Регистрацията в нея е бърза и лесна.
Използването ѝ ви гарантира, че продавачът или магазинът няма да видят данните от кредитната ви / дебитната ви карта и да злоупотребят с тях.
За да регистрирате кредитна / дебитна карта в PayPal, задължително трябва да има пари в нея, около 5 лв. са достатъчни. В момента на добавянето на картата ще ви блокират $1, който няма да изтеглят въобще. Това се прави, за да се провери, че такава карта наистина съществува. При верифицирането, ще ви изтеглят 1.50 евро, които ще ви върнат в баланса, след като въведете правилния код за верификация. Този код се получава от разпечатката на транзакциите ви, която може да намерите в онлайн банкирането си (плащането първо трябва да се осчетоводи за няколко дни) или, в случай че нямате такова, да получите кода на гише във физически клон на вашата банка.
Регистрация в PayPal:
Влизате на адрес: www.paypal.com.
Натискате Sign Up.
Имате два варианта – Personal Account (за пазаруване онлайн, както и за пращане / получаване на пари) или Business Account (за бизнес клиенти / търговци, които искат да могат да издават фактури и т.н.). Избирате най-подходящата за вас опция и натискате Next. След това попълвате личните си данни и следвате стъпките.
Как да верифицирате картата си:
Картата се верифицира, за да може да плащате с нея суми над 100 евро. Това означава, че когато изхарчите от тази карта 100 евро, ако не е верифицирана, картата ще се блокира до въвеждането на кода за верификация. Може да платите 2 х 50 евро или 100 пъти х 1 евро, но на следващото евро картата ви ще е блокирана.
За да верифицирате картата, трябва да го наредите в PayPal. След като наредите верификация, ще получите кода от вашата банка.
Като си влезете в акаунта, отстрани, вдясно пише: To Do List – Verify my Account.
Системата ще ви изтегли сумата от 1.50 евро.
Кодът е наличен в месечното ви извлечение от банката-издател на картата ви. Може също да поискате разпечатка на транзакциите си или да го видите в електронното банкиране, ако имате такова.
Кодът не се получава веднага, а след 3-4 работни дни, когато се осчетоводи транзакцията.
Срещу него пише – PAYPAL EXPUISE XXXX, където ХХХХ са четирите цифри, които представлява кодът.
Когато въведете правилния код, системата ще ви върне 1.50 евро и те ще останат в акаунта ви, като може да плащате с тях.
Ако регистрирате втора карта, защото старата ви е изтекла, трябва отново да я верифицирате. Това е задължително вече и няма как да се избегне.
Ако регистрирате нова карта, защото старата ви е изтекла, но със същия номер и различен security код и дата на валидност – в общия случай, не се налага да се верифицира отново. Въпреки това, проверете в началото на акаунта, в таблицата, дали има To Do List – Verify / Confirm My Card.
Как да пуснете диспут:
Разполагате с цели 180 календарни дни (6 месеца), за да повдигнете диспут, в случай че има проблем с поръчаната от вас стока.
За да пуснете диспут, намирате транзакцията, отваряте я и натискате Report an issue. Следвате стъпките и описвате случая.
Системата автоматично ви пита какъв е проблемът с транзакцията – What type of issue would you like to report?:
– Натискате I didn't receive an item I purchased, ако не сте получили стоката или услугата, която сте поръчали, в обозначения от търговеца срок;
– Натискате I received an item that wasn't as described, ако установите, че стоката или услугата, която сте поръчали, при пристигането си се различава значително от описанието, предоставено от продавача / търговеца; също така, ако сте получили сгрешен артикул;
– Натискате I want to report unauthorized activity, ако забележите подозрителна дейност, случваща се с вашия акаунт, както и транзакции или промени в профила ви, които вие не сте оторизирали;
– Натискате I have a billing issue, ако забележите проблем със сумите на направените от вас транзакции, дублирани плащания, рифънди (refunds) или канселирани абонаменти.
Внимавайте да не затворите диспута, защото няма да можете да го отворите отново.
Ако не намерите решение с продавача в диспута, може да ескалирате до Claim. По този начин оставяте крайното решение за спора ви с продавача да бъде взето от PayPal. Бутонът за ескалиране до Claim се появява няколко дни след пускането на диспута, не веднага. Можете да ескалирате диспута в рамките на 20 дни, след първоначалното му отваряне.
Как да смените курса на валутата така, че да ви таксува по курса на вашата банка (по-изгодният от двата курса):
Това става в момента, в който тръгнете да плащате стоката, буквално на финалната стъпка.
Когато ви се отвори PayPal страницата с детайлите за плащането, натискате View conversion options (в син шрифт). Изписва ви се Currency for this purchase, след което трябва да посочите в каква валута да бъде платена стоката – български левове или чуждестранна валута (долари, евро, английски лири и т.н.). Задължително отбележете чуждестранната валута! Ако сложите отметката на BGN, системата ще използва завишения обменен курс на PayPal, който е осезаемо по-неизгоден. Отбелязвайки, че искате плащането да се извърши в чуждестранна валута, курсът на банката-издател на вашата карта ще бъде използван. Той е значително по-изгоден.
Имайте предвид, че в PayPal не се вижда наличността по картата, която сте регистрирали. Там ще седят само нули, ако ще и милиони да имате по картата. Това не е електронно банкиране и няма как парите ви да се виждат.
PayPal никога не изпращат мейли с прикачени файлове, в които да попълвате каквито и да било данни. Прикаченият файл е или вирус, или опит да съберат от вас информация / пароли, банкови данни и т.н., с цел да бъде хакнат вашият профил и да ви вземат парите!
Никога не отваряйте PayPal през линк от електронната ви поща – отново има голяма вероятност, профилът ви да бъде хакнат!
Ако сте направили някое от горните неща, проверете си хисторито за плащания, които не сте извършили.
Още една важна особеност е, че в уведомителните мейли, които ви изпращат, PayPal винаги се обръщат към вас с имената, които сте посочили при регистрацията си, например – "Hello, Valentina Lazarova!".
Може да препращате всякакви съмнителни мейли и информация за опити за измама, посредством PayPal платформата, на spoof@paypal.com.
Линкове към старите теми: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13.