Отговори
# 15
  • Мнения: 3 078

Да не съм само със запис, нещо по темата на заглавието. Grinning

# 16
# 17
  • Мнения: 3 078
(2/5х+3,8)/3=2
2/5х+3,8=6
0,4х=2,2
х=2,2:0,4
х=5,5

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 3 641
Здравейте. Може ли математик да ме ориентира за колко време е нормално да бъде решен тест 37 Б. Питам с оглед на това,че може би трябва да се правят таблици към някой от задачите, а и числата не са цели ,което да предполага мноого бързо смятане. А не искам да искам невъзможни неща от детето ,особено когато не разбирам.
http://matematikazv.weebly.com/uploads/1/2/3/8/12383653/%D0%92%D … 1%D1%82_29-46.pdf
Извинявам се, че така давам линка, но не успях да кача само нужния тест. Благодаря на отзовалите се.

# 19
  • Мнения: 2 812
Системи , 9кл.
Да се реши системата:

# 20
  • Мнения: 6 847
Anitsa, xy=6, y=6/x.
Замествате в първото уравнение и трябва да се справите.

renydent, най-добре питайте учителите на детето си как го виждат. Ние тука не можем да знаем за вашето дете кое е нормално.

# 21
  • Пловдив
  • Мнения: 3 641
Благодаря. Исках да знам горе-долу като време не за моето дете ,а по принцип . Идеята е да знам колко да изисквам от нея и дали трябва да работи за темпо . Дали това може например да бъде решено за 40 минути или за час . Естествено ,че има деца таланти, но аз питам за съвсем нормално дете в 7 клас. Щом не може -за колкото ги реши.

# 22
  • Мнения: 6 847
Всичко е относително. Нека пробва и вижте за колко може да ги реши.
И не приемайте хубавото и шеговито заглавие на темата много сериозно. 😁

# 23
  • София
  • Мнения: 18 162
Anitsa, разбира се, че може да се реши системата със заместване, както е  показала Динчо. Но това ще ви постави пред предизвикателството за решаване на уравнение от трета степен. Ето един друг вариант.
Скрит текст:
Не дописвам надолу, че главата адски ме цепи, но мисля, че идеята е ясна.

Последна редакция: пт, 17 дек 2021, 23:49 от пенсионирана русалка

# 24
  • Мнения: X
Аз бих разложила лявата страна като квадратен тричлен без да допълвам до ФСУ. Резултатът е същият, де.

# 25
  • Мнения: 2 422



Може ли помощ? (за 7клас.)

# 26
  • Мнения: 4 151
26зад. Ако след х часа разстоянието между тях е 1км
5.5х-4х-1
х=1.5ч

23зад. Моториста 1.2часа и скорост х
Автомобилът 0.75ч и скорост х+30
1.2х+0.75х+ 22.5=120
х=50 км/ч и съответно 80км/ч
За 15 мин двата са изминали 0.25(50+80)=32.5км
Това е било разстоянието между тях

# 27
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 324
Моля за помощ.
Не можем да получим отговора.

зад.6.



зад.9.

# 28
  • Мнения: 6 370
Моля за помощ.
Не можем да получим отговора.

зад.6.



От това, че е правилна шестоъгълна призма => основата е правилен шестоъгълник, който се разделя на шест равностранни триъгълника с ъгли по 60°
Апотемата е все едно височината към основата на един такъв равностранен триъгълник.
Ако страната на шестоъгълника е k => страната на всеки равностранен триъгълник е k.
k2 = (k/2)2 + a2 => k = (26√3)/15 см
S = P*h , където Р е периметър на основата Р = 6*k =  (52√3)/5 см
h = S/P = (90*5)/(52√3) = (75√3)/26 см
V = B.h , където B е лицето на основата B = 3*k*а =  (338√3)/25 см2
V = (338√3*75√3)/25*26 = 117 см3

Ако не се занимавате всеки път да "нормализирате" дробите (или как се наричаше това - да не се оставя корен в знаменателя), можете леко да опростите междинните сметки с малко по-други числа, но все това ще се получи.

П.П. А може да се реши и само по формулите, без сметки.
След всички замествания и съкращавания по буквички накрая излиза, че
V = (S*a)/2 = 45*2,6 = 117

Последна редакция: нд, 19 дек 2021, 19:19 от Barbabeau

# 29
X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт