В зависимост от това дали детето може да усвои минимума от учебно съдържание, т.е. това,което се изисква за поставяне на оценка /3/, то си получава равностойни оценки. Ако детето е далеч от усвояване на материал за неговата календарна възраст, то по всяка вероятност ще получи удостоверение за завършен 8 клас, а не свидетелство за завършено основно образование. С това удостоверение вече може да бъде насочено от споменатия Екип към СОУ или професионална гимназия отново след преценка на възможностите и при съобразяване с придружаващи хронични заболявания или сензорни увреждания.
Относно формата, под която работи ресурсния учител:
Той работи индивидуално и групово с децата след часовете; по време на някои от часовете, особено най-трудните,той присъства в часа и подпомага на място детето. Повярвайте, получава се. И аз бях от скептиците,но сега съм убедена,че това е една отлична форма на подкрепа, особено ако учителите са направили нужното другите деца да приемат детето със специални потребности.
Искам да попитам тъй като сме в училище с ресурсно подпомагане, а ресурсния учител ни е от преди да постъпим в това училище
Да вметна че сме пг5г.
Срещам голямо неудобство относно посещенията му
Ходя да го взимам в 11ч.на всеки 30-40 мин. Трябва да звъня
Казвате че ресурсния работи групово и индивидуално с децата след часовете но аз не съм чула от детето някой да го е взимал
Също ми стана любопитно за това което сте написали че присъства в часа и подпомага
В нашата група няма такъв човек