Първокласници. Тема 2

  • 20 608
  • 756
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 2 532
При сина очудващо няма проблеми с лягането и ставането. Че си е поспаланко по принцип😁
За домашното и при мен няма мърдане. Не искам да пропуска, че да не вземе да се скатават по-натам. Веднъж беше забравил някакво домашно ли, проект ли по околен свят, и следващия път ми филосовстваше, че понеже госпожата не се била скарала на забравили те, значи не било задължително:rolling_eyes:

# 676
  • Мнения: 1 495
Класната ме привика в петък и почна да ми обяснява, че ако не вземем мерки за писането, "ще започне да закъсва". Иначе по математика и по четене се справя много добре.
Като го гледам как пише и на мен ми се реве, но не знам какво да правя. Изпуска много букви, но за това все още си мисля, че е много рано. Трие, повтаря, зацапва. И брат му беше същата работа и затова съм двойно по-отчаяна.
В течение на разговора учителката каза, че била пробвала дори да му казва, че няма да го вземем, докато не си напише. Казах и, че това има обратен ефект и че много го е страх да не му се карат. Тя каза, че ще промени това и иска от мен аз да предложа как да процедираме, а аз не знам какво да правя Sad. Единственото, което ми хрумва е да взема жена, с която да си пише домашните и да му обръща достатъчно внимание.
Говорих и с учителката, която му замества 2 седмици, тя беше много наблегнала на това да го подготвяме по математика, защото смята, че има потенциал. Когато и споменах за грозното писане, каза че само в първи клас толкова много се следи.

# 677
  • Мнения: 4 813
А проблемът е, че детето пише грозно или че пише с прекалено много грешки, че не разбрах точно? Рано ми се струва за генерални заключения - та те пишат от четири месеца.

Според мен единственият начин е много упражнения по писане. Синът ми пише грозно, но все по-четливо. Пише с лявата ръка, което влошава ситуацията. Освен това при нас се пише с писалки и буквите трябва да влязат в междулиние, което е 2 милиметра. За сравнение в Бг тетрадките това разстояние е 3 мм или дори три половина. Напредъкът на детето е резултат от всекидневно преписване по френски (там ръкописното изписване е кошмар). По български също го карам доста да пише, но чак всеки ден не успяваме. За грешките не знам. Синът ми също допуска доста грешки при преписване - много повече, отколкото ако трябва сам да напише нещо. Не знам на какво се дължи - на втори прочит ги оправя, но предполагам, че с времето и упражненията и това ще се оправи.

# 678
  • Мнения: 1 495
Думите на класната са "нечетливо"  и "грозно". За изпуснатите букви аз се притеснявам, защото с баткото имаше подобен проблем, ходихме по логопеди и все още си пише така, грозно, бавно и с грешки.

# 679
  • Мнения: 4 813
Думите на класната са "нечетливо"  и "грозно". За изпуснатите букви аз се притеснявам, защото с баткото имаше подобен проблем, ходихме по логопеди и все още си пише така, грозно, бавно и с грешки.

Рано ми се струва за ‘грозно писане’. И според мен това се оправя с упражнения. За грешките пак на този етап ми се струва, че е рано да се мисли за нещо по-сериозно от липса на практика.

Според мен работа на учителката е да предложи идеи за работа у дома. Нали това е учила?! ‘Методика на обучението’ му се вика.

Аз на този етап не бих се притеснявала особено, но бих карала детето да пише, да преписва и да прави диктовки у дома. Виждала съм в интернет шаблони на текстове - текстът е с пунктир и детето трябва да мине върху него с молив, демек да повтори буквите. Не съм ползвала, но може да е полезно.

# 680
  • shumen
  • Мнения: 18 165
За грозното писане ми се струва рано и на мен.Моя при преписване грешки прави рядко,но в диктовките почти винаги има.Например преди ваканцията госпожата им беше диктувала изречението-Наум мие лимони,а моя беше написал На умъ мие лимони.С много писане,диктовки и преписи вече забелязвам,че започва да прави все по малко грешки.

# 681
  • Мнения: 4 813
100 % съм сигурна, че детето не е чувало името Наум. За него това е непозната дума и съответно трудно може да я напише без грешка. Все още няма достатъчно практика, за да пише думи, които не са му в речника. По-важното е, че е написало правилно ‘мие лимони’. В помагалата на сина ми миенето на лимони и малини е една силно застъпена дейност 😝 Синът ми беше сбъркал думата ‘скрабъл’. Ами сори, ама безумни думи има в нашите учебници и помагала за първи клас.

# 682
  • Мнения: X
Вероятно става въпрос за преписване на текст. Първокласник, който да не допуска грешки при диктовки няма, не и в момента. Децата няма как да знаят елементарни думи и правила, те тепърва започват да се учат. И думи, които са им в речника бъркат, често се чува един звук, а се пише друг.

Чак се изумявам на “възпитателните” методики на голяма част от учителите.

# 683
  • shumen
  • Мнения: 18 165
Нашите сега точно това учат дали е с или з,к или г и т.н.Госпожата им е обяснила как да си правят проверка и моето забелязвам,че си я прави и изписва правилно повечето думи.

# 684
  • Мнения: 6 830
Как ще процедирате трябва да решите заедно с учителката. Ти ако не си педагог няма как да знаеш какво да предложиш. От твоя страна се иска да кажеш на учителката за характера на детето, какво харесва, от какво се притеснява . Учителката трябва да предложи евентуално допълнителни упражнения за вкъщи, някакви помагала. На този етап всички деца грешат в писането, но с упражнения всичко ще се изглади. Нашата учителка, а и при голямата ми дъщеря си спомням, препоръчваха самодиктовки (прочита едно изречение детето и после без да гледа го пише). Или пък само си измисля някакво изречение.

# 685
  • Мнения: 1 495
Благодаря, Fortuna. Това със самодиктовката звучи добре, ще пробвам. Правихме едно упражнение, което знам от една логопедка. С таблото на азбуката посочваме първо аз букви и той трябва да познае коя е думата, после той ми показва и аз трябва да му я покажа. Това му беше много интересно и дълго време искаше да я играем. Но като цяло бързо губи интерес при писането. Вчера моя колежка ми прати диктовка, която са правили с нейната дъщеря първокласничка. Моят направи половината и каза "готов съм" и повече не иска. Постоянно повтаря колко много трябва да пише. Колко дни има до ваканцията брои. Сутринта тръгна много подтиснат. Много са му неприятни диктовките и поправката на диктовките. Всяка сгрешена дума пишат по пет пъти. Ако има повече от една грешка, всяко изречение по пет пъти.

# 686
  • Мнения: 7 988
И моята не обича диктовки в училище.

# 687
  • София
  • Мнения: 2 446
Всяка сгрешена дума пишат по пет пъти. Ако има повече от една грешка, всяко изречение по пет пъти.
На мен това ми се струва твърде много. Нашите мисля, че не правят поправки все още.

# 688
  • Мнения: 4 813
И на мен ми се вижда прекалено - всяко изречение по пет пъти...

Детето преписва всяка сгрешена дума по три пъти, а изреченията (понякога грешката не е в самата дума, а в това че не е същата дума) - по веднъж. Това по френски.

По български преписва цялата диктовка, но става въпрос за максимум пет изречения, при това кратки. Което не му пречи да надига вой до небето, че не му се пише, не иска да ходи в събота на училище и изобщо 'не съм ти роб', както напоследък обича да казва Simple Smile

# 689
  • Мнения: 6 830
gingerina, моята дъщеря обича да играем на учителки - напр. да напиша "с" или "със" и след това думи, това е едното упражнение, после ми дава препис, диктовка, т.е. всичко, което учат в училище, но тя е учителка, аз детето. Аз умишлено допускам грешки, други неща пиша правилно, тя проверява после с червен химикал. Пробвай при вас дали няма да е от полза това. За РД ѝ купих дъска за писане с маркер и тебешир и нея ползваме като играем, забавлява се. Харесва ѝ да пише списъка за пазаруване. Това като идеи.

Общи условия

Активация на акаунт