Частни училища - информативно-дискусионна тема 34

  • 21 660
  • 747
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 2 182
Тинки, няма смисъл...Oще повече, че не е в правилната тема и ще мине модератор да забърше. Дано поне остави ценния пост на antea.

# 676
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
Антеа, смятам, че подценявате интелекта на списващите.
Ако искахте да похвалите детето си, браво и от мен. Останалата част от поучението на този пример ли се основава? Защото той не тежи повече от един обратен, който да покаже, че нивото на образованост е плачевно.
Някаква тенденция има в грижата за парите, които даваме за ЧУ...

# 677
  • София
  • Мнения: 16 203
Понеже сме в момента субективното мнения на  ЕЖК срещу ЕЖК, аз съм "изкласила" две през ДУ е едно през ЧУ, та имам 67% повече основания преценка, но смятам дискусията за безсмислена. Ако учителите в ДУ работеха както трябва, нямаше да има нужда от ЧУ и нямаше да има огромен натиск за записване на децата в малкото "елитни" ДУ.

# 678
  • Мнения: 8 272
Антеа, хора премимали през образователната система не успяват да разберат, че тя се променя стремглаво надолу с всяка изминала година.
И ако преди 12 години 1 клас в смотаното квартално училище е бил що годе приличен сега е трагичен.
И без да коменрирам заблудите в поста ти. Които за мен са безумия ще кажа кои са двете заблуди за противници на ЧУ-та. Заблуда е че плащаме само за знания. Плащаме за среда, за сигурност, за амбициозни учители, за учене на труд и правила. Знанията на детето ми може да са с 10-20-30% повече от тези на детето в кварталното. Но всички изброени неща са с 200% повече.

За разлика от университета където децата вече могат да участват финасово.
Дете 1- учи с кредит който ще изплаща когато започне да работи. Получава заплащане за научни разработки в които участва и се издържа частично с тези пари.
Дете 2 - учи в университет с голяма такса. Има стипендия от 2/3 за успех.
Дете 3 - на 10 няма шанс да помага за заплащането.
За нас е важно да положим качествени основи а на 20 шанса децата да се справят сами е огромен.

# 679
  • София
  • Мнения: 7 277
заблуда № 2 - "ако нямаме в 4-ти клас детски сертификат за B1 по английски, сме просто за никъде"
Възприемането по този начин наистина е крайно погрешно и жалко, ако някой наистина живее с тази заблуда. Ползите и образоваността, от друга страна, както се коментира многократно, не са само в сертификата - нека се помисли и върху това.

Ако така ще сравняваме резултатите на четвъртокласниците с тези на гимназистите, въобще ще излезе, че няма смисъл да се учи чужд език в началното образование - но ето на, напливът не намалява, за топ училищата да не говорим Grinning.

# 680
  • Мнения: 5 898
Оф, някой с опит преди цели 12-13 години като започне да ми се изказва... Аз вече не си позволявам да давам акъли за кандидатстване, защото опита ми е от преди 4-5. Вие сте тръгнали да обобщавате на база едно дете и то на опит от преди повече от десетилетие. Нищо не е същото от тогава. МОН направи пет реформи за това време, ЧУ се развиха много, ДУ западнаха още повече, единици ДУ още пазят ниво, учителите в ДУ станаха чиновници.
Отделно, че май сугестирането е единствено в главите на тези, които се чувстват засегнати. До толкова, че сравняват гимназист с четвъртокласник. Simple Smile

Защо двама-трима човека я обърнаха тази тема ОТНОВО на за и против ДУ и ЧУ? При това все хора с основен опит в ДУ.

Детски сертификат B1 НЯМА. След Flayers, което е детско ниво на A2, децата се явяват на KET, което е A2 за възрастни.

# 681
  • София
  • Мнения: 2 780
Антеа, да ти е жив и здрав младежа. Браво на него, явно има талант. Обаче, имам поглед над доста млади хора, току що завършили гимназия и за съжаление са далеч от знаене на английски "от въздуха". За мен дори е странно, че не знаят езика. Ако за по-старото поколение е разбираемо да има затруднения с него, то за младите е неочаквано, предвид възможностите за изучаването му. Просто има хора, за които е трудно да научат език без целенасочени усилия. А и ти подценяваш детето си -търсенето на контакт и общуването с англоговорящи е най-добрият начин, но за това също са нужни вид усилия и ентусиазъм. Аз също познавам подобен случай на дете с много добри познания по английски и учило се по подобен начин, спечелило състезания по английски в гимназията, но за жалост е единственото в класа си, а и вероятно в училището. Та този случай никак не е масов.
Варианти за образование много, случаи всякакви и всеки е индивидуален. Винаги сме подчертавали това в темата. Ако имаше общовалидна рецепта за успех пък, ехе...То и разлика в дефиницията на успех има за всеки Simple Smile

# 682
  • София
  • Мнения: 62 595
Шарки, за някои неща е така, но за други не.

Първо, не е само и единствено до работата на учителите, защото учителят е такъв, какъвто е и смята, че трябва да бъде и като цяло всеки учител предпочита да работи с "лесни" деца - добре възпитани, с добър интелектуален потенциал, с отговорни родители, любознателни и т.н.

Второ, като това има връзка с първото - в държавните училища се приемат всички деца, защото училищното образование е задължително, без значение дали детето е "лесно" или "трудно". Едно, че децата са различни като потенциал, възпитание, отношение към ученето, социален статус, плюс деца със СОП (като шапка на всички деца, които имат поведенчески или обучителни трудности, заболявания и т.н., отразяващи се на обучението им) и друго, родителите също са много различни като социално, образователно, културно, финансово и всякакво отношение. Връзката между първа и втора точка е, че имаме матрица учител(работещ/неработещ)х деца("лесни"/"норма"/"трудни"), а като допълним и като още един фактор родителите, гювечът става невъобразим.

Трето, ЧУ не се появяват, защото ДУ не работят, а защото първо, София се пренасели и второ, има платежоспособно търсене (на което се отговаря с предлагане). Трето, децата в ЧУ често са с подбор най-малкото на ниво социално, материално, често и образователно на родителите, плюс качествата на самите деца към момента. Това автоматично вдига базовото ниво, от което тръгват учителите в работата си, общо средата за децата и родителите, количеството и качеството на потенциалните проблеми (като някои типове проблеми, предизвиквани обичайно от социални, културни и образователни разлики на родителите и децата в държавните), изобщо няма да възникнат в частното. Държавните училища формално нямат право да осъществяват подбор, а тези, които го правят в началното училище са леко по допирателната и там съответно напливът е огромен.

Затова нека да опитаме да огледаме положението безпристрастно, ако изобщо търсим безпристрастнот, а не си играем на "само наште" и валидиране на собствения избор.

# 683
  • Мнения: 19 317
Аз мисля, че подборът е една от причините за успеха на ЧУ в начален етап, но разбира се не единствената. Друг е въпросът, че приемните процедури ставта все по-абсурдни и изискванията към децата се качват постоянно.
Всъщност добрите ЧУ училища заеха точно тази ниша, както и държавните Шилер, МГ паралелките след пети клас.
НУКК обаче доказва, че само селекция на входа не е достатъчно условие Joy
Същият този подбор дава предимство на държавните гимназии, АК, ПЧМГ след седми клас.

# 684
  • софия
  • Мнения: 4 987
Много ше е хубаво ако човек може да разсъждава безпристрастно когато се опитва да описва нещата, които няблюдава. Не съм убедена, че винаги ми се получава, ( даже съм чувала, че съм с розови очила), но особено напоследък се опитвам съвсем съзнателно да имам впредвид горния принцип
Много неща ми направиха впечатление докато четях Антеа, но две от тях не мога да не споделя - първо, ако правилно си спомням Антеа, ти беше много приятно изненадана от начина на работа, система и отношение във висшето учебно заведение на сина ти. Още тогава, докато те четях, се усмихвах на ум, защото описваше много хубаво нещо и в същото време се питах дали си даваш сметка, че един вид застъпваш плюсовете на друго американско учебно заведение в страната, за което обаче по темите твърдиш (с такова усещане съм останала), че едва ли не с нищо не превъзхожда останалите училища, съответно не си заслужава.
И второ-извинявай ама училището на сина ти до 4-клас ( не зная после дали останахте там) в никакъв случай не е обикновено квартално училище. То може като замисъл и законови разпоредби да е едно от всичките, но всъщност е спрягано за едно от примерните у-ща. Към което аз между другото имам огромни забележки и вероятно, не случайно директорс като ме видеше се обръщале като по команда “кръгом” в другата посока.
 И ако в тази тема хората ви се струват заблудени, защото плащат грешни пари за излишни претенции за частни училища, то аз не спирам да им се радвам и вярвам, че появата на все повече частни училища, практики, курсове и всякакви извънучилищни зсбимания с деца са истинският двигател напред за родното образование. Не защото всички трябва да ги плащат, а защото всяко такова нещо е показателен пример с развитие на идеи, които пък заразяват останалите и показват какво може да бъде.
Не зная Британика колко ще се справи с училището, колко добре ще го развие, но още когато децата  ми бяха малки ги питах на шега  ( вече бяхме на ти с какичките в офиса) дали нвма да направят училище да им ги преместя щерките. Не че имах пари, ама исках да имам точно за такова нещо.
Да похвалиш Антеа, младежа е прекрасно, но той още от малък правеше изключително впечатление за интелект за възрастта си! И ми беше любимец въпреки, че беше палав , точно защото виждах интелигентността определено над средното ниво. ( за което винаги съм ви се радвала, казвам го с най-добро чуство)

От приятелските ни семейства с деца доста по-малки от нашите, само едно семейство е с деца в държавния сектор. Е, познайте кое семейство пропищява почти ежедневно с неща, за които аз просто не мога да определя дали им се възхищавам на стоицизма или заслужават титла “глупав до доказване на противното”! Поне училището да сменят?! Не, то било така навсякъде..... е какво да говорим повече...
Аз просто не мога и не мога да проумея, защо добре доказани работещи интерсни не изискващи никакви пари практики не се включат в работата на образователната система. Защо не спира този тормоз над деца с явно подчиняване в класната стая, с явно заявяване кой команда и  е 99  ситуации, в които ученика няма право на мнение....сори, това съм видяла, това споделям! И, в интерес на истинста то и най-златната система на МОН, няма да оправи нещата, защото изначално един учител не се ли осъзнае като водач, вместо пъдарин или директор, няма какво да промени нещата за добро. Слава Богу има такива учители, слава Богу наистина, но не е нормално са малкото скъпоценни камъчета, които пазиш с Богоравна обич в спомените си, зашото си имал щастието да срещнеш и насред всички останали учители сте се вкопчили в тях като спасение. Не трябва добрите учители да да изключение. Трябва уникално изключителните, колоритно богати , ненадминати в житейска мъдраст и забележителност да се откровват насред наистина професионалисти, наистина будители и наистина човеци! Да има минимум гарантиран....
И опираме до третото звено-родителите. Ами да. Трудна работа -училището трябва да е страхотна смазана машина, родителя трябва да се обърне към когото трябва, а не да държи тон и сметка на един учител..... Как става това-като не се допуска да се случва. Как? Ами дс се допитат до тези, които го правят, които да го овладяли. Защо да му се невиди оставяме реката да тече покрай нас, когато сме жадни?! Ааааааа да! Нямаме чашка, нямам лигавник, ще се намокрим, ама имам само чиния....... аааа и накрая зсклпчваме, че  не ни е нужна помощта, ние си можем и сами... еми..:....какво повече!
Аз знам, че съм утопична във възхледите си.... ама поне правилното мислене да го има! Като си жаден и ти е трудно признай си за Бога и действай! Толкова за мон и прилежащите му!

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 14:25 от Амели

# 685
  • София
  • Мнения: 7 277
Защо двама-трима човека я обърнаха тази тема ОТНОВО на за и против ДУ и ЧУ? При това все хора с основен опит в ДУ.
Познай от три пъти без налучкване Smirk

# 686
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, защото държавните нямат право да правят подбор. Преди двайсет и малко години имаше един период, в който някои държавни правеха подбор с някакви измислени тестове, редяха се опашки нощем от родители да си записват децата, имаше листа на чакащите пред училището и се проверяваха посреднощ кой родител е там и кой го няма, но тази практика се обяви за незаконна (тя си беше незаконна). После се започна тихичък подбор и родителите започнаха да сменят работни и адресни регистрации до определени училища, сега се започна с уседналостта, което вече териториално ще закрепи социалните разлики и хората, изтеглили късата клечка да са в район на училище с лоша слава, се чудят как да се набутат в някое от по-читавите или отиват в частните.

# 687
  • София
  • Мнения: 7 277
Да, защото държавните нямат право да правят подбор.
И много правилно!

# 688
  • София
  • Мнения: 18 074
Нито за ЧУ ще пиша, нито за ДУ, само ще попитам нещо Sadlady, съвсем добронамерено. В тази  тема много се държи на това да се изказват хора с личен опит и другите биват низвергнати заради липсата на такъв със собствено дете и  съответно ваденето на изводи на база споделено/видяно/чуто  само от  близки/познати деца. Е, защо в обратния случай да е друго? Антея е с дете, завършило гимназия,  и споделя, че около сина й има предостатъчно деца с  много високо ниво по английски. Ти обаче, а и доста други, имащи личен опит само с малки деца, твърдите,че той е по-скоро приятно изключение. Имам щастието да познавам и Антея, и сина й ( 5 години седеше на един чин с моята девойка). Настина интелигентен младеж, но определено не е изключение в частта  със знаенето на английски на ниво както в класа от 26 деца, така и в целия випуск..Не обобщавайте с лека ръка  какво е нивото на  децата след 12 клас по английски тук или там, понеже голяма част и от вашите след 7 клас също ще завият към училища с различен език и натрупаното до 7 клас ще доразвиват така или иначе навън.И ако тогава ви "бъзнат",че детето  знае по-малко от завършилите примерно Златарски, Тенеди, Апостолов, ПЧМГ и сие , няма да се съгласите..

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 11:52 от пенсионирана русалка

# 689
  • Мнения: 5 641
Всичко ще си кажете😀 НЕГ ли хвалехте през цялото време. Щото аз останах с впечатление, че сравняваме СС със 138-мо например.

Общи условия

Активация на акаунт