Частни училища - информативно-дискусионна тема 33

  • 22 610
  • 781
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 8 266
Как така? Не се ли дават централно от МОН?
От тази година -не.
Пореднта глупост, малоумщина, олигофрения, на някой които иска да докаже колко е добро образованието Simple Smile

# 766
  • Мнения: 5 425
Ежко, ако си беше направил труда да погледнеш линковете, които ти пуснах, щеше да знаеш.
Линковете си ги добавила след като съм прочел поста. Накратко: има разлика между това 4-5 деца да участват за по 2-3 дена в конференция (по-скоро съвместни игри) и накрая учителите да съставят 3 таблички описвайки игрите и това близо 3/4 от учениците да учат 10-тина дена, заедно с учениците на училища в чужбина, после да върнат услугата и накрая да участват във филм за дейността на патрона на училището и приноса му за европейската история...
Освен разликата в масовостта и интензивността на участие има и разлика от десетина години в началото на участията в такива програми. Което говори и за отдаваната важност и мястото в приоритетите на този вид дейности.

Понеже бях попитан за разликата във визиите на двете училища, ето директни цитати от техните сайтове:
КО - "Най-важната ни цел е да накараме нашите ученици да вярват в себе си и способностите си и да ги насърчим да проявяват любопитство и въображение."
СС - "Събрани сме от общата цел – успеха на нашите деца и вярваме, че по този начин спомагаме и за просперитета на страната ни."
Вярвам, че няма как накратко да се илюстрират културните разлики между двете училища.

ПС Що се отнася до сградите. Убедени ли сте, че двете училища винаги са имали само по една сграда и не са правили никога опити да се разширяват с други локации?

# 767
  • Мнения: 5 898
Ежко, ако си беше направил труда да погледнеш линковете, които ти пуснах, щеше да знаеш.
Линковете си ги добавила след като съм прочел поста.

Поредната лъжа. Първият линк присъства от първата секунда на съществуването на поста. После видях, че има и още с какво да ти се отговори на безумните твърдения и добавих и втория. Ако изобщо си прочел поста, си видял и поне първия линк. Wink Ако нямаше линк, поста става напълно безсмислен.  

Накратко: има разлика между това 4-5 деца да участват за по 2-3 дена в конференция (по-скоро съвместни игри) и накрая учителите да съставят 3 таблички описвайки игрите и това близо 3/4 от учениците да учат 10-тина дена, заедно с учениците на училища в чужбина, после да върнат услугата и накрая да участват във филм за дейността на патрона на училището и приноса му за европейската история...
Освен разликата в масовостта и интензивността на участие има и разлика от десетина години в началото на участията в такива програми. Което говори и за отдаваната важност и мястото в приоритетите на този вид дейности.
Първо твърдеше, че СС изобщо не участва в програми, а сега когато се видя, че лъжеш, пък не ти харесва от кога и в какви програми участват. Второ: ти няма как да знаеш каква е масовостта в СС. Трето: всяко училище все пак има право да избира коя програма отговаря на неговите цели и нужди. Фактът, който коментираме в момента е че всеки, всеки път ти твърдиш неща, които после се оказват неистини.


Понеже бях попитан за разликата във визиите на двете училища, ето директни цитати от техните сайтове:
КО - "Най-важната ни цел е да накараме нашите ученици да вярват в себе си и способностите си и да ги насърчим да проявяват любопитство и въображение."
СС - "Събрани сме от общата цел – успеха на нашите деца и вярваме, че по този начин спомагаме и за просперитета на страната ни."
Вярвам, че няма как накратко да се илюстрират културните разлики между двете училища.

А аз ще цитирам целите и принципите на СС, които е можело да погледнеш с още един клик:
Цитат
Нашата главна цел е да дадем на децата сериозни знания, да събудим желанието им за творческа изява, да открием и насърчим естествените им заложби, без да им отнемаме детството, радостта и неповторимия поглед към света. С доброта, обич и взискателност се стремим да утвърдим доверието им към възрастните и учителите, да изградим вярата им в трайните човешки ценности.

Ние поддържаме високи стандарти във всички учебни, културни и спортни дейности, като едновременно стимулираме удоволствието от ученето и спазването на дисциплината като важно условие за постигане на високи резултати. Възпитаваме у учениците си любов към знанието и вяра в способностите на всеки човек. Формираме разбиране и стремеж към съобразяване с моралните норми.

Мисля, че няма абсолютно никаква разлика с цитата ти от сайта на КО.

ПС Що се отнася до сградите. Убедени ли сте, че двете училища винаги са имали само по една сграда и не са правили никога опити да се разширяват с други локации?
Дали може най-най-накрая вместо на въпросите ни да отговаряш с въпрос, да кажеш какво по същество твърдиш? Кога и на кой адрес двете училища са делили една сграда? Докажи! Дали не бъркаш СС с някое друго училище?
СС винаги, от 95 година, е било там където е и сега. А плановете за разширение са видни и към момента и касаят парцела през улицата.

Последна редакция: чт, 23 яну 2020, 09:22 от Fancy

# 768
  • София
  • Мнения: 7 277
Фенси, кой парцел - този вляво като си с лице към сградата, този насреща, или някой друг?

Хубаво е училищата да имат и сгради, строени за ученици, защото ученето и седенето в клас не е единствената ценност. Децата трябва да имат пространство и в междучасието. Класните стаи също трябва и да се проветряват, но не това да става докато децата чакат в тясното коридорче отвън. Никой от търсещите алтернативно и иновативно училище не е задал въпрос относно тази малка подробност - какво ще правят децата ви в междучасията Simple Smile

# 769
  • Мнения: 5 898
Говоря за новата част в ляво, която е вързана със старата сграда с топла връзка.

И още нещо Ежко, защото забравих. До тук аз не видях нито една разлика между СС и КО. Като не коментирам материалната база, а само това, което ти изтъкваш като разлики. Принципната разлика за мен е, че КО се избира в голямата си част от деца, които го напускат след 4 клас заради математически училища. Споделяно е тук и от други, че това е добър вариант за спокойна подготовка за СМГ. СС се избира от деца, които искат да го завършат докрай.

# 770
  • София
  • Мнения: 10 825
За "Света София" съм убедена, че освен една година в Гео Милев, не са били на друга локация освен настоящата си на Морени, като първоначално сградата беше доста по-малка и два етажа по-ниска. "Климент Охридски" пък преди десетина години бяха в крило на сграда на държавна детска градина на Н. Габровски, дали им е била единствена локация или не, не знам и не съм се интересувала, от както се преместиха на КАТ, мисля че нямат други сгради.
Разбрахме, че 2006-та не са делили сграда двете училища. Кажи сега кога е било и било ли е изобщо или нещо си сънувал

# 771
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
Това, че всяло училище си измисля задачите за общинския кръг на олимпиадите не знаех, моля игнорирайте горните ми мнения за тях Simple Smile

# 772
  • Мнения: 839
Това, че всяло училище си измисля задачите за общинския кръг на олимпиадите не знаех, моля игнорирайте горните ми мнения за тях Simple Smile
Да, така е. На общинския само по математика са еднакви задачите и то от осми клас нагоре. За всички други предмети и класове училищата си ги измислят. Така че тази година минаването от общински на областен кръг е нещо много субективно.

# 773
  • София
  • Мнения: 17 301
Еййй, големи сте гаднярки начи, един път не го оставихте Ежко да си полъже като хората.

Я кажете ще ни огрее ли грипна ваканция, аз вече се притеснявам за децата, хич не ми се иска и с грип да се борим.

# 774
  • София
  • Мнения: 16 202
Неведоми са пътищата РИО-ви. Засега май не.

В офиса ми над 50% в момента работят от къщи, заради вируса с температурата и гърлото (аз го изкарах в началото на седмицата), който не е грип, но е не по-малко заразен...

# 775
  • Мнения: 1 445
Климент Охридски в началото бяха в Сградата на ЦДГ Брезичка в Дианабад.

# 776
  • София
  • Мнения: 16 202
Някъде към 2004-2006? Сега си спомням, моят малкият беше в тази държавна детска градина и деляха една сграда.

# 777
  • София
  • Мнения: 2 780
Според мен ще пуснат пак грипната да съвпадне с междусрочната. Имам чувството, че са си го планирали още като са видели, че великият един ден междусрочна се пада отново в средата на седмицата Joy

# 778
  • Мнения: 19 310
А какви изводи си правите от класирането на общински кръг?
Не съм гледала задачи от минали години за 5-6 клас, но тези за 4ти клас бяха елементарни, макар че бяха централно спуснати. Първо, не всички класирани имат желание да се явят на областен кръг. Второ, олимпиадата е по желание, така че едва ли всички са изгаряли от желание да се явят на общински, особено както беше в събота сутрин преди да го направят по училища. Че и награди няма Joy
Вариантът за провеждане в училище на първи кръг е по-добър според мен, стига някои учители да не се правят на интересни и да спъват собствените си ученици. Все пак истинската пресявка е на областен кръг.
А имаше и някаква глупост миналата година-втори кръг на олимпиадите по мат. и БЕЛ бяха в поредни дни. Нещо такова ми се върти в главата. Тази година някои от олимпиадите пък директно съвпадат като дни.

# 779
  • София
  • Мнения: 7 277
На мен ми е странно как тази ценностна система на КО, битуваща в съзнанието на Ежко, която не е базирана на резултатите, се връзва на родителите с деца в КО, като част от тях от рано подготвят децата си за прием в СМГ след 4 клас - което между другото някой скоро беше оприличил с Игрите на глада Thinking. Харесвам КО, но нека не си кривим душата за мисията на училището и как на хората им е все тая какви са резултатите на децата им.

Общи условия

Активация на акаунт