Пътуване, почивка на Будванска ривиера/Черна гора/

• София
demy Няколко пъти минаваме през Тиват, но не сме спирали, явно е трябвало. Пътя минава през градчето и изглеждаше добре. Знам, че там е летището, почти в морето, има порт и островчета наоколо. Но най-забележителното е че приблизително от там започва Которския залив, място за вашите разходки, описан е тук в темата. Будва също е съвсем близо, така че скука няма да има.
За самият град нека peterky да каже подробности.

Цитат
Aми формално няма нищо общо с Хърватска , освен че до сравнително скоро бяха съюзни републики в обща държава , имат един и същ език , почти идентични навици , вкусове , обичаи ,кухня ,морето едно и също,  а и няма свясна тема за Черна Гора и се пише повечето тук.Тиват е почти в дъното на единия от двата ръкава на которския залив.Има 3-4 хотелчета , доста къщи и апартаменти под наем.Залива е красив , дълбок 30 км. фиорд , съседния Котор е още по -красив  , морето е чисто , пясък няма-постилат си шалтета по бетони и чакъли.Много вкусни риби :орадо(=дорадо=ципура) , зубата(=лефер ), кефал , миди , октоподи и прочее морска храна, много вкусно прошуто , сирена и кашкавали , маслини и зехтини,уникално вкусни вина.В центъра на градчето има покрит пазар и със много зеленчуци  и плодове.Бирата им ''Никшишко пиво'' е уникално вкусна.Почти на изхода към Херциг Нови има крайпътна кръчма , зад нея магазин за месо (транжорна) - овкусени пражоли , шишчета , наденички и кюфтета.Пред транжорната дими огромна скара : избираш , теглят , плащаш , пекат и ти го сервират в кръчмата където си избираш и  салати , бири и вина.Който ми прати мейл на л.с. ще му дам снимки и ще отговоря на всякакви въпроси.Внимавайте с пътя до там.Минахме 650 км. през Сърбия , каньона и Прищина за 14 часа.Има разкази ,че пътя през Албания е по  - хубав.Препоръчвам все пак поне единия път да се мине през каньона-уникално красив е , но отделете много време и внимавайте , скоро падна автобус и загинаха 19 румънски туристи Sad , минава се и печално известната река Ли

Благодаря peterky2002, написаното ще свърши работа и на други хора, без да го търсят в Хърватия.

Важни културни събития:
http://translate.google.bg/translate?hl=bg&sl=en&tl=bg&a … vents-&anno=2
За цялата година.........

Здравейте,
Аз съм писала в темата за Хърватска, но се надявам инфото да бъде полезно и за четящите тази тема.
Най-вече относно маршрута по-който минахме на отиване. Ето цитат от другата тема:
"Ние пътувахме септември 2013 година през Албания - беше едно хубаво и незабравимо пътуване  Crazy
Сега сериозно - пътувахме по следния маршрут - София, Skopie, Debar, Burrel, Milot, Shkoder, Budva. От там лесно се стига до Дубровник  Wink
Пътят в частта Албания е хубав като цяло - няма пътни знаци в планинската част - не се знае в кой град или село си влезнал или излезнал. При морето разликата е огромна в добрия смисъл на думата. Аз лично съм доволна, че от там минахме, защото само мисълта за падналия автобус с децата и т.н - ще ше да ме държи в напрежение. По избрания от нас маршрут беше спокойно, само при Дебър има малко завои (в Македония преди границата).
Относно границата - нямахме никакви проблеми и от двете страни на Албания - държаха се съсем по европейски. "

За плажовете в Будва и района като изключим факта, че беше началото на септември месец и туристите най-вероятно са били доста по-малко от колкото в пика на сезона - на мен лично много ми хареса в Будва и бих повторила и то за плажуване. Ние си намерихме един плаж на около 7-8 км от Будва посока Котор (Jaz Campground) - от дясната страна на който е каменисто, а от лявата е ситен хубав пясък и морето е ок. Няма как да го сравняваме с Гърция, но пак има своя чар  Embarassed
Имаме желание да отидем в Албания на море, но засега само проучвам възможни места.

Относно котките в стария град на Котор - имаше и то много - страхотни малки котенце, които си играеха с туристите - моята щерка се опита да направи всичко възможно да отмъкне едно коте от там, но така и не успя да пречупи "коравата" забрана на майка си за домашни любимци. Дълго време след това ги бълнува тези котки.

Яхтеното пристанище в Тиват на мен ми "взе очите" - не бях виждала друг път подобно нещо. И в Будва има яхти, но там беше уникално от гледна точка на инфраструктура около пристанището.
Заливът на Котор е красив и гледката от крепоста си заслужава определено. Изкачих я в една 35 градусова жега и ми стана лошо, но въпреки всичко беше много красиво.

И последно малко в страни от Черна гора - По пътя след Дубровник посока Сплит ( отбива се за Коркула) има две села Ston и Mali Ston - които са свързани с една крепостна стена - прилича малко на китайската стена и се вижда от пътя. Много е приятно местенцето и го препоръчвам за кратка разходка. Успяхме да хапнем страхотни смокини м/у другото там  Crazy
Приятни пътувания и незабравими емоции желая на всички  Hug

• София
brayan Пропуснала съм поста ти. Благодаря, прекрасен разказ.

• София

След няколко години отново сме на Которски залив. Пристигнахме с круизен кораб, който спря до самият Котор. Стигаше ни само гледката от кораба. Но имахме и много време за разходка.
Ето обиколката ни в СНИМКИ

• Варна
Имам въпрос относно Котор и Будва. Ще ни стигне ли един ден, за да ги разгледаме? Ако включим и о.Св.Стефан?

Сутринта тръгваме от Дубровник през Котор и имаме нощувка в Будва. На следващата сутрин рано тръгваме за Бг.

Същото се чудя и за Дубровник. Тръгваме от Сплит сутринта за Дубровник. Имаме нощувка там. Не мислим да спираме по пътя. Планувана е обиколка с лифта, която отнемала 1.30мин. За какво друго ще ни остане време - фонтана, крепостните стени, разходка из Стария град? Май няма да има време за о.Локрум.

• София
MissNoir И на мен много ми се иска да видиш всичко, но.....
Така както го описваш, си е просто минаване с нощувки.
Всичко е възможно, но дали ще има ефект на удоволствие или препускане.
Ако имаш предвид само стария град Котор, без обиколка на залива, без качване към крепостта. Ще стане бързо, но отгоре-отгоре.
Горните две снимки на едно от най-красивите места, не са пред Котор, а пред Perast, страхотно място. Ако трябва и до островчетата, Crkva Sv.Dorda и Gospe od Skrpjela, това което е на снимките и деня си отиде. След това Будва, отново Стария град, разходка по крайбрежната, но кога. За Св.Стефан да не говорим, не знам как да стане, освен само преминаване.
Дубровник и Локрум също, за острова си трябва спокойствие. Няма много за гледане, но там си е лежерно, страхотни градини, флора, фауна, крепост/трябва качване/ и т.н.
Успех...

Благодаря!

За съжаление няма как да отделим повече време. На мен също не ми допада препускане, но това е положението.

Май ще заложим само на разходка в старите градове, за да усетим духа. Островите и други забележителности, дай Боже, да имаме възможност друг път.

Има някакво раздвижване, колко се радвам Simple Smile
Аз имам зелена светлина да планирам едно пътуване за септември.
Следвайки маршрута на Блед мислим за маршрута София-Златибор. Нощувка там и на сутринта да се поеме пътя към Шкодренското езеро. Вие за колко време го взехте ? Искам да преценя къде да е следващата нощувка по пътя. Предварително благодаря!

sea_flower Чудесна идея...
След като спрете в Златибор, следваща нощувка чак на Ривиерата около Будва, където пожелаете.
Около 6 часа/с почивки/, спокойно пътуване. Прочела си назад за какво става въпрос. На езерото само почивка и през тунела на морето.
Имате едно неприятно минаване покрай Ангелчетата до река Лим, заредете се със сили, ще има и сълзи.
Останалото е красота със съответна доза напрежение.
Ако има нещо, питай.

Последна редакция: ср, 25 юни 2014, 20:55 от Bled

Благодаря, Bled. Следваща нощувка букнах в Будва. Продължавам с изясняването на маршрута и спирките по него...
Благодаря ти!

Върнахме се Simple Smile

Не вярвах, че толкова много ще ми хареса Сплит - мислех го за панелен, скучен град.

Влюбих се в Хвар  Heart Eyes

Ядохме невероятно вкусен рибен пастет в ресторант препоръчан от хазяина ни в Дубровник.

Которският залив - красота, за която не ми стигат думите да опиша. Той ни хареса най-много от всички природни красоти, които видяхме.

Старият град на Сплит и отчасти този на Дубровник ни харесаха доста повече от тези на Котор и Будва, може би, защото вече се бяхме преситили на крепостни стени, кули, часовникови кули, дворци и т.н.

Гледката от лифта към Дубровник наистина си залужава!

Ние май сме единствените, които максимално се изкефихме на всички завои, както на отиване, така и на връщане. Завоите по прохода Троян-Кърнаре ми се сториха доста по-отегчителни. Особено детето / 6г / най-много се радваше на завоите.

Ако някой се интересува от местата за нощувка в Сърбия, Сплит, Дубровник и Будва ще дам информация.

missNoir
Няма ако се интересува някой-от където си доволна - направо давай Laughing

• Варна
Разделихме пътя от Варна до Сплит, като спахме във Vrnjacka Banja - техен доста известен балнеокурорт.
Хотелът беше Cvetni Konaci Hotel
Скрит текст:
Като цяло сме доволни, с изключение на терасата, която отдавна не беше чистена. Имахме включена закуска, която за нивото на хотела беше добре. Имаха невероятно вкусна домашна баница и другите типични за хотелкса закуска неща.

Открихме хотела ужасно трудно, дори местните не се сещаха точно кой е, но е логично - там всяка жилищна сграда е хотел или стаи под наем, новите сгради също.
В Сплит бяхме 5 дни и спахме в Beachfront Žnjan Apartments
Скрит текст:
Плажът на една ръка разстояние. Невероятна гледка към островите. Голяма тераса с голяма маса - само там се хранихме. Обзаведен апартамент, оборудвана кухня с кухненски пособия, без кафемашина. Има ютия, пералня със сушилня.

Спалнята е с двойно легло, без гардероб, а само поставка със закачалки за дрехи. На нас ни беше достатъчно. Голяма дневна с кухня, кухненска маса и кожен диван, който се разтяга.
Климатикът капеше и трябваше да подложим кофа. В бидето в банята не течеше топла вода.
Но, като цяло, сме доволни много от апартамента и пак бихме отседнали там. Локацията му е чудесна, но трябва транспорт до централната част. Иначе, отсреща за барчета, капанчета, детски атракции, народ, народ, живот Simple Smile

А, да - в апартамента няма интернет, както са написали в букинг.