Шести клас 2018/2019 - тема 5

  • 22 404
  • 758
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 4 970
Днес и утре продължаваме с ученето и изпитването с пълна сила. Днес изходно по история, утре може би по литература. Дано по математика не правят някой тест на последния раздел, че ще го взимат поне до понеделник... В петък са на екскурзия, та поне малко ще отдъхнат. Уж му се вижда краят, а край няма...  Tired
Тия дни имаха в училище рекламна беседа за цикъла. Били са само момичетата от 5 и 6 клас. Раздали им бяха по няколко броя ежедневни и други превръзки.

Последна редакция: ср, 05 юни 2019, 10:39 от Betty L.

# 256
  • Мнения: 6 632
Върнаха се уморени от екскурзията снощи и днес беше на тест по Англ.ез.
Ако им дадат за подпис изходните по география днес, довечера ще снимам и ще ги кача тук.

# 257
  • София
  • Мнения: 12 278
Здравейте и от нас Simple Smile
След почивката на море в Гърция 21-28-ми май, сега на каките им се връща тъпкано.
В последният момент смениха класното по мат, от 30-ти май на 28-ми май и се наложи да го изпуснат.
Като се върнаха миналата седмица в сряда правиха на изходният материал контролно  по ЧП, в четвъртък по История, а в петък по география. Тази седмица в понеделник имаха класно по БЕЛ, а вчера имаха моите класно по МАТ.
Тези разказвателни се оказаха голям проблем втори срок за едната госпожица. На предпоследните контролни и по трите разказвателни има 2!, а по география и на следващото има две, тоест станаха две двойки, сега очаквам да видя от изходното дали ще има пак 2. Лошото е че има точно още един час, този петък география и не знам кога ще може да я изпитва или да прави някаква поправка преди края на учебната година.
Като знам, че догодина ще са пет разказвателни още от сега се чудя какво да направя и как да и помогна по някакъв начин. Защото тя се опитва и учи, но очевидно не се получават нещата. Предната година и първият срок се колебаеше между 3-4-5, което го преживявахме и двете, но тези двойки този срок наистина станаха много...
Приемам всякакви идеи и предложения. Самата тя попита дали не можем да вземем учебника за догодина от сега и да се опита да го прегледа лятото отгоре отгоре, за да и е малко по-лесно догодина. Имаме и акаунт в уча се, но принципно си гледа уроците там и прави упражненията, но явно и това не помага достатъчно...

# 258
  • Мнения: 24 467
Aila, дали не става въпрос за неразбиране на материала? Децата днес малко четат с разбиране. Виждам, че и за голям от процент от възрастните това е голям проблем. Казвам го общо, защото това е обща тенденция. И като ги изпитват тестово с готови отговори, съвсем се отдалечават от смисления свързан текст и целта на обучението и познанието.
Бих могла да предложа, ако се притеснявате догодина за разказвателните, да отделите време и вечер /в деня преди съответния час по предмет/ да ги разказвате. Т.е. тя да го прави, разбира се. На глас. Не случайно така е разговорното им наименование на тия предмети - "разказвателни". Без разказване това не се учи. Не и трайно. Не и с разбиране. Независимо как ги изпитват в училище. Ако моят не ми разкаже свързано урока, най-често с прочита му само съм сигурна, че половината поне не го е разбрал и осмислил. Когато разказва, в същия този момент протичат и процесите на осмисляне, че и на запаметяване. Неяснотите се изчистват съвсем, когато започна да му задавам въпроси към урока, да търсим връзката с предходни уроци и с другите предмети. Винаги разискваме въпросите от учебника след урока - има смисъл от тях. В училище нещата масово и често се претупват, затова и оставени на едното училище най-често децата остават ненаучили и неразбрали.
През лятото просто продължете да си слушате уроците от "Уча се" и правете тестовете към тях. Точно този ред на подготовка създава трайно разбиране и запаметяване на материала. Предаването му е с картинки и схеми и също се възприема много по-добре, отколкото текст в учебник. Така през следващата учебна година няма да сте изпозабравили и малкото, което сте успели да разберете и запомните. Който ми твърди, че не се забравя, просто идея си няма за какво става въпрос. Всичко се забравя. Особено по предмети, които искат учене и възпроизвеждане на информация. Феноменалната памет е рядко явление.
Споделям и предлагам, тъй като, както съм споделяла с вас тук, моето дете е с дислексия и съм съвсем наясно с трудностите, които срещат и деца дори без този проблем днес с този тип предмети. Както и имам опит вече в преодоляването, поне доколкото е възможно, на такива трудности. Целта е да се осмислят нещата. Това с прост прочит на ум и по веднъж на урок не става. Защото, нали се сещате: "Като го чета - все едно аз съм го писал. Като затворя учебника - все едно никога не съм го чел.". И все по-малко ще става с увеличаването на обема на информацията, която трябва да се разбере, запамети и възпроизведе.

Последна редакция: ср, 05 юни 2019, 10:59 от Judy

# 259
  • София
  • Мнения: 3 468
Явно не само при нас нещата се случват в последния момент.Предстоят изходни нива по история , ЧП,по география има деца без оценки,а на всичко отгоре има отсъстващи учители...!!! И питам аз, няма ли някъде регламент колко дни преди календарното приключване на учебната година  трябва да приключат тези дейности и оформянето на оценки? Те реално нямат време кога да проверят тестовете, направени в последния момент.Да не говорим за поправка на оценка ако се наложи...Това не е ли натиск спрямо децата?

# 260
  • Мнения: 4 970
Aila, тук има електронно четими учебници, не се налага да ги купувате - http://www.prosveta.bg/bezplatni-elektronno-chetimi-varianti-na- … aten-dostp-7-klas

# 261
  • Мнения: 3 910
Аila,  втория срок и моят хубавец позакъса с разказвателните, най-проблемна му е географията, а по ЧП четат отгоре -отгоре и не вникват в нещата (от голямо самочувствие на дял Физика миналия срок едва върза 4-ка, не си направил труда да запомни кое се пише с ro( плътност) и p ( налягане) )

Не знам в другите училища как е но при нас връщат учебниците за 6-ти и им дават учебниците за 7 клас на следващия ден. Мислех, че е заради ремонтите предните две години, но и тази ще е така. Дори г-жата по математика им е казала да си направят преговора от учебника до 15.09 за да започнат с входно и да продължат бързо по новия материал

# 262
  • Мнения: 964
Момичета, много сте изписали. Десет дни се занимавам с ходене по мъките по неприятни поводи и ви изпуснах съвсем.
При нас класните минаха, но тези дни са изходните нива. Аз изпуснах контрола, изпуснах и графика и ученичката е останала изненадана с изходното по БЕЛ в понеделник. Не е преговаряла нищо, дано не се е изложила много. Девойката е на края на силите си. Тази сутрин я вдигам за училище, седна в леглото, говорихме си. Отивам в кухнята и разчитам, че тя е станала, оправя си леглото,  мие се. Поглеждам след малко... тя пак се хоризонтирала?! Това до сега не ми се е случвало.
Жал ми става за хлапето. Sad Не е оформена по всички предмети, предстоят ѝ допълнителни изпитвания, а сили не ѝ останаха... Ама така е, като си позволи да нашари различни оценки.
От сега се притеснявам как ще изкара догодина до 30 юни, как ще издържи на стреса и умората...
И тя. Пък и аз. Blush

# 263
  • Бургас
  • Мнения: 10 359
Не знам в другите училища как е но при нас връщат учебниците за 6-ти и им дават учебниците за 7 клас на следващия ден.

И при нашите, в новото училище, е същата практика.

На моя син също са му мъка географията и историята. Там ще са му единствените 4-ки за годината. Не харесва двата предмета, не харесва учителките по тях, учи с мъка, без желание.
Ама каквото такова. Държа стриктно и изисквам по математика, БЕЛ и АЕ. Другите предмети до някакво прилично ниво поне да ги докара..

# 264
  • София
  • Мнения: 1 577
При нас положението с разказвателните е абсолютно същото. Нямам нерви и с тях да се занимавам. Каквото успее да научи,  не ми трябват високи оценки.

# 265
  • Мнения: 226
Географията, географията ... една любоФ е и при нас ...
Не ми се мисли и на мен за догодина какво ще правим с разказвателните.
За моето диване установих, че си трябва учене.  Концентрация и учене.
Той ми беше споменавал, че на тестовете не се представя добре, че уж четял уроците по два пъти, но не ставали нещата. И след двойката, за която писах преди няколко страници, го накарах по още два пъти да изслуша уроците от Уча се, дадох му да реши няколко теста и вчера има 5 на устно изпитване. Според него несправедливо, защото само не знаел къде е езерото Ван, но пълно доверие не мога да му имам.
Отнела съм му всички екстри като телефон, достъп до ТВ, не излиза с приятели - и оказа се, че когато се концентрира всичко е наред. Малко късно е, но ... Яд ме е и на преподавателката му - толкова ли не можа да вземе мерки, да ме информира, да нанесе някаква оценка през срока... Всичко е в последния момент.

И при нашите, в новото училище, е същата практика.

На моя син също са му мъка географията и историята. Там ще са му единствените 4-ки за годината. Не харесва двата предмета, не харесва учителките по тях, учи с мъка, без желание.
Ама каквото такова. Държа стриктно и изисквам по математика, БЕЛ и АЕ. Другите предмети до някакво прилично ниво поне да ги докара..

При нас септември дават учебниците. В крайна сметка, те сегашните 7-класници не са завършили още, за да им ползваме учебниците.

Интересното при моя е, че само по география ще е с 4. Значи търсим проблема: в него, в науката, в преподавателя, в МОН Wink.
А иначе, да - сега и следващата година на дневен ред са БЕЛ и математика. Другото е учене за обща култура.

# 266
  • Мнения: 48 070
И при нас по география за толкова години само 2 пъти се случи свястна учителка по география. Във всички станали случаи проблема беше над 50% в учителя. Чак е станал нарицателен у дома Wink Не знам що така Simple Smile Хем в различни училища...
По история обаче наистина нищичко не се разбира от учебника. И ако, както моите, не ги влече, и преподавателя е по-небрежен или скучен...нищичко не научават. Голяма мъка. Тук за мен над 50% вина на МОН. Трябват много, ама много усилия на преодавател+родител, та да се схване нещо. Аз лично нищо не разбирам в тия учебници по история.

# 267
  • Мнения: 8 256
Каквото и да си говорим, най-важни си остават учителите. Моят много си харесва учителката по география и ЧП, интересни били часовете при нея и дисциплината била на ниво. Тази година се влюби в историята, пак заради учителката.
Само по английски е между 5 и 6 и ще настоява да го изпитват. По всичко друго е оформен. Според него са свършили с материала по всички предмети (не съм поглеждала учебниците, може и да ме будалка Simple Smile) и правят само преговори и оформяне на оценки.
Оставила съм го да диша в момента. Наесен ще му стягам пак примката. От сега ми призлява, единият в седми, другият в пети клас.

# 268
  • Мнения: 226
Каквото и да си говорим, най-важни си остават учителите.

Подкрепям напълно.  Големият ми син се справя отлично по  химия. Казва, че е благодарение на учителя в 7 клас. Тогава се е зародила любовта му към предмета.
Ще видим догодина какво ще се случи с малкия при същия учител.

Наесен ще му стягам пак примката. От сега ми призлява, единият в седми, другият в пети клас.

Твоята е лесна. Някои от нас  догодина са с две НВО - в седми и десети клас. Не ми се мисли.

# 269
  • Мнения: 24 467
Учител - неучител - децата трябва да завършат поне с положителна оценка. При Айла се оформят двойки и това вече не бива да се допуска. Тя затова е разтревожена.

Общи условия

Активация на акаунт