Бившето БТК ще ме съди за "неплатени" 10,80 лв.

  • 102 404
  • 777
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 1 373
Pupitka, не знам кой се връзва. Според мен предимно завличат стари клиенти с нови планове. Много е трудно да ги разкараш от разходите си.

Някой има ли общите условия на договора с БТК от едно време? Опитвам се да изкопча нещо от сайта им, но не мога. Итересуват ме условията за прекратяване на договор - както ги пише там, не както казват от Отдел обслужване на клиенти.

# 736
  • Мнения: 2
Здравейте, не знам дали е тук мястото, но съм много притеснена и не знам към кого да се обърна. Става въпрос за брат ми и задължението му към Глобул. Случката е следната:
Преди известно време получи фактура за около 60лв. И то беше много странно. Сутринта като се събуди имаше смс, че е превишил лимита си. Провери си набраните номера на никой не е звънял, нали без да иска дори, минутите му си стояха. На другия ден получи смс за друга фактура, която беше около 20лв. И вече се принуди да отиде до офис на Глобул и да поиска разпечатка. След дълъг разговор със служителката получи разпечатката и познайте... Всички разговори които е провел са от минутите, няма начислени сметки за интернет, нито смс-и. Дефакто всичко е на 0.00лв и под чертата едни хубави 70лв. След като попита как е възможно това служителката не можа да обясни, абсолютно никой не му даде някакво обяснение за този феномен. И от тогава никаква вест от тях. До днес, когато намерихме в пощенската кутия писмо от Глобул за солидната сума от 200лв. Междувременно договора му изтече през това време. Проблема е, че той още е ученик, на 19 е и няма как да плати тази сума, поради същата причина не плати и 70-ях лева, още по-лошото е, че аз съм студентка също не работя и не мога да му помогна по никакъв начин, нашите също нямат толкова пари и не знаем какво да правим сег@. Страх ме е да не го осъдят, а срока за плащане е до 16.03.поне да беше навъртял тази сметка да каже "да виновен съм"...

# 737
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 726
Хайде и аз в кюпа. Получих "последно предупреждение", да платя някави 15 лв на бившето БТК. Обаче аз стационарен телефон нямам вече десетина години, а иначе никога не съм била абонат на Вива. Не че Глобул са цвете, ама нейсе. Та защо последно предупреждение, след като нямам никакво предишно, чудя се. При закриването на стационарния, платих всичко, което имаше да се плаща, че и 2м. след това все нещо им плащах. Минаха доста години, не пазя договори и т.н. документи. Сега се чудя какъв е редът при това положение, какво трябва да направя Thinking Сумата не е дължима по никакъв начин, просто няма за какво да е.

# 738
  • София
  • Мнения: 23 124
Unknown_lady, нищо недей да правиш! Абсолютно не си блъскай главата и хаби нервите с тия идиоти.

poli1234, проблемът с Глобул е трябвало да го решите още тогава, при първите 70 лв сметка. Защо нищо не предприе брат ти? Най-малкото жалба е трябвало да пусне. Не е толкова малък. Колкото повече време е минало, толкова повече "задължения" са му се натрупали и става трудно да се оправят бакиите. Аз лично съвет не мога да дам. Успех!

# 739
  • Мнения: 64
И аз имам проблем с Виваком,Случи се така, че съпруга ми си загуби работата и няколкоко месеца не можехме да си плащаме сметките за домашен телефон.В крайна сметка се получи, че домашният ни телефон беше спрян двустранно, най накрая след 4 месеца успяхме да платим телефона, като ходихме в 2 магазина на Виваком и ни беше обяснено, че можем да платим цялата сума по договора ако сме решили да се откажем от номера си или ако все още ще продължаваме да го ползваме трябва да платим сумата от 92 лева, за да ни бъде пуснат телефона.Платихме си сумата от 92 лева и трябваше майка ми да отиде да да напише молба, че желае да и бъде пуснат телефона.Отидохме в 3-ти магазин на Виваком и написахме тази молба, след което до 1 ден домашният ни телефон беше пуснат(преподписахме и договора и го удължихме до март 2015 г.).Това беше преди 2 месеца.Вчера получих  писмо от Фронтекс Интернешънъл ЕАД, че дължим сумата от 150 лева и аз като нормален човек реших да се обадя на посоченият телефон, за да видя защо дължим тези пари при положение, че сме изчистили всичко дължимо.Служителката ме уведоми, че договора с Виваком ми е бил прекратен едностранно от страна на Виваком и дължа неустойка по този договор за абонаментни такси.В трите магазина на Виваком и при изрично запитване ако си платим сметка и възстановим номера дължим ли някаква друга сума, естествено отговора беше, че няма да дължим.В последвалия разговор със служителката на Фронтекс Интернешънъл ЕАД аз казах, че няма как да ги платим тези 150 лева и , че ще проведа разговори с Виваком, за да видим точно защо ги дължим тези пари, при което въпросната служителка побесня и почна да вика.Опитах се да водя разговора с нормален тон, но естествено си изпуснах нервите и накрая и затворих телефона.При което тя започна да звъни и на третият път и вдигнах телефона.Беше ми обяснено, че съм била много смела да и затварям телефона и че съм направила мечешка услуга на майка ми, и почна със заплахи.Каза, че се радвала как съм била попаднала точно на нея и че ще пусне жалба в прокуратурата, че ползвам услуга която не е на мое име и жалба срещу мен за обида на длъжностно лице.Ако не заплатя до 14.04.2014 година съм щяла да видя какво ще стане(единственото, което забравих да спомена че имам и двата разговора записани).След проведен разговор с Виваком, ми казаха че най вероятно не дължим нищо при положение, че телефона е пуснат и сме си платили сметките, но трябва да изчакаме до 5 работни дни да ни дадат становище от Виваком.
Това е моят засега скромен опит с фирма за събиране на дългове.

# 740
  • Мнения: 1 373
 sakrovi6teto, на твое място веднага бих описала случая писмено, бих приложила всички документи и записи по случая и бих се обърнала към КРС. Това си е най-долно подвеждане - да ви потвърдят само устно, че договора ви е приключил и сте изчистили задълженията си по него, а в същото време да ви карат да сключите нов, който да носи задължения за същия период. С инстутуциите нещата вървят много бавно, а аз се убедих, че БТК не отговаря на всички жалби, а само на тези, които и е изгодно. Ето на- втори месец чакам отговор на жалба за неиздадени фактури за задължения, които ми извиха ръцете да платя срещу касова бележка, на която не пише нищо, освен някаква сума. Няма и да ми ги изпратят, за да не мога да ги осъдя. Пуснала съм жалба и до НАП, ама и от там нямам отговор. За това действай бързо и входирай жалби до всички места, за които се сетиш - КРС, КЗП, Омбудсман. И на твое място бих се консултирала и с адвокат.

# 741
  • София
  • Мнения: 23 124
sakrovi6teto, послушай online и действай. С тия мизерници трябва да се процедира решително и твърдо.  Peace

# 742
  • Мнения: 64
sakrovi6teto, послушай online и действай. С тия мизерници трябва да се процедира решително и твърдо.  Peace
Благодаря момичета Simple Smile, ще подам жалба до омбудсмана.Ще изчакам първо от Виваком да потвърдят както ми каза служителката от кол центъра, че нямам нищо за плащане и ще поискам официално писмо, че не дължим нищо на Виваком и тогава ще пусна жалба срещу Фронтекс Интернешънъл ЕАД.Даже вече се чудя дали да се огранича само с жалба или да се опитам да оглася случая медийно - Господари на ефира и т.н.

# 743
  • Мнения: 1 373
Писмено трябва да ти потвърдят. И от Фронтекс също. Мен адвокат ме бе посъветвал да проверя отделно в колекторската фирма какво има - дали е пуснато нещо до съда вече, защото не е сигурно, че ще те информират. Иначе ние всички сме слушали али бали от кол центъра им и от офис служителите им. Така са обучени - да ни баламосват, дори предполагам, че имат разиграни сценарии за всяка ситуация - или ти отговарят, че в системата няма информация, или че нямат такава практика или ти казват, че нямаш право на претенции, защото не си титуляр ( за това си завери едно пълномощно при нотариус - 10лв струва), а теб дори са те заплашвали с прокурор ooooh! А най-често те пращат да пасеш като ти кажат да подадеш една жалбичка до "обслужване (шашми) на клиенти" и да чакаш отговор, докато другите срокове ти текат. Не чакай, те няма да са коректни с теб, цялата им система е изградена така, че да те подвежда.

# 744
  • София
  • Мнения: 23 124
и ще поискам официално писмо, че не дължим нищо на Виваком ...
Май не дават такова. Поне по спомени карам.
По-рано казваха, че нямат такава практика.  ooooh!

# 745
  • Мнения: 64
и ще поискам официално писмо, че не дължим нищо на Виваком ...
Май не дават такова. Поне по спомени карам.
По-рано казваха, че нямат такава практика.  ooooh!
Дано да ми дадат от Виваком, че не дължим нищо, защото така колекторската фирма може да продължи да ми търси тези 150 лева които не дължими де факто.

# 746
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 869
Да докажат с документи, че дължиш. То така и аз мога да ти искам едни 150 лв. за прекратен договор. Поискай си фактура за неустойка от Виваком. Само срещу издадена такава могат да ти искат неустойка. Иначе без такава, не могат нищо да искат. Смело и не се връзвай на разни колекторски фирми, в повечето случаи само плашат гаргите.

# 747
  • Мнения: 64
Дано да е така, че честно да ви кажа не съм спала много тази нощ и цял ден го мисля

# 748
  • Мнения: 130
Да се присъединя и аз с молба за съвет, как да процедирам с Виваком, понеже досега не съм попадала в такава ситуация.
Случаят е следният - дядо ми почина преди няколко месеца, след което баща ми отиде със смъртния акт да прекрати договора му за телефон. Казали му, че няма проблем, нищо не дължи (но не са му и издали документ за това) и договорът е прекратен. Преди 2-3 дни, обаче, на адреса на дядо ми се получава кредитно известие, че дължи 116 лв. неустойка.

За съжаление, все още нямам време да отида дотам да видя документите лично, но това ще стане в неделя и от другата седмица започвам да се разправям  Twisted Evil

Конкретно имам няколко въпроса:
1. Има ли вариант да не се занимавам с Виваком (ще е само загуба на време сигурно), а направо да подам жалба до КЗП и КРС, дали те няма да ме препратят първо през оператора?
2. Дали ще е по-добре да напиша една жалба до Виваком с копие до КРС и КЗП, може би така и ще се по стреснат малко....
3. Както казах, не съм видяла още документите, но ако дългът вече е прехвърлен към фирма за събиране, то вече юридическите ни отношения би трябвало да са с нея, какво мога да направя реално с Виваком?
4. Колко време им отнема горе-долу на КЗП и КРС да отговорят в такива случаи (защото баща ми и баба ми много са се притеснили, ще трябва да им дам евентуално някакъв срок, в който може да има развитие, за да ги успокоя)?

Много благодаря предварително за помощта  Hug ще ми е от полза. То е най-добре човек в такива случаи да се обръща към адвокат, но подозирам, че ще ни излезе по-скъпо, отколкото просто да си платим....

# 749
  • София
  • Мнения: 1 273
Здравей,
предполагам, че неустойката са я поискали заради предсрочното прекратяване на договора. Ако е така нямат право, защото според общите условия на виваком:

8.5. Изключения
Абонатът няма да дължи на VIVACOM заплащане на оставащите месечни
абонаменти до изтичането на минималния срок на Договора (12 или 24 месеца) в
случаите по т.8.6.1, 8.6.2, 8.6.3, 8.6.4, 8.6.8 и 8.6.9.

8.6. Прекратяване на Услугата преди изтичане на избрания със Заявлението-Договор
срок на ползване
Прекратяване на Услугата преди изтичане на избрания със Заявлението-Договор
срок на ползване е допустимо само при следните обстоятелства:
...
8.6.4. При смърт или поставяне под запрещение на Абоната;
Това са техните общи условия:
https://www.vivacom.bg/FileHandler.ashx?section=aboutus&file … p;isOffline=False

Според мен е добре да пуснеш жалба до Виваком с копие до КРС и КЗП и да имаш входящ номер и дата. Ако прехвърлят към колекторска фидма става много неясно на кого какво дължиш, защото по закон за да е валидна цесията трябва Виваком да те уведомят писмено, а те не го правят. Но ако стане - не плащаш и казваш да ти заведат дело. Аз, обаче не съм юрист. Това, което знам е от моята лична сага с Виваком.

Общи условия

Активация на акаунт