НМУ "Любомир Пипков"

  • 71 574
  • 328
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 2 687
Не пречи да я запишеш, а по мат да ходи на курсове към СМГ от трети клас, като първи и втори си решава стари състезания и се явява на нови. Дъщеря ми така беше в музикално училище, но не НМУ.
По-скоро, някой да се включи за общообразователните в НМУ ти трябва.

# 256
  • Мнения: 239
Това са сложните избори на родителя. Аз така ще направя:
Записвам в музикалното, до 4-ти клас предметите са на същото ниво и хорариум както в общообразователно у-ще. Записвам   на всевъзможни курсове и уроци спрямо желанията на детето и спрямо моето виждане. През времето прослушвам детето и се съобразявам с тогавашните му нагласи и предпочитания. Ако се налага преместване в общообразователно, ако детето се преориентира.
По-лош модел според мен е да я запишете в общообразователно у-ще, да ходи на уроци по музика, след 7-ми да кандидатства в МУ и да види, че не е за нея и да се чудите какво да правите, а вече кандидатстване след 7-ми ще е пропиляно.

# 257
  • Мнения: 11
Благодаря Ви за добрите съвети. И аз май мисля като Вас. Ще я запиша в музикалното училище( надявам се да влезем Simple Smile разбира се ) и ще видим дали й харесва. И междувременно различни уроци. И преди 7 клас, даже до 5 клас да видим какво желае. Когато я питам сега какво иска да си избере: музика или математика, тя иска и двете, дори иска да учи и други езици: руски и френски език(английски език го владее, баща й е англичанин). Доста неща й са интересни. Но е малка да прецени трайно нещо по-генерално. Интересно е, че не иска да се откаже от нищо. Мисля за сега да се фокусираме върху математиката и музиката, а ако имаме време и още желание: някой език и спорт (тя иска балет). Само дето мама и тате ще трябва да жонглират с работата си, с детската градина на сестричката й и воденето й по всичките уроци и училище. А след някоя година като се включи и малката, ще стане страшно Simple Smile. Още веднъж благодаря за съветите, трябваше да ги чуя и себе си чрез тях!

# 258
  • Мнения: 239
Е, те хората на по 25 не винаги могат  да вземат решение, какво остава на 6-7г. По повод заниманията, аз водя на всичко, на което искат. Става лудница от към транспортиране, но няма как детето да разбере дали иска да се занимава с нещо, без да го е пробвало. Постепенно едните стават предпочирани, а други отпадат.
Успехи!

# 259
  • София
  • Мнения: 1 227
Като родител на 10-класник в СМГ (там е от 5-ти клас) и на 5-класник в НМУ (там е от 1-ви клас), мога да ви кажа, че в един момент трябва да изберете - или математика, или музика. Разбира се, до 4-ти клас е все едно къде ще учи детето - искам да споделя, че общообразователните в НМУ при малкия бяха на по-добро ниво от кварталното на големия... Ако решите СМГ след 5-ти клас, така или иначе ще трябва отделна подготовка. СМГ в 5-ти клас за деца, които не обичат искрено математиката и не им се "удава" не бих препоръчала. Ако ги има тези 2 обстоятелства, 4-ти клас е абсолютно достатъчен за подготовка (ама до тогава трябва да е поискало детето да решава по-различните задачи за състезания, да ги е заобичало, да е ходило на 3-4 състезания... големият ми син дори не е ходил на курсове в СМГ Wink).
За НМУ - в края на 4-ти клас, според мен, трябва да сте наясно: музика или наука. До края на 4-ти клас ще сте видели как върви, дали иска да се занимава с музика и дали вие имате сили и желание да продължите Simple Smile
Между другото, и до 7-ми клас са си по общата програма - не виждам особени разлики НМУ/СМГ в разказвателните предмети или езиците (БЕЛ е еднакво ОК, чуждите са общо взето еднакво зле Simple Smile). Единствената разлика е в математиката и евентуално ако детето в СМГ има интерес към другите школи (програмиране от 5-ти клас, физика и химия от 7 клас).
Скрит текст:
Мен лично ме е яд примерно, че в НМУ по информатика ги занимават с глупости - ексел, картинки и прочие, вместо да ги учат да пишат цифрово ноти (моят син се научи с мен и неволята сам Simple Smile).
Остане ли детето в 5-ти клас в НМУ, вече трябва доста свирене и странични занимания по инструмента, ако гоните истинско професионално световно ниво. Тогава естествено общо-образователните предмети минават на заден план - вече са грамотни и всеки си гони професионалните занимания. Разбира се, ако иска да си остане до 7-ми клас и да кандидатства след това в ЕГ/МГ - напълно си е възможно - единствено трябва да наблегне на математиката и БЕЛ в 6-ти и 7-ми клас. Има деца, които след 7-ми клас напускат НМУ и отиват в най-елитните гимназии Simple Smile Но това неминуемо отива за сметка на музикалното развитие.

Като цяло мисля, че разпиляването по много занимания води до едно средно ниво по всичко, но нито едно високо. Отделно детето се преуморява. Колкото по-рано се оприентира, дори след това да смени желанията, толкова по-добре.
Скрит текст:
Според мен си има време за всичко и то в зависимост от интересите на детето (например големият ми син не е ходил на никакви езикови курсове до 9 клас - в момента е на ниво С1 по НЕ - подготвителен клас в СМГ и тази учебна година ходи в Гьоте, и завършва В2 по АЕ - започна миналата година индивидиални курсове, има време още 1 година да докара С ниво и след това специализиран изпит потенциално за университет. На тази възраст учат много по-бързо Wink). Малкият има нужда от АЕ заради майсторските класове - съответно ходи на курс от миналата година, когато може, но общуването на английски много му помага и вече се справя доста добре.
Съветът ми е да запишете детето в НМУ, ако има талант и желание за музика - дори да решите да сменяте училището, така или иначе до 4-ти клас е по-добре от средно добрите квартални училища Simple Smile
Освен това, предупреждението ми е, че музиката е трудно, времеемко за родителите и скъпо занимание (не става дума за цените на инструментите, а уроци, майсторски класове, пътувания) - нужно е себеотдаване на цялото семейство... (напр. отпуски, ваканции - всичко се съобразява, не е хубаво детето да не свири повече от 7-10 дни, особено ако инструментът е пиано или ударни, става предизвикателно за лятото и т.н.)

# 260
  • Мнения: 11
Благодаря много на всички, особено на rally за подробния отговор! Имах нужда от тези по-задълбочени и конкретни насоки. Междувремено дъщеря ми си взе изпита по солфеж отлично и е приета пиано - първото си желание. Доста кратко се готвихме за изпита, но слава Богу, както казва едната й учителка по пиано, тя е целуната от Бога с талант. Simple Smile Има много, но следващите години ще се види дали ще го развие, както трябва. Сега трябва да следя и другото си дете, по-малкото ми момиченце, какви са му талантите. Аз като майка съм длъжна да ги забележа и насърча, а те да ги развият. Е, с моя подкрепа! Успех на всички първокласници! От утре при нас тече записването до 03.05.( само 5 работни дни). Светли Великденски празници от мен!

# 261
  • София, кв.Горна баня
  • Мнения: 6
Здравейте,

дъщеря ми ще е в първи клас в НМУ, специалност "Народно пеене". По-горе някой попита какво е "индивидуална услуга по транспорт на ученик" - това е легална или често нелегална услуга по превоз на детето от прага на дома до училището и обратно (на връщане по-често на дома на бабата) във време, съобразено с графика на занимания на детето. Във формата, която я намерих, услугата не е точно "индивидуална", доколкото се предоставя на група от деца в лицензиран или нелицензиран пътнически ван. Услугата за София варира между 200 и 300 лв. ( 2019 г.). Таксиметровите компании заявяват, че нямат лиценз за транспорт на ученици и официално не предлагат такава услуга.

Дъщеря ми се подготви по солфеж при музикален педагог, като работи и по първата част на Учебник по солфеж за I клас. Водил съм записки за пробния изпит и ще ги споделя, ако някой има нужда от това. Пробният изпит се прави след записване на детето за основния изпит - води се консултация. Безплатна и влиза в политиката на училището.

Първолаците са със следната заетост в училище : Часовете започват в 9:20 часа . Добре в до 9:10 - 9:15 детето да е в училище. Учебните занятия са до 12:30 - 13:10, зависи колко часа има за деня. Следва време за обяд и  започва занималнята. Децата се извеждат около 15:15 на двора и най- късно в 15:30 трябва родителите да си вземат децата. За дъщеря ми часовете по пеене ще бъдат във времето на занималнята.

В региона на училището има много частни занимални, чиито преподаватели вземат децатат в 15:30 и ги занимават до 17:00 + часа. Все още конкретни неща по тази част нямам. Започваме септември. Ако някой има повече информация за допълнителните частни уроци (език, пиано, спорт) в региона, ще съм благодарен да пише.

Поздрави,
Ачо

# 262
  • Мнения: 11
Здравейте, благодаря Ви за подробния отговор. И аз в момента проучвам за занималките и транспорта. Ако имам нещо друго допълнително, ще пиша. И ще се надявам и вие да пишете. Мисля да я запиша на балет ( в съседното читалище срещу парка Заимов) или в хор (ПимПам), който също е наблизо. Но още проследявам как ще стане с транспорта. Поздрави! П.С. А как се казва дъщеря Ви?  Може да са в един клас. Моята дъщеря се казва София.

# 263
  • София, кв.Горна баня
  • Мнения: 6
Здравейте,
дъщеря ми се казва Михаела Ангелова, учи в 1 в клас.
Поздрави!

# 264
  • София
  • Мнения: 1 715
Дано ѝ хареса на Михаела! Успех!

# 265
  • Мнения: 2
Здравейте,

искаме да кандидатстваме с големия ни син за 1 клас в музикалното училище и искаме и да го подготвим при учител преди това. Дали може да ме насочите към преподавател, който е подготвял Вашите деца за прием?
Може и на лично съобщение, разбира се.

# 266
  • Мнения: 11
Здравейте, първо успех на Михаела, късно влязох в сайта. Мисля, че са в един клас със София, дъщеря ми. А за кандидатстващото дете, дано сте си намерили преподавател солфежист. Нашата преподавателка, г-жа Граматикова претърпя злополука и в момента е в болнични, не зная до кога. Но тя е може би най- добрата и за кратко време я подготви много добре. УСПЕХ на момчето!

# 267
  • Мнения: 2
Благодаря.
Свързах се с нея най-напред и наистина не преподава към момента със сигурност до Нова година, вероятно и след това. Така че търся друг вариант.

# 268
  • Мнения: 5
Здравейте, ние се чудим дали да пробваме да кандидатстваме за първи клас в НМУ, дъщеря ми има желaние да се занимава с музика (пиано по-конкретно), но не можем да попаднем на добър учител. Тази дама, при която сме в момента, има според мен доста странен подход, иска детето само вкъщи да разучава упражненията (тя разбира се сама не може, защото сме били всичко на всичко десетина пъти на уроци по пиано, откакто почнахме есента) и на самия урок само да поправяла грешките й. Говорих с майка ми, която е учител по пиано с 35 годишен опит и ми каза, че това се прави евентуално чак от пети клас нагоре, а до тогава подходът е много по-щадящ към децата. Аз също смятам, че е неадекватно да се очаква от 6-годишно дете след няколко урока по пиано само да почне да разчита пиеси и да ги просвирва (с две ръце!) без помощта на учител. Аз съответно влизам в ролята на учител вкъщи, защото тя сама не може да се справи, но аз не съм музикант, свирила съм 6 години на пиано едно време и го карам на бегли спомени и на съвети от майка ми по телефона.
Та понеже тази наша госпожа вчера ни сплаши, че в НМУ работели по същия начин (т.е. тръсват на едно 6-7 годишно дете нотите и да си ги разучава само вкъщи), аз сериозно се замислих, дали има смисъл.
Защото честно казано аз не искам детето ми да е музикален виртуоз с цената на супер много нерви (тя вече започна да се отнася негативно към пианото, като спомена да се упражняваме, се нацупва и почва да охка и ахка). По-скоро искам да се радва на музиката и ако има талант (а според майка ми е много музикална) да го развие, но по един съобразен с възрастовите специфики начин.
Исках да попитам тези родители, които имат деца в НМУ, дали действително атмосферата и подходът на учителите по пиано са такива, каквито ми ги описа нашата учителка?
Предварително благодаря!

Последна редакция: вт, 07 яну 2020, 17:36 от Ranita

# 269
  • София
  • Мнения: 1 227
Не мога да говоря за всички преподаватели в НМУ, но не бих казала, че учителката на детето ви е права Simple Smile подходът към всяко дете е строго индивидуален и всеки започва да разчита и да работи сам, когато е готов. Едни започват във 1-ви клас, други в 5-ти. Добрият учител знае как да води детeто, стига да има щипка талант. Всеки се развива в свое си темпо. Което няма кой знае какво значение на финала Simple Smile - едни започват стремглаво, после се отпускат и други ги настигат, после пък първите настигат и т.н. Един и същи учител работи по различен начин с разлучните деца... Най-важно е детето да има желание и да работи много (а това зависи и от родителите - да научим децата на труд и на това, че няма невъзможни за постигане цели Simple Smile).
Разбира се, в началото всички сме помагали вкъщи - единици са децата, на които не се налага помощ... още повече щом имате баба учител по пиано, при вас ще е по-лесно Simple Smile

Своевременният ми съвет е, ако детето се цупи и не се радва на заниманията по музика, да смените учителя. Насила нищо не се получава. Е, има и случаи като Полина Осетинская, по системата дубъл стрес (насила - има доста метериали в интернет, самата тя има книга за своето детство), но това е за сметка на детската психика и едва ли точно това търсите. За мен насилието трябва да отсъства напълно.
Най-добре направо намерете учител от НМУ, ако искате детето да учи там. Той/тя ще ви насочи към учител по солфеж при нужда.
Успех!

Последна редакция: чт, 23 яну 2020, 12:33 от rally

Общи условия

Активация на акаунт