Обучение/Проект по схема "Преприемчивите българи" 3

  • 18 417
  • 214
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 0
Извинявам се, но толкова се шашнах, че не си написах въпроса както трябва:
 Моля, кажете какво да пишем последно за описанието на целевата група.
Благодаря

# 46
  • Мнения: 0
 Има ли някой от вас, който е с ЕООД и ще работи сам като полага личен труд. Интересува ме какво сте заложили като разход за осигуровки, защото аз имам корекция за тях.

# 47
  • Мнения: 217
Във формуляра за кандидатстване в полето брой участници от целевата група на първите страници сме посочили 1 /както пише в насоките за кандидатстване/ По нататък при описанието на целевата група в т. 4.4 сме посочили и броя работни места които ще разкрием. В писмото което получихме вчера са ни написали да уеднаквим броя на лицата от целевата група. Но аз не знам кое е вярното. Рових доста и виждам че във отговорите на сайта на ОП РЧР винаги цитират точно насоките и нито дума повече. Тук във форумите пък някой беше написал че във Варна са им препоръчали да включат и наетите лица. Моля споделете ако имате одобрен проект какво написахте в тази точка.
Предварително благодаря!
И още нещо ако някой знае има ли консултации за София и кога нека сподели.
Аз и на двете места съм писал Мен + броя на работниците, които смятам да наема.
Има ли някой от вас, който е с ЕООД и ще работи сам като полага личен труд. Интересува ме какво сте заложили като разход за осигуровки, защото аз имам корекция за тях.
Аз съм с ЕООД и съм заложил разходи за осигуровки 108,36лв на месец, като 
- 17,8% за пенсия=74,76 лева
- 8% за здраве = 33,60 лева
Общо осигуровки = 108,36 лева
Ти колко си заложила и каква ее стойността, която искат да коригираш в осигуровките.

Последна редакция: сб, 16 мар 2013, 13:38 от _666_

# 48
  • Мнения: 217
Виждам, че на някои са посочили точно от къде искат да се намали работната заплата или осигуровките. В моя случай в писмото ми просто пише, че от перото за заплати и осигуровки трябва да приспадна 59лв без да са уточнили точно от кое да се приспадне (като в осигуровките и на тримата ни не може да има грешка и няма). Аз не получавам заплата и остава разликата да идва от заплатата на работниците. Като аз съм посочил минимума за професията на работниците, но те явно са решили да я намалят с по 25лв и се получи една цифра, в която трябваше една стотинка да се раздели на двамата работници.

# 49
  • Мнения: 0

Аз съм с ЕООД и съм заложил разходи за осигуровки 108,36лв на месец,
Аз съм заложила същите осигуровки + майчинство и ми редуцират разходите за осигуровки до 18,1%, като това е всъщност максималния размер за трудов договор.Счетоводителят ми мисли, че не е трябвало да залагаме пари за осигуровки, защото те са за моя сметка или е трябвало да ги приспаднем от 420лв. за вложен личен труд.
И сега се питам възможно ли е изобщо, аз да съм самоосигуряващо се лице, което полага личен труд(заложила съм пари за личен труд за 3 месеца)

Може ли да ми кажете Вие как сте постъпили и имате ли корекции за това.Благодаря предварително

# 50
  • Мнения: 217

Аз съм с ЕООД и съм заложил разходи за осигуровки 108,36лв на месец,
Аз съм заложила същите осигуровки + майчинство и ми редуцират разходите за осигуровки до 18,1%, като това е всъщност максималния размер за трудов договор.Счетоводителят ми мисли, че не е трябвало да залагаме пари за осигуровки, защото те са за моя сметка или е трябвало да ги приспаднем от 420лв. за вложен личен труд.
И сега се питам възможно ли е изобщо, аз да съм самоосигуряващо се лице, което полага личен труд(заложила съм пари за личен труд за 3 месеца)

Може ли да ми кажете Вие как сте постъпили и имате ли корекции за това.Благодаря предварително
Виж в Насоките-инструкция за попълване на бюджета: І група А, точка 1.1. там пише:
Р-ди за трудови възнаграждения и осигуровки  от страна на работодателя за самонаетото лице и за наетите от него служители.....
Според мен на теб просто са ти намалили от заплата - 420лв това ти е минимума на който се осигуряваш, но заплатата ти може да е по-малка и в случая те са решили да ти я намалят.
Пак казвам това е мое мнение и моя случай е подобен, но за работниците ми и така и съм направил поправката вече. Ако някой има по-достоверно мнение по въпроса да го сподели.

# 51
  • Мнения: 0
Към ениза2013 и дм-петрова   - за целевата група
Няма проблем още веднъж да го напишем, дискутирано е много пъти, но пак повтарям ЧЕТЕТЕ, ЧЕТЕТЕ, ЧЕТЕТЕ внимателно написаното от АЗ- само то е "ЗАКОН". Иначе няма да просъществува дълго топлата дружба с АЗ и ще оставате неприятно изненадани.
Ето цитат от АЗ- с точно определение и БРОЙКАТА ---- 1 човек !!!
Въпрос на: Светла Андонова 29.10.2012
Моля за определение на понятието целева група. Ако в създадената фирма съм предвидила 2 щатни бройки на тр.договор, като едната е за собственика, завършил компонент I и другата е за служител, назначен след подбор за изпълнение на задачи по проекта, то целевата група е тези 2-ма служителя или само собственика, който отговаря на понятието 'целева група' по програмата, т.е безработно лице, преминали компонент I и регистрирало фирма.
затвори
Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, в обхвата на целевата група попадат безработните лица, преминали успешно обучение и/или включени в консултиране по Компонент І и регистрирали предприятие за нуждите на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, т.е. един човек.

# 52
  • Мнения: 0
За осигуровките, самонаетото и самоосигуряващото се лице- ще изкажа само мое лично мнение и хипотеза- надявам се не във всичко после да съм прав.
Ако може колегите, които са присъствали във Варна на безплатното обучение от Екселия- да кажат нещо повече и по-сигурно- все пак от организация която хем обучава, хем е печелила проекти- ще се радваме всички на тази информация!
Аз считам, че АЗ ще признават само разходи- пак повтарям думата "разходи", а не представеното искане за пари в ПП- които ще са направени от лицата, които се отчитат към държавния бюджет и осигуряването точно и само като управители на Договор за управление и контрол.
В Насоките за кандидатстване пише- задължителна дейност- разходи за заплати и осигуровки на САМОНАЕТОТО лице (и работниците)- и сега е разковничето- "До прага на МОД за съответната дейност на фирмата и до 3 месеца".
Т.е. теоретично кандидат е можел да си заложи само 1 лев заплата в ПП- и той формално влиза в условие то на АЗ- До МОД и до 3 месеца. Т.е. и който си е писал прословутите 420 лева като самоосигуряващо се лице формално влиза в условията- защото те по принцип са по-малко от заплата на управител на предприятие. Основание за това отново ми дава Въпрос и отговор на АЗ- ето го-
Въпрос на: Виктория Янева 14.08.2012
Уважаеми специалисти, отправям следните въпроси:
1. Изплащат се заплати и осигуровки на самонаетото лице за 3 месеца и се приспадат гнерираните приходи за целия период. Ако проекта ми е за срок 1 година изпълнение, това значи че това лице/ аз/ ще работи без пари 9 месеца, така ли да го разбирам?
2. Какъв минмимален праг на заплата да заложа на самонаетото лице, 420 лв,/ както е в момента за самоосигуряващи,собственици на фирми ли/
3. Къде да заложа първоначалните разходи по регистрацията на фирма, както и тези по договор за медицинско обслужване.
затвори1. Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата схема, разходите за заплати и осигуровки за 3 месеца са задължителна дейност. За генерираните приходи ще се прилагат клаузите на общите и специфичните условия на договора (Приложение Е и приложение І към Насоките за кандидатстване) и Ръководството за бенефициенти за изъплнение на проекти по схемата;
2. Следва да имате предвид, че Вие като самонаето лице сключвате договор за управление с юридическото лице. От това следва, че вие се осигурявате като самонаето лице – управител, съгласно размера на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии, за съответната година;

Мисля че този текст слага край на споровете- но дано да греша!

ПП- много е неудобно направена опцията в АЗ- за търсене на въпросите и отговорите- всеки път трябва човек да се рови въпрос по въпрос- и да отваря отговорите им- което отнема адски много време и ресурс. Не е направено например всичко във док-файл например и с файнд да откриеш каквото ти трябва. Успех на всички!!!

Последна редакция: сб, 16 мар 2013, 22:57 от Анархонт

# 53
  • Мнения: 0
За да бъда коректен- думата е не "До"- а "Не повече от"  Simple Smile Simple Smile Simple Smile
Например стр.24 от Насоките
"1.1. Разходи за трудови възнаграждения и осигуровки по КТ и КСО от страна на
работодателя за самонаетото лице и за наетите от него служители в новосъздаденото предприятие за не повече от 3 месеца.
Предоставяната сума за трудови възнаграждения не може да надхвърля размера на минималния
осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група
професии за съответната година
, съгласно Закона за бюджета на държавното обществено
осигуряване. Разходите следва да са по трудово или приравнено на него възнаграждение."

Успехи   bouquet  bouquet  bouquet  bouquet  bouquet  bouquet

# 54
  • Мнения: 32
Здравейте!
Тъй като моето ЕООД не е рег.по ДДС, а в бюджета съм заложила разходите за невъзстановим ДДС, та въпросът ми е как да си го опиша в плана на дейностите в Annex_A? Може би трябва да си обособя отделна дейност "Възстановяване на ДДС"?
И още нещо - някой беше писал тук, че отказаните, които исат да подадат нов проект на следваща сесия, първо трябва да подадат писмо за изтегляне на стария проект. Вярно ли е това?
Поздрави и успех на всички Simple Smile

# 55
  • Мнения: 19
Здравейте,
аз минах консултации в Екселиа, мога да споделя как съм била съветвана да попълвам в бюджета разходите за заплати. На страницата им във ФБ има приложени документи за сваляне - сред тях и минимални осигурителни прагове за длъжностите. Добре е да се ръководите по тях. Разбира се, не може да сложите на хигиенист заплата от 2000 лв. Съветът е да се използва минималният за длъжността праг, а не да се осигурят всички на минимална заплата. Грубо 18 % върху тази сума са осигуровките, които също трябва да бъдат включени. Средно 21 работни дни в месеца, 8 часа - 168 часа месечно, съответно максимум 504 часа за три месеца може да бъде възнаграденият труд. Ще има и промени, разбира се, защото към момента на приемане на предложението, годината вече е 2013 и минималните прагове ще бъдат променени, но засега са в сила. Добре е да прецените дали искате да усвоите средствата точно за заплати, имайки предвид, че посочените заети лица трябва да останат на работа 12 месеца Wink
marry_an, не зная доколко е правилно, но аз съм разделила ДДС от цената само в бюджета, в Приложение А цените, които съм посочла,  са с ДДС. Важно е сумите по пера да съвпадат.
Ще се радвам да се включи някой с одобрен проект да сподели.

# 56
  • Мнения: 0
Здравейте!
Тъй като моето ЕООД не е рег.по ДДС, а в бюджета съм заложила разходите за невъзстановим ДДС, та въпросът ми е как да си го опиша в плана на дейностите в Annex_A? Може би трябва да си обособя отделна дейност "Възстановяване на ДДС"?


Също като guerra- ДДС само в бюджета, а доколкото виждам от приложение 3.17 никъде не виждам изискване за отделна дейност "Възстановяване на ДДС", а на всякъде се говори, че невъзстановимият данък се включва в Искането за плащане. Струва ми се, че по скоро влиза в дейност "Закупуване на ДМА, материали, стоки и т.н." Всъщност в проектното ми предложение така е направено, а дали е правилно, процеса на верификация на разходите ще го докаже, ако се стигне до там.

# 57
  • Мнения: 19
Още нещо, което не съм направила и май ще се окаже грешка. Ако имате перо наем на помещение, не начислявайте ДДС отделно. Ако наемете помещение от физическо лице, просто не е приложимо.

# 58
  • София
  • Мнения: 509
_666_: ###Виждам, че на някои са посочили точно от къде искат да се намали работната заплата или осигуровките. В моя случай в писмото ми просто пише, че от перото за заплати и осигуровки трябва да приспадна 59лв без да са уточнили точно от кое да се приспадне (като в осигуровките и на тримата ни не може да има грешка и няма). Аз не получавам заплата и остава разликата да идва от заплатата на работниците. Като аз съм посочил минимума за професията на работниците, но те явно са решили да я намалят с по 25лв и се получи една цифра, в която трябваше една стотинка да се раздели на двамата работници.###

Не смятам, че е предвидено възстановяване на направените от нас ЗОВ. Дано да греша...

Последна редакция: пн, 18 мар 2013, 18:11 от summer beauty

# 59
  • Мнения: 0
Статистиката по Програмата ни продължава да бъде все по-интересна и шарена. В първата вълна на кандидатствали/одобрени се разкриха интересни диспропорции- и най-вече корелационно свързани с наличието/липсата на Консултиращи организации в трите големи ДРСЗ, както и липса на "протежиране" на софийските проекти. Сега при анализ на етапите "Оценка АСД" за Втора и Трета сесия шаренията и случайността при разпределението продължава да бъде хаотична. Наистина липсват дори податки за наличие на определен системен териториален подход при оценяването- което говори, че се провежда по обективни критерии. А досегашните бройки до Четвърта сесия включително на общо кандидатствали от едва по-малко от половината заложен индикатор от минимум 2500 финансирани бенефициенти, който при това би трябвало да бъде в условията на конкурентен натиск от около 5000-10 000 мераклии са красноречиви. Успехи на всички!

Общи условия

Активация на акаунт