Строеж - къде, как, колко? Тема за взаимопомощ 46

  • 22 416
  • 579
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 44 277
Да, нашата сега водата е на 27градуса,почти не се включва, в къщата става 25през, деня, зимата я държахме на 30 водата, та на къде да я намаляваме, то и за нея май не е мн ок, та мисля в момента с термостат щеше да е по-добре, а тотално да я изключим ми е рано.

# 166
  • Мнения: 6 341
Въпрос към, които се отопляват с подово - възможно ли е да се намалява температурата с 2 градуса за през нощта или не, поради голямата инертност? Умувам дали да сложа програмируеми термостати или да заложа на обикновени врътки.
Ако сте с термопомпа и подово, може да се намалява и увеличава температурата с термостата, но ефекта е след часове. Без термостати няма как да контролирате температурата в помещенията. Не е енергийно ефективно да сменяте градусите нон-стоп. Общо взето трябва да се застопори на едни и същи градуси, за да има ефект.
При нас например е на 18 градуса в спалните и 22 - 23 ако навън е много студено в холокухнятя. Баните и горидорите ни нямат термостати. Само с подово сме. Включваме го ранна есен и го спираме през април - май, в зависимост от това до кога е хладно навън.

# 167
  • Мнения: 74
Каква замазка сте направили над тръбите за подово отопление?
Препоръки от производител - калциево-сулфатна - минимум 25 мм, оптимално 30-35 мм, осигуряваща 100% топлопроводимост.
Циментно-пясъчка - там минимум 50 мм, като този вид осигурява 70% топлопроводимост.

Ние сложихме саморазливна (мисля че точно калциево-сулфатна се води). Дойдоха, сложиха майките (водачите за нивото) за 2 часа, след още 2 часа изляха 2та етажа по 70-80м2 реална квадратира и си тръгната (по 100м2 ни се води етажа). Освен че имат по-добра проводимост, за мен е плюс че става и напълно равно (или поне е няма бабуни и неравности, може и да успеят да вкарат наклон). С Циметно-пясъчната имам леки резерви дали ще изравнят добре. Мога да дам телефон на човека дето дойде при нас. Като цяло в 9 бяха на обекта с едно специализирано камионче, от Рьофикс един като бетоновоз им докара материал, специализираното камионче си разбърка всичко и беше с помпа, само вода им трябваше. Понеже знам че сте ни съседи по община, заповядайте да видите как е станало. Допълнително спокойствие ми е, че ние решихме за настилка да сложим SCP (нещо като винилова), която изисква не повече от 2-3мм разлика на 2метра от пода. Човека от магазина, дето дойде да провери как е пода, за да е сигурен че като ни продаде нещо за 70лв/м2, ще може да седи без рекламации, сподели че подовата замазка е била доста добре и рядко е виждал така прилично направена.

# 168
  • Мнения: 376
Калциево-сулфатните, тип Анхидритни, изискват специално лепило за плочки, което е малко по-скъпо. Ако ще лепите плочки на пода, имайте го предвид.
Освен това е по-скъпа. Пясъчно-циментовата с всичките добавки, фибри и салтани тип саморазливна няма неравности.

# 169
  • Мнения: 149
sofyia питайте как са изчислили тези проценти. На мен ми се струва странно замазка с по-ниска топлопроводимост да е по-ефективна при топлообмена с подовото отопление.

# 170
  • София
  • Мнения: 44 277
Изисква специален грунд /хидро, отгоре лепяхме с флексово на баумит.
Да има по-добра проводимост +че прониква и обгръща тръбите отвсякъде.

# 171
  • Пловдив
  • Мнения: 2 925
Hipocampus ,наличието на камина не е проблем за рекуператора .Както казах,той може да се разбалансира .Ако приемем ,че е 300м3/h ,когато работи камината може да се настрои да изкарва 50м3 и да вкарва 300м3 ,обаче КПДто му тогава ще е супер ниско .Една идея по-добре от температурата на въздуха вън .И голяма част от този въздух ще се вкарва и в другите стаи -ще ги изстуди .Иначе ,решетките на рекуперацията може да се планират според камината и не мисля ,че ще създадат проблем ,просто не се връзва цялата идея с енергивността и отворената камина ,но това незначи че ако си я искаш неможе да я направиш .В пасивните къщи не се слага и аспиратор ,слага се абсорбатор ,но ние сме си сложили първото .Няма да сертифицираме ,все пак   Stuck Out Tongue Winking Eye  .

nellytan ,независимо от изолацията на ВИК тръбите ,в рециркулацията се губи топлина .Това е обсолютно нормално ,както и да загрява пода и помещенията .Ние сме с най дебелата и качествена изолация на ППР тръби  и в пералното ,където е бойлера ,точно пред него ,където тръбата  е влезнала в замазката подът е доста по-топъл от другия в помещението  (по-топло от подово) .Ние също имаме рециркулация ,но не я ползваме .Не видях смисъл .
Колкото до Т в бойлера -нормално .Колкото по-топло е в помещението ,толкова по-малки са му топлозагубите и Т скача .Случи ми се веднъж да изключат бойлера и да отидем на почивка за 3 дни .Температурата в Бойлера бе паднала с по-малко от 10° ,защото никога не изключвам отоплението .Бойлерът е настроен на 60-65° .

# 172
  • Мнения: 149
Изисква специален грунд /хидро, отгоре лепяхме с флексово на баумит.
Да има по-добра проводимост +че прониква и обгръща тръбите отвсякъде.
Калциевият сулфат, по-известен като гипс, е с по-лоша топлопроводимост от цимента. От тук елементарна логика сочи, че ще "пренася" топлина по-зле. Относно обгръщането на тръбите, материалът няма никакво значение, стига да изберете саморазливна замазка, а не традиционна. Тоест с две думи няма никаква логика саморазливна гипсова замазка, да е по ефективна от саморазливна циментова такава при подово отопление.

# 173
  • Мнения: 192
При качествен проект за вентилация, аспираторът и рекуператорът работят заедно и не се налага да се притеснявате, че може да мирише, когато се готви.

# 174
  • Пловдив
  • Мнения: 2 925
Torbalan ,не успях да я разбера тази схема .Аспираторът минава през рекуператора ? И всичките мазнини също ?
  Тъй като рекуператорът трябва да има изсмукваща решетка в кухнята ,при нас е съобразен да е близо до зоната на готвене ,но не чак толкова ,че да попадат и мазнини .

# 175
  • Мнения: 192
Torbalan ,не успях да я разбера тази схема .Аспираторът минава през рекуператора ? И всичките мазнини също ?
  Тъй като рекуператорът трябва да има изсмукваща решетка в кухнята ,при нас е съобразен да е близо до зоната на готвене ,но не чак толкова ,че да попадат и мазнини .
Точно така, аспираторът минава през рекуператора, за да се балансира система. В случая картинката е възможен вариант на рекуперация на SystemAir. Не съм специалист по ОВК, но едва ли само тази фирма предлага подобно решение. Според хора, които разбират повече, икономически е по-изгодно да се сложи отделен рекуператор за аспиратора, отколкото да се вземе един с такава функционалност. Въпрос на финансови възможности и наличие на място ...

# 176
  • Мнения: 319
Torbalan ,не успях да я разбера тази схема .Аспираторът минава през рекуператора ? И всичките мазнини също ?
  Тъй като рекуператорът трябва да има изсмукваща решетка в кухнята ,при нас е съобразен да е близо до зоната на готвене ,но не чак толкова ,че да попадат и мазнини .

Е слагат филтри. То и на обикновените аспиратори има филтри, тука сигурно са подсилени.

# 177
  • Пловдив
  • Мнения: 2 925
Нещо много се набляга на това балансиране .Абсолютно нищо не се случва като се изсмуче повече въздух (аспиратора) или си отвориш вратата /прозореца и влезе повече въздух ,докато работи рекуператора  .Не е като да не наблюдавам такава система вече 3 г .
 
Boby ,ако видиш какви умрели рехави  шапчици се слагат на брандираните решетки за изсмукване от кухня ,за да пазят въздуховода от мазнини , ще ти стане ясно ,че нищо не спират .А,като се сложат по- читави филтри ,така пада  смукателната мощност  на рекуператора ,че този аспиратор ще стои само за хубост .Остава и рекуператорът да е енталпиен и тази мазнина да се набута и при хартиения топлообменик .
 Да изключим проблемът мазнини . В големите кухньохолове ,които правим един аспиратор ,за да върши работа е поне 400м3/h + ,как се балансира това ,като добавим и изсмукване в другите сервизни помещения ? Вероятно взимаме  600м3/h без да е нужен такъв ? Ако го прекараме и през хепа филтър скачаме на 1000м3/h .

# 178
  • Варна
  • Мнения: 919
Здравейте,
Следя темата отдавна и знам, че има хора, които ще ме посъветват правилно.
Харесахме си новопостроена готова къща по БДС в местностите край Варна. Къщата е с монтирано подово отопление, пречиствателна станция (няма канализация наоколо) и собствен сондаж на около 20 метра. Не е свързана с водоснабдяването, защото според собственика, нямало нужда. Но мен това ме притеснява.
Има ли начин да разбера дали има някакъв скрит проблем с присъединяването. И самото присъединяване скъпа и сложна процедура ли е? Да уточня, че има изкарана връзка за вода на входа на имота за всеки случай.

# 179
  • Пловдив
  • Мнения: 2 925
Lady April ,много ми е приятно да те видя тук !Знаем се от един друг интериорен форум Simple Smile
Ако ,в сондата водата не пресъхва (при нас е така) ,няма нужда от водоснабдяване от ВИК .Недостатъците е ,че като няма ток ,няма и вода .За присъединяване към ВИК се прави проект ,в тази тема ,преди няколко страници бе писано как и колко струва .
По-скоро бих се притеснявала за качеството на строеж ,когато е с цел продажба .Около нас ,всички които купиха такива къщи ,направиха непредвидени ремонти - ел,ВИК,покрив ,ремонт на подовото ...
   
Да допълня ,че сега разгледах въпросния модел рекуператор  на  Systеm аir .Топлообминикът е rotary wheel . Там така или иначе има някакво смесване на част от изходящия въздух с входящ (погледнете принципа на работа )  и като прибавим и въздуха от аспиратора  ще се окаже ,че някаква част от кухненските миризми ще отидат и в спалните .

Общи условия

Активация на акаунт