Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 2

  • 64 546
  • 799
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 12 251
И как ще разбереш кои ще са учителите, които ще се паднат на твоето дете?

# 91
  • Мнения: 7 192
Именно!

# 92
  • Мнения: 777
Бих поразпитала бивши ученици  както и родители конкретно симената на учителите

# 93
  • софия
  • Мнения: 25 782
Да не се записват в 1ви клас та учителят да е основно определящ и да са с него (каквото и да се крие зад това)? Учат се около 10 предмета.

# 94
  • Мнения: 7 192
Учителите са много важни винаги, особено по езика, в първи клас са важни за едно, в осми за друго.

# 95
  • София
  • Мнения: 18 162
Учителите са много важни винаги, особено по езика, в първи клас са важни за едно, в осми за друго.
Да, всеки се надява на детето му да се падне добър учител/и.  Но няма как да го проучи това /да го предвиди. Какво ме сгрява фактът, че на миналия випуск по английски в паралелка Х е преподавал страхотният учител У, като може на моето дете в същата паралелка, но в следващ випуск, да се падне некадърният на макс преподавател Z? За жалост към днешена дата картинката е такава  - стремиш се към училище, което детето иска и в което ти като родител все пак считаш, че ще се чувства добре, ще учи с интерес и ще попадне в добра среда ( и това е въпрос понякога на късмет дори и в най-високобаловите паралелки),  а  за учителите се молиш да се паднат такива, които си вършат работата. Ако иначе правя проучвания за всички евентуални преподаватели в гимназията, които биха преподавали на детето ми, никъде няма да ми хареса, понеже навсякъде има и слаби елементи.

# 96
  • Мнения: 777
Не мога да разбера кой определя че 35 училище би
ло трета немска гимназия или 32трета англиска в София

# 97
  • София
  • Мнения: 18 162
Коментарите на хората в пространството.. Ако си човек, който иска да изучава немски, но балът не ти е стигнал за 91 НЕГ или 73 СУ (което също само в пространството е спрягано като втора немска, тъй като заради наличието на малки ученици няма как да е гимназия само), отиваш в 35-то СУ, където се предлага също ДСД2 обучение като в горните две училища, също има предмети на езика, също има преподавател, който е носител на езика. И като трето поредно при избора на немски му се лепва етикетът трета немска. Така е и с 32-ро, но заради наличието на повече училища с английски тук борбата за означението 3 АЕГ май се води май между него и 127-мо в пространството.

Последна редакция: пт, 19 юли 2019, 09:07 от пенсионирана русалка

# 98
  • Мнения: 7 192
А 35- то само за немски ли е добро, а за френски?

# 99
  • София
  • Мнения: 18 162
А 35- то само за немски ли е добро, а за френски?

За жалост на това питане не мога да отговоря, имам впечатления покрай близки деца само от немските паралелки.

# 100
  • Мнения: 179
Здравейте. Направих кратка справка за броя на явилите се ученици на НВО
мат+бел за гр. София назад в годините и моля да ме коригирате, ако нещо
греша. През 2009 г. са се явили 5954 деца, 2010 г - 8766, 2011 г. -
8034, 2012 г. - 8398, 2013 г. - 9019, 2014 г. - 9042, 2015 г. - 8427,
2016 г.  - 8595, 2017 г. - 9220, 2018 г.  - 9590 и 2019 г. - 10209 деца.
Според мен увеличаването на броя явили се деца е обяснението за
истерията сред родителите за уроци по бел и мат още от пети клас, както
и засилващия се интерес към мат. училища и паралелки още от ПУК. Просто
конкуренцията става огромна, а местата в "елитните" училища  са
константа. Затова, според мен, вече и в не толкова "елитните" училища
средата от деца става все по-интелигентна и поносима и затова родителите
са доволни не само от  обучението в "елитните" гимназии, но и в други,
по-малко елитни - 35то, 32ро, 22ро, 30то, 18то, 7мо и 127мо. Дали е така
ще разберем наесен.

# 101
  • Мнения: X
Коментарите на хората в пространството.. Ако си човек, който иска да изучава немски, но балът не ти е стигнал за 91 НЕГ или 73 СУ (което също само в пространството е спрягано като втора немска, тъй като заради наличието на малки ученици няма как да е гимназия само), отиваш в 35-то СУ, където се предлага също ДСД2 обучение като в горните две училища, също има предмети на езика, също има преподавател, който е носител на езика. И като трето поредно при избора на немски му се лепва етикетът трета немска. Така е и с 32-ро, но заради наличието на повече училища с английски тук борбата за означението 3 АЕГ май се води май между него и 127-мо в пространството.
Да добавя, че и 35-то има и основно училище и няма как да е гимназия. Само НЕГ от тези трите е само гимназия. Дали е втора немска, трета немска, пета немска, според мен няма значение, има значение подготовката по немски и по останалите предмети, и средата в училището. И за мен много важно, дали е близо и/или удобно за пътуване.

# 102
  • Мнения: 486
Здравейте. Направих кратка справка за броя на явилите се ученици на НВО
мат+бел за гр. София назад в годините и моля да ме коригирате, ако нещо
греша. През 2009 г. са се явили 5954 деца, 2010 г - 8766, 2011 г. -
8034, 2012 г. - 8398, 2013 г. - 9019, 2014 г. - 9042, 2015 г. - 8427,
2016 г.  - 8595, 2017 г. - 9220, 2018 г.  - 9590 и 2019 г. - 10209 деца.
Според мен увеличаването на броя явили се деца е обяснението за
истерията сред родителите за уроци по бел и мат още от пети клас, както
и засилващия се интерес към мат. училища и паралелки още от ПУК. Просто
конкуренцията става огромна, а местата в "елитните" училища  са
константа. Затова, според мен, вече и в не толкова "елитните" училища
средата от деца става все по-интелигентна и поносима и затова родителите
са доволни не само от  обучението в "елитните" гимназии, но и в други,
по-малко елитни - 35то, 32ро, 22ро, 30то, 18то, 7мо и 127мо. Дали е така
ще разберем наесен.
Аз виждам нещата така: Последните набори са по-големи, родителите разбраха, че с подготовката само в училище трудно ще постигнат високи резултати и съответно взеха мерки, форматът на изпита е по-познат от първите години и подготовката в школите и училищата е по-добра. Всичко това води до повишаване на бала. Въпреки това, винаги ще има ученици, които ще се представят по-добре и ще влезат в най-желаните гимназии и такива, които ще останат в следващите по ред.
Относно нивото на децата в различните училища и средата - зависи какво разбирате под ниво и среда. Има деца, които са по-мотивирани да учат и сами си поставят високи цели и ги преследват, макар и да се срещат по-рядко и обикновенно са момичета/пиша като майка на две момчета, може и да не съм права/. Други по-лесно се вслушват в родителските наставления и се съгласяват да се готвят сериозно в шести и седми клас. Следващата категория са щастливиците, които с малко усилия постигат високи резултати. След това - тези, които полагат огромни усилия, но резултатите макар и добри не са достатъчни. Идват и тези, които ни се водят ни се карат, но пък постигат прилични резултати с малко усилия и т.н.
След НВО в 7-ми клас елитните гимназии обират всички отличници и във втория ешелон остават най-различни деца - има отлични ученици, много добри, добри. Някои са перфектни в една област, но не се стараят да имат отличен успех във всичко, като повечето деца в елитните гимназии. Други са супер интелигентни, но мързеливи и не си дават никакъв зор, трети се стараят много и постигат отлични резултати в 8-10 клас.
За сравнение, племенницата ми учи в Немската гимназия/отиде там след СМГ в 5-7 клас/. Разказва, че там дават по 25 лв. стипендия за успех над 5,75 и над половината от класа получавали стипенция за успех. Тя беше с 5,60 и не получаваше. В Седмо, където завърши синът ми, даваха стипенция по 50 лв. за успех над 5,50. В техния клас мисля, че две момичета получаваха такава. Той самият мина 5,50 само един срок, постоянно беше около 5,40. Стига да имаше желание, можеше да постигне много повече, но му се виждаше безмислено да учи неща, които не му са интересни, като философия, литература и др. подобни. Както казва една приятелка за момчетата ни, те са "енергоспестяващи". Но пък сега синът ѝ е трети курс във ФМИ - "Компютърни науки" и няма оценка под 5, докато има други, включително и от елитни гимназии, които срещат затруднения. Моят пък учи във Физическия факултет - "Комуникации и електроника" и се справя засега чудесно, докато дете завършило Втора АЕГ, което започна с него се отказа след първите две седмици/причината може да не е в трудността на материала, а от плачевното състояние на факултета, който оставя впечатление, че всеки момент ще затвори завинаги кепенците/
Коя среда ще е по-добра за конкретното дете, никой не може да предвиди. Затова си мисля, че трябва да си поставяме някакви цели /най-вече децата ни да попаднат в прилично училище, в което все пак да се учи/ и да не се бъркаме на съдбата. Резултатите на всички училища, за които се пише в тази тема, са много добри на ДЗИ 12-ти клас. Всяко дете от тях при добро желание може да постигне не по-малко от тези в елитните училища.
Така че майки на деца в училищата от така наречения "втори ешелон", не се притеснявайте. Децата са попаднали на добро място и ще се справят по-добре отколкото очаквате Simple Smile

Последна редакция: пт, 19 юли 2019, 14:03 от Не се сърди, човече

# 103
  • София
  • Мнения: 384
Здравейте.

Следя ви от известно време, защото и аз имам бъдещ осмокласник.
Може ли да споделите вашите наблюдения- предпочитания за следните гимназии:
127 СУ( засега сме приети там) , 7ма, 22 - желана от нас и 31 (малко по- неудобен транспорт), 105 досега сме учили там, най- близо ни е ,но най- нежелано.

# 104
  • Мнения: X
Мога само да подкрепя последния пост на peve - включително за енергоспестяващите момчета Simple Smile
Под среда имах предвид подбрани деца не толкова  с желание и хъс да учат самите те, колкото да са от семейства, където това се цени и поощрява, и се полагат усилия в тази посока, защото  и моите наблюдения върху момчетата са подобни. Не е казано да се държи на отличен успех, а да се държи на четене и получаване на знания, най-общо казано. За мен семейството е най-важното за формирането на детето, всички други въздействия са вторични.

А че е трудно с момчетата, факт. Борбата и при нас беше голяма Simple Smile

Така че майки на деца в училищата от така наречения "втори ешелон", не се притеснявайте. Децата са попаднали на добро място и ще се справят по-добре отколкото очаквате Simple Smile
И аз мисля, че училищата са добри, от личните си наблюдения. Но не трябва да се успокояват майките, защото не е изключено да има лош късмет с някой преподавател и тогава трябват корективи мерки, и то навреме. Например по немски ако се случи кофти преподавател в 8 клас, езикът направо е изгубен. Тоест, мониторинг непрекъснато си трябва, според мен.

Последна редакция: пт, 19 юли 2019, 14:02 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт