Отговори
# 720
  • Мнения: 1 214
И аз съм спокойна - важното ми е да е жива и здрава, да се яви в кондиция и да направи каквото може. Единствената паралелка в града ни, за която трябва сбор от над 175-180 т. от НВО-тата, е с немски в езиковата, а тя не проявява интерес към немския засега. Виждам, че я помързява и може и по-добре, но пък не искам да я стресирам; определено при нея може да има и обратен ефект.

# 721
  • Мнения: 29 495
Извън София е една идея по-спокойно, дори и в МГ не се влиза с максимален бал. За София нещата са доста по-изнервени.....

# 722
  • Мнения: 232
При всичките недостатъци на малкия град, в  моменти като този, съм много щастлива , че сме в такъв .  Първо моето дете е много нерешително, сега общо взето избира от две паралелки и всеки ден е с разни дилеми и чуденки, не ми се мисли ако има да избира от 10 училища да речем, всяко с по 10 паралелки Laughing И после  него , а и сигурно и  много други деца, мисълта , че трябва да изкара над 80 точки щеше да го побърка и изобщо не знам дали щеше да успее да се събере на изпита . От друга страна пък , в по- големите градове е по - високо нивото и все си мисля, че децата имат повече знания . По мои наблюдения в малките  населени места леко им се завишават оценките, без да мога да си обясня защо се прави това ..През годините шестици, шестици и накрая на НВО някакво средно ниво . Аз съм наясно, въпреки оценките, точно какво е нивото на детето ми, но има родители и деца, които подведени от отличните оценки в училище остават много изненадани

# 723
  • Мнения: 29 495
За нереалното оценяване в училище не е само в малките градчета. Навсякъде го има. Една позната ми се беше хвалила колко е добра учителката им (забравила съм по какво)....ако три пъти детето е написало домашното, без значение дали е вярно или не, просто да има домашно, му се пише 6. Е, мерси аз казвам на такава шестица. За децата е супер, ама дали научават нещо?

Иначе е ясно, в София напрежението е огромно още от шести клас. Накрая правят грешки от притеснение, не от незнание....обаче това е животът. Трябва да се научат да се справят, както и, че не винаги нещата се случват според техните желания.

# 724
  • София
  • Мнения: 18 064
Много тъжно. Често свръх амбициозните родители не осъзнават какво причиняват на децата. И това си остава като тревожност и за по-нататък.
Скрит текст:
А дали са САМО родителите? Wink Помня, че детето ти е в училището, учител по математика в което  коментирах преди време заради приятелско дете. Ми  въпросният и такива като него са огромен стрес фактор, според мен поне. Вчера по нощите същият родител, помагащ на детето си да поддържа отлично ниво, ме помоли (след като семейно се бяха мъчили) да помогна със задача от домашното в УТ, което се оценявало, понеже е в края на дял (или нещо такова, не разбрах точно). Няма лошо принципно, нека ги държат стегнато,  ама  въпросният господин дали е погледнал тази конкретна задача по силите на колко деца ще е. И понеже малко ще успеят,  или ще насвятка почти на финала кофти оценки и на старателните деца без особени пропуски, или ще оценява явно родители и всякакви други външни помагачи. А който не намери такива, не се ли стресира/притеснява? Едно  е да провериш тетрадка дали се попълва редовно, друго е да  оценяваш, когато една от задачите изисква доста придобита рутина. Същият родител в чата ми разказа и за някакви дежурни изхвърляния по география, развиване на теми, не знам какво, за натиск и по други предмети...Познавам семейството, не са от типа безпричинно мрънкащи, та съм склонна да им вярвам, че нещата не са само от родителска амбиция.

Последна редакция: пт, 26 апр 2024, 14:31 от пенсионирана русалка

# 725
  • Мнения: 8 269
Колкото и да харесвам спокойствието на малкият град и безумният трафик в София, за съжаление говорейки си образование трябва да се примирим със Софията Simple Smile

В маките градове съществува безумието в една паралелка да бъдат приети деца с бал 38 и в същата деца с бал 295. Тази огромна дупка между децата създава само и единствено неравнопоставеност и липса на интерес към учебният процес.

За завишаване на оценките и в София се случва, предполагам че просто малко по-рядко.

# 726
  • Мнения: 29 495
За завишаване на оценките и в София се случва, предполагам че просто малко по-рядко.

Може би не е чак в такива големи размери, предполагам до +1 единица.
За малките класове е ясно, там всички са отличници и изведнъж в пети клас ги блъсва реалността.

Колкото и да харесвам спокойствието на малкият град и безумният трафик в София, за съжаление говорейки си образование трябва да се примирим със Софията Simple Smile

В маките градове съществува безумието в една паралелка да бъдат приети деца с бал 38 и в същата деца с бал 295. Тази огромна дупка между децата създава само и единствено неравнопоставеност и липса на интерес към учебният процес.

Аз си харесвам София, дори със задръстванията, блъсканицата и другите неудобства.  Може би си права, че трябва да се събират деца с подобни знания и умения, за да вървят нещата, но, когато се чудиш дали една точка по-малко на НВОто няма да се изхвърли от училище, е доста стресиращо за деца на 13 години.

# 727
  • Мнения: 3 553
При всичките недостатъци на малкия град, в  моменти като този, съм много щастлива , че сме в такъв .  Първо моето дете е много нерешително, сега общо взето избира от две паралелки и всеки ден е с разни дилеми и чуденки, не ми се мисли ако има да избира от 10 училища да речем, всяко с по 10 паралелки Laughing И после  него , а и сигурно и  много други деца, мисълта , че трябва да изкара над 80 точки щеше да го побърка и изобщо не знам дали щеше да успее да се събере на изпита . От друга страна пък , в по- големите градове е по - високо нивото и все си мисля, че децата имат повече знания . По мои наблюдения в малките  населени места леко им се завишават оценките, без да мога да си обясня защо се прави това ..През годините шестици, шестици и накрая на НВО някакво средно ниво . Аз съм наясно, въпреки оценките, точно какво е нивото на детето ми, но има родители и деца, които подведени от отличните оценки в училище остават много изненадани
Изводът за по-ниските резултати може и да не е точно от завишаване на оценки през годините. В малките населени места децата не ходят всяка седмица на пробни, толкова много на уроци, по половин ден. И ако могат да влязат в МГ с бал 300 защо да се напъват за 500. Не виждам смисъл.

# 728
  • Sofia
  • Мнения: 4 406
Аз дадох почивка на наборката от училище. Натрупаха се мачове, задания от уроците, огромни домашни и тя изпадна в ужас "с нищо не се справям". Та вече трети ден си е в къщи, спи до 9ч., после пише домашни към уроците и ходи на тренировка. Питах я дали не ѝ е скучно - супер ѝ било да не ходи на училище Laughing
Има по всички предмети по 2 и повече отлични оценки. По мат и БЕЛ в уроците са минали вече материала и започнаха преговор, така че не се притеснявам, че отсъства от училище. По-важно е да се успокои и да продължи да си вярва.

# 729
  • Мнения: 232
Олеее, кога успяха с материала, нашите имат доста още и по двата предмета

# 730
  • Мнения: 4 101
Много тъжно. Често свръх амбициозните родители не осъзнават какво причиняват на децата. И това си остава като тревожност и за по-нататък.
Скрит текст:
А дали са САМО родителите? Wink Помня, че детето ти е в училището, учител по математика в което  коментирах преди време заради приятелско дете. Ми  въпросният и такива като него са огромен стрес фактор, според мен поне. Вчера по нощите същият родител, помагащ на детето си да поддържа отлично ниво, ме помоли (след като семейно се бяха мъчили) да помогна със задача от домашното в УТ, което се оценявало, понеже е в края на дял (или нещо такова, не разбрах точно). Няма лошо принципно, нека ги държат стегнато,  ама  въпросният господин дали е погледнал тази конкретна задача по силите на колко деца ще е. И понеже малко ще успеят,  или ще насвятка почти на финала кофти оценки и на старателните деца без особени пропуски, или ще оценява явно родители и всякакви други външни помагачи. А който не намери такива, не се ли стресира/притеснява? Едно  е да провериш тетрадка дали се попълва редовно, друго е да  оценяваш, когато една от задачите изисква доста придобита рутина.

положението там е страшно. Чак не е за вярване ситуацията. По-нататък ще пиша в детайли, по комплексни причини. За щастие, той е от малкото подобни учители в прогимназиален клас и е по-скоро изключение. "Нас" успя да ни откаже от математиката, а на много други деца ще попречи за влизане в желаните паралелки.

Но родителската истерия е масова и дори съвестни, ученолюбиви и справящи се деца прегарят психически от натиска вкъщи. Това, че дори се употребяват пред самите деца думи като провал, издънил си се, изложил си се и т.н. (примери много), действа зле психически на децата в тази деликатна възраст не само по отношение на НВО, но и на самооценката занапред. За тревожността на тема изпити да не говорим.
Дъщеря ми на ПИ по математика има точки, които за повечето родители биха били провал, издънка и излагане. Аз обаче няма да използвам тези думи пред нея. Знам, че силата й е другаде и гледам да й го казвам по-често.

Последна редакция: пт, 26 апр 2024, 16:45 от мартеа

# 731
  • Мнения: 12 190
Аз съм в средно голям град.  За приблизително 1/4 от паралелките минималният бал  е над 350 - те са ни елитните. Професионалното образование е силно застъпено и това оставя много малко на брой профилирани паралелки в СУ.
Въпреки това за всеки може да се намери по нещо.

# 732
  • София
  • Мнения: 18 064
Да, мартеа,  аз нямах намерение с горното да оневинявам родителите и техните амбиции като главни причинители на стрес у децата, само споделих, че има и други фактори в добавка.

# 733
  • Мнения: 4 101
Да, мартеа,  аз нямах намерение с горното да оневинявам родителите и техните амбиции като главни причинители на стрес у децата, само споделих, че има и други фактори в добавка.

абсолютно съм съгласна. И често, колкото "по-елитно" е училището, толкова по-голям е стресът.

# 734
  • Мнения: 8 269


Аз си харесвам София, дори със задръстванията, блъсканицата и другите неудобства.  Може би си права, че трябва да се събират деца с подобни знания и умения, за да вървят нещата, но, когато се чудиш дали една точка по-малко на НВОто няма да се изхвърли от училище, е доста стресиращо за деца на 13 години.

Ами мисля, че това създава хубавите класове в гимназията, както знанията и уменията които получават децата. Е, разбира се както и лошите класове Simple Smile

Че е стрес е стрес, спор няма, но стреса го създаваме реално учители и родители.
Избираме предварително някакви училища и оооо ужас ако детето не влезе там. А учителите ги психясват за да се хвалят после каква успеваемост имат.
Кофти е една- две точки разлика но такъв е живота.
Днес за първи път прочетох нещо смислено от МОН, че социално- емоционалните умения на 15 годишните са по-важни от голяма част от знанията които трябва да покрият. И си е точно така.
Та галентето на децат, спестяването и сблъсъка с реалността често ги осъкатяват и стресират в бъдеще много повече.

Общи условия

Активация на акаунт