Невероятно, но факт - МОН планира да премахне информатиката и ИТ

  • 3 908
  • 41
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 24 467
Точно затова и аз смятам и споделих, че намирам за редно Информатиката да се учи в МГ или в специализирана гимназия- за съответната специалност. За останалите не намирам за нужно. Поне към този момент.  Peace

# 16
  • Мнения: 21 688
 Де да знам. Моето дете е още първи клас и дори още нямам мнение. Но, да кажем, тя е в училище по изкуствата и да предположим, че така ще се развива. Въпреки това, според мен трябва да има основни познания и по физика, и по химия, и по математика, и по биология - по същия начин трябва и да знае как се създава алгоритъм, как се пише програма, какво е програмен език - не, че ще седне да пише програми, но това е като а, бе, като част от общото образование.
 сигурно не мога да  обясня добре мисълта си.

# 17
  • Мнения: 5 160
Да, хората, които не са математическо-логически ориентирани, им е сложно формули в готовия продукт ексел да си съставят според целта, какво остава да програмират.
Повече време им е нужно и да запомнят операции в готовите продукти.
Днешната младеж е супер френдли към технологиите, защото от малки ползват вече всякакви джаджи, та  нямам идея в такива часове (по ИТ) какво точно да им се преподава (не ми е дошъл този сблъсък на дневен ред, радвам се, че нямаме СИП/ ЗИП ИТ, а се борим с усвояване на БЕЛ и МАТ) ...

# 18
  • Някъде на път....
  • Мнения: 10 351
...........
Компютърната грамотност трябва да залегне в програмата по всички дисциплини, а не да е в този си неадекватен вариант, какъвто е в момента. Но за тази цел трябва първо всички учители да са компютърно грамотни, и второ - да има база за такъв вид обучение т.е. повече оборудвани компютърни зали. На този етап това си остава мечта.
..........

Абсолютно права си.  Peace

Компютърна грамотност и програмиране са две коренно различни неща....

# 19
  • Мнения: 24 467
Да, хората, които не са математическо-логически ориентирани, им е сложно формули в готовия продукт ексел да си съставят според целта, какво остава да програмират.
Повече време им е нужно и да запомнят операции в готовите продукти.
Днешната младеж е супер френдли към технологиите, защото от малки ползват вече всякакви джаджи, та  нямам идея в такива часове (по ИТ) какво точно да им се преподава (не ми е дошъл този сблъсък на дневен ред, радвам се, че нямаме СИП/ ЗИП ИТ, а се борим с усвояване на БЕЛ и МАТ) ...

И аз записах детето в училище, където ЗИП са тези основни предмети. От просто някакво учене на нещо си, неясно какво, преподавано от някого, неясно то кой /у нас това е реално огромен проблем/, по неясна методика, просто защото е модно, ползи няма.

Ирис, правите ли разлика между ИТ и информатика? Съвсем добронамерено питам, т.к. ако такава се прави добре, то на човек е ясно, че информатиката няма смисъл да е задължителна учебна дисциплина за всички. След пети клас, нейде, масовият български ученик дори базовата математика не владее. Основно поради зле структурираната програма. С годините липсите стават дупки и ями, в ІХ клас се оформят огромни проблеми.

# 20
  • Мнения: 21 688
 Правя разлика. Ето какво виждам  като теми за изучаване по информатика в 9 и 10 ти ти клас. Нямам учебник, или помагала пред мен, за съжаление...

Предмет на информатиката
История на Изчислителната техника
Хардуер
Математически основи на компютрите
Софтуер
ДОС - основни команди
DOS1
DOS2

 Уроци за Х клас по ИНФОРМАТИКА
Алгоритми
Блок схеми1
Блок схеми2
Език за програмиране Паскал
Типове данни
Линейни алгоритми
Разклонени алгоритми (IF)
Цикли (FOR)
Цикли (WHILE и REPEAT)
Масиви 


  Нали за това става въпрос?
 Информационните технологии са повече с практическа насоченост как се използват различни програми. Не е ли така?

Последна редакция: пн, 16 дек 2013, 16:55 от Iris04

# 21
  • Мнения: 24 467
Става въпрос за разликата между ИТ и информатика дали се прави. Това попитах.
Даденото са примерни обобщени теми по предмет, който МОН е наименовал информатика, а това не бе обект на въпроса.
Не смятам, че само в практическата насоченост е разликата. В случая и "практическа насоченост" нищо не означава. И двете не са само теория.
Точно защото разлика не се прави,у хората смятат, че информатиката трябва да се учи от всяко дете.Едно е да работиш с програмите, съвсем друго е да създаваш такива. ИТ са по- скоро обща компютърна грамотност, това, което касае всеки човек. Програмист от гимназия, обаче, не се излиза, както споделя тук един очевидно запознат с въпроса човек.

http://www.teenproblem.net/forum/showthread.php/481990-%D0%98%D0 … 0%B8-%D0%98%D0%A2

Като притуря нивото на кадри по предметите и съвсем ме избива на излишество.

# 22
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Дисциплината Информатика според мен трябва да остане само и единствено в математическите гимназии, защото реално в нея се подготвят бъдещите програмисти и системни администратори /от каквито ИТ сектора да има голяма нужда/, но да си мисли някой, че с 2 часа седмично информатика и средно разбиране на математиката ще стане програмист или ще се влее в редиците на ИТ специалистите след гимназия - извинявайте, но по-голяма смешка не съм чувала.

Цитат
"Всяка година излизат нови операционни системи, нови офис пакети, а и това е работа с техника, трябва да се обърне внимание на всяко дете", коментира Лъчезар Петров, учител по информатика.
То е много сложно да скочиш от Win 95 към Win 7, та разликата е убийствена за потребителя.  ooooh! Което и да е дете да го сложиш на един компютър след 15 минути ще се е ориентирало какво и как да прави. Ако сложиш един 40 годишен, който не е помирисвал компютър ще са му необходими поне 2 часа обучение, през което време трябва да си води и записки, а след няколко дни ще му е необходимо опресняване на знанията. Това от опит - занимавам се и с обучение на кадри с работа със специфичен софтуер /хем са наясно по принцип какво трябва да свършат с него/. 

Та информационните технологии са онова, което повечето списващи разбират под информатика, а тези часове са достатъчни за запознаване на децата както с какво е това компютър, за какво служи, от къде се включва, за запознаването и работата с офис пакета и безопасно сърфиране из Интернет. Това, което се предполага, че всички трябва да знаят от обща култура.

В гимназиите има и профил ИТ, които се обучават да работят по-сериозно както с офис пакета, така и с някои допълнителни приложни програми. Имат и практически проекти и от там спокойно могат да излязат кадри за Web дизайн, за работа в рекламния бизнес, в бизнес администрацията.

В останалите гимназии и техникуми 1-2 часа ИТ са им напълно достатъчни. Стига са ги мъчили с алгоритми, с Паскал. Мине се не мине време и някой клиент писне аман-заман една програма трябва да напише детиту, то не му трябва това, няма да го учи, ама да не му пада успеха, ама моля ти се, ще почерпя, колкото там да мине, не е задължително да е за 6 ... Репертоара ми е до болка познат.
Моля, помислете за мен, не се съпротивлявайте на проекта.  Praynig

# 23
  • Мнения: 864


Цитат
"Всяка година излизат нови операционни системи, нови офис пакети, а и това е работа с техника, трябва да се обърне внимание на всяко дете", коментира Лъчезар Петров, учител по информатика.


В останалите гимназии и техникуми 1-2 часа ИТ са им напълно достатъчни. Стига са ги мъчили с алгоритми, с Паскал. Мине се не мине време и някой клиент писне аман-заман една програма трябва да напише детиту, то не му трябва това, няма да го учи, ама да не му пада успеха, ама моля ти се, ще почерпя, колкото там да мине, не е задължително да е за 6 ... Репертоара ми е до болка познат.
Моля, помислете за мен, не се съпротивлявайте на проекта.  Praynig

споко, Tsv, аз няма да те товаря, понеже съм гадна майка ще ги накарам моите сами да си ги напишат.  Mr. Green Гледам все капацитети и познавачи в областта сте се събрали, та ще се въздържа да изкажа моето скромно лаишко мнение. Само не разбирам, като си чешете езиците, що не си остана темата само в клюкарника.

# 24
  • Мнения: X
И аз като лаик да попитам. Мислех, че учат С/С++, а то се оказа Паскал. За кое училище става въпрос?

# 25
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
И аз като лаик да попитам. Мислех, че учат С/С++, а то се оказа Паскал. За кое училище става въпрос?
То зависи дали са в обикновена гимназия или в математическа. Последните години в математическите гимназии не се занимават с Паскал, а минаха директно на С. Разликата между двата езика на простоцарски, е че Паскала е с по-лесен за усвояване и разбиране синтаксис и се използва вече единствено и само за запознаване с програмните езици /един вид учебен език за онагледяване що е то алгоритъм и как се прилага на практика/, С-то е с малко по-сложен за възприемане принципите на програмирането синтаксис и затова обикновено се изучава в математическите гимназии в профил информатика, защото се предполага, че от там ще излязат бъдещите програмисти. Усвоиш ли С, скока към Java, CSS е елементарен и дори можеш да го направиш в домашни условия, стига да имаш интерес.

Това впечатление имам от разговори с колеги от университета, които от години са учители в различни гимназии.

Честно аз лично предпочитам да има часове още от 5-ти клас. По един час седмично за обща компютърна грамотност, макар че на повечето деца, които наблюдавам около моята скромна личност не са им необходими, но считам себе си за непредставителна извадка имайки предвид, че от години съм в бранша и в къщи /а и в познатите ми семейства с деца/ компютрите са повече от телевизорите.

# 26
  • София
  • Мнения: 3 824
Отдавна се каня да пиша да пиша тук специално за информационните технологии. Наблюденията ми са, че масово възрастните, завършили скоро училище не могат да ползват ексел и не могат да форматират текст. Всъщност огромен процент от тях си мислят, че могат да го правят, но всъщност не могат. Друг итересен феномен - не са склонни да разгадаят как става нещото което ги затруднява, не четат хелпа, не търсят подходящата функция сред менютата. Макар повечето програми са толкова юзер френдли, че и дете да се справи, повечето хора се гипсират, когато се появи проблем или задача, която не са правили досега.

Това е най-важното, което трябва да се промени - нека да имат 1 часа ИТ, но поне по другите предмети да им дават практически задания свързани с използването на програмите от мс офиса. Да правят презентации на пауър пойнт или да им искат докладите направени в уърд. В 6 клас по математика учат да разчитат графики и диаграми. Можеше в програмата да е заложено да направят някоя и друга диаграма на ексел.

За информатиката, не вярвам някъде да учат още Паскал. Звучи ми абсурдно.
Tsv, като цяло да научиш синтаксиса на един един програмен език не те прави програмист. Има още мнооооого какво да се учи. Прехода С -> джава или обратно не е толкова елементарен, дори и за възрастни, да не говорим за деца. ЦСС нямам идея защо го намесваш Simple Smile







Последна редакция: ср, 18 дек 2013, 12:58 от Елл

# 27
  • Мнения: 864
Елл, очаквах да се включиш Simple Smile Имам същите наблюдения относно познаването на офис пакета. Да има всеки вкъщи компютър, да си "цъка" на него игрички или да дреме в чата, и да има компютърна грамотност са различни неща. Доколкото знам от дъщеря ми, в момента(7-ми клас) учат ексел, пауърпоинт и текстообработка. Това са супер необходими неща, които на всеки ще му трябват, но много малко хора се оправят успешно с тях. За да направиш читава презентация според повечето "познавачи" е достатъчно да има достатъчно шарении и подскачащи наляво-надясно буквички. Моята пряка работа е свързана с ексел, но за повече от 8 години не съм сигурна дали и половината от възможностите му съм ползвала и знам, че съществуват. Така, че има какво да се учи. До 4-ти клас обаче ги намирам за безсмислени тези часове.

# 28
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Отдавна се каня да пиша да пиша тук специално за информационните технологии. Наблюденията ми са, че масово възрастните, завършили скоро училище не могат да ползват ексел и не могат да форматират текст. Същото важи и за отдавна завършилите училище, въпреки че много от тях са ходили някога на курсове по компютърна грамотност и са учили всички функции на Win 95 и тогавашния офис пакет, но се спичат когато получат нов компютър с различен офис. Всъщност огромен процент от тях си мислят, че могат да го правят, но всъщност не могат. Друг итересен феномен - не са склонни да разгадаят как става нещото което ги затруднява, не четат хелпа, не търсят подходящата функция сред менютата. Защото хелпа е писан на английски и не го разбират. Нямат и съответния навик да го прочетат дори и да е писан на БГ. Една от задачите ми е да пиша такъв помощен файл за специализиран софтуер, но хората предпочитат да звъннат един телефон и да попитат вместо да отворят файла и да намерят съответната информация.Макар повечето програми са толкова юзер френдли, че и дете да се справи, повечето хора се гипсират, когато се появи проблем или задача, която не са правили досега. Честно казано нямам идея как това каквото и да е училище може да промени. Няма начин да бъде обхванато всичко в ИТ технологиите и да бъде научено. То съм в тази сфера повече от 10 години и толкова много неща не знам, хем се интересувам и от любопитство.

Това е най-важното, което трябва да се промени - нека да имат 1 часа ИТ, но поне по другите предмети да им дават практически задания свързани с използването на програмите от мс офиса. Да правят презентации на пауър пойнт или да им искат докладите направени в уърд. В 6 клас по математика учат да разчитат графики и диаграми. Можеше в програмата да е заложено да направят някоя и друга диаграма на ексел.Тук има и един друг проблем. Този с лицензите. Няма как да дадеш дадено задание, което да бъде направено на определен програмен продукт, ако не си осигурил времето за неговото изпълнение и съответния лицензиран софтуер.Имаше една кампания на Майкрософт преди години, в която се "раздаваха" лицензи специално за училища за Win XP. Който се вредил, вредил. От година на година се затяга положението и по фирмите. Как си представяш училищата да платят лицензи за един компютърен кабинет не само за ОС, а и за пълния офис пакет, че да могат да изискат направата на подобни домашни или проекти?

За информатиката, не вярвам някъде да учат още Паскал. Звучи ми абсурдно.
Tsv, като цяло да научиш синтаксиса на един един програмен език не те прави програмист. Има още мнооооого какво да се учи. Прехода С -> джава или обратно не е толкова елементарен, дори и за възрастни, да не говорим за деца. ЦСС нямам идея защо го намесваш Simple Smile
По миналата година за последно писах подобно задание на Паскал за някакви подобни триъгълници беше за училище в Севлиево /не помня нито името, нито дали беше основно или гимназия/. Момичето си беше почти написало алгоритъма, но до там и стигаха силите. А миналата година по подобен начин, но за местно училище писах за решение на квадратни уравнения, но на С. Пак си бяха написали математическата част, но нямаше разписан алгоритъм. Идеята на Паскала не е да го ползваш в практиката. Аз мисля обясних, че това е език за програмиране, който най-лесно въвежда в самата идея какво представлява програмирането. Ако научиш идеята и логическия принцип от там на какъв език ще пишеш е просто усвояване на съответния синтаксис. Разликата в синтаксиса е минимална специално между Паскал, С, Java и  CSS. Писала съм на всичките, мога да направя сравнение, учила съм в училище и университет само първите 2. От целия клас, вярно само 15 души паралелка, само 3-ма за 4-те години изучаване на Паскал по Информатика  можехме да напишем една проста програма и се чудихме за какъв дявол изобщо го учим.  Е, като навлязох в практиката след години разбрах, че именно това, което научих тогава ми помогна в последствие само с поглед върху синтаксиса да усвоя езиците, които са ми били необходими за конкретната задача. 

Аз пък да попитам с какво Word, Excell, PowerPoint са необходими на един счетоводител, на една шивачка, на един готвач и на един тракторист, че е необходимо да се изучават задълбочено в училище? В кое училище, в основното или в гимназиите? В кои гимназии?
 
То ако питам колегата /от вчера само за това се говори/ децата трябва да учат и бройни системи, за да могат да схванат каква флашка да си купят за да си пренесат снимките от поредния купон /това защото една клиентка го беше изнервила, че не можела да си качи снимките като прикачен файл и да ги прати по пощата, защото били много големи пък не и се занимавало на порции/.

То вчера се разрових, вярно по нощите, но не успях да намеря въпросния проект върху който си чешем клавиатурите. Намерих обаче други проекти за откриване на различни специалности. Е, имам разни забележки по тях, сякаш са взели кодовете от националния класификатор на професиите и са преписали една трудова характеристика, но сравнително точно са описали някои от ИТ професиите да ги наречем за гимназиален курс. Само дето не знам откъде ще изкопаят преподаватели за съответните дисциплини.

# 29
  • София
  • Мнения: 3 824
Tsv, пишеш глупости за езиците и очевидно нищо не си усвоила. Гугълни го тоя цсс и спри да го слагаш до ц и джавата Simple Smile Да знаеш да напишеш цикъл или условие или програмка дето смята квадратно уравнение на съответния език не означава, че имаш понятие от този език.

На другите неща, които си маркирала ще отговоря много подробно по-късно. В момента имам работа.

Последна редакция: ср, 18 дек 2013, 14:12 от Елл

Общи условия

Активация на акаунт