СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 8

  • 29 624
  • 772
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 3 049
Amanda.D, Joy
Аз понякога демонстративно събирам сборниците от масата и казвам, че ги нося на боклука, щом са ненужни и тогава моето се хвърля да ги брани като опълченец Шипка. Grinning

# 736
  • Мнения: 6 587
Аманда, голям  красавец си имаш! Пу- пу!

# 737
  • София
  • Мнения: 2 446
Моят син има много нереална представа за това, колко знае и къде се намира сред останалите. В училище за съжаление повечето деца не се интересуват изобщо от учене, той с минимални усилия се държи в горната част на класирането по успех (извън тройката все пак) и си мисли, че нещата ще станат ей така. Като си говорим за предпочитано училище ми изброява едни от топ ЕГ в София. Аз се опитвам леко да го приземя, а той ми отговаря с "Ти не ми вярваш". Close
На един ПИ е ходил, резултатите бяха под очакваното от мен, но все се надявам от тук нататък да върви нагоре.
Освен изпитите в Междучасие тази и другата седмица, ще направи и в училище по един преди ваканцията, а доколкото разбрах и всеки месец до края ще им организират в училище по един.
Дано така види реално без напъване колко може да постигне.
И нещо хубаво - тази година за първи път са успели да направят програмата така, че седмокласниците да са само първа смяна. Hands Clap

# 738
  • Варна
  • Мнения: 640
Опитвам се да следя, но обсъдихте ли вече професионалните паралелки към мг-тата? Конкретно там мисля, са за сметка на профилираните, за да запазят бройката ученици. Виждам, че в местната МГ е висок бала за системно програмиране, но пречка ли е професионалното направление за по-нататъшно образование? В БГ не е, ясно.

# 739
  • Мнения: 8 229
Моят син се е насочил точно към системно програмиране. Мисля, че си му пасва. Не е за ЕГ, а и той не иска. Не е и за чиста математика. Върви му, хваща я, има математическо мислене, но не гори от желание да решава задачи извън необходимия минимум. Висшето образование не го мисля още. Професионална паралелка за български университет няма да му е пречка, а за чужд въобще не мога да правя сметки от сега.

Прави ми впечатление от писанията в темата, че като цяло май момчетата са по-ларж в тази възраст. Много-много не се напрягат, в същото време самочувствие изобщо не им липсва.

# 740
  • София
  • Мнения: 6 363
От тези НВО-та, които вече се правят не знам колко години, има ли някакви анализи? Не нещо общо  от рода на "резултите по математика са ниски", а конкретно "сбъркани са най-много задачи от стереометрия, уравнения, модули" и т.н. Нали това е уж и една от целите на НВО, да се анализира детайлно с какво конкретно се справят учениците и какво ги затруднява. Въпреки че то какъв анализ може да се направи като има заграждане на отговори и игра на тото. Този, който е оградил правилен отговор дали аджеба може да разложи многочлена или е имал късмет, 25% вероятност, не е малко, и е познал просто.
Като ще е с избираеми отговори трябва да е както при някои математически състезания - за нерешени задача, 0 точки, за грешен отговор, минус точките. Така никой няма да смее да играе на тотото. Ще лъснат обаче много резултати с 0 или отрицателни точки.

има анализи, много подробни, от университетски преподаватели. колкото е чул някой нас, толкова е чул и тях:

https://www.dipku-sz.net/izdanie/240/otvoreno-pismo-do-ministra- … kata-na-rblgariya

"От позицията на нашия значителен професионален опит в сферата на обучението по математика си позволяваме да твърдим, че популяризираните комен­тари волно или неволно изместиха извън фокуса на вниманието един много по-съще­ствен и тревожен проблем – недостатъците на предложената изпитна тема. Те се изра­зяват предимно в некомпетентния подбор на задачите, неправилното им форму­лиране, несъобразяване с времетраенето и други недопустими от методическа гледна точка грешки. Ощетени са не тези ученици, които не желаят да бъдат научени, а диаметрално противоположната целева група – учениците, които съзнателно и целе­насочено са се подготвяли за изпита."

Ето мнението на г-жа Алашка, автор на сборниците на Архимед:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s& … YSk7Rk7cV_oqh9VXX
"Тест, който не е с оптимална дължина понижава своите измерителни качества.
Например, при тест с малка дължина и лесни задачи, учениците с малки способности и
учениците с големи способности, ще имат един и същ действителен бал, т.е. тестът ще
има слаба разграничителна сила. Ако тестът е с голяма дължина, учениците с малки
способности няма да се справят с по-трудните задачи поради слаба подготвеност, а
учениците с големи способности – поради липса на достатъчно време.
"

# 741
  • софия
  • Мнения: 25 465
В МОН прилагат друга наука за тестовете и за това познатият анализ не може да бъде приложен спрямо техните тестове.

# 742
  • Варна
  • Мнения: 640
Моят син се е насочил точно към системно програмиране. Мисля, че си му пасва. Не е за ЕГ, а и той не иска. Не е и за чиста математика. Върви му, хваща я, има математическо мислене, но не гори от желание да решава задачи извън необходимия минимум. Висшето образование не го мисля още. Професионална паралелка за български университет няма да му е пречка, а за чужд въобще не мога да правя сметки от сега.

Прави ми впечатление от писанията в темата, че като цяло май момчетата са по-ларж в тази възраст. Много-много не се напрягат, в същото време самочувствие изобщо не им липсва.

А, моето е девойче, но е същото. Рейтингово училище, но не езикова , щото там език нямала да научи, така че МГ, но не си припадала от кеф по задачите, обаче виж в ЕГ забрави да я подготвят по математика, която и е важна за всякакви стандартизирани изпити... Многознайка е.
 Мисля за по-натам, щото имам и дванадесетокласничка и ми пари,  обаче при нова програма , и професионална паралелка - не, май ще я заобикаляме.

# 743
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
Оххх...моята дъщеря със зор ще докара 5,30 - 5,40 успех първият срок, почти по всичко 5-ци, а по математика и 4-ка. И предишни години първия срок е започвала по-зле и в края на годината го докарва до 5,90, но тази година едва ли. Вече се уморих да се ядосвам, да я пришпорвам - минах на мантрата " да сме живи и здрави, пък каквото - такова". Сега ще се съсредоточи върху изпитите в Аркус, по английски език ще има 6 -ца  за срока, това й е важно за избраната паралелка, и ще видим как ще се справи там.

# 744
  • софия
  • Мнения: 25 465
Моята ще има 5 по химия и може би 5 по физическо.

# 745
  • Мнения: 7 284
Охкам и аз ...както до миналата година рядко и съвсем епизодично виждах една/две четворки през годината и за срока-една/две петици....сега положението е ужас!Ако се доверявам на оценките в ел.дневник(щото моя все не знае от къде и за какво са му писали точно тези?!?)-само двойки още няма...стискам си (да, на мен!) палци по Ист., Гео , Физика да успее да "докопа" петиците...
Класирал се е за вторите кръгове на олимпиадите по математика и физика (очаква уж и по химия) , но това не е много "топлещо".
Извинявайте , че се оплаках , но съм "яхнала метлата"!

# 746
  • Мнения: 569
Охкам и аз ...както до миналата година рядко и съвсем епизодично виждах една/две четворки през годината и за срока-една/две петици....сега положението е ужас!Ако се доверявам на оценките в ел.дневник(щото моя все не знае от къде и за какво са му писали точно тези?!?)-само двойки още няма...стискам си (да, на мен!) палци по Ист., Гео , Физика да успее да "докопа" петиците...
Класирал се е за вторите кръгове на олимпиадите по математика и физика (очаква уж и по химия) , но това не е много "топлещо".
Извинявайте , че се оплаках , но съм "яхнала метлата"!
а, оплаквай си се няма проблеми, нали затова сме тук за похвали и оплаквания Simple Smile Сипи си едно, обяд мина, усмихни се. Я го виж човека - класиран на две олимпиади, не се тревожи, втория срок ще е пушка.

# 747
  • Мнения: 6 926
Гледам как всички "спамим", та и аз в кюпа Simple Smile. Докъде се докарахме да се успокояваме вкъщи: моето се връща притеснено, че по фвс нещо се спънало, топката хвръкнала и освен, че не уцелила коша, но и отишла далеч, та тя загубила време да я гони и сега очаква 3 на баскетбол. А аз я успокоявам, че има поне 4 четворки от входното и все ще върже 4. Не е истина просто... Май вече ми е смешно, не ми е тъжно.
Нощес учих с нея за контролно по био. По-лесно й е да я "изпитвам". Как живея без информацията, че плодът на лалето е кутийка, плодът на детелината е боб, мухалът се размножава полово, а плесента и полово, и безполово... Само тези ми бяха познатите думи и само тях запомних.

# 748
  • Мнения: 3 877
и никой не се сеща да занесе поне една чашка от лале и да покаже нагледно защо е кутийка.. Много се вбесявам от липсата на опити, лабораторни упражнения и всякакви онагледявания по природните науки

# 749
  • sofia
  • Мнения: 8 938
и никой не се сеща да занесе поне една чашка от лале и да покаже нагледно защо е кутийка.. Много се вбесявам от липсата на опити, лабораторни упражнения и всякакви онагледявания по природните науки
Връхлетяха ме спомени от моя 6-7-ми клас. Учителката по биология изтърсваше един голям наръч треволяци и клоняци на катедрата (една такава голяма), изкарваше някой, издърпва "нещо" от купчината и казваше "Говори ми за....." Още помня едно акациево клонче с цвят, но само като картина ми е образа и без грам спомен от това, което съм говорила Sweat Smile

Дам.. моя бетонира четворката за срока по БЕЛ. Сега чакам математиката.

Общи условия

Активация на акаунт