило XXX евро от нас", та не знам как и на кого бих могла да представя информация за преводите.
СОЛ съм през този период, но на минимума. Счетоводител ми каза "Трябва да заплатиш осигуровки ако доходите надвишават сумата на която си се осигурявала", което е така.

Точно, защото се облагат през 2025, аз дотогава ще съм била 6 месеца в майчинство и ме притеснява, че плащане на осигуровки за този период би го намалило / спряло.

# 442
  • Пловдив
  • Мнения: 40 807
Защото главната ни счетоводителка ми каза, че било добре да разписват фишовете
Понеже не искам да си гледат заплатите, трябва всеки фиш на отделен лист
Не е проблемът в разписването, а къде ще съхранявам толкова бумащина.
ами...предишната колежка правеше както написах Simple Smile пак имахме смесен тип плащане и така процедираше.

# 443
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 413

Естествено, че може да се види кога са получени доходите, нали има преводи.
Нали през този период сте била СОЛ? Ако доходите са за 2024 година, то те се облагат през 2025.
Освен това сигурна ли сте, че за тях се дължат осигуровки?

Платформата не отразява кога е имало преводи, само изпраща информация до НАП "Лице Х за 2024 година е получило XXX евро от нас", та не знам как и на кого бих могла да представя информация за преводите.
СОЛ съм през този период, но на минимума. Счетоводител ми каза "Трябва да заплатиш осигуровки ако доходите надвишават сумата на която си се осигурявала", което е така.

Точно, защото се облагат през 2025, аз дотогава ще съм била 6 месеца в майчинство и ме притеснява, че плащане на осигуровки за този период би го намалило / спряло.

Ще си ги декларирате сама през периодите на получаване. Ако наистина доходът надвишава МОД за СОЛ ще довнесете осигуровки. Това няма да спре майчинството. По време на този отпуск може да се работи на граждански договор.

# 444
  • Мнения: 5 808
Защото главната ни счетоводителка ми каза, че било добре да разписват фишовете
Понеже не искам да си гледат заплатите, трябва всеки фиш на отделен лист
Не е проблемът в разписването, а къде ще съхранявам толкова бумащина.
1. Ако правите заплатите с програма, отбелязвате в картона на работника, че заплатата се превежда по б.с-ка. Повечето програми в кутийката за подпис изписват текст "по банка".
2.Ако пишете ведомостта на ръка - пак същото - в кутийката за подпис текст "по банка" (вие изписвате текста. Дори е добре да е в момента, когато нареждате парите, за да знаете на кого остава да се дадат в брой,  кого сте включили в платежното)
3.Фишовете се подписват от гл.счетоводител или касиер и се дават на работника. Няма никаква причина и необходимост да се съхраняват  излишни хартии в папките на предприятието, а още по-малко пък работника да се подписва по тях.
То като ще подписват фишовете, по-добре направо във ведомостта след текста" по банка" да удрят по една завъртулка.
4. Към ведомостта се прикрепва извлечение от банката или платежното за заплатите (ако е в едно за няколко човека). Във въпросния банков документ трябва да са изписани имената на хората, сумите и текст "РЗ за месец..."
Примерно в ДСК има платежни за РЗ за до 10 човека. В дневното извлечение се вижда само общата сума, но не и на кого колко е платено. За тази информация трябва да се разпечатам самото много редовно платежно.
Та вие прикрепвате оная хартия, на която ги има имената на работниците поотделно.
5. Разпечатката от т. 4 е полезна и ако някой работник оспори, че не сте му платили или каква сума е получил.
Имах такъв случай в практиката - един колега му се бъгна нещо акъла и като каза - не си ми платила заплатата.

6. Дори и да не прикрепите банково извлечение или пл.нареждане работниците няма да загубят права, защото стажа се признава, независимо дали заплатата е платена. Но все пак е полезно по описаните в т.5 причини.
Естествено на работниците с банков превод на заплата също се дава фиш.

Последна редакция: ср, 24 апр 2024, 20:29 от dariVale

# 445
  • Мнения: 10 622
Бяхте прави, мили счетоводителки! Пратиха ми нов договор за физическо лице, обаче... Сега ме гложди друго нещо. В първия договор, в който наемодятелят (аз) е дружество беше посочено: "Страните се съгласяват, че месечния наем за всяка наета площ е в размер на 220 лева, без ДДС. Разходите за електроснабдяване се заплащат отделно и са за сметка на Наемателя". В новия договор с наемодател физическо лице са го променили на:  
"Страните се съгасяват, че месечния наем за наетата площ ведно с разходите за електроснабдяване е в размер на 242." Аз ли нещо бъркам или би трябвало за физическо лице наемът да е 220 лева + ДДС и отделно разходи за електроснабдяване? Електроснабдяването го броят фиксирана сума 20 лв. Rolling Eyes Когато аз не съм фирма е редно да ми плащат сумата + ДДС-то, нали така? Което по мои сметки не е 242... Rolling Eyes

# 446
  • Мнения: 5 808
Бяхте прави, мили счетоводителки! Пратиха ми нов договор за физическо лице, обаче... Сега ме гложди друго нещо. В първия договор, в който наемодятелят (аз) е дружество беше посочено: "Страните се съгласяват, че месечния наем за всяка наета площ е в размер на 220 лева, без ДДС. Разходите за електроснабдяване се заплащат отделно и са за сметка на Наемателя". В новия договор с наемодател физическо лице са го променили на:  
"Страните се съгасяват, че месечния наем за наетата площ ведно с разходите за електроснабдяване е в размер на 242." Аз ли нещо бъркам или би трябвало за физическо лице наемът да е 220 лева + ДДС и отделно разходи за електроснабдяване? Електроснабдяването го броят фиксирана сума 20 лв. Rolling Eyes Когато аз не съм фирма е редно да ми плащат сумата + ДДС-то, нали така? Което по мои сметки не е 242... Rolling Eyes
ДДСто се начислява от продавача - наемодател.
Когато собственика на имота е фирма, регистрирана по ДДС тя е длъжна да го на числи. Тогава наема е 220 + ДДС 44 лв .
Когато наемодател е физическо лице или фирма нерегистрирана по ДДС тогава ДДС не се начислява и наема си е само 220 лв.
Не е правилно (според мен) в цената на наема да се включват и консумативите. Какво ще стане ако ви на въртят сметка 200 лв за ел.енергия? Обадете им се пак.
Пратили са ви поредния типов диговр писан преди 100 години. Едно време се вихреха спорове с данъчното дали наемодателите преподават ел.енергия или не. Отдавна има становище, че е правилно покриването на консуматив и разноски от наематели, дори когато партиите за той и вода са на името на собственика на имота. Пращате им копие от фактурите и ви превеждат сумите отделно или с наема.
Не разбрах какъв е имота, но преценете дали и каква ще бъде и сметката за вода.

# 447
  • Мнения: 676
Подадох данъчна декларация по член 50, но забравих да кача документи за дарение и застраховка за ползвано данъчно облекчение. Сега коригираща или редовна декларация трябва да подам? До 30 април.

# 448
# 449
  • Мнения: 676
Благодаря

Имам две лица на граждански договор, едното е на макс. ОД, не се осигурява на друго основание. Приспадам 25% НПР, осигуровки и данък. Подавам Д1 и Д6 до 25 май с осигуровки, а ДОД декларирам и внасям с декл. по чл.55.
Другото лице е СОЛ, ще получи нетно 300,00 лева. НПР 25%, без осигуровки, само данък, който се декларира и внася с декл по чл.55. Правилно ли го правя?

Последна редакция: пт, 26 апр 2024, 14:01 от jof

Общи условия

Активация на акаунт