Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 91 095
  • 748
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 760
Мами, помагайте - имаме проблем с дете, което си позволява да взема вещи на своите съученици и да ги крие на различни места. Къде и каква помощ да потърсим. Става дума за второкласниче.

Teмата тук е за дислексията, но понеже имахме такъв случай, искам да разкажа - точно във втори клас едно момиче отмъкнало портмонето на дъщеря ми от раницата и го тикнало в раницата на друго момиче. Аз казвам на класната, че липсва портмонето на дъщеря ми. Вечерта майката на момичето намира в раницата чуждо портмоне и не вярва на дъщеря си, че няма никаква представа какво прави това портмоне в нейната раница.
Майката носи портмонето, момиченцето без малко да бъде набедено за крадла. Но слава богу - докато майката и класната разговарят, друго дете разказва, че е видяло какво наистина се е случило и виновничката в крайна сметка си признава.
Искам да кажа - имайте предвид, че с такива глупави шеги може да пострада невинно дете, не бързайте да обвинявате, ако може, информирайте родителите какво се случва, защото това дете може да набута нечии вещи в раницата на вашето дете.

# 46
  • Мнения: 800
Благодаря за отзива. Ще потърсим помощ, защото това се случва често с детето.

# 47
  • София
  • Мнения: 553
Здравейте  Hugможе ли да споделите как по лесно да обясня таблицата за умножение  bouquetБлагодаря предварително!

# 48
  • София
  • Мнения: 130
Взимаш пластмасови чашки и бонбони,мъниста ,копчета(нещо дребно).И започваш 3 чашки с по 1 топче във всяка,после с по две-ето таблицата с 3.После 4 чашки и т н.Но това е само за да се разбере принципа на умножението.Иначе таблицата трябва да се знае наизуст.Тя е средство за решаване на по-сложни задачи и не бива да си я пресмята и изчислява всеки път,защото това ще и затрудни работата на по-късен етап.

# 49
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
cveti__petkova ето няколко идеи
https://mark.alle.bg/библиотека/математика/ - към средата на страницата са листовете с умножението.
https://www.youtube.com/channel/UCNab1XwWR1KnF53DUmTipEw клиповете на Mister Number трябва да ги  "разцъкаш" както се изразява големия ми син.
Успех.

# 50
  • Стара Загора
  • Мнения: 103
Не мога да отворя първия линк.

# 51
  • Мнения: 24 467
Здравейте  Hugможе ли да споделите как по лесно да обясня таблицата за умножение  bouquetБлагодаря предварително!

Обясняването става точно според същността й - на три места по пет клечки за зъби /топчета, топлийки, каквото имаш под ръка/ - това е три по пет.
И така нататък.
Определен брой пъти събиране на едно и също число.

# 52
  • София
  • Мнения: 2 446
Здравейте,
извинявам се, че може би публикувам в неточна тема, но мисля, че ако при нас има индикации за проблем, може би ще ги видите.
Синът ми е на 4 години, посещава детска градина, където се справя добре за възрастта. Говори много, има проблеми с някои звукове - от около месец работи с логопеда в градината. Иначе има много богат речник.
Притесняват ме леко няколко неща:
 - все още не знае названията на цветовете. Различава ги (не е далтонист), оприличава ги на плодове, зеленчуци или предмети (като домат, като вода), но не може и не може да запомни имената им. Доскоро знаеше черно, кафяво, розово и бяло. Но вместо да научава нови, той даже е забравил наученото. Ей сега го препитах - обърка ги. Не го притискам, не е стресиран - но вече и той като че ли знае, че ще сбърка и просто налучква.
- не назовава директно бройка предмети. Първо показва пръстчета, после ги брои и чак тогава казва колко са. Брои до 10, по-нататък посочва безразборно числа. Учили са в градината числата до 4. Днес гледам, че е объркал отговорите в работния лист.

Освен логопеда в градината, с когото нямам контакт, през септември го водих и при друг логопед (тогава нямаше още 4 години). Споделих и тези тревоги, тя леко се усмихна, не коментира нищо. Говори си с него няколко минути и каза, че може да се работи по артикулацията, иначе бил страхотен.  Rolling Eyes Яд ме е, че не попитах изрично, но после се заговорихме за друго и пропуснах.

Та така - продължавам да се чудя, дали всичко е в норма или трябва да потърсим още мнения.

благодаря предварително

# 53
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Просто си работете с него, но чак може да се каже за такова състояние на вече грамотно дете.

Може и да има далтонизъм, нооо просто е така си пиша.

Двама колеги имах с далтонизъм, просто се бяха нагодили.

Някои цветове виждаха в определени моменти, но в зависимост от състоянието, при умора се влошаваха.

# 54
  • Мнения: 109
Синът ми е далтонист. Най- лесно се проверява като му накъсате гланцово блокче и го накарате да ги сортира по цветове.

# 55
  • София
  • Мнения: 2 446
Благодаря за съвета, ще пробваме.
Но вече съм му показвала картинки от интернет и винаги е виждал правилната фигура.

# 56
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
http://binar.bg/55998/adys-font/
шрифт за дислексици, нещо ми е странно

# 57
  • Мнения: 800
Статията е много интересна.

# 58
  • Мнения: 8 508
  Здравейте, записвам се в темата с второкласничка с проблем в математиката. За себе си не мога да установя дали се отнася за дискалкулия и/или психологически проблем /някакъв страх и липса на увереност/.
  Ситуацията: Класната споделя, че в часовете няма никакъв интерес и е разсеяна. Често урока не е разбран и се нуждае от обяснение в къщи. Писането на домашната по Математика започва с рев, "Не мога !" и продължава с часове понякога Crazy, задачите дори не се поглеждат, при задачите с думи не се прави опит да се четат с разбиране /така я караме от първи клас/. С аритметичните задачи се справя  /но смята на пръсти/, с таблицата се справя към момента без всякакво усилие /учудващо за мен/.
   Спрях я от занималня още декември м.г. когато взеха събиране и изваждане на 100 с преминаване, защото видях че не се справя. От тогава работи с учителка вкъщи, но няма голям напредък- домашната написана, но не е разбрано.
    По БЕЛ се справя сякаш по -добре, поне домашната се пише без драми.
    
  
  

# 59
  • Мнения: 2 760
При нас е обратното - тази сутрин гледах резултатите на моя първолак от междинна диагностика - пълен отличен 16 точки от 16 възможни по математика и трагедия - 11 от 20 по БЕЛ и дори по-малко, защото класната е пропуснала една грешка - човекът направил звуков модел не на пчелата от картинката, а на "крила" - моделът е същият, без грешка е, но щеше да го отчете като грешка вероятно, ако го беше забелязала.
Понеже в момента се ровя за допълнителн тестове и упражнения, попаднах на тези по БЕЛ от 1 до 12 клас, има и ключове  - слагам линка, пък дано на някого са полезни - http://lyuboslovie2011.wixsite.com/sustezanie/untitled-c58f

(само за първи клас да се внимава, защото по новите програми може и да не са учили някои букви, не успях да го прегледам задълбочено)

Общи условия

Активация на акаунт