Ако сте избрали ЧОУ "Откривател" потърсете адвоката си

  • 20 261
  • 89
  •   1
Отговори
  • Мнения: 5
(Не съм била активно създаваща съдържание потребител в БГ МАММА от 8 години, синът ми е почти на 9, знам ще разберете)

Следващите редове са родени след "терористичния акт", който преживяхме след като бяхме "уволнени" от ЧОУ "Откривател" училището, за което плащаме от 5 години - (синът ни посещаваше и детската градина). (Няма да давам повече детайли тук, знам, че звучи фантастично, епопеята е достойна за екранизиране, но на всички които имат интерес от ситуацията ще ги запознаем с фактите и материалите по исковете, които сме завели и жалбите, които са подали адвокатите ни, можете да пишете. )

МНОГО ВАЖНО, не за вас, за децата ви е важно!
    1.Ако сте избрали това училище, моментално намерете и наемете адвокати, ще имате огромна нужда да повишите правната си култура незабавно - нека внимателно компетентни лица да прочетат текстовете в договор и правилник за вътрешен ред на училището, защото ще се окажете добронамерено подведени.
      2.Запознайте се внимателно с друг правен термин "самоуправство", едно лице, което представя себе си като „ръководството“ взима решения, които често са в пълно противоречие с куп регламенти. Запознайте се с процедура по "уволнение" на деца от днес за днес и процедури по "прекратяване на договори" чрез заплаха.
        3.Внимавайте, лесно може да се влюбите в нея! Във всяка измама, измамникът е обаятелна личност с авторитетно излъчване. Ще чуете това, което искате да чуете, ще се посмеете и ще се влюбите...Концепцията е симпатична, сградата и методите също, всичко е чудесно! Като при всяко влюбване, магията свърша и остават фактите, които много трудно се смилат и процеса ви предупреждаваме е много болезнен. Влюбеността може да продължи дълго, много дълго...на нас ни отне около 4 години!
          5.Следващата задача е трудна - ако може потърсете информация за резултати от проверки в Инспекция по труда, заведени искове срещу училището в съда и коментари на всякакви очевидци и свидетели. Ще ви е от полза!
            6.Да създадеш училище е нещо велико! Нещо много велико! Доближава се много до божественото, защото всъщност училището „създава“ хора по един великодушен, обичлив и вълшебен начин. Да си учител не е просто работа, това е мисия, кауза, която трябва да е пропита от любов и великодушие, от много мъдрост. Много се надявахме това да е точно такова място, но се оказа, че интереса на децата няма никаква стойност и значение, не е ценност.
            Помислете за това и критично проведете разговорите си с "ръководството", учителите и персонала...

            Познавам истински "морски тюлен" възснажен американец- Марк, та от него знам едно - "С терористи не се преговаря, те се отстраняват."

            # 1
            • София
            • Мнения: 4 192
            Общо взето никакви конкретни факти, а едно плюене на високо ниво.
            За какво е "уволнено" детето Ви?

            # 2
            • Пловдив
            • Мнения: 18 386
            Анелия,и за какво не угодиха на синчето ви?
            Нали разбирате,че в частните училища всяко дете е златната гъска,и не се разделят току така с него

            # 3
            • Варна
            • Мнения: 36 704
            Да, и на мен ще ми е интересно да разбера ситуацията. Но потребителката спомена за адвокати и дела и може би това я спира засега да изнася подробности. Ако желае, ще сподели.

            # 4
            • Мнения: 5
            Здравейте, ще публикуваме абсолютно всичко след като минат всички проверки и след като адвокатите ни дадат светлина...Това, което е важно да знаете е да внимавате! Единствените, които трябва да угаждат на сина ми сме ние родителите му. Има обаче закони, нормативи и регламент, които трябва да се спазват и няма значение, че училището е частно, след като е лицензирано от МОН ТРЯБВА да следва регулацията...Няма такава опция в нито един регулаторен акт, която да позволява отстраняване на дете от училище - има ясни стъпки, които трябва да се спазват! Аргументите за прекратяване на договора ни са несъстоятелни и това ще стане ясно в съда. Казуса има две страни едната е свързана с правата ни на клиент ползващ образователна услуга и подлежи на регулация по Закона за задълженията и договорите, другата е в двора на регулацията на МОН и контрола на частните училища. За морал и ценности няма дори да отварям темата, след като е възможно по такъв начин да се отстранява дете, на което преди броени месеци е дадена грамота от същото това училище за Excellent Achievent and Outstanding performance, ние сме получавали като активни и подпомагащи родители сертификати и признание за това дори на публични събития.

            # 5
            • София
            • Мнения: 4 192
            Да кажем правно, че сте прави. Обаче от морална гледна точка, за да опишете ситуацията е добре да кажете защо на детето Ви е прекратен договора  Wink

            # 6
            • София
            • Мнения: 5 982
            (Не съм била активно създаваща съдържание потребител в БГ МАММА от 8 години, синът ми е почти на 9, знам ще разберете)

            Познавам истински "морски тюлен" възснажен американец- Марк, та от него знам едно - "С терористи не се преговаря, те се отстраняват."


            Много ме тревожите с това последното изречение. Успокойте топката, и обяснете какво толкова стана, че чак се сетихте за съвета на тюлена.
            Никой не може да коментира, пък и няма как да е предупреден, без да знае поне малко детайли.
            Пък, ако е толкова зле това място, просто сте щастливци че сте "уволнени", не го мислете толкова. Търсете друго по - добро място.

            # 7
            • Мнения: 6 601
            дори и авторката да е права, постовете ѝ са толкова голословни, че изглежда все едно детето ѝ е направило някакво нарушение, което според правилата на училището им дава право да го освободят и те са го направили.
            моето дете е в училище със стриктни регулации, за година и половина трима нейни съученици бяха “уволнени“ (за тежки прегрешения, разбира се - тормоз, заплахи към учител и т.н.) дъщеря ми също знае, че ако наруши правилата в училище, може да бъде отстранена, независимо колко добре се е справяла до момента.

            # 8
            • София
            • Мнения: 62 595
            Това е реклама за училището. Сега хората, които не го бяха чували, вече знаят за него.

            # 9
            • Мнения: 6 601
            Анди, най-вероятно си права. В информационните системи на районния и градския съд в Сф няма данни за дела срещу училището.

            # 10
            • Мнения: 5 259
            Тази тема ми остави неприятен вкус относно училището.
            Ако се рекламират по този начин - ужасно. Ако наистина са приели тази госпожа за свой клиент, също не съм възхитена. Представям си и другите деца в училището да са подобни писани яйца.

            Предполагам госпожата се гневи, защото не искат да ѝ върнат таксата за цялата година и е права. Тази тактика винаги ми се е струвала нечестна.
            Но не мога да си представя какво трябва да е направило детето ѝ, че да го изключат след 5 г посещение. Това всъщност говори добре за тях, дори да са се поколебали, дългогодишното клиентство не ги е спряло да си спазят правилата, ако нещо реално не е било наред.

            # 11
            • София
            • Мнения: 62 595
            Аз не видя авторката да дава някакви факти. Написала е емоционално-философско излияние, което сме чели в различни вариации стотици пъти. Други потребители поне пишат за конкретни случки.

            # 12
            • Мнения: 5 259
            Сигурно фактите не са в нейна полза. Не е ясно какво е направило отрочето, но е ясно, че не е нещо хубаво.
            Излиянието на авторката ми е много неприятно. То не са терористи, то не са тюлени. Дразнещо изкривяване на акцента, за да го измести от постъпката на детето и под някаква форма да го оневини.
            Включително споменава, че са му давали грамота. Явно смята, че положителни заслуги от миналото трябва да неутрализират някоя беля. Веднъж като имаш заслуги, можеш да правиш каквото си искаш и никой с пръст не може да те пипне.

            Една от най-негативните страни на частните училища е, че привличат хора с подобно мислене, които търсят всеки повод да се виждат като привилегировани.

            # 13
            • София
            • Мнения: 67
            Много е вероятно, адвокатите на авторката да не й позволяват да дава детайли, заради съдебното дело срещу училището, напълно разбирам. И доколкото виждам поста е насочен към родители, който са избрали това училище или обмислят да го изберат, те най-вероятно ще разберат за какво иде реч ! Аз също знам за много неприятни, дори шокиращи неща за това училище, както и за градината на същата собственичка- Пийкабуу.

            # 14
            • Мнения: 6 601
            да, де, то хубаво, ама заведени дела няма Simple Smile))))

            # 15
            • Мнения: 5 259
            И какви са тези шокиращи неща? То всеки може да каже така за абсолютно всяко място.

            # 16
            • Мнения: 135
            Търсех информация за училището и попаднах на тази тема. Дали все пак някой ще каже нещо "шокиращо" за това училище/градина или просто има преднамерена кампания срещу него.

            П.С. Интересувам се, защото се бях насочила към това училище, а никъде нищо конкретно не откривам, освен едно голословно оплюване навсякъде в нета.

            # 17
            • Мнения: 5 259
            Ами тя тази история е ясна - синчето е направило нещо, с което си е заслужило изключването, а майката, която се има за кралска особа, смята, че за тях правилата не трябва да важат, понеже си плащат.
            За щастие обаче в училището явно правилата все пак важат за всички.

            # 18
            • София
            • Мнения: 67
            Не мога да твърдя със сигурност, но това училище в статията много прилича именно на училище Откривател :

            http://mamaninja.bg/%D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0/%D0%BE%D0%B1%D1%80% … -dano,-ama-nadali

            # 19
            • Мнения: 6 601
            Аз пък си помислих за друго училище, също новооткрито и с претенции за иновативност... Няма как да знаем, доста субективни интерпретации и нищо конкретно, което да сочи към дадено училище.

            # 20
            • София
            • Мнения: 67
            За кое училище си помисли ти?

            # 21
            • Мнения: 314
            Не мога да твърдя със сигурност, но това училище в статията много прилича именно на училище Откривател :

            http://mamaninja.bg/%D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0/%D0%BE%D0%B1%D1%80% … -dano,-ama-nadali

            И аз прочетох статията, и определено провокира интереса ми. Видях съвпадението директор - психолог, но във философията на училището, принципи не виждам "препратките" от статията. Знам ли?

            # 22
            • Мнения: 385
            Какво по точно от препратката: "Цветна улица в престижен квартал" - ул. Глухарче и Драгалевци... Съвсем ясно е, че става въпрос за Откривател

            # 23
            • Мнения: X
            Какво по точно от препратката: "Цветна улица в престижен квартал" - ул. Глухарче и Драгалевци... Съвсем ясно е, че става въпрос за Откривател
            Ами не е ясно... училището, което е по слънчевата педагогика /май беше Изгрев/ се намира на ул. Люляк в кв. Панчарево, например Simple Smile

            # 24
            • София
            • Мнения: 67
            Само, че директорът на училище Изгрев е мъж, а на Откривател една дама, която освен собсвеничката и е директор и доста се вписва в описанието от статията Wink

            # 25
            • Мнения: 385
            А и Панчарево е далеч от определението "престижен квартал"

            # 26
            • Мнения: X
            А и Панчарево е далеч от определението "престижен квартал"
            Е, не точно, но няма да спорим за това Simple Smile

            # 27
            • Мнения: 5 259
            Училище Изгрев по никакъв начин не отговаря на описанието в статията.
            А самата тя много ме изненада. Кое частно училище ще прогони по такъв начин двайсетина от децата си? Това е равносилно на фалит. Изключително странна и подозрителна история.

            # 28
            • София
            • Мнения: 67
            Когато егото, надменността и злобата се самозабравят не може да се търси логика ......

            # 29
            • Мнения: 5
            Мили дами, активноста по темата е завидна! Давам знак защо все още адвокатите събират доказателства по нашия казус - текат все още проверките в МОН и ДАЗД, Регионалния инспекторат се произнесоха, няма никакви следи, доказателства, че има проблем с детето, единствено директорката "твърди". В писмото няма цитиран нито един официален документ, следа в дневници, протоколи или каквото и да е...Поискахме достъп до всички документи от проверката и има доста притеснителни неща. Процесът не е започнал, защото се събират доказателства, а това отнема време, институциите работят бавно. Ние не бързаме, имаме търпение и всичко ще излезе наяве!

            # 30
            • Мнения: 5
            Когато егото, надменността и злобата се самозабравят не може да се търси логика ......
            Твърде е вероятно да сте много права! Твърде е вероятно...

            # 31
            • Мнения: 5 259
            Оф, кажете за какво са ви изключили. При така представената от вас информация, симпатиите никак не са във ваша полза, точно обратното.

            # 32
            • Мнения: 3
            да, де, то хубаво, ама заведени дела няма Simple Smile))))
            Е то пък един регистър за дела ... няма що, ако там ги търсите сме най-спокойната държава

            # 33
            • Мнения: 3
            Ами тя тази история е ясна - синчето е направило нещо, с което си е заслужило изключването, а майката, която се има за кралска особа, смята, че за тях правилата не трябва да важат, понеже си плащат.
            За щастие обаче в училището явно правилата все пак важат за всички.
            Търся и аз обективна информация... но Юна а вие как сте толкова сигурна, че детето е проблемно - няма проблемни деца има некадърни възрастни... на мен пък вашите публикации ми приличат точно на поръчани от някое училище, което има какво да крие и замазва публични коментари...

            Някой дали ще сподели конкретни детайли.. вече видях че Пикабу също е с особени коментари - аз имам двама непослушковци дето се чудех дали да не ги запиша

            # 34
            • Мнения: 5 259
            на мен пък вашите публикации ми приличат точно на поръчани от някое училище, което има какво да крие и замазва публични коментари...
            Kаза някой, регистриран преди 5 минути, попаднал "съвсем случайно" точно на тази тема Simple Smile
            Във форума съм от 13 години. Този номер съм го виждала безброй пъти. Не мислете всички хора тук за вчерашни.

            Колкото до проблемното дете, никога не съм казвала, че е проблемно. Коментирам единствено факта, че е изключено, което пък подразбирам от воплите на майката.
            Разсъждавам логично. Защо едно дете ще бъде изключено от частно училище? Че те и от държавните не ги изключват заради делегираните бюджети, какво остава за частно?
            Дали е направило нещо или просто директорката не харесва цвета на очите му  или пък е решила, че приходите ѝ са твърде големи и иска да ги понамали малко. Кое е по-вероятно?
            Майката беше многократно попитана изрично защо и не отговори. Дори в заглавния си постинг твърде заобиколно намеква за изключването и абсолютно нищо за причината. За мен това е гузно държание. Наясно е, че ако каже какво е станало, няма да получи подкрепа.
            Това е, което предполагам според фактите, посочени в тази тема до момента. Ако се появят други факти, версията може да се промени.

            # 35
            • Мнения: 6 601
            да, де, то хубаво, ама заведени дела няма Simple Smile))))
            Е то пък един регистър за дела ... няма що, ако там ги търсите сме най-спокойната държава
            Регистърът си е наред, сестра ми го поддържа Stuck Out Tongue Winking Eye
            Ама пък това, че адвокатите събират доказателства е супер изпляскване. У нас доказателства се събират в хода на делото, не преди това.

            # 36
            • Мнения: 14 497
            Регистърът на кои дела поддържа сестра ви, че ми стана интересно?

            # 37
            • Мнения: 699
            И аз се зачудих кой е този регистър и от кига съществува. У нас е основен проблем, че е много трудно, а понякога невъзможно да провериш има ли заведени дела. Едно време в съдилищата имаше едни книги и там се ровеше, много тромава система беше. Дали наистина има вече нормална база данни, поддържана? Споделете къде е и как сте проверили за това дело. Защото аз мисля, че няма как да се твърди,че няма заведено дело. А относно доказателствата, естествено че предварително адвокатите си ги събират, поне по голямата част. И е нормално да не искат да се дискутира публично. Иначе постът на майката е доста емоцинален и няма много факти. Но това все още не означава, че проблемът е в тях.. И е хубаво да се споделят такива неща.

            Последна редакция: пн, 19 фев 2018, 14:20 от teg

            # 38
            • Мнения: 14 497
            Регистри има и се проверяват онлайн - и на Софийски районен и на градския съд. Въпросът е да знаеш все пак какво дело търсиш и кои са страните.

            # 39
            • Мнения: 699
            Може, аз не съм се ъпдейтнала явно:)

            # 40
            • Мнения: 6 601
            Регистри има и се проверяват онлайн - и на Софийски районен и на градския съд. Въпросът е да знаеш все пак какво дело търсиш и кои са страните.
            това е единият вариант. а другият е да се направи справка на място в съда, системата им (поне в софийските съдилища) вече позволява по име на страна да се направи справка за образувани дела. т.к. седалището на училището е в софия, то няма как спорът да е пред съд в друг град.

            относно доказателствата, адвокатите у нас (за разлика от сащ) не могат да разследват, т.е. имат ограничен достъп до информация, която не е публична. така че в общия случай те само сочат доказателствата и искат от съда да ги изиска от институции и лица, при които се намират. останалото е много гледане на американски филми - топ адвокатът със свитата си открива топлата вода и заковава другата страна по делото Simple Smile

            # 41
            • Мнения: 14 497
            Да, по име на страна. Ние тука не знаем кои са страните - може да е училището, може да е директорката...

            # 42
            • Мнения: 6 601
            не излиза и по двете Simple Smile

            # 43
            • Мнения: 14 497
            Само дето, ако си забелязала, в първият пост се говори за "измама" и "самоуправство", които са наказателно-правни термини. Т.е. ако делото е наказателно може още да не е в съдебна фаза.

            # 44
            • Мнения: 6 601
            Да, вече можем хипотетично да си гадаем до безкрай Simple Smile То и за телесна повреда може да е, и за неупражняване на надзор над поверен малолетен... Но май след като първоначалтите емоции утихнат и детенцето си намери училище, в което да се чувства добре, едва ли ще се стигне до съдебна хватка.

            # 45
            • Мнения: 3
            на мен пък вашите публикации ми приличат точно на поръчани от някое училище, което има какво да крие и замазва публични коментари...
            Kаза някой, регистриран преди 5 минути, попаднал "съвсем случайно" точно на тази тема Simple Smile
            Във форума съм от 13 години. Този номер съм го виждала безброй пъти. Не мислете всички хора тук за вчерашни.

            Колкото до проблемното дете, никога не съм казвала, че е проблемно. Коментирам единствено факта, че е изключено, което пък подразбирам от воплите на майката.
            Разсъждавам логично. Защо едно дете ще бъде изключено от частно училище? Че те и от държавните не ги изключват заради делегираните бюджети, какво остава за частно?
            Дали е направило нещо или просто директорката не харесва цвета на очите му  или пък е решила, че приходите ѝ са твърде големи и иска да ги понамали малко. Кое е по-вероятно?
            Майката беше многократно попитана изрично защо и не отговори. Дори в заглавния си постинг твърде заобиколно намеква за изключването и абсолютно нищо за причината. За мен това е гузно държание. Наясно е, че ако каже какво е станало, няма да получи подкрепа.
            Това е, което предполагам според фактите, посочени в тази тема до момента. Ако се появят други факти, версията може да се промени.
            Защо пък номер ?! Вашите публикации не започнаха ли от 1, когато се регистрирахте за първи път да попитате или търсите нещо? Просто на мен досега не ми се е налагало... не че ми помага информацията тук, освен че всеки коментира очевидно неща за които не е компетентен... като започнем от съдебно производство и стигнем до психоанализа Simple Smile
            Нищо лично просто наблюдение.
            Иначе прочетох и в други форуми за училището и родителите масово споделят притеснения за неадекватно поведение на административния състав на училището и градината. Интересно че за учителите коментарите са доста добри, с други думи няма да е първото или последното за съжаление работещо нещо в БГ съсипано от некадърно управление.

            # 46
            • В La Redoute и по света
            • Мнения: 49
            Много е интересно са четеш гледната точка на хора, които не са запознати, но пък нападат, без да се замислят за истинността.
            Термини юридически не ползвам, но знам, че нито училището, нито градината са това, за което се представят. И го знам, защото и ние се махнахме от там, по собствено желание, а “проблемното дете” както някой по-горе го нарича беше може би най-спокойното и умно дете. И причината за прекратяване на договора няма нищо общо с реалността която се каза на родителите. Лошо е ако хората приемат поста за рекламна кампания, защото последното нещо, което бих препоръчала е това заведение и училище и градина. Унизителното отношение към родители, които изразят желание нещо да се промени, което не е ок за децата, е една от много причини да пиша това. Само като пример давам, че децата нямат среда в която се хранят нормално, т.е кухня, и следобедната закуска започва в 14 часа, за да се изредят всички на маса за двама до 16 часа. За някой това може да прозвучи несъществено, но може ли да е свършило детето с обяда в 12:30 и да го караш да си изяде закуската в 14 или 14:30, и ако не го направи няма да има възможност по-късно? Или пък дете месеци наред да тормози други деца, да им бие шамари и накрая ръководството да каже, че родителите на шамарените деца слагат етикети на агресора? И шамарещото дете още е в училището?
            Или пък да ви казват, че на децата се говори на английски в градината, 100% от единия учител, а това да се случва 1 път седмично? И да се окаже, че сертифицирани учители няма нито в градината, нито в училището? И че повечето дори не са педагози, и никой няма завършен сертифициран курс за съответното монтесори ниво?
            Защо не проверите преди да нападате родител, на който един ден ще благодарите, като започнете да чувате все повече за нередностите в това къща откривател? Мога и още да пиша, но ми се повръща от това място, и мога да кажа, че който реши да се довери на тази собственичка, трябва да е готов да мълчи и никога, нищо да не изразява като негативно мнение. А ако реши да си теъгне и каже откровенното си мнение, детето му бива изхвърлено от градината с багажа си, още същия ден.
            Забавно, ама друг път! Така че, ако не го приемете като предупреждение, то поне на нападайте потърпевши, без да сте били в ситуацията им.
            За справка, следете от 40 деца в два класа, колко свободни места се отварят от септември. Срока за презаписване е до средата на март. Ако в тоооолко прекрасно, защо ще има 20 свободни места поне - но не нова група Simple Smile
             

            # 47
            • Мнения: 5 259
            Никой не твърди, че училището е прекрaсно. Дaже не знaм aбсолютно нищо зa него. Но aко зaбелязвaте, вие посочвaте конкретни проблеми, a aвторкaтa нa темaтa сaмо изключително общи прикaзки.

            Сaмо не ми е ясно кaк рaзбирaте нa средaтa нa годинaтa, че учителките нямaт дипломи и дори не сa педaгози? Зaщо не го рaзбрaхте преди дa се зaпишете? Не попитaхте ли?
            Също и къде и кaк ще се хрaнят децaтa. Когaто избирaх чaстно училище зa моятa дъщеря, обикaлях нaред, говорех с директори и ПР-и по 1-2 чaсa, водех си детето зa пробен ден, рaзговaрях и с учителките по рaзличните предмети, покaзвaхa ми и дворове, и физкултурни сaлони, помещения зa допълнителни дейности, дори кухнятa, където се готви, зaщото всичко се готвеше нa място.
            Нaблюдaвaх учителките по време нa пробните дни, зa дa преценя кaк преподaвaт, кaк се отнaсят към децaтa в рaзлични конфликтни ситуaции, рaзпитвaх и директорите зa тaктиките зa спрaвяне с рaзлични проблеми, сaмa изреждaх примерни ситуaции и ги питaх кaк бихa реaгирaли.
            Не че съм възхитенa от изборa си, зaщото човек не винaги може дa предвиди aбсолютно всичко, но чaк пък дa не знaм зa дипломите и нaй-вече зa монтесори квaлификaциятa им...
            Пaк повтaрям, не кaзвaм, че училището е добро.

            # 48
            • В La Redoute и по света
            • Мнения: 49
            Ще отговоря поред: авторката няма прави да говори конкретно, защото е свързано с дела и процедури. А аз изпадам в конкретика, защото знам десетки ситуации, за които другите мълчат, защото нямат право да говорят, а ние вече не сме част от това заведение ...
            По въпроса с дипломите, на всички се казва че има, но когато изискаш доказателства, се оказва че няма! Защото на думи всичко там е като в приказка Simple Smile
            А за храненето, нещата също са измамни, защото първата година децата се хранеха в пригодена столова, но втората година тази столова е превърната в библиотека, в която ако детето не се качи в учебната стая на време, прекарва изолирано и наказано целия ден до обяд там! И не, нямам предвид родитешя да не го р докарал на време, нито бусчето, а ако то се е забавило повече от минута и не се е съблякло навреме, хлоп и нямаш право да влезеш в час!
            Колкото до омайните приказки, толкова е запленяващо, когато ви разказват за какви идеи имат, какво правят и как децата са щастливи ... докато не разберете че помощния персонал е уволнен и децата чистят тоалетните? Децата носят чинии и посуда в големи кутии, по три етажа и едвам удържат тежеста. Това е да, различното, уникално място, в което обещания за структуриран процес на учене няма, децата нямат представа какво учат, а ако посмеете да попитате, какъв материал усвояват, сте обявен за конфликтен родител и ви освобождават от  училището, с довода, детето не се справя и не се адаптира добре! Но, избора е ваш и за градината и за училището!

            # 49
            • Мнения: 5 259
            Защото на думи всичко там е като в приказка Simple Smile 
            Ами то на думи навсякъде е приказка.
            Специално за Монтесори дипломите бих ги подложила на много кръстосан разпит, защото знам, че в България не може да се получи подобно обучение, а ако имат диплома, те сами биха си я показали, защото Монтесори обучението е много скъпо, трудно и валидира квалификацията на учителя. Няма логика да не се похвалят изрично с диплома.

            Когато разбрах коя ще е учителката на дъщеря ми, веднага питах в кое училище е работила до сега, колко години стаж има и т.н. Проучих я доколкото можах и потърсих отзиви за нея от предишното ѝ училище.
            Все пак когато се плаща такава сума, човек трябва да е сигурен за какво си дава парите.

            Но ми прави впечатление, че освен забелжки в организацията на храненето и чистенето (което не е изключено от Монтесори методиката), не виждам критики към самия учебен процес и неговото естество.

            Как са организирани класовете, смесени ли са по възраст, с материали ли работят или по българската система, как протичат часовете, ограничени ли са във времето по 30-40 минути и децата имат ли избор с кой предмет да се занимават? Какви са резултатите, децата напредват ли с материала?

            # 50
            • София
            • Мнения: 62 595
            За Монтесорито - на всичко отгоре то е терапевтична техника и в София има няколко човека, и то от по-старите терапевти и някои, които са живяли в чужбина и са се сертифицирали през проекти, т.е. не са си вадили от джоба. Останалото е мижай да те лъжем. Аз не съм сертифицирана по Монтесори, макар да съм гу изучавала като терапетвичен подход и да мога да го прилагам. Но ако някой ме пита дали съм монтессори-терапевт - не , не съм и няма да си го впиша в СV-то.
            А държавните дипломи лесно се проверяват, нали всеки кандидат за  работа си дава копие от дипломата, а със сигурност може да се направи запитване дали този или онзи е завършил този или онзи вуз.

            # 51
            • Мнения: 19 324
            Какъв е смисълът от това набиване на канчетата на родителите? И като се проучи първата учителка, каква е гаранцията, че следващите години няма да се смени?
            Юна, не беше ли писала в една тема колко недоволна си била от някаква учителка, която не давала тетрадките на детето?
            Аз винаги съм се чудила кой си записва децата в такива никому неизвестни училища, но и аз щях да попадна в капана на алабала новостите. Добре че донякъде съм консервативна и държа на повечко учене, та цялата история ми се стори малко дрън дрън.
            И мен ще ми е интересно да чуя за нивото на обучение, въпреки че то едва ли би имало значение, ако се налага детето да чисти тоалетните или да прекарва в библиотеката до обяд, ако закъснее.
            И да допълня, че е много добре на такива случаи да се дава гласност, за да се приземят училищата, защото в последните години се вижда, че започват да се мислят за безсмъртни.

            Последна редакция: нд, 04 мар 2018, 09:08 от Дъждец

            # 52
            • В La Redoute и по света
            • Мнения: 49
            Колкото и да не ми се иска сте прави, за проучването, и за дипломи, просто повечето хора не вярват, че като им кажат, че са сертифицирани преподавателите, това е пълна измама. Едната англоговоряща, във втората година която се е включила, след като първия клас е разделен, няма и един ден практика с деца, а за монтесори не е и посещавала курс. Това не е защото хората не са проучени, за защото при втората година се правят промени, които се съобщават след подписване на договори.
            Колкото до обучението, мога да кажа от гледната точка на напусналите родители, че детето им не можеше да чете на английски, слуховия английски бе на много повърхностно ниво, и нещата които детето бе усвоило добре, майката се занимаваше с детето допълнително.
            По български нямаха и елементарни граматични правила, никога не са правили доктовка, а текстови задачи нямат и представа какво са.
            Детето многократно беше молило за програма, тип структура за да знае какво да прави, с какво да се занимава, да има яснота, и отговора на учителката бил: голяма си, материалите са ти представяни, реши сама!
            Както и да го мисля, дете на 6-9 да реши само какво е нещото, което да прави, да се научи да полага усилия, да предизвиква себе си и да напредва са може би единици на 1000. И не говорим, че детето не е умно, напротив, изключително интелигентно и търсещо дете, просто има потребности, които това училище ме е готово да развие.
            Идеята малки се учат от големи е добър вариант, когато са малки. Но след определена възраст, големите имат нужда от среда, не да са бавачки на малките, и от тях да не могат да правят нещата, които им се иска.
            Основите се слагат до 4-ти клас. Ако базисно детето не се е научило на тях, после става ад, и няма значение от системата или улището.

            Последна редакция: нд, 04 мар 2018, 16:51 от Unicorn

            # 53
            • Мнения: 5 259
            Какъв е смисълът от това набиване на канчетата на родителите? И като се проучи първата учителка, каква е гаранцията, че следващите години няма да се смени?
            Юна, не беше ли писала в една тема колко недоволна си била от някаква учителка, която не давала тетрадките на детето?
            Не нaбивaм ничие кaнче, просто ми е стрaнно кaк се недоволствa от нещa, които би трябвaло дa се проучaт.
            Кaзaх вече aз нa кaкъв рaзпит подложих всички училищa, които посетих. Присъствaх нa пробни дни, нa открити уроци, отворени врaти и т.н. Повечето чaстни училищa дaвaт тaкaвa възможност. При условие, че нямaм възможност дa нaблюдaвaм и дa си нaпрaвя лични изводи, не бих си зaписaлa детето. Кой би си дaл пaрите сaмо срещу прaзни прикaзки и обещaния, без дa нaблюдaвa учебния процес нa прaктикa?  A и не сaмо зaрaди пaрите, a и зa дa не се мести детето нa сто местa, докaто се нaмери подходящо.

            Имaше нещa, от които не бях доволнa в училището, което избрaх, не ми хaресa и товa, че коментaрите и зaбележките ми бяхa игнорирaни, нямaше прострaнство зa диaлог, което не изглеждaше тaкa в нaчaлото. Но кaто цяло съм доволнa. Товa беше нaй-подходящото училище от всички, които рaзгледaх. Не е идеaлно, но смятaм, че предвид с кaкво се рaзполaгa, изборът ми беше добър.

            В случaя ми е стрaннa критикaтa. Идеятa дa учaт мaлки от големи е в основaтa нa Монтесори. Aко нa някого тaзи идея не му допaдa, зaщо би си зaписaл детето в Монтесори училище? Същото се отнaся и зa рaботaтa с мaтериaлите. В Монтесори рaботaтa е сaмостоятелнa и детето си избирa темa и нaпрaвление, в които дa учи и рaботи. Съвсем ясно ми е колко стрaнно звучи товa, но aко хорaтa товa търсят, имaт възможност дa го получaт.
            Много хорa не одобрявaт методa и товa е съвсем рaзбирaемо. Стрaнното е дa идaт дa си зaпишaт детето в тaковa училище, без дa сa проучили кaкво предстaвлявa този метод, кaк се рaботи по него и без дa го одобрявaт.

            Другото, което ми е стрaнно е, след кaто детето нa aвторкaтa е изключено от чaк толковa ужaсно училище, зaщо се ядосвa, a не се рaдвa?
            Предполaгaм и от нейнa стрaнa нямa желaние детето дa продължи дa ходи тaм, тогaвa зaщо товa е дрaмa?
            Тaксaтa е ясно, че се плaщa зa цялaтa годинa и нямa кaк дa се върне, товa го пише в договорa. Предполaгaм де, зaщото повечето чaстни училищa и детски грaдини сa нa този принцип. Единствено зa тaксaтa ми се струвa, че имa мегдaн дa се съдят.

            # 54
            • София
            • Мнения: 62 595
            Като чуя за монтесори училище и монтесори градина се чудя откъде успяват да ги намерят тези монтесори учители. Ако подрезбират някакво хвърчащо курсче, организирано от незнайно кого за три дни и едно листче, ще имат много здраве! Просто в момента това монтеноси е много модерно, защото много родители си мислят, че е по-добро за училищно образование. Е, да, ама не! А като толкова и те не са в час, винаги ще се намери някой да им вземе парите със заявка за монтесорита. Това е първо терапевттичен подход и е подховящ за малки деца, но наистина малки деца, и макар да ползвам много неща от неего, ако е за образование, никога не бих се съгласила децата ми да са по него. На 7 вече са твърде големи за монтесорски неща, които вече отдавна е трябвало да научат, включително по българското монтесори, на което му викаме бит и задачи в семейството.

            # 55
            • В La Redoute и по света
            • Мнения: 49
            Юна, явно и вие като тях сте толкова информирана, и се стига до сблъсък с очакванията. Монтесори предполага всички тези неща, да, с едно много голямо уточнение: всяка седмица, децата трябва да имат среща с учителите, на която се планира следващата седмица, с уточняване на темите в които детето трябва да продължи да изследва, да се уточнят трудностите с които се е сблъскало и да се състави план, по който детето индивидуално се движи! Това тук го няма и цари пълен хаус, без съобразяване с нуждите на детето, то е бавачка на малките, които започват от 5 години там, а не от 6, както също се оказва в последствие. И това децата да се учат взаимно не би бил проблем ако е дефинирано в граници, а не големите, да са 98% от времето бавачки на 5 и 6 годишните, а ако в някой от проектите им помагат с по-сложните неща. А когато на първия месец уволнят помощния персонал, големите изпълняват и функция домакин.
            И авторката е пуснала темата за да имате едно на ум, не за да я питате защо е недоволна. Защото става въпрос за обещани неща, които не се случват и когато поискате отговор ви казват, детето е проблемно, търсете си друго училище. Това е подсъдимо! Детето да има право да получи това, за което сме се договорили, а не да ви прекратяват договора, ако си позволите да питате.

            # 56
            • София
            • Мнения: 62 595
            Това са пълни глупости със срещата веднъж седмично с учителката, планиране и детето самичко да изследва! а това със събирането на деца на различна възраст съвсем влошава положението, защоото това не са деца от едно семейство и по естествен начин малките да се учат от по-големите, а по-големите да учат по малките в играта. Все пак говорим за обучение. Едно дете колкото и да му даваш план и да изследва, то е по дефиниция неопитно и некомпетентно и няма как да надскочи некомпетентността си. За да се научи едно дете на нещо не става само с изследване и планове, а да го хванеш и да седнеш с него и да го научиш, да го поведеш стъпка по стъпка. Просто експлоатират родителските мераци за "фън и естествено", ама както написа една потребителка в друга тема, не са хитри лисиците, а кокошките са глупави.

            # 57
            • Мнения: 6 601
            Мисля, че непознаването на Монтесори метода и прилагането му, особено в училище (Мария Монтесори не е развила идеята си за образованието след 7-та година), е причина за родителското разочарование. Колко от хората, чиито деца са в Монтесори училище, имат Монтесори подготвена среда вкъщи, така че ученето да се превърне в един постоянен процес, преливащ между училището и дома? Освен това, методът не е всеобхватен, за да се развие детето като личност не е достатъчно само да му сложим няколко материала на нивото на очите. Социалните и личностните умения се развиват преди всичко в процеса на комуникация в семейството, т.е. там трябва да се зададат основите на уменията, които училището трябва да доразвие и насърчи.

            # 58
            • София
            • Мнения: 62 595
            Монтесори вече е просто една марка и машина за пари, която продава най-прости предмети на космически цени, само защото е казано, че е монтесори. Каква монтесори среда толкова трябва, всичко е толкова елементарно! Достатъчноо е човек да се върне към основните принципи и предмети на нашенския селски бит и култура и ето ти го монтесорито. Правенето на кекс или компот си е чисто монтесори, също и да се навие едно кълбоо прежда, да се подреди масата и т.н.

            # 59
            • Мнения: 6 601
            Ох, Анди, кажи сега и за пресипването на леща Joy Разбира се, че не е космическа наука, но методът се базира на няколко основни принципа и практическото им приложение, което изисква известна целенасочена подготовка.

            # 60
            • Мнения: 5 259
            Юна, явно и вие като тях сте толкова информирана, и се стига до сблъсък с очакванията.
            Смятам, че съм доста добре информирана. И както отбеляза sylviana по-горе, методът Монтесори е разработен от нея за деца до 7-годишна възраст, а вече някой ако си прави интерпретации как би изглеждало обучението нагоре, но построено на същите принципи, то това си е точно интерпретация и всякакви свободни съчинения са допустими.

            В едно съм сигурна  - аз не бих си записала детето в това училище. Но и не разбрах авторката срещу какво недоволства.
            Да не би да е отишла да си отпише детето поради недоволство и да си е поискала таксата обратно, а да са ѝ казали, че го изключват от училище по изфабрикувано обвинение и в договора има клауза, че при изключване не връщат такса? Това ли е ситиуацията?

            # 61
            • София
            • Мнения: 62 595
            пресипване  на леща, заедно с низането на макарони и подобни са ми от най-омразните неща, които никога не карам хората да правят. Има толкова по-смислени занимания от глупавото пресипане на леща. Каква целенасочена подготовка трябва, това са щуротии! Паркирай детето пред двайсет буркана за компоти, дай му задача във всеки буркан да сипва по Х лъжици захар и по Х плодчета да сложи, също и да долее вода до ръба, и ето ти хем свършена работа, хем тренираш координация, внимание и серийни действия. Или да изчисти ориза или боба за вечерята. Колкото хора са вкъщи, толкова прибори да сложи на масата и да разпредели кюфтетата така, че на всяко дете да има по две, а на всеки възрастен по три кюфтета... Мога такива да ти ги измисля цял поменик и без монтесорска подготовка. Хем детето се научава, хем помага вкъщи, хем си общува с възрастните по време на тези задачи. Голяма смехория е монтесорито за мен, ще извиняват влюбените в него.

            # 62
            • Мнения: 5 259
            Монтесори не е нищо подобно на това, което ти изреждаш тук.  Монтесори е да не казваш на детето "Внимавай, ще счупиш чашата" или да му се караш, ако го направи, а да го научиш как да си събере парчетата след това и да почисти. Монтесори е да го научиш, че всяка грешка може да се поправи и то е способно да си я поправи само. Да го научиш да поема отговорност за действията си, да е инициативно, да е обича предизвикателствата и да не си пести усилията, да открива приятната страна на работенето, а не да се скатава и подмотва и да очаква някой друг да му свърши работата, докато то излъчва безпомощност, защото това е умението, което е развило на най-високо ниво.
            Ти си се фиксирала в някакви лещи и пропускаш смисъла. Обучителната страна е просто едно от средствата за постигане на възпитателната.
            Някой е излъгал родителите, че Монтесори е обучителен метод, който превръща децата в гении, като ги занимава с дейности по редене на пъзели, пореждане на дървени топчета в дупки и други елементатни дейности от фината моторика, но това е далеч от истината.
            Монтесори материалите могат да бъдат заменени с много по-интересни и подходящи за развиване на каквито и да било качества играчки и предмети, с каквито днешния свят изобилства. Те не са в основата на метода, а просто нещо примерно.

            По-горе беше казана много уместната забележка, че методът не работи, ако се прилага само  градината, а вкъщи детето е научено да излъчва безпомощност и родителите се суетят да му угаждат и да го носят на ръце. Така то няма да стане самостоятелно и уверено, че може да преодолява трудности и да се справя със задачите си успешно, каквато е основната цел.
            Така че, да. Неподходящата среда у дома може да развали всичко, а твърде много майки са склонни да свръхобгрижват децата си до прекалено голяма възраст и да им вменяват чувство за непълноцнност.
            "Ти не можеш, дай аз да го направя!" - това е точно обратното на Монтесори, а точно около тази идея се върти смисълът. Не около лещата.

            # 63
            • София
            • Мнения: 62 595
            на това, което ти му казваш монтесори, ние му казваме създаване на битови навици и порастване на детето.
            За леща аз не съм писала, а силви я спомена и аз я коментирах. Какво толкова си се влюбила в това монтесори или май ти беше писала, че уж си била учител в монтесори? Може и да бъркам, но нещо такова ми се върти в ума. Ако си квалифицирана в монтесори къде и как е станало това нещо?
            Знам ги много добре оборудванията на монтесори, и си има баш пъхане на дървени цилидърчета в съответните дупки. Била съм в терапевтичен център с реквицит на монтесори и съм се учила на него, дето се казва.

            # 64
            • Мнения: 5 259
            Не казвам, че материалите не са такива, а че акцентът не е в тях. Може да пъха цилиндърчета, кубчета, пъзели, може и да не пъха. Не е това най-важното.
            Някой, който може да постигне целите на Монтесори педагогиката и без Монтесори, мога да го поздравя. Не е като да няма такива хора. Светът е пълен с успели.
            Въпросът е, че има много хора, които не биха могли да го направят и на тях методът ще им помогне.
            Но той нито е задължителен, нито прави децата гениални.

            # 65
            • София
            • Мнения: 62 595
            брей, как са оцеляли и са станали хора толкова деца без монтесори! Какво толкова има да му се постига на целите на монтесори, все едно са някакви уникални цели! Обикновено отглеждане и възпитаване на дете, нищо особено. Налага се да поздравиш едно 80 процента от родителите пон

            # 66
            • Мнения: 5 259
            Не бих казала. Особено на съвременните деца, които получават всичко на готово, без никаква идея какво е труд, а представата им за живота се изчерпва с кое им е забавно и кое не. Без да виждат родителите си да работят, защото са на детска градина в това време. Които си мислят, че стоките просто си ги вземаш от магазина, където има всичко и ти го дават просто ей така.
            Връзката между труда и получаването на блага им е напълно счупена, не са свикнали да полагат усилия за нищо, дори да си подреждат стаята, защото на много майки им е съвестно да го изискват от тях. Чувстват се, все едно ги експлоатират. Когато тръгнат на училище искат да им е забавно и интересно, някой да им привлича и задържа вниманието, вместо сами да се концентрират и положат усилия.
            Като се наложи да работят, очакват срещу усилията си страшно много пари, защото им е неимоверно трудно да положат такива, а до сега са получавали всичко на готово. Не могат да понасят отговорност за собствения си живот и искат да си останат деца завинаги.
            Младежката безработица в съвременния западен свят е рекордна. Това са глезанчовците, които са получавали всичко на готово като деца. В България, Гърция и някои други близки държави, тя достига над 50%.

            Но пак казвам, Монтесори не е задължителна методика. Тя е за който иска. Би могла много добре да реши този проблем на съвременните деца, без да има претенциите да е единственият начин, който може да го реши. Просто един от начините.

            # 67
            • Мнения: 19 324
            Оставам с впечатление, че говорите за детската градина, а не за училище. Какви са материалите и как протича Монтесори обучението в 6-7клас например?
            Детската градина е ясно, но нали за училище е темата. Редене на маса и пъхане на топчета може и в яслата да научат.
            Описаното от Юникорн ми прилича на практиката в Демократичното да си избират сами какво ще правят. Там има учители, които им преподават обаче. Не се самообучават.
            Това за многото забава в училище няма опасност да случи в Бг в масовите училища  hahaha

            # 68
            • София
            • Мнения: 62 595
            юна, ти не ми отговори ти ли беше потребителката, която преди време беше писала нещо, че си била монтесори учител или си работила в монтесори градина ли беше, какво бешетам?
            Ами, ако родителите ги мързи да си учат децата вкъщи, явно са готови да плащат солено някой друг да им учи децата на битови навици и елементарна отговорност.

            # 69
            • Мнения: 6 601
            Дъждец, Мария Монтесори не е разработила системата си за обучение на деца над 7 г. Както спомена Юна, училищното обучение по Монтесори е интерпретация на нейните последователи. Доста трудно е да се каже какво е "правилното" Монтесори училище.

            # 70
            • Мнения: 5 259
            Оставам с впечатление, че говорите за детската градина, а не за училище. Какви са материалите и как протича Монтесори обучението в 6-7клас например?
            Има академии, които са разработили обучение за Монтесори учители, като са си смукали от пръстите по трудовете на Мария Монтесори, защото тя конкретно за училище нищо не е разработвала, а има само най-общи принципи за следване, по които човек да си прави интерпретации.
            Тя и няма как да е подготвяла училищен материал, защото той се променя през годините и много варира в различните държави.
            99% от Монтесори училищата в света са за възраст от 5 до 11 години. На пръсти се броят тези за горните класове и там свободните съчинения най-вероятно преобладават.

            юна, ти не ми отговори ти ли беше потребителката, която преди време беше писала нещо, че си била монтесори учител или си работила в монтесори градина ли беше, какво бешетам?
            Какво отношение има това към темата?
            Лична информация давам само по желание.
            В България има достатъчно завършили в чужбина и сертифицирани Монтесори педагози, като някои от тях имат и диплома с право да обучават, но изпитите пак се държат към асоциацията, а не може обучителят да изпитва и издава диплома. Може да издаде хартийка за минат курс, но тя няма да има стойността на положен изпит пред акредитирана организация.
            Горе-долу хората се познават и могат да кажат кой при кого е учил, къде е практикувал и т.н.

            Ами, ако родителите ги мързи да си учат децата вкъщи, явно са готови да плащат солено някой друг да им учи децата на битови навици и елементарна отговорност.
            Някои си плащат, други нито плашат, нито сами си учат децата на тези неща. Кой както си избере.

            # 71
            • София
            • Мнения: 62 595
            Има отношение дотолкова, доколкото дава представа каква го играеш по отношение на монтесорито, а и ако не си, можеш лесно да кажеш, че не си. А ако си сертифицирана - защо да не се похвалиш. Но по поста ти вече все по-ясно си спомням, че май ти беше тази потребителка, която твърдеше, че е работила в нещо, което май беше градина или ясла с претенции за монтесори и ти си била учител там, а собственичката май беше психолог с претенции за монтесори. А всъщност нито ти, нито тя сте сертифицирани. Не че не мога да разровя назад хисторито ти, дори сега при този твой отговор ми сстава още по-любопитно дали правилно помня. А и не става въпрос за лична информация, а за това какво е писано тук публично. Човек като има право да практикува нещо, защо да го крие, още повече, че въпросът ми е много лесен за отговор - да или не. Ако бъркам, най-лесното е да кажеш, че те бъркам с друга. Мен редовно през годините тук ме бъркаха с учител.

            # 72
            • Мнения: 5 259
            ми сстава още по-любопитно дали правилно помня.
            Изключително грешно помниш. Половината неща са точно обратното, а другата половина нямат връзка. Сигурно събираш няколко потребителки в един образ.
            Никога не съм работила в Монтесори градина. Дъщеря ми посещаваше такава, може от там да ти идва асоциацията. Психоложка собственичка за пръв път чувам и със сигурно не е свързано с мен. Явно тук се сливам с някоя друга потребителка.

            В случая няма никакво значение каква ми е компетенцията, защото нещата, които казах, не изискват да си сертифициран педагог, за да ги знаеш. Всеки с Интернет има достъп до купища информация, включително книгите на Мария Монтесори се намират лесно в електронен вариант.

            # 73
            • София
            • Мнения: 62 595
            ок, значи греша, извинявам се.

            # 74
            • Мнения: 5 259
            Едно интервю с учителка от ЧОУ "Откривател"
            http://www.lifebites.bg/montesori-uchitel-nikoleta/

            # 75
            • Мнения: X
            Но и не разбрах авторката срещу какво недоволства.


            Тя ясно е написала какъв и е проблема и защо на този етап не може да сподели подробности. Ама вие го обърнахте тук на публичен линч, защото си е позволила да предупреди хората да си имат едно наум. И в публична защита на Монтесори методите.
            Отделно, че доста глупости наговорихте за проучвателния етап на ЧУ. Открити уроци и подобни глупости. Това се практикува в много малко училища, да не кажа едно-две и те далеч не са от тези с наплив. Останалите предлагат само разговор с приказки и обещания. А в някои дори ви събират 50 човека в тясна стая с презентация на шрифт 10/12.  

            Ако някой накара детето ми да чисти тоалетните и да си уволни помощния персонал... много ще страда така по Монтесори метод.

            Последна редакция: пт, 09 мар 2018, 16:15 от Анонимен

            # 76
            • Мнения: 19 324
            Съгласна съм с написаното от Блис. Още повече че се включи и друга потребителка с повече подробности за училището, но и тя беше овикана защо не проучила достатъчно.
            Откритите уроци са интересни, но далеч не са показателни за други проблеми- например за организацията, отношението към децата и пр. Откритият урок е малко или много  представление, което не показва непременно какво става зад кулисите.

            Не е идеaлно, но смятaм, че предвид с кaкво се рaзполaгa, изборът ми беше добър.

            Но в крайна сметка  въпреки всички проучвания, разговори и открити уроци сте решили да емигрирате основно заради образованието.
            Ако един човек е доволен от избора си, той не емигрира главно заради него нали?

            # 77
            • Мнения: 5 259
            Да, но на мен не ми харесва българското образование като цяло. Избрала съм това, което ми отговаря на критериите според това, което е налично. Няма как да избера нещо, което не е налично като опция.
            От много страни на обучението в конкретното училище бях доволна, но виждах, че те каквото и да правят, не могат да избягат от точно тази учебна програма, от точно тези учебници и от точно този учебен план.
            От много неща също така не бях доволна, но и не мисля, че е имало някъде идеален вариант.

            Аз освен открити уроци споменах и пробни дни, в които отивах с детето и то изкарваше един цял ден там, за да се види как ще се чувства, като аз също присъствах.
            Пробен ден предлагат доста училища, но някои не допускат родител, а само детето.

            Училищата, в които има наплив, за съжаление или за щастие, не представляват никакъв интерес за мен, а и те са толкова подробно дискутирани, че за краткото време, в което четях темата за частните училища, ми се стори, че три пъти съм завършила "Света София". Толкова много информация имаше. Не мисля, че случаят по някакъв начин е аналогичен на "Откривател", за което се знае само тази твърде странно формулирана информация.

            За защитата на Монтесори не съм съгласна. Казах изрично, че училищата,които претендират да работят по метода Монтесори, карат главно на свободни съчинения. Това ако е защита, направо не знам на кое бихте казали критика Simple Smile

            А за авторката, която била написала ЯСНО какъв е проблемът, освен да се засмея, друго ще се въздържа да кажа.

            # 78
            • Мнения: 5 259
            Ако искате друга реакция на написаното от авторката и нейното alter ego, реагирайте по различен  начин от мен, кажете си каквото сте си помислили. Аз не съм официален говорител на форума, че да изразявам общите настроения. Казала съм само каквото аз съм си помислила.

            # 79
            • Мнения: 19 324
            Аз вече написах, че винаги съм се чудила кой се връзва на такива училища, но си спомних как и аз ходих на открити уроци в едно училище и можеше да съм на мястото на тези родители, защото за мен то влиза в същата категория по отношение на обучението. Освен проучванията има и огромна доза късмет. Дори да си доволен първите години,не се знае като се включат още 7-8 учителя по различните предмети дали всичко ще продължи да е цветя и рози. Аз имах големи резерви в ПУК, а в първи клас бях направо възхитена от преподавателката. Така че има го и обратния вариант.

            # 80
            • Мнения: X
            Аз лично авторката я разбирам. Три години опит с ЧУ ми е напълно достатъчен за да мога да си представя за какво точно недоволства тя. Не разбирам обаче яростния плам и нападателност с който вие Юна реагирахте на една съвсем обичайна за форума ситуация като тази тема.
            А и в крайна сметка първият пост на темата изобщо изключва задължението, което ми вменявате да реагирам, пък било по различен на вашият начин.

            # 81
            • Мнения: 5 259
            Изобщо не ви вменявам задължение да реагирате. Казах да не искате от мен да изразя и вашата реакция, защото аз си изразявам само своята.
            Авторката ми е много патетична с всичките терористи и тюлени. Само геноцид е пропуснала да включи в тирадата.
            Четири години е била супер доволна и на петата изведнъж те стават престъпници и терористи, а обучението - под всякаква критика. Едно е да не си проучил добре училището преди да си запишеш там детето, друго е да си бил доволен 4 години и на петата да те разочароват.
            Мисля, че навсякъде се плаща за цялата година и дори ако избереш вариант да плащаш месец за месец, пак дължиш такса до края на учебната година, дори детето да напусне по средата.
            Такъв спомен имам, но не съм 100% сигурна.

            В случая реагирах в темата, защото от първия пост предположих, че детето е направило нещо в разрез с правилника, а майка му смята, че след като е нейното дете, то винаги има право и никога не трябва да бъде санкционирано, още повече, че е имало и някакви заслуги. Сега ми се струва, че по-скоро не са искали да ѝ върнат таксата и затова е драмата.

            # 82
            • Мнения: X
            Темата се върти около твоите предположения. Не се ли усещаш? Тя авторката каквото е имала да напише го е написала. Който е искал я е разбрал и си е направил изводите. Без да е нужно ти да я анализираш, квалифицираш, иронизираш, разследваш. Очевидно нито за миг не допускаш, че има много истина в думите на авторката. Въпреки потвърждението и на други потребители тук и на други места. Което само по себе си говори много и за мотивите на твоето яростно нападение.
            Авторката на теб ти е патетична, а на мен ти си ми странна в яростното ти преследване на нещо от което уж не си лично засегната.

            # 83
            • Мнения: 5 259
            Нищо не говори за мотивите ми със сигурност.
            Единствено много се дразня на майки, които не са способни да видят някаква вина в себе си или в детето си, дори то да е направило нещо, достойно за изключване.
            Наскоро във Фейсбук ме блокира една майка, обвиняваща ужасната учителка на сина си, която му оставила двойка за срока, защото имал две двойки по предмета, за които обаче майката не знаела. Блокира ме, защото ѝ казах, че синът ѝ, осмокласник, сам си е виновен за ситуацията, тъй като веднъж не е знаел, получил е двойка, скрил е от майка си, втори път не е знаел, пак е получил двойка, пак е скрил и когато вече нямало на къде и срокът свършил, тогава казал, че тя учителката не му давала шанс да се яви върху целия материал и да си поправи оценката. И учителката беше брутално оплюта нато невероятно гадна, недаваща никакъв шанс на детето, проваляща живота му, всеки можел да допусне грешка, ала-бала, ала-бала.
            Тази тема тук много ми напомни на онази заради защитаването на детето на всяка цена, а и защото не съм чувала да изключат току-така без нищо дете от частно училище, въпреки че според майката е нищо.
            Това ми е мотивацията да се включав темата и да напиша каквото написах в първия си пост, а после репликите просто си вървят и си говорим.
            Дори не знам къде се намира въпросното училище и преди тази тема изобщо не знаех, че има такова.
             

            # 84
            • Мнения: X
            Ти може да не си чувала, но аз ЗНАМ за конкретни случаи(не един и два) на изгонени деца с неподновени договори заради много питащи и недоволстващи от определени условия родители. Съвсем основателни недоволства.
            И това какво на теб ти напомня темата няма абсолютно никакво значение за да я превръщат в това в което я превърна. Спри се.

            # 85
            • Мнения: 5 259
            Обясних си най-подробно мотивацията.
            Сигурно ще се зарадваш да научиш, че не си длъжна да харесваш всички мнения и ДОРИ не си длъжна да ги четеш.
            Ако имаш друго мнение по темата си го кажи. Коментирай каквото на теб ти се коментира, никой не е те спира.

            # 86
            • Мнения: 19 324
            Аз така и не разбирам защо продължаваш да дъвчеш детето от първия пост, а не коментираш самото училище? Дори да предположим, че авторката е ненужно патетична, което споделям,и детето е изключено с право, защо е това враждебно отношение към другите родители, оплакващи се от училището и напуснали го? Явно са се провалили като възпитатели на отроците и не са ги научили, че малко трудова терапия, изразяваща се в чистене на тоалетните, няма да им навреди.

            Последна редакция: нд, 11 мар 2018, 08:04 от Дъждец

            # 87
            • Мнения: 2
            Едно интервю с учителка от ЧОУ "Откривател"
            http://www.lifebites.bg/montesori-uchitel-nikoleta/

            Тази учителка не е в Училището, а в Яслата (1-3 год деца) - наскоро детската градина "пикабу peekaboo" и училище "откривател" бяха обединени под името "ЧУ откривател", за да звучи "по-голяма и сериозна институцията", като на сайта пише от 14 месеца до 14 години. Също така лъжат, че новата шапка е акредитирана от някаква британска Монтесори организация, но като се отвори акредитацията пише, че детската градина пикабу е акредитирана за 1-6 години. Тези промени ги пише на сайта и във фб страницата - правете си сметка за нивото на маркетинга, а искате високо ниво на образование...

            # 88
            • Мнения: 2
            За съжаление ние също имахме лош опит с детска градина Откривател (с предишно име- Пикабу) – детска къща (от 3 до 6 години).
            Първоначално нещата тръгнаха добре. Учителите са много мили и отдадени. Но текучеството е огромно. Още в началото на учебната година напусна една учителка. Към средата- още една. И към края на годината - всички, които работеха към момента, когато започнахме да посещаваме детската градина, включително и новите, които бяха назначени на мястото на напусналите. Само една учителка остана, ако не се лъжа
            Както виждам от коментара на Unicorn това не се случва за първи път и мога да си направя извода, че нещо не е ок с управлението, защото самите учители са наистина съвестни и добри професионалисти. Явно ги подбират добре, но после има проблем със задържането им. Има и дела между Откривател и бивши учители, направих справка в системата на СРС и СГС.
            Всъщност, в момента информацията на сайта им за екипа не е актуална, тъй като учителите са напуснали преди няколко месеца. Само една учителка от новите остана, която е процес на Монтесори обучението си. Следователно към този момент, няма квалифициран Монтесори педагог.
            В следствие на напускането на учителите, сляха двете групи в една. Стана претъпкано и не можеха да обръщат внимание на децата. Разбрах, в миналото са се опитвали да прекратяват договорите, на децата, които са били на напусналата  учителка.
            Опитаха да прекратят договорите и с нас, под претекст, че Монтесори методът не е подходящ за нашето дете, което противоречи на описанието на Монтесори методът като универсален на тяхната страница. Нещо повече, точно преди да напусне главната учителка ни бяха предложиха договор за 3 години и сключихме за 1 година. Така или иначе, нямаха право да ни прекратят договора, защото си има основания за прекратяване в наредба. Но все пак ние решихме, че няма смисъл да оставаме и колкото и да не искаме да сменяме детска градина, го направихме, защото тези смени на учители наистина стресират децата, пък и не им се обръща необходимото внимание.
            Аз лично много съжалявам, че въпреки че прочетох негативните коментарите за тази детска градина, както и за училището, даже имах и информация за текучеството,  си казах „за всеки може да напишат нещо лошо“ и си записах детето там и сега сменяме ☹

            # 89
            • Мнения: 2
            (Не съм била активно създаваща съдържание потребител в БГ МАММА от 8 години, синът ми е почти на 9, знам ще разберете)

            Следващите редове са родени след "терористичния акт", който преживяхме след като бяхме "уволнени" от ЧОУ "Откривател" училището, за което плащаме от 5 години - (синът ни посещаваше и детската градина). (Няма да давам повече детайли тук, знам, че звучи фантастично, епопеята е достойна за екранизиране, но на всички които имат интерес от ситуацията ще ги запознаем с фактите и материалите по исковете, които сме завели и жалбите, които са подали адвокатите ни, можете да пишете. )

            МНОГО ВАЖНО, не за вас, за децата ви е важно!
              1.Ако сте избрали това училище, моментално намерете и наемете адвокати, ще имате огромна нужда да повишите правната си култура незабавно - нека внимателно компетентни лица да прочетат текстовете в договор и правилник за вътрешен ред на училището, защото ще се окажете добронамерено подведени.
                2.Запознайте се внимателно с друг правен термин "самоуправство", едно лице, което представя себе си като „ръководството“ взима решения, които често са в пълно противоречие с куп регламенти. Запознайте се с процедура по "уволнение" на деца от днес за днес и процедури по "прекратяване на договори" чрез заплаха.
                  ….


                  Анелия, моля да ми пишете на лични.

                  Общи условия

                  Активация на акаунт