Що за тъпотия са тези "проекти"???

  • 15 655
  • 128
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 432
Аз съм твърдо за проектите! При нас 3 и 4 клас госпожата не е преподавала уроци по ЧО, всяко дете си знаеше темата още от началото и можеше да се подготви спокойно. Понеже от 1 клас имат ИТ в училище, то проектите се правеха или на компютър, или на картон, но и в двата случая текстът трябваше да е малко, колкото да се  подсетиш докато си представяш проекта.
Децата се научиха и да разказват, и да търсят материали, ако щете даже не се е налагало на родителите да се нервят какви глупости пише в учебника.
Да налагало ми се е да си жертвам съботата, за да помагам, но си е струвало.
Правейки преговор по история в началото на годината се убедих, че и знанията са трайни.

# 46
  • Мнения: 24 467
Да се изкажа от "там"...  Twisted Evil Моят 4-класник в момента рисува луната всяка вечер. Сигурно може и на картинка да научи лунния цикъл или да го изгледа на видео за 5 минути, но като за "по-тъпички" ще рисува цял месец и ще трябва да описва наблюденията си.

Ау, сигорно се ниграмотни тиз дица!  ooooh!

Наистина на теория нещата изглеждат по друг начин - особено за който не се сблъсквал. Представяте си, че детето с дни ще проучва даден въпрос, ще синтезира и много от това ще му остане в главата. В действителност то сяда на компа и с помощна на копи-пейст си подготвя няколкото реда, които се съдържат в т.нар. "проект". И просто няма как да бъде по друг начин. Освен ако се забрани да се ползва комп, но това не виждам как може да стане в днешно време.

Ами аз от чисто практична гледна точка споделям, че подкрепям принципно идеята. Понеже съм видяла ползата от такива задания за мен, самата, както и за голямото дете /малките още не са правили, но като си познавам младежа, за него би било огромно удоволствие/.
И не съм го почувствала като "сблъскване", а като съчетаване на полезното с приятното.
Ако учителят позволява да се копи- пейства нещо на готово, или текст и картинки да се творят от родители /виждала съм картинки, представяни от деца като техни, в които почеркът на възрастен е явен, както и съдържание на написано, неотговарящо на възрастта на децата/ и да се поставят оценки на децата за такива, то проблемът е в учителя, не в идеята.
А има как да бъде по друг начин. Зависи как е поставено заданието и как се проверява изпълнението. Не е нужно да се забранява и ползването на компютър. Вече споменах за едни програми, следящи за плагиатстване на текстове.

# 47
  • Мнения: 2 190
А това за размера на снимките и шрифта е било именно коментара на учителката, когато е писала оценката. Не е имало грешки в писмения текст, нито при самото представяне. А това е по немски. И в конкретния случай аз недоумявам след като немския ти е без грешки...

По темата - ако учителят не е задал указания за размер на шрифта и снимки, не може да оценява (като бонус или наказание) на тази база. Трябва да се дават точни указания - в точни числа, а не "аз не виждам от n метра" (де да знам кой диоптър носиш newsm78). Последното е субективизъм и заяждане, т.е пълна липса на професионализъм.

Описаният случай е типичен пример, че у нас е най-важно да се "врачка". Познай какво иска/мисли учителят, жената, шефът.... Вместо оценяващият да даде точни указания/изисквания, за да може трудът да се оцени обективно, на финала се търси "под вола теле", за да ощетиш някого, а извинението е "това го знае всяко хлапе". Ресто, не струва.
Добрият учител задава точни критерии и оценява спрямо тях.

В по-широк аспект - изкарах цялото си средно образование и част от "виШото", без да напиша нито един доклад, реферат или както му казваха (имах си know-how, но е безсмислено да го споделям). Подобно на Татко Мецан ги намирах за тъпи и/или неефективни и минавах между капките. По едно време открих, че могат да са интересни и полезни (към 3 курс) и си ги правех, кога по задължение, кога за собствена консумация. И о да, и до сега помня какво съм правила.
Проектите могат да бъдат полезни, могат да бъдат и безкрайна глупост. Зависи от учителя.

Но понеже съм хем дива, хем селянка, ако учителите прекалят - ами, ще четем законите, наредбите, правилниците, изискванията и т.н. Много да съм информирана и мога да държа да се спазват правилата.  hahaha

# 48
  • Мнения: 5 160
ЗА "проекти" съм (допълнителна информация по даден предмет и тема), ако не са всекиседмично и всекипредметно.
Споделям за начален курс. Скоро чух коментар, че тези на компютър били по-хубави от ръчно изработените ... Това не го разбирам. Който може да рисува, защо да не го приложи. То който не може, не обича, няма и да се засили.
При малките обикновено е копи/ пейст/принт от родител ...  и има частична полза.
Помагам в намиране на инфо, картинки, но финален изглед и кое къде как ще се разположи, е на детето.

# 49
  • Sf
  • Мнения: 978
Ако презентацията не е била достатъчно "презентативна" нормално е да не получи шестица. Много лесно е да си отличник като само си назубриш урока и го изпееш на госпожата. Добрата памет е прекрасно качество, но сама по себе си пари не носи и къща не храни.

Целта на презентацията не винаги е чак толкова да научиш нещо (защото копи-пейст, нали), но да "продадеш" конвенционалната информация по интересен начин. Ако ученикът е вложил и собствена идея - още по-добре. Но и да не е, честото презентиране му създава необходимата рутина и спокойствие когато говори пред публика, умение да намира аргументи и защитава тезата си.

Можем да спорим колко прекрасни и отлични художници са например Малевич или Деймиън Хърст, но колко струват техните произведения? А какво са освен едно добро презентиране?

Вярно е, че презентирането не върши работа на всеки. Една краварка, примерно, няма нужда от такива умения.

# 50
  • Мнения: 2 190
Да бе, ах тези гадни отличници-зубъри (към Morna).

Учителката е една, класът е 26+ човека - казано директно има субективизъм при оценяването.
Що не допуснеш, че презентацията на "конвенционални знания" е била по-добра от това, което госпожата може да предложи и затова е наказала детето с 5-ца за дреболия и от завист.
Мога да презентирам знанията по начин "продаващ идеята" - съучениците да ръкопляскат и да ме носят на ръце, но госпожата да побеснее (жокер - емоцията е важна за пуберите, мога да вкарам емоция във всяко знание) - въпросът е мога или не да презентират добре. Правила съм го. Резултат - лоша оценка за мене и напуснала госпожа.  hahaha Това още по време на соц-а.
Няма безгрешни хора.
Мога да очаровам госпожата, но класът да заспи.
На кого всъщност  "продаваме конвенционалната идея по интересен начин"? Добрите деца на госпожата, лошите - на когото решат. Peace

# 51
  • Sf
  • Мнения: 978
Що не допуснеш, че презентацията на "конвенционални знания" е била по-добра от това, което госпожата може да предложи и затова е наказала детето с 5-ца за дреболия и от завист.

Всъщност, говорим за проекти.

Момичето е отличничка и очевидно няма проблем с госпожата. Иначе е много удобно някой друг да е виновен, спор няма.

Хубаво, госпожата, шефът, държавата обичайно са ти длъжни. Обаче утре клиентът ще ти каже "нещо не ми харесва твоята презентация, много дребно си я написала, снимките са бледи и въобще, не си убедителна".

Върви обяснявай на децата си, че клиентът е кретен, когато те просто искат да им купиш нещо, а ти нямаш пари, защото примерно си предпочитала да се бориш с вятърни мелници, вместо да извлечеш доброто от системата и поне да се научиш да уважаваш човека отсреща (в случая - учителката).

Госпожите, между другото, са нормални хора. Както всички останали. Не са съвършени.

# 52
  • Мнения: 442
Защо по презумпция се решава, че едната страна трябва да е ''лошата''?
Може учителката да е оценила необективно, а може и ученикът да не се е представил по отличен начин. Второто не е фатално, защото сега се учи.
Оценките не са всичко. Това, че си отличник е чудесно, но я си представи, че сбъркаш? Не е ли по-добре да се коригира грешката, пък макар и на цената на една четворка(например), отколкото да се пишат шестици на поразия, а грешките да остават?
Безгрешни хора няма - ще сгрешиш, ще те коригират и за следващия път ще знаеш.
Нищо фатално няма в една по-ниска оценка, стига да е коректно поставена, разбира се.
Не бива фокусът да се измества към тях, защото забравяме по-важното.

# 53
  • Мнения: 8 985
Боже, чета и не вярвам на очите си!
То не бяха фантазии за зубрене, за некадърно представен проект, за уважение/неуважение към госпожата....

Бе вие изобщо в ред ли сте???
Ама добре, че вече съм ви свикнала и не ви се връзвам на акъла. То така е в живота - някои винаги са контра, други винаги са контра на контрата...  Crazy Crazy

Айде - хубав петък от мен!   bouquet

# 54
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
То не бяха фантазии за зубрене, за некадърно представен проект, за уважение/неуважение към госпожата....
...
Изтърва да добавиш и фантазиите за злобната и отмъстителна госпожа. Или това ти допада и го смяташ като възможен вариант?

# 55
  • Мнения: 8 985
Не претендирам да съм изброила фантазиите изчерпателно. Сигурно съм пропуснала нещо, така че чувствайте се свободни да си развихрите въображението. И без друго някои тук го имат в повече.

# 56
  • Варна
  • Мнения: 6 375
Субективното ми мнение за проектите:
1. Понякога трябва да се отбележи празник, та се поставя задача на изпълнителните деца. И се прави изложба, и се отчита дейност.
2. Един проект може да е доста плодотворен за детето-докато избере какво да принтне, чете и чете. И се обогатява. А ако проекта е по любим предмет-супер.

Мнението на дъщеря ми- кога ще ми вземете нов принтер(стария се развали), че евентуално да изкарам лесна оценка, ако поискат проект.  Ако е по география- ще е с желание и много четене. Grinning

# 57
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Още едно "За" проектите! Имат пълна свобода на картон ли да е ,лепено ли да е ,писано ли да е ,рисувано ли или на презентация на компютъра. Simple Smile Във 2ри клас му беше интересно да разучава пауър пойнта и сам си я сглоби с пренасяне на текст и снимки от нета. Сега  в 4ти на копи-пейст направи един с лепене и рязане и един ръчно написан със снимки за красота . Wink И им ги окачват в стаята и в коридорите на у-щето и им се радват. Задължително обаче няма четене ,а разказване на наученото.  Peace

# 58
  • София
  • Мнения: 3 824
Деска, като е на пауър пойн как представя проекта?
Имат ли поректор и учителката умее ли да работи с него?

# 59
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Деска, като е на пауър пойн как представя проекта?
Имат ли поректор и учителката умее ли да работи с него?
Ти пък съвсем с недоверие подходи...
В училището на дъщеря ми във всяка стая има закачен мултимедиен проектор и един компютър на учителското бюро.
Освен това задължително е част от документацията, за която се грижи всеки учител, да е на компютър подготвена, така че не мисля, че има все още учители, които да не могат да подкарат един елементарен ПауърПойнт.

Общи условия

Активация на акаунт