Хигиената във Фантастико

  • 2 475
  • 42
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 58
Бях писал в общата тема за пазаруване от супермаркетите, но там изглежда, че няма достатъчно видимост, та реших да направя нова тема. Това ми беше оригиналният пост:

Във Фантастико "Ф19, магазин Бояна" вчера видях как една служителка, местеща кошниците, се изкашля в ръката си и веднага след това почна да пипа храните. Не в ръкава, а в пръстите си. Като ѝ казах, че това е нехигиенично, тя пренебрежително ми каза, че тези продукти били опаковани, та било ОК. Хмм, аз длъжен ли съм да пазарувам с ръкавици и да мия всички опаковки със спирт заради нея? Опакованите храни бяха бисквити и подобни, близо до касите. Точно където някое дете ще ги види и родител ще му ги връчи на излизане от магазина.

Не знам защо въобще са я пуснали да е на работа, като кашляше така. Беше си продължително кашляне като на болен човек. Оплаках се на управителката, а тя малко незаинтересовано просто каза на служителката "Може ли да кашляш вече в ръкава си?". Никакво извинение, нищо. Кашляйте си, докато пипате хранителни продукти, но поне да е в ръкава.

Не е първият път, когато съм виждал такова нещо във Фантастико. Когато бяха мерките за COVID-19 и носеха ръкавици, няколко пъти ръкавиците им бяха черни от мръсотия. Какъв е смисълът от ръкавиците, ако цял ден няма да се сменят?

Писах на БАБХ, но не знам какво ще стане.

Днес ми звъннаха от БАБХ (Българска агенция по безопасност на храните) и казаха, че са отишли на проверка и че никой не е кашлял пред тях и никой не е бил болен. Че всичко било наред, с две думи.

Питах ги, трябва ли човек да има доказателство от лекар, че е болен, за да е незаконно да кашля в пръстите си и да пипа храните веднага след това. Те отговориха, че не било в тяхната компетенция.

Питах ги, ако им изпратя видео клип на това (защото често се случва), дали ще могат да направят нещо. Казаха, че единствено ще могат пак да отидат на проверка и пак да видят дали някой ще кашля пред тях и дали някой ще се води болен. Тоест, нищо няма да направят.

Не могли да видят от камерите във Фантастико, които ясно за заснели кога е кашляла служителката, защото нямали това право.

Изглежда, че ако някой няма бележка от лекар, че е болен, може спокойно да си кашля по храните, по Вас, навсякъде. И че БАБХ реално не могат да си вършат работата и да Ви защитават от опасни храни.

Та следващия път просто ще пусна клипчетата в социалните медии и ще разлепя хубави цветни снимки на кашлящите служители около магазина, та хората да си преценят сами.

Имате ли подобни истории от някой магазин?

# 1
  • Мнения: 157
Нехигиенично е и жената явно е простовата, но. Може да не е кашляла, поради заразна болест и второ, вие в стерилна среда ли смятате, че е по-добре да се живее?

# 2
  • Мнения: 1 261
Всичко това е изключително дребнаво. Не знам как има хора, които имат желание да тормозят околните. Някой се изкашлял, голяма работа. Нито знаете дали е болен, нито можете да го докажете. Пък и наистина говорим за опаковани бисквити, които ги пипат стотици хора и седят в складове редом с легиони от мишки, да не говорим пък колко болни деца ги пипат и лигавят.

Намерете си друго занимание.

# 3
  • Варна
  • Мнения: 518
А случайно да се замислихте, че вместо да пострада магазина ще пострада жената и ще я оставите без работа? Никой от хубаво не ходи на работа болен ( не че е геройство, ама болничния си сериозна дупка в заплатата). Аз бях болна от грип и кашлицата ми продължава вече 5ти ден... Не всеки може да си позволи максимума болнични дни за да се излекува на 100%. Да и на мен няма да ми е приятно...но малко Карън тип ми е цялата ситуация, само се надявам жената сега заради вас да не е уволнена.

ММ например има Белодробна тромбоемболия (хронично,но не заразно заболяване) поради, което кашля често... как ще докажете разликата между такава кашлица от хронично заболяване и кашлица от грип/Ковид? Хора без работа...

# 4
  • Мнения: 58
Нито знаете дали е болен, нито можете да го докажете.

Елате да Ви се изкашлям в храната, ако не го намирате за проблем. Не съм болен, но мога да се разкашлям.

Шегата настрана, ако някой кашля, и то няколко пъти подред, вероятно му има нещо. Не е 100% да е заразно, но аз ли трябва да рискувам? Когато съм кашлял аз, съм бил заразно болен, например от грип. Не кашлям, когато съм здрав.

А случайно да се замислихте, че вместо да пострада магазина ще пострада жената и ще я оставите без работа?

Ако служител, работещ с храна, който не знае основни неща, като "кашляй си в ръкава или в блузата" и "не ходи на работа болен", бъде уволнен, ще се зарадвам много. Въпреки че бих се зарадвал още повече не само служителя, но и Фантастико да бъдат наказани. Иначе Фантастико ще продължат да наемат болни хора, които да Ви кашлят върху храната.

Много странно как всички тук досега са напълно ОК с някой да им маже микробите си по храните им.

# 5
  • Мнения: 1 261
Ще Ви дам един кашон бисквити, кашляйте. Grinning Не ме гони параноя от болести и не въртя очи, когато някой се изкашля. Да Ви се беше изкашляла върху пържолата, разбирам, ама върху бисквитите...Grinning

# 6
  • София
  • Мнения: 35 166
Пак в същата верига, човек от кафе- сладкарницата миеше тоалетните и със същите ръкавици излезе да обслужва.
Ами, не е въпрос на стерилност, а на отвратителност!

# 7
  • ☀️София / London🌂
  • Мнения: 3 439
Аз като съм алергична към 100 неща и постоянно се закашлям защото започва да ми драска на гърлото, че чак се и задавям понякога , никога ама никога не трябва да припарвам до магазин или работа според вас !
Бързо , звънете и ме докладвайте не знам къде,  да дойдат и направо да ме турят под карантина.

# 8
  • Мнения: 58
Ще Ви дам един кашон бисквити, кашляйте. Grinning Не ме гони параноя от болести и не въртя очи, когато някой се изкашля. Да Ви се беше изкашляла върху пържолата, разбирам, ама върху бисквитите...Grinning

Не става дума за параноя. Болестите не са нещо абстрактно, а имат реални негативни последици върху хората.

Има и хора с намалена имунна система, като по-възрастните хора и хора със съпътстващи заболявания. Вие грипа на служителката може да го минете за няколко дни, но през това време ще контактувате и с хора, на които може да навредите. Главната защита срещу заразни болести и да се ограничи това колко те се предават от човек на човек.

А мислите ли, че същата служителка, ако не беше до бисквитите, а до пържолите или плодовете, щеше да действа различно? Например да отиде и да се измие? Или да носи маска? Или да не си кашля в пръстите поне?

# 9
  • Мнения: 4 016
Като човек, работещ в сферата на хранителното обслужване знам много добре какви са законите, правилата и предписанията да се работи с храни. Ако една фирма не може да ги спазва, както и не може да наеме достатъчно служители, които да работят , когато някой отсъства - това си е лично техен проблем. Съответно и на служителя, който не спазва правилата и законите за работа с хранителни продукти. Когато толкова нагло не се спазват тези закони - с удоволствие се обаждам на БАБХ и всякакви други институции, защото никога нищо няма да се оправи в тази държава, ако се позволява законите да не се спазват, само защото някой кашля върху опакован продукт, а не директно в лицето ми. Забранено е да се ходи на работа със симптоми на заболяване. Не с болничен, а дори със симптоми. В такава ситуация е редно мениджър да успокои клиента, а не да показва пълен непукизъм и неспазване на закона.  
Обадете се отново в БАБХ, предоставете снимков и видео материал. Нямате право да разлепяте чужди снимки и да разпространявате чужди видеа, за това може да бъдете наказан, което ще си е с право. Действайте си по закон и не спирайте, докато не получите резултат.
Преди имаше една квартална Била до нас, която беше просто отвратително занемарена, с развалени и изтекли продукти, мухлясали и вмирисани меса и сирена, нулева хигиена, отвратителни обслужване и нагъл мениджър, който не желаеше да комуникира за връщане на развален или изтекъл продукт. След 15-20 обаждания в БАБХ в рамките на няколко години смениха персонала и оправиха положението. Но си трябва постоянство, за да може да се хванат проблемите от БАБХ, защото не всеки път успяват да намерят проблема, когато отидат.

# 10
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 234
А купувачите могат да кашлят и директно върху бисквитите, няма как да го предотвратиш. Дали ще е продавачката или някой друг все тая. Не ближи опаковките и ще си окей.

# 11
  • Мнения: 534
Въпросът според мен е принципен - не става въпрос дали е в опакова или не - авторът има право да алармира институциите за ситуацията, а конкретната служителка е част от по-голям проблем.

Хигиената в супермаркетите е изключително занижена, да не говорим за качеството на обслужване.
Намирала съм не веднъж косъм в в кутиите с готовите храни, а когато попиташ персонала къде се намира нещо в магазина, просто за ориентир и/или дали го има въобще, все едно си задал въпрос по квантова физика, а не нещо свързано директно с работата им.

Но и тях донякъде ги разбирам - предполагаемо не добро заплащане, лошо отношение от мендиджмънта и т.н., омагоьсан кръг. И всичко това афектира нас, крайните потребители.

# 12
  • Melmak
  • Мнения: 3 119
Ако влезеш в кухнята на 10 случайни ресторанта ще спреш да ядеш навън.

Този пакет бисквити е произведен някъде. Къде и в какви условия, какви хора са го пипали и каква е хигиената - не знаеш. Най-малкият проблем е кихане и кашляне върху опаковката. От опаковката нищо няма да ти стане. Ако те окашлят в градския транспорт ще е по-заразно.

Не защитавам веригите и ресторантите, но тук вече малко прекалено идва. Тази е служителка, ама ако е клиентка, влязла за 10 минути и излязла… дори няма да си разбрал кое е окихано и кое не.

Не знам наистина в някаква стерилна среда ли живеете, не общувате с болни никъде ли?

# 13
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 234
Кой закон е нарушила продавачката?

# 14
  • Мнения: 58
Ако влезеш в кухнята на 10 случайни ресторанта ще спреш да ядеш навън.

Този пакет бисквити е произведен някъде. Къде и в какви условия, какви хора са го пипали и каква е хигиената - не знаеш. Най-малкият проблем е кихане и кашляне върху опаковката. От опаковката нищо няма да ти стане. Ако те окашлят в градския транспорт ще е по-заразно.

Не защитавам веригите и ресторантите, но тук вече малко прекалено идва. Тази е служителка, ама ако е клиентка, влязла за 10 минути и излязла… дори няма да си разбрал кое е окихано и кое не.

Не знам наистина в някаква стерилна среда ли живеете, не общувате с болни никъде ли?

В целия Ви пост, както в постовете на други хора тук, забелязвам такава грешна логика:
> Не може да се предотврати на 100%, че храната няма да е заразена, тогава защо се опитваме да го предотвратим въобще.

За кухните на ресторантите не мога да говоря - там трябва институциите да проверяват. За в какви условия за произведени бисквитет пак. Ако някой клиент в супера го е направил, няма как да разбера. Но в този случай знам, че някой си е омазал бактериите по храната.

Не живея в стерилна среда, но ако някой е заразно болен или има симптоми на заразно болен, си ограничавам контакта с тях доколкото е възможно. Това нова концепция ли е за този форум? Явно да.

# 15
  • Мнения: 25 678
С много смесени чувства чета тази тема.
От една страна, аз също съм гнуслива и много мразя някой да киха и кашля в лицето ми, близо до мен или върху предмети, които бих могла или трябва да ползвам. Да не говорим, че даже не става въпрос за гнусливост, ами за елементарна хигиена и културни навици. Даже ковид епидемията не успя да научи хората как да кашлят и кихат правилно.
От друга страна обаче, темата ми се струва някакъв опит за реваншизъм или борба между конкуренти. Тази верига не е единствената, в която работят нискокултурни и болни хора.
Същото е положението и при клиентите, които кихат и кашлят в дланите си, бършат сополи и други секрети и после спокойно поопипват де що стока им попадне под ръчичките.
За производителите да не говорим, че там е направо страшно.
За заведенията за обществено хранене също вече споменаха – там май е най-страшно.

И изобщо, след като здравната култура на семейството явно не е на нужното ниво, крайно време е някой друг да се заеме с този проблем. Детската градина и училището например. Да, знам, че учителите ще изреват „И това ли трябва да правим???“, но ако се замислят, ще се съгласят, че от гледна точка на обществените нужди е много по-полезно да научим децата как да кашлят и кихат така, че да не застрашават околните, отколкото в коя година е била намсикояси битка, която дата ще бъде забравена веднага след часа. Даже и от чисто икономическа за семейството гледна точка е по-полезно. (Производителите и търговците на лекарства категорично не одобряват това!)
Не за друго, ами звездите ми говорят, че ни чакат още куп пандемии, в сравнение с които ковид ще ни се струва безобидна хрема...

# 16
  • Мнения: 58
От друга страна обаче, темата ми се струва някакъв опит за реваншизъм или борба между конкуренти. Тази верига не е единствената, в която работят нискокултурни и болни хора.

Нямам общо с други супермаркети или конкуренти, освен че съм пазарувал в тях (Била, Кауфланд и т.н.). Просто от Фантастико имам доста повече спомени, отколкото от други места. Няма да се учудя във всеки супермаркет да е така. Но трябва да се тръгне отнякъде. А и аз затова питах в началото на темата някой дали има подобни истории от някой магазин

от гледна точка на обществените нужди е много по-полезно да научим децата как да кашлят и кихат така, че да не застрашават околните, отколкото в коя година е била намсикояси битка, която дата ще бъде забравена веднага след часа. Даже и от чисто икономическа за семейството гледна точка е по-полезно.

Напълно съм съгласен, но кой ще научи учителите? Sweat Smile

# 17
  • Мнения: X
Хайде сега, всички които работят в мазни те вериги са тъпи, необразовани с ниска лична хигиена. Не се къпят и само ръсят зарази. Пък клиентите аристократи. Понякога покрадват, нагризват някоя поничка или си взимат нещо от топла точка и го хвърлят по равтовете, но те са много културни. Леле пък пенсионерите са много хигиенични, като почнат да опипват всеки плод и зеленчук и да мачкат. Те са си мили ръцете преди това старателно.

# 18
  • Мнения: 4 016
Кой закон е нарушила продавачката?

Според закон за храните

Скрит текст:
(5) (Нова – ДВ, бр. 65 от 2020 г., в сила от 21.07.2020 г., изм., бр. 102 от 2022 г., в сила от 1.01.2023 г., бр. 102 от 2023 г.) Министърът на земеделието и храните и министърът на здравеопазването с наредба определят:

1. хигиенните изисквания към бизнес операторите, които произвеждат, преработват и/или дистрибутират храна

Съответната наредба

НАРЕДБА № 15 ОТ 27 ЮНИ 2006 Г. ЗА ЗДРАВНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ЛИЦАТА, РАБОТЕЩИ В .... ПРЕДПРИЯТИЯТА, КОИТО ПРОИЗВЕЖДАТ ИЛИ ТЪРГУВАТ С ХРАНИ, БРЪСНАРСКИТЕ, ФРИЗЬОРСКИТЕ И КОЗМЕТИЧНИТЕ САЛОНИ



При такава ситуация продавачката е със симптоми на заразно заболяване и не е отстранена от работа от ръководителя на смяна. Ако е била отстранена, то се е върнала преди да бъде напълно излекувана. Ако се е върнала напълно излекувана и кашля просто защото и е кеф - според европейски директиви за безопасност на храните (които точно сега не ми се търсят) трябва да се провеждат одити и проверки на хранителни вериги/заведения/ресторанти и т.н, при които две от най-важните неща, които се гледат са - дали човек кашля/киха в сгъвката на лакътя си/рамото и дали си мие ръцете след /кихане/кашляне/докосване на лицето/докосване на нещо мръсно/пушене/тоалетна и т.н и преди да започне работа с храни - тя не е спазила нито едно от двете изисквания, съответно мястото подлежи на глоба или падане на одит и последващи по-сериозни проверки и/или затваряне на обекта (в зависимост от това каква е приетата процедура именно в това място)


# 19
  • Мнения: 25 678
Напълно съм съгласен, но кой ще научи учителите? Sweat Smile

Шах и... мат. Simple Smile

# 20
  • Мнения: X
Сигурно живеем в различни реалности. В България да дадат във верига болничен за сопол е нечувано.Отделно служителя за 2,3 дена си губи половината заплата. На запад болничните са мизерни, масово ходят с температура. В предприятия и пакетажи подсмърчат върху храните, но хайде докато стигне до потребителя вирусът ще изветрее. Някои хора се мислят за по-големи европейци от европейците. Между другото тука стандарти никакви не се спазват и още от доставчика храните идват с много лошо качество(на никой не му пука).За инструктаж не са и чували, пълна скръб. По принцип за млечни, зеленчуци или меса трябва да се ползват отделни ножове и дъски, заради риск от зараза, но тук няма такова нещо. Мазнината от фритюрника се сменя веднъж на седмица, две. И още и още. Просто е страшно.

# 21
  • Мнения: 4 016
Някои хора се мислят за по-големи европейци от европейците.

По-добре да се равняваме на циганите в гетата тогава, чиста работа. Ни закони ни нищо. До 20 години всички да живеем в палатки, пък тъпите европейци ще ни плащат тока и водата, докато си мажем сополите по стената в кухнята.

Каква е реалността и каква трябва да е реалността са две различни неща. И ако искаме адекватна реалност - трябва да си я направим сами. Ако чакаме на някой друг да ни извади от циганщината, тъй ще си и останем в нея. Вие си яжте накиханото, а пък аз ще си спазвам законите.

# 22
  • Мнения: X
Някои хора се мислят за по-големи европейци от европейците.

По-добре да се равняваме на циганите в гетата тогава, чиста работа. Ни закони ни нищо. До 20 години всички да живеем в палатки, пък тъпите европейци ще ни плащат тока и водата, докато си мажем сополите по стената в кухнята.

Каква е реалността и каква трябва да е реалността са две различни неща. И ако искаме адекватна реалност - трябва да си я направим сами. Ако чакаме на някой друг да ни извади от циганщината, тъй ще си и останем в нея. Вие си яжте накиханото, а пък аз ще си спазвам законите.
Успех.
Тогава си обработвайте нивата, че почти във всяко производство е така. В България вече масово чувам че само малцинствата работят в производството.
 Ако може да накарате и работодалите да спазват трудовото законодателство ще съм благодарна. Аз не плюя по храните, но това е реалността.Някои хора си живеят в облаците още. С яйца от щастливи кокошки, сок от портокали набрани от усмихнати берачи(не малцинства) и подобни.Кой ще ви спазва законите, специално за Вас? Да не живеете в Бъкингамския дворец? Храна за прасета е всичко по веригите, а за топлата точка да не говорим. Добре че има подправки и маринати.

# 23
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 234
Въпрос на култура е цялата работа.
Напълно съм съгласен, но кой ще научи учителите? Sweat Smile
Учебен план има за тая цел.

# 24
  • INFJ
  • Мнения: 9 412
Хмм, аз длъжен ли съм да пазарувам с ръкавици и да мия всички опаковки със спирт заради нея?

Длъжен не, но имайки предвид стотиците хора, които пипат стоките из магазините, вероятно трябва да го правиш, явно си страхлив. Честно казано, темата ми е малко...wtf. Сякаш за първи път чуваш, че хората може да се заразяват взаимно. Дори целият персонал да е напълно, перфектно здрав, магазините са пълни със сополиви, кихащи, кашлящи хора. Та "изцапаните" ти бисквити нямат никакво значение на този фон, тях можеш да ги почистиш, болните клинти от магазина не можеш да изгониш, ще им дишаш бацилите.

# 25
  • София
  • Мнения: 2 689
В магазина е пълно с болни и сополиви, да не говорим, че не се знае кой кога си мие ръцете. Как ще докажеш защо тази жена кашля? Този народ се побърка. Вече не можеш да кихнеш навън, егати.
Толкова ми е смешна тази тема в Бг Мама, писана от мъж, че мога да кажа само едно - намери си хоби или жена!

# 26
  • Melmak
  • Мнения: 3 119
Тази тема ми напомня за пандемията, когато всеки кихнал се гледаше под лупа. А аз съм с алергия през всички сезони и кихам страшно много. Трън в очите бях. 😁

# 27
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 234
В другите марки супермаркети как е, разказвайте!

# 28
  • Мнения: 4 016
В другите марки супермаркети как е, разказвайте!
Въпреки че си саркастична, и не търсиш реален отговор - все пак ще ти отговоря

По мои лични наблюдения от няколко големи града и ако говорим само за хигиена (и изтекли/развалени храни) - Лидл е най-чист, след това са Едея и Кауфланд, някъде към края е Била и най-накрая затварят опашката като най-немарливи - Фантастико, Т-маркет, CBA. Метро е някъде по средата.

# 29
  • София
  • Мнения: 38 611
И не е закон, а е наредба.

Т маркет по едно време бяха брутални. Ама говоря за истинска мръсотия, не въображаеми микроби.

# 30
  • Melmak
  • Мнения: 3 119
И не е закон, а е наредба.

Т маркет по едно време бяха брутални. Ама говоря за истинска мръсотия, не въображаеми микроби.

Виждала съм да продават синьо месо на витрината. А там винаги мирише зле. Преди мислех, че само в нашия тмаркет е гадно, но явно е навсякъде. Ужасна мръсотия е там, управителката при нас е много колоритна, не знам как я държат толкова време да управлява този обект, той от ден на ден е по-зле.

Виждала съм стоки, които са потънали в пръст прах, вечно няма работещи каси, персоналът груб.

Въпросната управителка е от друг етнос. Един ден миеше с тези машините за почистване. Беше качила сина й да се вози на машината. Ама детето нещо я ядоса и почна шамарената фабрика, докато бута машината и му крещи на техния си език.

# 31
  • София
  • Мнения: 38 611
И аз съм виждала подобни неща. На нехранителните - прах, на хладилните - разлято, разпльокано, гадост.

# 32
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 234
 Уау, а едно време Фантастико беше лукс.

# 33
  • София
  • Мнения: 38 611
Аз говоря за Т маркет.
За Фантастико лошо не мога да кажа. На мен ми е квартален магазин, нямам от какво да се оплача.

# 34
  • Мнения: X
От Т маркет само пакетирани стоки - вафли, захар, безалкохолно, бира и цигари. Всичко друго е риск. Може да пукнеш, не е шега.

# 35
  • Melmak
  • Мнения: 3 119
И аз за т маркет казвах.

До нас има и фантастико, там е чисто. Не сме имали проблеми.

# 36
  • Мнения: 49
Не живея в София и съответно не пазарувам от Фантастико - мнение за хигиената в него не мога да изкажа. Но със сигурност потвърждавам, че в Т-Маркет не припарвам, точно веднъж съм влизала за една вода. Явно е политика на фирмата всичко за тъне в мръсотия.

Аз самата съм гнуслива и заобикалям отдалеч съдиращи се от кашлица хора. Естествено, че не мога да докажа, че са болни от нещо заразно, но защо да рискувам? Въобще, в България съобразителността, хигиената и обноските на публични места са толкова зле, че не мисля, че някога ще се оправим. Не става дума само за кашлящи на работа хора: всеки втори си хвърля боклука на улицата, не събира след кучето си, облекчава отрочето си зад някой блок... Просто не ни е в манталитета да пазим другите и общото. Иначе, ако питаш, всички са чистофайници до прага на домовете си. Навън обаче правим каквото си искаме.

Преди много време ходих в една лаборатория да ми вземат кръв за някакви изследвания, защото бях кофти болна. В кабинета имаше два стола за пациенти за взимане на кръв. На единия от тях седеше жена в напреднала бременност и аз отказах да вляза, докато тя не мине. Жената се учуди и ме попита защо. Казах й, че съм болна и не искам да я накача с нещо. Беше толкова изумена и ми благодари няколко пъти... Значи смятайте колко нестандартно поведение е това 🫤

# 37
  • Мнения: 789
Най-чистият и подреден магазин, който си спомням, беше Пикадили. Обожавах да пазарувам от там. В Лидл персоналът ми изглежда супер чист и спретнат, обаче клиентите са... без коментар Simple Smile
В нашият квартален супермаркет съм чувала кашлящи продавачки, но винаги са били с маски.
Явно хигиената си е до мениджмънт и контрол.

# 38
  • Мнения: 13 193
Няма никакво значение кой е магазина.
Хигиената навсякъде е на средно към ниско ниво. Не става въпрос нещата да са подредени и подравнени.
Влизала съм в магазини с толкова мръсни плочки, че ми е идвало да взема една четка и да ги почна. И това по време на целия ковид не можаха да го оправят, а уж тогава имаше завишени хигиенни изисквания. В един магазин за 9 месеца не намериха време да махнат паяжините над клетките за багаж. Сигурна съм, че тези шкафчета и клетки никога не са мити.
Носенето на ръкавици за мен с нищо не помага - дали ще пипаш нещо с мръсните си ръце или с мръсните си ръкавици няма значение. Ръцете поне се мият по-често, че дразнят като си ги изцапаш.
Просто при пазаруване трябва да се приеме, че всички продукти не са чисти - пипали са ги болни или мръсни хора, дори не само в магазина, ами доставчици, в заводите, на мястото, където ги произвеждат, слагат ги по земята, мачкат ги при пренасянето и т.н.

# 39
  • Мнения: 992
Няма как да се предпазите напълно, господине.
По тази логика, и върху парите, които Ви е върнала касиерката, може някой да е кашлял, да ги е пипал с немити ръце( най-честият случай), да си ги е носил в джоба на дънките, без да е бил с бельо отдолу и всякакви предполагаеми гадости.
Тук аз виждам една основна грешка -  отговорът на управителя. Можело е да Ви замаже елегантно очите, че ще вземе мерки да обучи персонала на по-добра хигиена, да носи предпазни средства и в случай на нарушение да санкционира.

# 40
  • Мнения: 3
За хигиената претенции нямам, но за качеството на храната да! Зеленчуците, които съм купувал от Фантастико винаги или горчат или имат вкус на риба. Особено сезонните.

# 41
  • Мнения: 13 193
Защото са ГМО - добавят им ген от риба, за да не хващат вредители май беше. И не е само там - навсякъде е така вече.

# 42
  • Мнения: 3
Защото са ГМО - добавят им ген от риба, за да не хващат вредители май беше. И не е само там - навсякъде е така вече.
Абсолютно! Бях чел, че с директива на ЕС  от преди 2-3 години е допустимо изсушени насекоми да се влагат в производство на тестени изделия. И тук вече хигиената във връзка със здравето не е само на ниво това, което се виждаме и чуваме в супермаркета.

Общи условия

Активация на акаунт