Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 123 236
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 1 215
  • София
  • Мнения: 2 926
Нямам газ и не се вълнувам кой знае колко от тези промени, но да попитам поради предния коментар:
След като е имало коли внос, с упомената газ, а тук Марийка или Пенка в КАТ не го е вписала в новия талон кой тогава е закононарушителя?

Отговарям веднага - заедно с Марийка или Пенка е блял и щастливият нов собственик. При получаването на новите документи и номера, изрично се прави проверка какво и доколко съвпада в талоните, преди окончателното вземане от ръцете на служителката на гишето. Към тази проверка те подканват самите служители. За последно бях в КАТ през февруари 2019-та и това все още се правеше. Прдишното ми минаване беше през по-далечната 2016-та, та имам база за сравнение. Тогава също се сверяваха данните преди окончателното получаване. Явно на гишетата за издаване са работили Мери и Пенелъпи Simple SmileSimple SmileSimple Smile.

П.П. За да не си премятаме излишно словесната топка, ще цитирам две крилати, да го кажем сентенции - "Спасението на давещите се е в ръцете на самите давещи се" от Остап Бендер и по-съвременното "Незнанието на законите не е смекчаващо вината обстоятелство".

Последна редакция: пт, 28 фев 2020, 13:00 от Mунчо

# 1 216
  • Мнения: 1 970
Абсолютно така е, според мен.
През 2008 регистрирах нов внос В203 (Ц класа 2001 год) и изобщо не съм обърнал внимание, че "Пенка" на гишето вместо да препише данните от френския талон се разрови в едни мазни тефтери и ми е пляснала 20-тина киловата по-малко - просто предишния модел е бил с такъв двигател, ама моя е с друг.
И така съм карал щастливо в неведение, както аз, така и застраховащите я, прилежно отбелязващи в документите мощност и година на производство и кубатура до миналата година, когато продадох колата. С договор, нотариус, застрахователна оценка и т.н., както си трябва.
След няколко дни купувача (приятел) ми се обади виейки на умряло, че в КАТ не само отказали да сменят талона на колата, а и и го пратили да донесе протокол от официалния вносител колко киловата е двигателя (тоя път явно в тефтера им под този номер на двигател е светнала истинската мощност, а не оная на Пенка от преди 10 години), а и го обявили за разбойник, че с тая "шашма" бил ощетен бюджета и бил плащан по-нисък данък....  Нищо, че очевидно не друг а тяхната служба я е регистрирала някога и че го е направила на базата на документи - френския талон, който със сигурност го има в системата им сканиран при регистрацията, както и факта, че човека пред тях сега е купил тая кола, щом идва за нов талон, ама за това се иска допълнителна гънка, а фуражката стяга....
А иди доказвай, че не си камила.
Кой е виновен? Пенка, че е бляла, и аз, че не съм гледал - макар че никога не бях карал преди това мерцедес и няма как да знам конските сили и киловатите на цялата история на моторите им.
И нещо повече - поддържах колата (доколкото се е налагала поддръжка, но стандартното ) само в Балканстар и никога никой не ми е обърнал внимание, че има очевидна - поне за тях, съм убеден, че няма как да не са го видели - грешка в документите.

И кой ще ти върне нервите времето и средствата с които той, а респективно в крайна сметка - аз, понеже ми е приятел, все пак и се чувствам отговорен, че съм го вкарал в тая драма, изразходвах, за да оправя нещата....
Ма то едно да е, с мед да ги намажеш....
Дето отвориш, все смърди.... Пълна гавра...

Последна редакция: пт, 28 фев 2020, 14:15 от StefanB

# 1 217
  • Мнения: 2 873
Ужас. Сега ако кажете, че са ви накарали да си доплатите данъка за десет години назад ще ги призная тия в КАТ Imp

# 1 218
  • Мнения: 1 970
Не, нещата свършиха в КАТ, вписаха коректните данни на базата на представено удостоверение от официалния дилър, че тоя номер мотор е с такава мощност и издадова новата регистрация. Повече никой не е имал претенции.
Което е също куриоз, защото който и да е виновен, има щета за фиска дължима, ако не за 10 то поне за 5 години (другите са по давност погасени). Но явно на катаджиите не им се е занимавало да ме пускат на данъчните, за причините мога само да гадая.
Но се бях подготвил....
Та, гледайте, знаете приказката за врата на вълка...

# 1 219
  • София
  • Мнения: 2 926
Ужас. Сега ако кажете, че са ви накарали да си доплатите данъка за десет години назад ще ги призная тия в КАТ Imp

Аз, като потърпевш от същата въртележка - купил кола от жената на познат с грешни данни в данъчната служба, мога да кажа, че наистина привикаха жена му, за да доплати доброволно едни около 500 лева. На мен пък ми казаха, че си правя майтап с тях,  защото не съществувало БМВ с данък от 30 лева Simple Smile.

# 1 220
  • Мнения: 452
Ясно е, че човек не може да знае всичко особено в областта на юриспруденцията, но сегашната ситуация се създаде въз основа на традиционния български непукизъм. Когато в края на 2014-та се вдигна предишната врява, бе даден 3 (три) годишен !!! гратисен период за привеждане на автомобилите в съответствие с нормативните актове. Нали се сещате, че 90% от целокупното, заинтересовано, българско население си пита д-вия. Същите тия 90% процента сега реват срещу управляващите ни изедници Simple SmileSimple SmileSimple Smile. Таа, не се пенявете безсмислено а си уреждайте работите по начин, който ще ви донесе най-малко главоболия. В случая - тихомълком и посред бял ден, си изберете най-близкия до вас оторизиран пункт и минете на преглед за правилен монтаж на АГУ-то. След това, с протоколчето от прегледа и другите необходими хартийки, бегом в КАТ. Когато получите новите си документи с вписани и двата вида гориво, може да си отдъхнете и щастливо, и безгрижно да дадете газ до дупка на екологично чистия си автомобил Simple SmileSimple SmileSimple Smile.

  П.П. България е член на ЕС от 2007 година. Разните европравила за узаконяване на промените по МПС и ППС са в сила от 2011-та година и са редактирани през въпросната 2014-та. Сами си направете извода дали не сте били закононарушители още тогава Simple SmileSimple SmileSimple Smile,
тук съм много съгласна.. аз в общи линии една година се правих на разсеяна. Имайте я предвид, че вчера сваляха номера на коли със стари газови и неизрядни документи.
Нямам газ и не се вълнувам кой знае колко от тези промени, но да попитам поради предния коментар:
След като е имало коли внос, с упомената газ, а тук Марийка или Пенка в КАТ не го е вписала в новия талон кой тогава е закононарушителя?
Имаме и кола Фиат мултипла - бензин - метан. Метановата уредба е фабрична, на повече от десет години. Не сме имали проблем с регистрацията в КАТ . Записаха си я бензин - метан. За оформянето на данъка се взимат к. С на бензин, т.е по високите.
Всичко е направено за пари .Може скоро наново да се почне и смяна на номерата.
Кефиш ме с твоята компетентност по всички въпроси. Имам въпрос ремонт на коли правиш ли? Или само строително ремонтни дейности?

# 1 221
  • София
  • Мнения: 1 744
Наскоро си правих ремонт на стартера на моята кола.Смених четките за 20лв и шалтера за около40лв .Но само на моята кола правя дребни ремонти. За по сериозни ходя на майстор.

# 1 222
  • Мнения: 2 873
Всичко е направено за пари .Може скоро наново да се почне и смяна на номерата.
Кефиш ме с твоята компетентност по всички въпроси. Имам въпрос ремонт на коли правиш ли? Или само строително ремонтни дейности?
Напълно съм съгласна, че всичко това се прави за пари. Още повече, че когато 2017 минах на техническия преглед за новопоставената газова бутилка ми казаха, че не трябвало да си сменям талона на колата.
Съжалявам, но аз не си лягам и ставам с Държавен вестник, за да знам тази сутрин законодателя какъв бисер е измислил за пълнене на хазната.

# 1 223
  • Мнения: 452
Всичко е направено за пари .Може скоро наново да се почне и смяна на номерата.
Кефиш ме с твоята компетентност по всички въпроси. Имам въпрос ремонт на коли правиш ли? Или само строително ремонтни дейности?
Напълно съм съгласна, че всичко това се прави за пари. Още повече, че когато 2017 минах на техническия преглед за новопоставената газова бутилка ми казаха, че не трябвало да си сменям талона на колата.
Съжалявам, но аз не си лягам и ставам с Държавен вестник, за да знам тази сутрин законодателя какъв бисер е измислил за пълнене на хазната.
Аз лично по нагоре мисля, че написах, че 2017 минавах за талони с колата заедно с газова уредба. Писаха я само бензин.,въпреки че на колата току що и бе поставена газова и беше и тогава с изрядни документи..

Има правила и те трябва да се спазват

# 1 224
  • София
  • Мнения: 1 744
Декември щерката си купи кола с газова уредба. Тя беше записана в талона.При прехвърляне в Кат на документите директно си е отразиха в новите документи.

# 1 225
  • Мнения: 2 478
При мен малко е интересно положението, защото ГТП ми е началото на май. Реално трябва и бутилката да си сменя, защото е на над 10 г. вече, въпреки че нищо й няма. Иска ми се да изкарам и март така, докъм средата на април и тогава да се активизирам, да сменя бутилката, да си мина ГТП, да ми дадат розовия талон и чак тогава в КАТ за смяна на талоните и вписване на газовата.

rumen_iankov, мхм, за пари е, ясно ни е. Но не ми пука, подготвен съм, въпросът е в хамалогстването и загубата на време, опашки и кое, какво, кога, докога.

Последна редакция: пт, 28 фев 2020, 21:19 от FragranceFanatic

# 1 226
  • 1st floor
  • Мнения: 9 135
ММ се обади на приятел газаджия, за да изпрати брат си да му смени бутилката. Газаджията казал, че в момента никъде няма бутилки. Всичко било свършило....

# 1 227
  • 1st floor
  • Мнения: 9 135
Дублирам поста, но имам нов въпрос. Следвам моята си логика, но не съм на сто процента убедена, че съм права. Става въпрос за прав път с две ленти. От дясно има знак, че пътят е без предимство, а от ляво има друг път,който е със. Левият път с предимство влиза директно в лявата лента на този без предимство. Еднопосочни са и двата. Но ако реши да отиде в крайната дясна, мисля, че все пак с предимство са си колите в нея и трябва да ги изчака. Нищо, че идва от път с предимство, той вече сменя лентата. Или греша?
Много смотано го обясних, дано сте разбрали. Пример - моста на Бриколаж, посока Люлин-Божурище. Ако аз съм на моста, съм с предимство и слизам от него с предимство в лявата лента. Но, ако искам да отида в дясната на долния път, трябва да пропусна колите там.

# 1 228
  • Мнения: 2 478
Разбирайки знаците преди кръстовище, имаш представа как е регулирано движението. Това не значи просто да преминеш, понеже не знаеш другият/другите какво знаят/не знаят/спазват/не спазват. Затова намаляш, даже спираш, ако видиш коли, и изчакваш няколко секунди да видиш кой какво възнамерява да прави. Така ще ти е най-безопасно и спокойно. Hands V

# 1 229
  • София
  • Мнения: 3 189
Същата ситуация е на слизане от Цариградско към летището - като се отклониш в посока към центъра. В общия случай минавам както си го описала, с повишено внимание, и 100 наум за засилени от Малинов. Спират наистина само онези, които трябва да се включват към моста за летището, там вече е супер сложно включването.

Общи условия

Активация на акаунт