Частни училища - информативна тема 28

  • 31 063
  • 759
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 6 323
Това е много странно, щото с американска диплома таксите в ОК са като за нон-резидънт, т.е. тройни.

# 721
  • Мнения: 912

Между другото, като говорим за искреност, наскоро разбрах от майки в СС, че масово се посещават курсове, но това е факт, който умишлено се премълчава. Нещо като неписан вътрешен пакт. Казвам го, защото и това е от значение за резултата на училището. Много е лесно това високомерие - отсяваш на входа, пресяваш, изключваш, накрая външни уроци, иначе си топ училището. Не ме разбирайте погрешно, казаното не е срещу вас - майки, които искат най-доброто образование за децата си, а е негодувание срещу самозабравилите се собственици и ръководство.



Докато изчета всичко от последните няколко дни... зор.

За това, което си писала и аз съм болднала,Summertime, една/един съфорумка/съфорумец миналата година го/я разчекнаха жестоко в друга тема... Не било вярно! Но вече и аз го чувам от различни места и от хора, чиито деца са в това училище. Не искам да знам, защото не ми е работа и не питам за подробности, но ми направи впечатление как реагираха определени хора Stuck Out TongueRolling Eyes

# 722
  • Мнения: 5 425
Вярно е за всички училища. Причината е, че за висока оценка на НВО трябват не високи знания, а специфични детайли. И това е отчасти за да се захранва индустрията на частните уроци, като в кашата има намесени още много интереси и причини.
Поради което, в момента горният сегмент на класацията по НВО показва не относителното ниво на преподаване в конкретното училище, а доколко същото е успяло да подбере деца с амбициозни родители. Които родители и реагират по съответния начин на всяко подмятане, че детето им не учи в училище за богоизбрани.

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 12:49 от Ezhko

# 723
  • Мнения: 912
Вярно е за всички училища. Причината е, че за висока оценка на НВО трябват не високи знания, а специфични детайли. И това е отчасти за да се захранва индустрията на частните уроци, като в кашата има намесени още много интереси и причини.

Да, Ежко, така е! За съжаление не се намери някой човечец, който да опровергае логично и аргументирано, това твърдение! А и фактите говорят в полза на това! Безумие!!!!

# 724
  • Мнения: 703
ТЕ хич не са напред в класациите, че да са в челните три, и няма пишещи заклети фенове. БШ е към 15ти място (горе долу ок),но е недолюбвано тук, не знам защо. За ДТ нямам впечатления, почти не е обсъждано, може би повече като гимназия залагат?
Така е, не мисля, че повечетп родители от училището дори четат темата, за да коментират, пък и да я четат, не на всеки му се влиза в такъв спор. Аз я следя на моменти по-активно на моменти доста изпускам, последния път ми казаха специално, че е коментирано училището и влязох да видя какво, та се хванах за главата. Всъщност има 2 - 3 потребителя, които говорят за училището много отрицателно, но има една тънка разлика между обективната критика и съсредоточаването върху слабите страни и преувеличаването им, която се усеща… За базата да, има доста какво да се желае, но коментарите са преувеличени, въпросните преместваеми помещения, 65 квадрата мисля е нашата класна стая, с удобни нови чинове, интересни табла по стените, цветовете в стаята са подбрани много добре, получава се приятна атмосфера за учене, изолирано е добре, с климатик са, но климатикът е горе долу ок, поддържа се много чисто, има доста прозорци, две от стените мисля са в по-голямата си част прозорци и е много светло и като цяло много свежо. За нашата стая купихме и пречистватели за въздух заради самото място. Има 2 тоалетни в преддверието, то самото е достатъчно широко и с удобни пейки за сядане и преобуване (с пантофи са в самата класна стая). Виждала съм класните стаи в други училища (включително ползващите се с авторитет тук) и мога да кажа, че от някои дори са доста по-добре, по нови и свежи. Специално в сравнение с Климент Охридски, понеже стана дума и съм била и в двете, класните стаи в Томас Едисон са по широки, по светли и доста по ведри като обзавеждане, като двор до колкото си спомням Климент Охридски нямаха изобщо, в Томас Едисон имат 2 игрища и отделно отпред място с пейки за почивка и игра (със забележката, която някой направи, че за по-големите ученици може и да не са достатъчни, не мога да го преценя, но като знам, че ще се преместят и не се притеснявам, а и едното игрище все пак е доста голямо). Обективно проблемът за базата на Томас Едисон е в това, че са отделни помещенията, а не една голяма сграда и, че скоро няма да е достатъчно мястото за нови деца. Кухнята им е малка и се налага да се редуват, това също не ми е ок. Но се работи по въпроса информация се дава достатъчно на всеки, който поиска, а с това, че са печалбари хич не съм съгласна от впечатлението ми досега, напротив, мотивирани са да дърпат училището напред и хъсът се усеща. Учителите също са мотивирани, респектиращи, имат подход. Обучението е на ниво, съдя по дъщеря ми как напредва, сравнявала съм с няколко близки деца около нейната възраст в частни училища и в едно 73то държавно (което се води по добро от другите държавни училища), разбира се според това, което си говорим родителите за вид задачи и като цяло с какво се занимават (не препитвам децата кое е по по най😉). На дъщеря ми за сега математиката й е по интересна и с голям кеф вкъщи си прави домашните, още не чете съвсем гладко, но от това, което казва, много деца в класа й четат гладко („като възрастен“ според нея) и гледам, че вечер като си легне започна да чете по-често да дръпне, което за мен е ок, защото ако аз я карам няма да е същото, друго е да се мотивират по между си и смея да твърдя доста здравословно се мотивират т.е. не е кофти конкуренция, а именно здравословно мотивиране. Много съм доволна и от атмосферата в училище и от ценностите, които налагат, за моето дете за сега се оказва подходящо училище, ходи с голямо желание. А преди да тръгне в подготвителната им, изкара една година с огромно нежелание в детската й градина, в която уж всичко вървеше добре до тогава, но последната година ни се разказа играта. 
Няма как едно училище да се хареса на всеки разбира се, като знам дори за Света София, което е най най, това никой не оспорва, но и за него колко се бълваше по едно време (имам предвид като започнах да търся училища преди и назад във форумите, които бях изчела), но поне има повече родители от Света София, които дават обективна информация във форума, иначе ако се остави само на тези, които го плюят, пак лесно ще се създаде отрицателно отношение…. Дори си спомням в нашата детска градина колко негативно се говореше за децата, които отиват в Света София, с една насмешка как били „послушни деца“ и за самото училище, което ме беше подвело и мен и други родители (тогава бяхме нехранимайковци по отношение на началното образование😊, та се наложи за 2 месеца да се образоваме бързо бързо). Та за Света София, вече няколко семейства познавам с деца там, нищо общо с тази оценка, но всеки си пее неговото. Нали си давате сметка, че ако повече доволни родители от Томас Едисон започнат да пишат, ще се смени имиджът му в темата…. Просто не на всеки му се занимава. От коментарите преди време на потребител тук ще излезе едва ли не, че родителите в училището сме балами, но истината е, че болшинството си са интелигентни и симпатични хора, интересуващи се от образованието на детето си. И този лагер, който беше оплют, 4 дни годишно, в които се дава възможност, на който иска именно да се опознае със семействата, с които детето прекарва по голямата част от деня.

# 725
  • Мнения: 5 934
teg, всъщност в темата пишат родители с опит в ТЕ. Само преди няколко дни при това. Родители напуснали училището. Simple Smile Оказаха се не един или двама. Легендата в ТЕ за СС е, че училището не е каквото е било едно време. Еми не е. Макар нито аз да знам какво е било едно време, нито тези, които така компетентно се изказват. Но клауза в договора за цензура няма. Simple Smile

Всъщност точно горната част от класацията очертава в кои училища училищната основа е на високо ниво за повечето деца от випуска, а не само за някакви екстремуми от 1-2 деца. Екстремуми, които една година издигат училището в класацията, а друга го принизяват. И тази основа е тунингована и допълнена със спецификите и за целите на последните няколко нужни стотни, за конкретния изпит, от преподавател с опит, на допълнителен курс. И си личи в кои училища въпреки курсовете не могат да надскочат посредственото си ниво. Че дори и слизат надолу.

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 13:11 от .♥.Fancy.♥.

# 726
  • Мнения: 234

Между другото, като говорим за искреност, наскоро разбрах от майки в СС, че масово се посещават курсове, но това е факт, който умишлено се премълчава.
За това, което си писала и аз съм болднала,Summertime, една/един съфорумка/съфорумец миналата година го/я разчекнаха жестоко в друга тема... Не било вярно! Но вече и аз го чувам от различни места и от хора, чиито деца са в това училище. Не искам да знам, защото не ми е работа и не питам за подробности, но ми направи впечатление как реагираха определени хора Stuck Out TongueRolling Eyes

Няма как да се опровергае, защото е вярно - (почти) всички деца в "Света София" ходят на курсове в 7 клас. Малка част ходят от шести или дори по-рано, основно на състезателна математика. Такава има и в училището, но едва ли е на нивото на СМГ или ПЧМГ.

Нищо странно няма и по-назад в темата се коментираше и причината. От една страна презастраховка, от друга - поддаване на масовата истерия по уроци и допълнителни подготовки. Комплексно е сигурно. И моето дете ще ходи на уроци в 7 клас, колкото и да не съм фен. Не бих ограничила шансовете да се класира там, където иска.

За мен важното е че не се налага да допълвам дупки в училищната подготовка с частни уроци, курсове и вечерни бдения, както се налага за съжаление на много родители.

# 727
  • Мнения: 703
В училището има повече от 3ма родители, мисля над 100, а тук пишат 3ма.

Относно "клаузата" , снимам от договора, вероятно т 12 се има предвид, да се пише, че заради нея не се пише във форум бг мама е смешно, а да се нарича цензура.... Мисля да спра до тук, оставям всеки да прецени.

# 728
  • Мнения: X

Рядко коментирам във форума индивидуални случаи. Ще повторя - не му трябваше МОН-ската диплома. На малкия ще трябва още по-никак. И слава богу.
Да, добре  Wink И ако някой ти повярва, може да се сърди само на себе си Smiley

Това е много странно, щото с американска диплома таксите в ОК са като за нон-резидънт, т.е. тройни.

И по-важното - нямат право на студентски заем, какъвто самият Ежко се похвали, че синът му е изтеглил Wink- той се хвалеше с друго, колко му е наясно синът с DCF метода, ама покрай това си каза, че синът му е взел заем.  

Темата е заключена, само така мога да цитирам:
"Ezhko - Редовен потребител
# 338
28 авг. 2019, 08:25 ч.
Скрит текст:
Цитат на: Аш в ср, 28 авг 2019, 08:05
Цитат на: Фран в ср, 28 авг 2019, 08:04
Само човек, който не е ползвал услугите на частното образование може да продължава да твърди, че ще спести пари, ползвайки услугите на държавното.
+100
+10000
Цитат на: Andariel в ср, 28 авг 2019, 07:59
В голяма степен става въпрос за пари и не забравяй, че след гимназия младежите са самостоятелни бойни единици.
Скрит текст:
Как мога да забравя, когато големият син тази година стана такава?
Човекът погледна програмата на специалността на запад, погледна я в СУ, пресметна Еconomic Value Add от това да е 30-тина години напред с материала (без да забравя, че може да учи и самостоятелно в СУ - иначе щеше да сложи 50 години). После превърна същото ЕVA в NPV, oтчитайки риска и лихвата по студентския заем и си отдъхна, че не се налага да прави компромиси с нивото на образование.
Скрит текст:
Като цялата горна сметка, както и обоснованото самочувствие, че ще се справи на Запад (щото вече го е доказал на практика), надали щяха да са възможни, ако идваше от ДГ.
"

Та как се взема студентски заем в ОК с диплома извън ЕС (американската от АК) за тройна такса на тази за ЕС - вместо 9000, 27000 паунда, а не с диплома на МОН, която е ЕС, това само Ежко знае, но не иска да каже на другите, да не ги открехне на далаверата Wink
Всеки четящ може сам да си направи изводите.

# 729
  • Мнения: 347
За да не съм голословна, а цифрите да си говоря:

      2019         2018       2017       2016     2015     2014      2013     2012
БШ   24            15             30             20              5             28             12             8
ПБ   14            41             20             18             39             31              33        29
Извинявам се за външния вид. Мързи ме, а е важно инфото.
Мисля, че ти говореши за избухвания и екстремуми. Но от 2015 насам се конкурирате с ПБ, колкото и да не ти харесва. Две места в десятката от преди над 4 години последното не дават основания да твърдиш, че с нещо сте по-добри от ПБ или кое да е друго от тази група. И това са резултати на училище с подбор. За разлика от теб обаче, аз ясно написах дефектите на ПБ. И се питам, ако двете училища са горед долу на едно ниво в статистиката, за едното е ясно кое куца, а за другото ти твърдиш, че е супер...е къде е уловката? И сега, гледайки цифрите, ми е ясно защо настояваш да се гледат само ЧУ. Не е все едно имиджово и рекламно дали пред теб са 5 ЧУ или 29 ЧУ и ДУ в една и съща година.

Не разбирам упорството ти да ми докажеш колко е зле училището ни, въпреки, че си противоречиш с първите си постове ( да не цитирам сега)...
Нито пък разбирам тази твоя фиксация върху класациите и цифрите (цифрите от неясно каква класация от многото, а и без посочени ясно параметри е малко манипулативно, не мислиш ли? Не очаквам отговор, въпросът е реторичен.), както и върху паралела между ПБ и БШ.?!?!

Едно училище не е САМО това. (Ежко много добре се е аргументирал защо, говорейки за високите оценки на НВО... и подготовката. ) Много повече е - учители, среда и отношения, дух, обстановка, учебен процес и т.н. Ако не разбираш за какво говоря, толкова по-зле.

Нямам какво повече да добавя по въпроса.

Може би за новите потребители трябва да кажа, че от всеки випуск сериозен процент/брой от децата след 7. клас отиват в най-желаните училища - АК, немската, СМГ и т.н. И не, не мога да дам статистики. 😉

# 730
  • Мнения: 5 934
Teg, то същото важи и за всички останали училища. Имат стотици родители, а пишат няколко. Което не променя нищо. Wink

# 731
  • Мнения: 5 425
Та как се взема студентски заем в ОК с диплома извън ЕС (американската от АК) за тройна такса на тази за ЕС - вместо 9000, 27000 паунда, а не с диплома на МОН, която е ЕС, това само Ежко знае, но не иска да каже на другите, да не ги открехне на далаверата Wink
Eжко обсъжда персонални детайли само когато могат да са от полза на друг. И то по изключение. И то не винаги.
И никога за да задоволи клюкарския интерес на някоя анонимна форумка Simple Smile

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 14:38 от Ezhko

# 732
  • Мнения: 194

Между другото, като говорим за искреност, наскоро разбрах от майки в СС, че масово се посещават курсове, но това е факт, който умишлено се премълчава.
За това, което си писала и аз съм болднала,Summertime, една/един съфорумка/съфорумец миналата година го/я разчекнаха жестоко в друга тема... Не било вярно! Но вече и аз го чувам от различни места и от хора, чиито деца са в това училище. Не искам да знам, защото не ми е работа и не питам за подробности, но ми направи впечатление как реагираха определени хора Stuck Out TongueRolling Eyes

Няма как да се опровергае, защото е вярно - (почти) всички деца в "Света София" ходят на курсове в 7 клас. Малка част ходят от шести или дори по-рано, основно на състезателна математика. Такава има и в училището, но едва ли е на нивото на СМГ или ПЧМГ.

Нищо странно няма и по-назад в темата се коментираше и причината. От една страна презастраховка, от друга - поддаване на масовата истерия по уроци и допълнителни подготовки. Комплексно е сигурно. И моето дете ще ходи на уроци в 7 клас, колкото и да не съм фен. Не бих ограничила шансовете да се класира там, където иска.

За мен важното е че не се налага да допълвам дупки в училищната подготовка с частни уроци, курсове и вечерни бдения, както се налага за съжаление на много родители.

Няколко страници по-назад определени потребители скочиха и вдигнаха врява как може ТЕ да организират допълнителни курсове на учениците си (ставаше въпрос за предучилищната група), с външни преподаватели
и как така не могат да си ги подготвят самите те. Недоумяваше се и как родителите на децата са съгласни с това нещо.
Сега се оказва, че учениците в СС също посещават допълнителни курсове, предполагам техните занимания по 'съсезателна математика' също се водят от външни преподаватели. На други майки, децата им ходят на курсове в Питагор, което явно е напълно в реда на нещата,  но самите родители на тези деца са против това, че ТЕ организират такива за своите възпитаници.
Ако защитаваме и подкрепяме нещо в нашето училище, защо оплюваме това същото нещо в друго училище?
Ако сме съгласни сами да водим децата си на допълнителни курсове (аз лично също подкрепям извънкласните занимания под формата на всякакви курсове които могат да повишат нивото на знания на детето)
защо не сме съгласни другите училища да предлагат подобни курсове на своите възпитаници и дори родители да водят децата си на извънучилищни курсове.

# 733
  • Мнения: 6 323
Все пак кажете ясно със нормален тон
кой е по-напред на НВО на МОН -
Българско школо ли, Петър ли Берон,
децата ли, които учат във фургон
при все че плащат яко - на месец един бон!
Обаче веч разбрахме без вопъл и без стон -
макар и да не бил от тухли и бетон,
бил много хубав, светъл въпросният фургон,
и чист бил, и уютен - отвъртре бил бонбон;
просторен бил - спокойно да яздиш в него кон,
и имал тоалетни, макар и без балкон!
А Ежко пък отсече - за да си шампион,
изобщо е ненужна диплома от МОН!
Какво тогаз излиза - че на този фон
изобщо няма всъщност никакъв резон
да плащаш, все едно си мафиотски дон
ни в Българско школо, ни пък в Петър Берон.

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 14:44 от Татко Мецан

# 734
  • София
  • Мнения: 12 232
Няколко страници по-назад определени потребители скочиха и вдигнаха врява как може ТЕ да организират допълнителни курсове на учениците си (ставаше въпрос за предучилищната група), с външни преподаватели
и как така не могат да си ги подготвят самите те. Недоумяваше се и как родителите на децата са съгласни с това нещо.
Сега се оказва, че учениците в СС също посещават допълнителни курсове, предполагам техните занимания по 'съсезателна математика' също се водят от външни преподаватели. На други майки, децата им ходят на курсове в Питагор, което явно е напълно в реда на нещата,  но самите родители на тези деца са против това, че ТЕ организират такива за своите възпитаници.
Ако защитаваме и подкрепяме нещо в нашето училище, защо оплюваме това същото нещо в друго училище?
Въпросният курс в ТЕ е организиран от училището ПЛАТЕН такъв за подготовка за ПРИЕМ на собствените им деца в СОБСТВЕНОТО ИМ училище. Забавната математика в СС е част от заниманията по интереси /както е и шаха, пианото/ и за нея, както и за всички други допълнителни занимания, не се заплаща нищо допълнително. Двата примера, не само че не са "същото нещо", а нямат нищо общо. Кой на какво е избрал да води детето си в извънучебно време, също няма нищо общо. Добре е да се чете с разбиране.

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 15:01 от sanaka

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт