КГБ = Клуб на Готините Баби - 189.

• в сърцата на любимите ми хора
Привет, момичета! Да се обадя набързо и аз. За съжаление не съм в София и няма да мога да дойда на срещата. Мислено ще съм с вас. Пожелавам ви весело изкарване.
Ние почиваме активно. Времето е с нас, ходим на басейн, слънчасвам активно. Уж не мърдам от барчето, а съм почерняла като след морска почивка. Алекс си изкарва по 4-5 часа във водата. Как издържа - не знам.
Планирам идване до София на 17 август, за един ден. Към края на месеца сме в Гърция. Не отказахме разервацията за Никити, както ме посъветваха голяма част от вас. Мисля, че не сме сгрешили.
Толкова за днес, спокойна вечер!

Хубав остатък от деня!
Сетила съм се за Жабка,закачка с нея-

• в сърцата на любимите ми хора
Закачка с Жабка, но като слушам и гледам какви горещини са в Испанско, дано при нея да е по-прохладно. С биричка и на сянка - това  й е цаката на жегата Simple Smile

Последна редакция: чт, 02 авг 2018, 20:26 от мамси

Айде здрасти на всички . Писах дълго пък товзе че  че изчезна . Но съм гроги и нямам сили да повтарям Поне телефона е в ред и на другия имам интернет. Чао до утре , а с част от вас о реална стеа♥

Добре дошла, Дени, на родна земя и до скоро! Heart

• София

Гъбче, днес май само ти и аз ще пием кафе Joy

И аз се включвам от работата, докато си пия моето.
Но няма как да ви отразя. А като седна вечер - станало време за ракия или други Богоугодни течности.
Кари, добре дошла!
Дано да е хубаво времето и да си починеш тук.

Кари, пожелавам ти много хубава почивка, приятни срещи с приятели, лековити и ползотворни бани! Бъди като  у дома си!

• Кубрат/ Пишурка

Рано, рано сложих трапезата - а дано има желаещи!
Кари, добре дошла на родна земя!

Добро утро!
Към кафето на Янчето да сложа и торта ,че днес е щастлив ден в нашето семейство !Станах мама за втори път.Да ни е жив и здрав Явор,да сбъдва мечти и късметът да е с него!

Кари добре дошла и приятни дни в България!

• София

Добро петъчно утро и слънчев петък ви желая!

Иве, да ти е живо и здраво момчето и само радости да ви носи! Много любов и късмет му желая! Наздраве!

Кафето рано го сервирах у дома и изпихме, пържих филийки и се отчетох подобаващо. Сега съм сложила на огъня да къкри манджата, така че да съм свободна до късно вечерта.  Joy

До нова среща!

Добро утро готини !
Вече съм си в къщи.
Добре дошла Кари! Много се радвам ,че успя да дойдеш в Бг ,но  пък съжалявам ,че няма да те видя сега.

Иви,честит рожден ден на Явор !
Пожелавам му да е здрав ,щастлив ,обичан,късметлия,благословен!
Да му се сбъдват всички мечти и желания!
Весел празник в семейството ви!

Цветя и за мама Ивче

Родовата ни среща мина с много радостни емоции. Беше  весело ,вълнуващо,опознаващо,но
дъжда не ни подмина.Точно започна официалната част и заваля ,но пък си имахме подслон.
повеселихме се ,хапнахме ,поиграхме под звуците на гайда  на прекрасната поляна. Вечерта продължихме
на площада и в ресторанта,над който имаше и хотел,където бяхме отседнали.Завършихме със заря.
Децата бяха много щастливи и доволни ,че се запознаха с нови братовчеди.
На следващият ден след като пихме кафе ,потеглихме към връх Свобода/ Енихан баба/ .
Който има интерес може да прочете тук за този връх. Аз  за втори път се качвам там .

Скрит текст:
Енихан баба

Енихан баба или Йени хан баба (тур. Yeni Khan Baba) – „Новия господар баща“ е легендарен турски герой, чието съществуване не е установено исторически.

Според местните предания на мюсюлманите в Родопите той е алиански светец ислямски проповедник и лечител носил вода в кърпа от Бяло море живял в региона. В популярния роман на Антон Дончев - „Време разделно“, Евихан баба е представен като османски военен началник, отговорен за насилствената ислямизация в Родопите в 17 век и унищожаването на християнските храмове. Николай Хайтов също разказва историята, в която завоевателя Eнихан в 1371 – 1373 започва завладяването на Родопите и унищожаването на християнски храмове и манастири. Енихан, както и също така митичните, по-малки негови братя Саръ баба, на който в 2002 г. на пътя Момчиловци-Кутела недалеч от село Момчиловци е издигнато теке, и третият чието име не се споменава но се вярва, че е погребан в Хасково, според възрожденския мит са убити и тримата от оказващите ожесточен отпор родопски българи.

Съвременни български "учени" се опитват да изопачат историята и едва ли не да представят Енихан Баба като положителен герой и да отрекат мрачната роля, която той е изиграл в българската история - на касапин и масов убиец, изклал над 100 000 българи при завладяване на Родопите.

Съдържание [скриване]
1   Легенди и истории
2   Съвременни рефлексии
3   Вижте също
4   Външни препратки
5   Източници
Легенди и истории[редактиране | редактиране на кода]
Според една легендарна версия Енихан, Саръ (Жълтия) и третия им брат изклали 100 000 българи, а други 100 000 потурчили, затова тримата били обезглавени ритуално на върха на планината от Момчил войвода и защитаващите я българи и главите им са търкулнати към дерето. Труповете станали, затичали се след главите си и ги взели подмишница. После избягали и спряли на местата, където били погребани.
Cпоред други източници[1][2][3][4][5] Енихан баба предвождал две турски армии заедно с подчинения си Саръ баба. През 1371 – 1373 г. те нахлуват откъм Жълтуша Ардинско и от връх Момчил до връх Преспа се завързват тежки боеве. Предводители на българите защитаващи планината били Стоян войвода, Чило войвода и Вълчо войвода. Енихан разрушил двете тамошни църкви и унищожил с. Иноглово (голямо средновековно селище от 500 – 600 къщи до връх Преспа, от разселени от него българи вероятно са основавани селата Петково и Славейно) и унищожил прочутата Кръстата гора в Средните Родопи, вторият брат – Саръ (Жълтия) сринал и манастира на дн. Хайдушки поляни, расипал Каракулас и Чил тепе, а третия опожарил манастира при връх Сакарка и крепостта Подвис (Смолян). Първото голямо и много кърваво сражение ставнало в местността Бъхтярица (побоище), много от убитите в него родопчани българи от Чепеларе и Рупчоса били погребани по северните склонове на връх Момчил. Следващото голямо сражение станало при село Иноглово под връх Преспа. Турците посекли жени, деца и старци, разрушили двете църкви и сринали цялото село Иноглово, но един от жителите му – Ангел, се преоблякъл като турчин, влязъл в шатрата на Енихан баба и го заклал с овчарския си нож в лагера му недалеч от вр. Преспа, турците погребват предводителя си на вр. Момчил. Храбрия Ангел бил догонен от турците и го съсекли на Ангелова каба (в подножието на връх Момчил). Завзети и разорени били Каракулас и Чил тепе (Преспа), отбранявано от Вълчо войвода и Чило войвода, който загинал в битката тами въхът дълго време носил неговото име. Саръ баба разрушил манастира на дн. Хайдушки поляни и настъпил към дн. Момина вода. Там, край извора, влязъл в кръвопролитно сражение с родопчаните водени от Стоян войвода. След ръкопашен бой Стоян бил пленен, подложен на мъчения и също убит, а годеницата му Руса девойка поругана и заклана в местността наречена заради това Момина вода. Това описва народната песен за него и девойката му:
„С нож ѝ сърцето пореха
и си Росица питаха...“
„Турце Стояна мъчеха
три дни и три нощуве,
очи му със сабя галбеха“
След това Саръ баба настъпил към Подвис крепостта на Момчил войвода. Около върха Сарпборун се разразило поредното сражение между българите и турците. Името на съседния на Сарпборун Калъчборун напомня за кървавата битка в което участвували и български подкрепления от Дряново, Джурково и Стифуре. На хребета над дн. село Момчиловци един снажен българин се сразил със Саръ и с един замах му отсякъл главата, тя се търкулнала „рипкала и рукала“ по ливадата. Главата на Саръ баба погребали в местността Тюрбето, между Кутела и Кършила при дн. с. Момчиловци. Когато я пускали в гроба, тя плодължвала да скача и крещи, толкова бил бесен обезглавеният предводител, на чието име е наречен върхът, където го намерила смъртта. Третият брат нападнал крепостта Подвис (Смолян) и опожарил бил манастира на връх Сакарка, но и той бил посечен от българите, седловината между Имаретдере и Момина вода се нарича и досега Юруцкото (турцкото) гробе. Битките за Родопа продължили 40 години.
Други легенди твърдят, че бил историческа личност от Хв. разпространил още тогава исляма в Родопите или го отъждествяват с митичния Саръ Салтък или дори, колкото и да е екзотично, че всъщност това е Момчил войвода.

Съвременни рефлексии[редактиране | редактиране на кода]
След като в 2003 г. лидерът на ДПС Ахмед Доган лично обещава[6] на местните жители да се изгради теке на Енихан (тур. Новия господар) в началото на юни 2005 г. държавната земя на самия връх Момчил е продадена на ислямското настоятелство от с. Давидково за 6 600 лева с разпореждане на земеделския министър Нихат Кабил от ДПС и тогавашния областен управител на Смолян Димитър Палагачев от НДСВ. Bеднага е извършен стоманобетонен строеж и, въпрек и, че е констатирано незаконно строителство[7][8] е завършено изграждането на теке на Енихан баба на връх Момчил върху тракийско светилище на върха в Родопите, където се митологизира, че е неговият гроб, но и гроба на защитника на българите от турското нашествие Момчил войвода. Според кмета на с. Давидково Севда Чолакова местността е описана от Херодот като светилище на бог Дионис[9]. В текето каменният каркофаг със стъклен похлупак е празен, до него има голяма каса с надпис „пара“ на български и турски. Има съмнения, че заради непроходимия планински терен при строежа са ползвани армейски верижни машини. С държавни средства за 8 300 000 лв [10][11] е прокаран добър асфалтов път. Хижа „Свобода“ на Българския туристически съюз в подножието на върха е дадена във владение на кметство Давидково, за поклонниците са построени каменна алея с 604 стъпала, 7 беседки и ритуална чешма около която се оставят с наричане парцалчетата окачени там. За разлика от тюрбето на другия брат – Саръ баба построено недалеч от тук в 2002 г., което не влиза в конфликт с други паметници, това на въпросния Енихан предизвиква много бурнни обществени реакции и спорове, стават протести на патриотични и християнски организации, районният и зам.областният мюфтия на Смолян ясно заявява, че няма място в Родопите за това тюрбе[12]. Конфликтът не е стихнал и днес. [13]

Незаконното построяване на гробницата, както и това, че не е разрушена като всяка друга незаконна сграда са характерен пример за незачитането на българските закони от партийните функционери на ДПС. Построяването на такава гробница, по своята наглост би било сравнимо единствено с издигането на паметник на Хитлер в центъра на Йерусалим или Тел Авив.

В неделя следобед отидохме на Джурково и вчера се прибрахме .
Стигнахме на Юговският хан,точно разклонението за Кръстова гора и ни спряха. На централният път  Смолян-Пловдив голямо свлачище.Чакахме близо четири часа да пуснат пътя.Стана голямо задръстване във всички посоки.Имахме късмета ,да ни се случи точно до  ханчето, а не някъде по завоите нагоре. Седнахме  хапнахме  шкембе чорба ,овче кисело мляко. После и по едно кафенце. Тоалетна имаше и така по-спокойно издържахме принудителният ни престой.После в колата като започнахме да се изнизваме пуснах от таблета и хубава музика за настроение.
Като се изнизахме от задръстването ,минахме през зеленчуковият пазар  в Асеноград та си напазарихме зелевчуци и плодове и се прибрахме натоварени с багажи до козирката. разтоварихме се ,веднага душ,пералня ,оправяне на всички багажи ,като през това време сложих и един зелен фасул,който купихме от пазара.
Легнах си и чак на  сутринта се събудих.
Сега пека червени чушки в уреда за готвене без мазнина.
Санирането тече с пълна пара.
Весела среща  с Кари,мили софийски приятелки! Мислено ще съм с вас!

Ставам ,че имам още доста задачи, а утре трябва да отидем и до другото село за два дни.

Прегръдки и целувки за всички ви !

Добър ден и от мен ! Приятни и ползотворни почивници ! Ние още не сме измислили какво ще правим и дали няма да отидем някъде в горещината. ММ има да си бере смокините за ракия

Ивлин , ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН  на твоето пораснало момче. От сърце му пожелавам много здраве , щастие , късмет и сполука във всяко негово начинание

Луси , радвам ти се за приятните емоции , които сте имали. Беше ми много интересно да прочета за част от историята в Родопите , както и за днешните "дела" на някои

Мислено се подготвям за срещата

Честит рожден ден на сина на Ивлин!
Здраве,късмет и любов да са му спътниците в живота!

Кари-добре дошла и от мен!😍😍
Да е приятно и ползотворно пребиваването ти!😘

Роска, и аз съм ходила на връх Свобода или Ени хан.
Жалко,че паметника на Момчил юнак е толкова малък на фона на гробницата.
Все пак някой се е сетил и за него-ВМРО-то.

Всичко останало е дело на ДПС.
Ами евала им,че са помислили как по-лесно можеш да изкачиш многобройните стъпала.Естествено с цел понече посещаемост на гробницата.
Както и да е.

Купих праскови от пазара за някой компот.Нашите тази година са само листа.Последния леден дъжд ги  обра.

Веселя среща
!

Иви, честит рожден ден на синчето ти!

Току що във фейса видях снимки на най-готините бабетки!!!!!
 Много съжалявам, че не можах да се класирам за този среща, но с радвам за вас!

Честит рожден ден на Явор, синът на Иви  с пожелания за щастие  и успехи!
Честито на Иви,че го  е родила и отгледала .
И аз видях снимките ,бива ги още бабите,някои повече,признавам пристрастие.