Университети в Германия и други държави с немски език 13

  • 45 104
  • 746
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 627

Навремето ние много си помагахме взаимно, събирахме се на групи и решавахме задачите заедно. При синът ми сега няма такова нещо. Всеки е сам за себе си. Малко българчета са в тази специалност, и изглежда, не се търсят едно друго за помощ. А заедно биха си били много по полезни.

И при нас беше  така, колко задачи сме изрешавали по телефона ...
Моя приятелка правеше чертежите на други "отчаяни"  студенти кандидат "инж." Simple Smile
Не го разбирам сегашното време ... Синът, като го питам дали не знае някой от класа да кандидатства в Германия ,
отговаря  "не". Говорят ли си въобще в училеще Sad

# 301
  • София
  • Мнения: 18 116
Споделеното от кака Пенка и ГД  ме навежда на мисълта, че нямат домашни за предаване, понеже иначе  се формират обикновено групи за съвместна работа - или  си пишат онлайн, или си говорят и си обясняват, или се събират в квартирата на някое от децата, или работятя над задачите в библиотеката/лернраум- овете.. И тази схема е всъщност добра, понеже взаимно си помагат. Вкъщи после всеки си ги пререшава на чисто, разписва си ги на беловата и  се спасява и от опасността  да бъде обвинен в плагиатство. Цял семестър дъщеря ми решаваше заедно с една китайка и една германка и по анализ, и по линейна алгебра. И да искаше да е с българин, щеше да  й е трудно, понеже в специалността има само още едно българче, но то си се движи в друга компания.

Роки, странно, в класа на моите миналата година децата си обсъждаха свободно кой накъде се е запътил, стискаха си палци в дни на изпити  - било за такива  тук, в Англия, в Германия, в Холандия или другаде....

# 302
  • Мнения: 5 383
[
Само да спомена, че всички, с които съм говорила, когато и каквато техн. специалност да са учили тук, казват, че първите години са най-гадни, с общите предмети. След това вече всичко става доста по-човешко. Wink
Так че наистина, справят ли се с тези изпити от първите 2 години, натам няма какво да ги спре. Чисто статистически в този период отпадат и най-многото студенти, така че който го мине, обикновен с 80% вероятност завършва (ако реши).

Криси, ми то целия бакалавър е три години, И като му гледам програмата - са все общи дисциплини.  Имам чувството, че докато  не влезе в магистърска програма няма да усети хубавото на специалността си. Иначе чертаенето на cad е просто... мечта. И много бързо им се получава, не като при нас навремето...

# 303
  • Мнения: 5
GD
Моят внук ми е казвал че е учил с няколко други българчета в неговата специалност. Доколкото знам много си помагат и сигурно не се познават с вашия син.
По негови думи под 4 години завършват само "гениите"

Към русалка
Мисля че нямат домашни за предаване, но имаха междинни тестове през семестъра.

Благодаря и на всички останали за мненията и подкрепата! Наистина ме обнадеждихте!

# 304
  • München, Deutschland
  • Мнения: 6 852

Криси, ми то целия бакалавър е три години, И като му гледам програмата - са все общи дисциплини.  Имам чувството, че докато  не влезе в магистърска програма няма да усети хубавото на специалността си. Иначе чертаенето на cad е просто... мечта. И много бързо им се получава, не като при нас навремето...

Ти имаш чувството, а и според мен също е точно така, макар да хванах една смесена система тогава и да учех и по старата, и по новата. Реално бакалаврите са почти само общи предмети, при нас също в машиностроене бяха 2 или 2,5г общи предмети и си мисля, че светът далеч не е толкова променен, независимо от новото разделение, кредити и какво ли не. Т.е. на бакалаврите им остава една дипломна работа, за която заделят 1 семестър / 6 месеца и общо взето 1 семестър, в който учат неща по тяхно желание. По-специфичните неща остават за магистратурата.

Скрит текст:
Без пряка връзка с това, което казваш, но системата бак+маг за мен е много недомислена, поне за нашата наука или за точните такива. Бакалаврите от различни университети вече учат доста различни неща и отивайки някъде магистър, всеки е с различна база, съответно при някои специални предмети, като слушам нашите пратиканти, се почва от Адам и Ева, защото примерно 1/2 имат идея какво е, ама другата 1/2 - не. Вследствие на това, вместо преподавателите да ти обясняват по-задълбочени неща, те половин семестър изравняват познанията на всички.

В началото на тази система, понеже КА беше сред последните университети въвели я, можеше да се видят конспектите за магистри и за Диплом (старата система) по специалните предмети. На магистрите беше съкратена доста, за други пък университети знам, че имат страшно много изпити за магистър, с цел да съберат глупавите кредити, които обаче са на доста повърхностно ниво. Отделно от това, понеже си почти напълно свободен при избора на специални предмети, се правят такива комбинации от най-лесните, че ум да ти зайде...

Не съм голям оптимист в това отношение, но поне се надявам по-добрите университети да ограничат произволните комбинации на предмети, на които после слагат заглавие на магистратурата "Енергетика", "Конструиране" или "Индустриален мениджмънт" (разбира се, доста по-хубави са вече заглавията Wink ) спрямо предпочитанието на учащия и без оглед на взетите изпити...

# 305
  • Мнения: 327
Навремето ние много си помагахме взаимно, събирахме се на групи и решавахме задачите заедно. При синът ми сега няма такова нещо. Всеки е сам за себе си. Малко българчета са в тази специалност, и изглежда, не се търсят едно друго за помощ. А заедно биха си били много по полезни.

 В училище не беше по-разлино. Нашата система не ни възпитава или по-скоро тренира на отборна игра и обща подготовка. За разлика - германците прилагат успешно практиката, която си описала от твоите студентски години, и това им помага много.

# 306
  • София
  • Мнения: 18 116
Е, Грант, прилагат я, да, ама пак избирателно, само помежду си.  Аз даже мноооого се учудих  на старта на този семестър, когато моята девойка ми изтръси, че германка сама я попитала още след  първото упражнение дали е съгласна да се присъедини към  нея и в група с китайката да работят трите по домашните заедно.  Ако не се случи  обаче така, а в специлността няма българи - нещата  с взаимопомощта стават малко по-трудни, понеже германците, поне на старта, си контактуват/помагат  повече помежду си.. Шансът да се "окомплектоваш" със студент/и от друга националност е  сякаш по-голям.

# 307
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Дъщеря ми също споделяше, че първият семестър ѝ е бил най-труден за учене. По нейни думи "не знаеш колко и какво да учиш, как да учиш, как да си разпределяш времето". Всяка седмица се взима нов материал. Една лекция към 50-70 слайда.  Учи се през целия семестър (медицина), всеки ден. Тя учи почти винаги в залите за учене в клиниката, където се събират в групи. Май първи курс беше повече с българи, а сега учи предимно с германци, понеже е в такава група и се заформи компания. Много ѝ помага съвместното учене, обясняват си един на друг, търсят материали, решават заедно тестове.
И от моите наблюдения преминат ли успешно първата година, става по-лесно. Но в началото е трудно за всички, не само за българите. С труд и упоритост се справят обаче.

русалке Аз ти писах преди за тази биология. Много материал е, трябва много да се учи. И моята щерка не го взе от първия път, както и голям процент от студентите. За поправката имаше повече време и беше научила всичко от - до.

# 308
  • София
  • Мнения: 18 116
Да, помня, Ясмина, аз не съм се притеснила особено (знаех  каква е ситуацията и от теб, и от самaта нея, и от отзиви в нета, определящи този изпит като "враг номер 1" на медиците в Аахен, дадох изпита само като пример, че за такова обемно чудо си трябва правилно разпределение на времето от доооооста по-рано. А те още не го умеят непременно добре това, къде в училище са се сблъсквали с такова чудо за учене.. И не е гола теория, че просто да я назубриш. Тя даже  сподели дни преди изпита, че смятала да не ходи и просто така или иначе да й изгърми първият опит. Аз я посъветвах все пак да иде, да види за какво става дума поне. И понеже на лични си пиша с хора, които се интересуват от медицината специално в Аахен,  ето за тях линк към статията, описваща въпросния изпит. Макар че е малко спорно колко добра идея е  да я прочете бъдещ студент.
https://m.thieme.de/viamedici/mein-studienort-aachen-1573/a/zell … iologie-33492.htm Laughing

Под тази статия обаче  има линк и към други. На сайта на thieme  кореспонденти, студенти от съответното уни, публикуват статии за града, за самото следване, за най-големия препъни-камък в него, за жилищните въпроси, за практики, за семестри в чужбина... Интересно е Simple SmileАз изчетох всичките за  медицината в RWTH.

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 22:10 от пенсионирана русалка

# 309
  • Мнения: 3 410
Моля за помощ - някой беше дал в темата мейл на АОК, където да се пише и да се изиска документ при записването, че студента е здравно осигурен. Ако някой го пази, може ли да го напише, че моите девойки все на място са ходили

# 310
  • Варна
  • Мнения: 3 247
В първия пост има този имейл Philipp.Kleinert@nordost.aok.de . Дали човекът още работи там обаче?

# 311
  • София
  • Мнения: 18 116
В първия пост има този имейл Philipp.Kleinert@nordost.aok.de . Дали човекът още работи там обаче?

Би трябвало, това е господинът, който през лятото отговори на едната ми девойка, понеже колегата му (на който тя беше писала) бил в отпуска. Но си спомням, че в неговия мейл удостоверението можеше да се свали с парола само - нещо , което на другата  девойка не й искаха. Ама пусто не помня тя на кого беше писала тогава.. Ако не отговори този господин, мама Тин, кажи, ще я помоля да си погледне мейлите оттогава.

# 312
  • Мнения: 3 410
Благодаря ви Ясмина и Русалке Heart

# 313
  • Мнения: 207
Успех на децата утре!

# 314
  • София
  • Мнения: 3 171
Успех на децата утре!
В борбата с урагана Сабине ли?

Общи условия

Активация на акаунт