Кандидатстване с рисуване след 7 клас - тема 11

  • 3 180
  • 80
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 4 076
Въпросът е кога сте подавали. Нашата лична каза, че го искат от тази година. Аз не обичам да ме връщат за документи, затова ще й се доверя.

# 16
  • София
  • Мнения: 600
Благодаря за новата тема, Амели! Flowers Hibiscus
Ние това с кандидатстването го минахме миналата година, но продължавам да следя.

# 17
  • Мнения: 1 376
Благодаря за темата💐
Записвам се и аз ако мога да съм в помощ на кандидатстващите и техните родители🍻
Дъщеря ми беше записана в Приложното, но реши да отиде в "Райнов"... Има и такива луди😱

# 18
  • Мнения: 13 809
Въпросът е кога сте подавали. Нашата лична каза, че го искат от тази година. Аз не обичам да ме връщат за документи, затова ще й се доверя.
Мартея.
условията за кампания 2024 още не са излезли, затова е странно да го твърди с такава сигурност.
Прилагам линк към РУО СФ.Само заповед с общи положения има, все още без детайли. По-надолу е видимо как има всяка година заповеди, касаещи точно медицинските свидетелства и то предмет ФВС. За явяване на проверка на способности по МОН за ИИ няма изисквания за медицинско. За записване се изисква медицинско свидетелство че цитирам от сайта гимназия по МОН:
"4. Копие на медицинско свидетелство, издадено от лекуващия лекар на ученика, че профилът „Изкуства” – Изобразително изкуство не е противопоказен на здравословното му състояние."

https://ruo-sofia-grad.com/%D0%B8%D0%B7%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B8- … 0%BB%D0%B0%D1%81/

За условията към МК ( различни от РУО) , вече  да няма проблеми със цветоусещане.  копирам за сведение от сайта на св.Лука отново за 2023.
https://ngpisvetiluka.com/%D0%BD%D0%B5%D0%BE%D0%B1%D1%85%D0%BE%D … 1%81%D1%82%D0%B2/
Родител (настойник/попечител) на кандидата попълва ОНЛАЙН ФОРМУЛЯР (заявление за кандидатстване), към който се добавят сканирани следните   документи:
Служебна бележка или друг документ, удостоверяващ, че кандидатът се обучава в VII клас през 2023/2024 учебна година.
Медицинско свидетелство със заключение, че обучението по специалностите и професиите, за които кандидатства ученикът, не е противопоказно на здравословното му състояние. Свидетелството трябва да бъде издадено от общопрактикуващия лекар на ученика и да включва допълнителна информация за цветоусещане.
Декларация за истинност на попълнените данни – изтегля се ТУК.
"
Въпросът е как вашата лична знае от сега какво ще  искат от тази година в училищата и то в двете защото видимо изискванията са различнни.   Единственото,  което мога да предположа е, че вашата лична иска да се застрахова, тъй като тя би носила отговорност за неверно попълнени данни. Но както казах, изискванията за специално нашите профили към МК са само за цветоусещане, което напълно обезсмисля визитата при очен лека. Аз би звъннала в училището.


Ето от сайта на нашето училище
1. Изисквания към документи от 2023
МЕДИЦИНСКО СВИДЕТЕЛСТВО И ЗАСТРАХОВАТЕЛНА ПОЛИЦА ЗА ПОСТЪПВАНЕ В НУИ „Д. ХРИСТОВ“ В VIII КЛАС:
(Медицинско свидетелство се представя от всички кандидати, а застрахователна  полица „Злополука“ – само за кандидатстващите в специалности „класически танц“ и „български танци“)
Към заявлението за кандидатстване се прилага:
1. Копие на медицинско свидетелство със заключение, че обучението по специалностите и професиите, за които кандидатства ученикът, не е противопоказно на здравословното му състояние, издадено от общопрактикуващия лекар на ученика, което включва допълнителна информация:
а) заключение за цветоусещане - за кандидати, постъпващи в VIII клас по професиите „художник - изящни изкуства“ и „дизайнер“
Б)...

2. Към кампанията за тази година по принцип
https://www.artschool-varna.com/files/2024/priem/izpitni_programi_2024-2025.pdf

ИЗИСКВАНИЯ И КРИТЕРИИ
за оценяване на изпит за проверка на способностите - изпит по рисуване за прием в VIII клас
1. ПОМЕСТВАНЕ (КОМПОЗИРАНЕ)
Предметите да са разположени хармонично в листа. Да не се допуска „рязане“ на даден предмет от остановката. Да не се струпват в ъгъла или да се поместват в края на листа. Да не са прекалено дребни. Добре разположените предмети, създават чувство за равновесие в композицията и илюзия за пространство и въздух в нея.
2. ПРОПОРЦИИ (СЪОТНОШЕНИЯ)
Пропорциите в предметите, както и между тях, трябва да отговарят на реалната постановка. Съотношението между височината и ширината на предметите изразяват тяхната индивидуална характеристика.
3. КОНСТРУКЦИЯ
Предметите и другите елементи в постановката да са нарисувани без деформации и по законите на линейната перспектива. Да бъдат спазени пространствените отношения и мащаби – отпред, отзад, горе, долу. Ясно да личи равнината (плоскостта), върху която са разположени. Ръбестите и другите предмети да са правилно ориентирани спрямо хоризонта и с ясни перспективни съкращения. Елипсите при цилиндричните и облите тела да са нарисувани вярно спрямо равнината и хоризонта. Да се различава преден, среден и заден план. Вертикалните  линии да са абсолютно точни.
4. СВЕТЛОСЕНЪЧНО ИЗГРАЖДАНЕ
Кандидатът трябва да познава и използва елементите на светлосянката: светлина, полутон, колонна сянка, ефлекс и хвърлена сянка. Чрез тях той изгражда илюзията за обем и пространство в постановката. Правилното степенуване е необходимо да предаде богатство от полутонове, както и контраст между светлина и сянка.
5. МАТЕРИАЛНОСТ, АКЦЕНТИ
Кандидатът има възможност да използва черни графични материали (моливи с различна мекота, въглен, креда), за да изобрази локалната стойност на предметите от постановката, разликата в материите, текстурите повърхностите) на предметите. Правилно е най-тъмните места в постановката (хвърлени сенки, тъмни отвори на предмети) да се открояват. Тези графични акценти придават на етюда контраст, графична свежест и визуална убедителност.

П.С. След като го прочетох се чудя как детето ми е влязло...Тука емотикона с почесващата се глава бих сложила. На мен ми изглежда прекалено...

Последна редакция: ср, 27 мар 2024, 16:45 от _re_ge

# 19
  • Мнения: 618
..... и каква лична карта, та някои нямат 14 г.?
Личната карта е само една от възможностите за легитимиране с документ, съдържащ и необходимите лични данни, и снимка. Родените в началото на годината като го имат, защо да не го ползват? (Предполага се, че са спазили законовия срок от 1 месец след навършване на възрастта). Останалите имат и други възможности като алтернатива. Моето се явяваше навсякъде със задграничния паспорт. С ученическа лична карта също може.

Цитат на: alina_si
Цитат на: мартеа
Цитат на: мартеа в пн, 25 мар 2024, 18:25
Hushpuppy и Milasara за НГПИ става дума, нали? На моята това й е първо желание, но ще видим какво ще стане. Миналата година имаше около 500 кандидата за 90 места или бъркам?

Ще се радвам да споделите мнения и за НПГПФ. То или НУИИ са второ желание, за НВО по рисуване не иска да чуе, буквално избухна само като споменах, но ще се наложи, не се знае на специализираните изпити как ще се представи. Категорично не иска да ходи на още едни уроци и я разбирам, много е натоварена. Но ще трябва някак да се подготви. Опитвам се да събера информация и в удобен момент да й обясня. При нея най-големият враг е времето на изпълнение. В момента на това наблягат.
Дъщеря ми не искаше да чуе за изпитът за проверка на способностите. В същия ден отивахa на зелено училище с класа си, изключително сплотен клас и не пожела да иде на изпита и после да я закарам до хотела.
В момента изключително много съжалявам, че не настоях, защото беше под чертата и в трите художествени гимназии, а по БЕЛ и математика не беше ходила на уроци, съответно нямаше кой знае колко висок бал. Но и там не си подреди правилно желанията
Та подредете си правилно картите, обмислете и разиграйте възможни варианти.
Моята беше другата крайност - да се яви на всичко възможно, даже и без ясна идея някой изпит за какво ѝ е точно, даже и с риск нещо друго важно и желано да пропусне. Разказвала съм как преценявах момента в кое училище кога да подавам документи, за да се падне, така че изпитите да нямат съвпадения с други събития. Не знам дали това е по-добре, или златната среда, защото пък от хвърчане натам-насам станахме на зомбита. Освен изпитите и другите важни неща като церемонии и партита покрай дипломирането, някои извънредни ситуации, които имахме, и другите житейски неща си вървяха и си искаха своето време. Но от опит мога да кажа, че някои неща се оформят в движение - имахме харесано училище, попадайки на изпит там, имахме отхвърлено училище, попадайки на отворени врати там. Познато дете пък, отивайки да се запише, се случва нещо в коридора, врътва се, отказва се и отиват с родителя в другото училище, където е класирано.
Напълно подкрепям съвета за разиграването на възможни варианти! За разлика от кандидатстващите само към МОН, когато се кандидатства и към МК, има реална възможност едно дете да се класира в повече от едно училище едновременно. И е полезно предварително да си зададе въпроси от сорта "Ако ме приемат в тази и тази паралелка в еди кое си училище, и в онази паралелка в друго училище, кое би предпочел/а?". "А ако не ме приемат, кое е следващото, което би било най-добро за мен?"
Към тези съвети, от личен опит бих добавила - използвайте всеки удобен случай да трупате впечатления. Защото може и те да оформят крайната картинка.

# 20
  • Мнения: 410
На вече миналите този процес миналата година - браво, че сте издържали на тази истерия Simple Smile Simple Smile Имам въпрос към вас. Как стават реално нещата с реденето на желанията? Чакате до края на Юни/Юли да минат всички изпити, да излязат всички оценки - независимо дали са към МК или МО и чак тогава редите желанията или след всеки изпит има такава възможност? Не знам дали го обяснявам разбираемо Simple Smile Но идеята ми е ако например изпитът към МО е началото на юни и оценката излиза след няколко дни, а другите изпити още дори не са минали какво се прави?
Благодаря, че ни помагате на загубилите се в този процес Simple Smile

# 21
  • Мнения: 8 939
Кандидатстването към МК е отделно от тези на МОН. Във всяко училище на МК класирането е отделно и е паралелно с това в МОН.
Т.е. кандидатствате и на двете места.
Обикновено изпитите в училищата към МК са на 1ви, 2ри, 3ти, 5ти юли, оценките излизат на следващия ден, освен на фотографското, там излизат до няколко дни. Записването започва почти веднага.
Първото класиране към МОН тази година ще е до 12ти юли, второто  до 19 юли, трето до 30ти юли. Обикновено до тогава вече всички са си наместили желанията в МК и до към 2-3 август продължават да звънят на следващите в списъците. Най-дълго това се случва във фотографското.

# 22
  • Мнения: 4 076
Т.е. първо и второ класиране към МК са по списък, а после звънят?

Искам да попитам и за мнения за НПГПФ. Малко отзиви намерих, и те бяха в двата полюса. Учители, среда, натоварвране, всичко ще ми е от полза за предстоящите решения и предварително благодаря!

# 23
  • Мнения: 8 939
Т.е. първо и второ класиране към МК са по списък, а после звънят?


Има едно класиране. Но има деца класирани и на други места. След това няма второ класиране, звънят на всеки под чертата подред, спрямо списъка на всяка специалност.
Намерете списъците от предните години, мисля че ще ви стане ясно.



Искам да попитам и за мнения за НПГПФ. Малко отзиви намерих, и те бяха в двата полюса. Учители, среда, натоварвране, всичко ще ми е от полза за предстоящите решения и предварително благодаря!

Дъщеря ми искаше да влезе там, това ѝ беше първото желание, но не успя да влезе преди 2 години. Нямам преки наблюдения, само няколко деца на познати, които са доволни.

# 24
  • Мнения: 13 809
Зависи от училището. Във Вн има и второ и трето. Официално обявени на сайта.

# 25
  • София
  • Мнения: 600
Моята дъщеря много си харесва НПГПФ. Миналата година влезе Компютърна анимация там. Още по изпитите си го хареса това училище повече от НГПИ, където също беше приета. Учители има в двата полюса, повечето са ок. Има и някои готини. Много си харесва класа. Сдуши се със съучениците и се движат заедно. Не бих казала, че са супер натоварени, освен по специалните предмети. Налага се да рисуват, но е в рамките на постижимото.

# 26
  • София
  • Мнения: 356
Назад във времето съм публикувала няколко мнения за НПГПФ. Мога да допълня, че сред учителите има доста млади преподаватели, които са мотивирани, подготвени и възприемани положително от учениците. Оптимистично настроена съм по отношение на тяхното влияние върху учебния процес. Това си мислех и на вчерашната родителска среща. Разбира се, срещат се и ексцентрици сред учителите от по-възрастното поколение, но част от тях се намират в пенсионна възраст. Директорката е в това число, като нейното управление е от много отдавна.
Училището празнува 100 години пред 2024 г. и предстои голям концерт в НДК.
Условията са добри - имат реновирана сграда, нови шкафчета, зали за специализирано обучение, но може и много повече. Слабото звено е организацията, както и недостатъчното количество допълнителни проекти и програми, по които учениците да са ангажирани (по мое виждане, защото ми се струва, че повечето родители не държат на подобни занимания). Много трудно се организират и всякакви училищни екскурзии и пътувания - почти няма такива.
Програмата за всички специалности е доста разнообразна - наред с предметите по основната специалност изучават и фотография и видеотехника, предпечатна подготовка, базов курс полиграфия, живопис, комбинаторика и цветознание, история на изкуството и т.н.
Съществува ясно изразена практическа насоченост, като изкуството във висшата му форма не е толкова застъпено. Разбира се, създадени са възможности за изява и себеизразяване на децата, които имат такава потребност, но не това е основната цел на обучението.

Редактирам, за да добавя още нещо важно - учителите по общообразователните предмети са взискателни, но добронамерени. Държат да се полага старание и да се учи, за да се поддържа добро ниво на знанията. По МАТ и БЕЛ провеждат целенасочена подготовка за НВО в 10. клас, като правят и пробни изпити. В училището се обръща внимание на дисциплината, поведението на учениците и спазването на правилата, но не се изпада в крайности. Имат и училищен психолог, който помага при необходимост.

Последна редакция: чт, 28 мар 2024, 23:04 от Inanna

# 27
  • Мнения: 618
Както вече е отбелязано - МК е отделно от МОН, а и всяко училище към МК е отделно за себе си.
В София в НГПИ и НПГПФ желанията се подреждат със самото подаване на заявление. В НУИИ приемът е единен и се разделят на специалности на по-късен етап (върти ми се по спомен, че това става в или след 10-ти клас), затова за приема изобщо не се редят желания.
За училищата към МОН първо излизат резултатите от матурите, след това се редят желания. Това става в интернет-платформа, за която са ви информирали или ще ви информират в училището на детето.
За МК - следете на сайтовете на училищата къде какъв е редът и какви са сроковете. На курсовете/уроците може да ви разяснят по нещо, но в училище най-вероятно няма да ви кажат нищо.
В НГПИ излизат официални 2 класирания, след това пращат мейли и звънят. В НУИИ всички кандидати са на една редичка поради единния прием, обикновено излиза 1 официално класиране. В годината на кандидатстване на моето дете излезе съобщение за 2-ро класиране, което гласеше нещо като "от този до този номер от резервите са класирани и могат да дойдат да се запишат в еди какъв си срок". Нататък - звънят. НПГПФ ми се губи като спомен как точно беше, а и при тях класиранията бяха последни, вече си бяхме решили въпроса (отделно, че точно там нямахме никакъв шанс).
МОН-ските матури са по-рано, но минава по-дълго време до резултатите, а изпитите към МК са по-късно от МОН-ските във времето, но пък по-бързо излизат резултатите.
И, да, в един момент нещата започват да се засичат, и точно затова е полезно човек предварително да си разиграе варианти. Друго важно е, че участието във второ класиране в доста случаи изисква предприемане на конкретно действие (подаване на заявление), далеч не във всички случаи става автоматично, така че и това трябва да се следи. Към МОН участваш автоматично във второ класиране, само ако никъде не си класиран на първо. В другия случай или се записваш, или трябва да подадеш заявление за 2-ро класиране, за да не си загубиш мястото. В НГПИ пък независимо класиран/некласиран, във второ класиране участваш, само ако изрично си подал заявление за това. Като заявленията бяха 2 вида - за класирани, но желаещи  да минат в по-горна специалност и за некласирани, но издържали приемния изпит.
Може да изглежда и звучи сложно с всичките тези подробности, но ще си направите ваши стратегии и системи за следене на дати и необходими действия и ще се справите.

# 28
  • Мнения: 4 076
Момичета, много благодаря за всичко, което споделяте! От голяма полза е, защото, поне на мен, ми е голяма каша.

# 29
  • Варна
  • Мнения: 2 263
Зависи от училището. Във Вн има и второ и трето. Официално обявени на сайта.
И те звънят. Ние нали бяхме 2ра резерва и сутринта още преди да излезе 2ро класиране, рано-рано ни звъннаха да ни кажат, че е приета и да ни питат дали ще се запишем. Вероятно ако някой откаже, да звъннат на други. 4ма приеха от резервите мисля. И май нямаше 3то класиране за нашата специалност, всички се записаха.
Между другото за 2ро класиране и от Хуманитарната звъннаха.

Общи условия

Активация на акаунт