Частни училища - информативно-дискусионна тема 34

  • 21 660
  • 747
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 18 074
Нищо не хваля, с Антея  множество пъти сме коментирали минуси на въпросното училище. Въобще не става дума за това кое е то, а за  наличието на  доста деца с  отличен английски в края на гимназията (която и да е тя), които до това ниво са стигнали по разни пътища.. Сертификати не признавате от оторизирани институции, били гола хартия, която не измервала дълбочина в знанията, ОК. Ама голяма част от тези деца учат в англоговорящи държави и се справят отлично, как става това с посредствено ниво по английски?

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 11:37 от пенсионирана русалка

# 691
  • София
  • Мнения: 7 277
Всичко ще си кажете😀 НЕГ ли хвалехте през цялото време. Щото аз останах с впечатление, че сравняваме СС със 138-мо например.
Браво, Нотарис! Наистина мн. прозорливо. Очаквай скоро да има сравнение между СС и университета, в който се образова младото поколение. Аз лично няма да се учудя Simple Smile

# 692
  • софия
  • Мнения: 4 987
Нищо не хваля, с Антея  множество пъти сме коментирали минуси на въпросното училище и тук на лични, и на живо. Въобще не става дума за това кое е училището, а за наличието на хич не малко деца с  отличен английски в края на гимназията, които са стигнали  до това ниво по разни пътища..
Че кой го отрича това?!
Въпроса е в цената ( не винаги финансово измервана) и в следващия въпрос- колко по-добре е можело да бъде. Да стигаш до нещо по разни пътища изобщо не трябва да съществува. Трябва да се случва вътре в училище. И аз не визирам ЧУ или ДУ.
А ние, родителите, станахме луди - курс  за това, курс за онова. Извън училище трябва да е само ”купона” - балета, танците, цигулката, кулинарната академия, така де, кой каквото обича и му е любопитно!

# 693
  • София
  • Мнения: 18 074
Е, как, Амели, кой... Хайде да не се правим на забравили, че само няколко поста по-нагоре Sadlady каза,че такива младежи като сина на Антея са по-скоро изключение. Ами не, не са. Да, има много деца с ниско ниво по език, но има и много с друго..
А няма как да се стига до нива С1-С2  по еднакъв път и той да е само училищен. Химера е това.. Не може детето ти да учи в АК и  да очакваш  друго дете, учещо в 164 ГПИЕ примерно,  да докара поне близко ниво по  английски като втори език само с обучение  в училище.. Цели ли се във високите нива, доучва навън и не защото родителите му са луднали. То тогава по твоята логика вторият език в АК за съвестни и учещи деца следва да е на същото  ниво като това на съвестните и учещи деца от езиковите по първия.Така ли е? Ама честно..  Едва ли,  познавам частен учител, при който деца от АК ходят на немски със същата цел - достигането на високите нива.

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 12:32 от пенсионирана русалка

# 694
  • Мнения: 5 641
Просто обръщам внимание, че НЕГ и СМГ не са точно релевантен пример за ДО в контекста на спора. Там има твърде високо ниво на подбор, включително и от ЧУ.

Аш, СС го ползвам като обобщение на най-доброто в ЧО. Може и АК, ама нали сме на началния етап в образованието.

# 695
  • Мнения: 5 898
Е то сравнението на училища от различен образователен етап е абсурдно в самата си същност.
Аз не знам кой се сугестира в момента? Ние, платилите пари, или вие в ДУ се опитвате да ни обясните как сме можели и да не плащаме.

Аз лично нямам никакво съмнение в правилността на решението си. А така както гледам и мнозинството в тази тема. Чудя се от къде Антеа реши да ни разяснява каква грешка правим?

А аз си спомням периода в който всевъзможни чиновници от централни учреждения на държавната администрация ползваха привилегии в елитните начални училища и избутваха живеещите наблизо. Къде легално, каде с малък рушвет към директора или телефонно обаждане от по-високо.

# 696
  • София
  • Мнения: 62 595
не можем да сравняваме първолаци с гимназисти, да не говорим нататък за вузове. Така е, НЕГ и СМГ в гимназиален етап, че и в основен, не са обикновени държавни, а са от топ-държавни заради подбора. Дори 73-то не е точно обикновено държавно.

# 697
  • Мнения: 2 078
ще отговоря съвсем в конспектен план - адресирах единствено тревогите на родители, които все още не са се хванали на хорото, но заради намеци от титулярите в темата в посоката, която засегнах в предишния си пост, вече подсъзнателно са убедени, че ще настъпят фатални последствия, ако не го направят.

не, няма да настъпят. толкова е просто Simple Smile

# 698
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма да настъпят фатални последствия, ако успеят да се уредят в някое от желаните държавни. Иначе може да се окаже проблем и частното да е по-добър вариант заради хомогенната подбрана среда. Най-малкото няма да им се налага да се борят с проблеми с дисциплината на две-три деца в класа и кресливите им полуобразовани родители, за които училището е социално заведение.

# 699
  • Мнения: 19 317
Е как може да се сравнява НЕГ или АК с основните училища?

Боже, къде е писано, че ще настъпят фатални последствия, ако някой не отиде в ЧУ?
Дай цитат.
Един потребител се чудеше защо да дава пари за ЧУ след като всички отиват в държавна гимназия на финала и му се отговори

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 12:29 от Дъждец

# 700
  • Мнения: 5 898
Ох, добре, че Андариел го написа. А не някой с деца в ЧУ.
 Антеа, доколкото разбирам, синът ти е учил в елитно начално ДУ? Преди 12 години?

Вземането на подобно решение е лична отговорност. Никой от нас нищо не внушава или сугестира. Всеки говори за себе си и личния си опит. За да информира чудещите се и да им помогне да си вземат тяхното си решение.
В темата има хора с деца в ДУ и ЧУ едновременно, като Тинкърбел например. Без да съм я питала, съм сигурна какво ще отговори за началното частно училище на всичките и деца.

# 701
  • софия
  • Мнения: 4 987
Е, как, Амели, кой... Хайде да не се правим на забравили, че само няколко поста по-нагоре Sadlady каза,че такива младежи като сина на Антея са по-скоро изключение. Ами не, не са. Да, има много деца с ниско ниво по език, но има и много с друго..
А няма как да се стига до нива С1-С2  по еднакъв път и той да е само училищен. Химера е това.. Не може детето ти да учи в АК и  да очакваш  друго дете, учещо в 164 ГПИЕ примерно,  да докара поне близко ниво по  английски като втори език само с обучение  в училище.. Цели ли се във високите нива, доучва навън и не защото родителите му са луднали. То тогава по твоята логика вторият език в АК за съвестни и учещи деца следва да е на същото  ниво като това на съвестните и учещи деца от езиковите.Така ли е? Ама честно..  Едва ли,  познавам частен учител, при който деца от АК ходят на немски със същата цел - достигането на високите нива...


Ох, Русалке, много ми е трудно да ти отговарям, защото просто не разбирам как може да изкривяваш така нещата. КАК Е ВЪЗМОЖНО да сравняваш английския език от АК с втория език в някое друго училище. Защо не го сравняваш с някоя английска гимназия с паралелка с първи език английски? Така е редно, на една летва стоят!
Можеш да сравняваш втория език в АК с втория език в някоя друга езикова гимназия.
Подчертания въпрос, така зададен не го разбирам, честно - като на съвестните и  учещите втори език в други училища ли? Или първи? За първи език в други училища дори не ми и хрумва да ги сравнявам.  Вече следващото ти уточние верояно иска да каже че втория език и в колежа не е на нивото на първия език в другите езикови?! Ами много ясно!  Още не съм стигнала до там. Но съм подготвена, че няма да стане факир детето ми. За сега води леки ежедневни разговори, но никак не си представям да учи на този език.
Освен това, едно е да се научи "измежду другото" английски - език, който те заобикаля навсякъде - филми, песни, ютюб, конференции, лагери и т.н съвсем друго немски, еле пък френски или испански.

Моите уважения, но изкривена плоскост за сравнение?! 

П.П Фенси, на Антеа сина е чудесен младеж, завършил 2019, сега студент.

# 702
  • Мнения: 2 078
Fancy, ако трябва да сме точни, учил е допреди 6 години /от 1 до 7 клас/ в кварталното ни училище, от което дойдоха и звъннаха на вратата ни да го запишат - вероятно по това време са имали задължения да обикалят контингента по район; друго училище наблизо нямахме, както и претенции, така че отиде там

колко е елитно 51-во, не се наемам да кажа, не се е преучвал изобщо, по-скоро си изкара лежерно детството, а ако е придобило такава слава в следващите години, има някаква вероятност да е и заради собствените му ученици, които се пръснаха равномерно във всякакви гимназии /и частни, и държавни/ също без особен зор

# 703
  • София
  • Мнения: 2 780
Русалка, не си ме разбрала, това което пишеш е така. Просто постът на Антеа звучеше така сякаш благодарение на това, че английският ни заобикаля от всякъде, едва ли не ВСИЧКИ деца го научават от "въздуха" на днешно време и няма нужда да се пънат да го учат. Да, и аз дадох подобен пример на нейния, познавам лично това дете, за което писах (близко семейно). Ами то не е учило в НЕГ, нито в някое елитно, и дори не в София. Ами познай дали всички от училището му имат дори близко до неговото ниво. Това дете е изпреварвало на състезания деца от ЕГ без уроци и курсове. Но можеш ли да си вадиш заключение от това, че в цялото училище ВСИЧКИ са на това ниво. Че те някои от децата в класа им в гимназията още сричаха и на български...
И в допълнение, да моите деца са още малки, но по стечение на обстоятелствата имам над 15-годишен опит с образованието ни покрай служебни проекти и имам наблюдение над най-различен вид училища -от тези с предимно малцинствено присъствие до елитни ДУ и ЧУ. Та в много училища ситуацията е далеч от тази в СМГ или НЕГ, или другите добри ДУ. Била съм в гимназии, където част от учениците не могат да си напишат името. Буквално. В други пък пишат с умопомрачителни правописни грешки, цари незаинтересованост... А вие давате за пример НЕГ. Че ако НЕГ, СМГ и т.н. не се отличаваха от масата, щеше ли да има такъв наплив за тях?
Освен това, със същото това дете, за което писах, участвах пряко в седмокласната кампания. Детето не е от София и помагах на родителите за организацията по кандидатстването му в СМГ. Тогава още нямаше електронни заявления. Всичко се подаваше в училищни гнезда. Събирахме документи, редяхме желания, следях седмокласната тема тук и се вълнувах все едно детето е мое. Детето изкара страхотен резултат, достатъчен за прием пак без грам уроци. Но за мен това е изключение по скоро, а и беше преди 7-8 години. От тогава много неща се промениха. Но все пак, не е като да имам опит само с малки деца.

# 704
  • София
  • Мнения: 18 074
Нищо не изкривявам, Амели, сори. Ти каза, че  не трябвало да се говори за разни пътища за достигане на високо ниво по езика в  духа на дискусията около поста на Антея . Нейният син и децата около него НЕ учат английски като първи език и съвсем нормално е  да ходят да доучват английския. Никъде не си написала, че визираш английски в АК и английски другаде като първи - дискусията въбще не се въртеше около това. Ако се въртеше, нямаше и да си напиша поста, нали? Wink
Sadlady, благодаря за разяснението Simple Smile Ето, че човек може да се разбира и мирно с представител от другия "лагер".  И да, ето аз лично приемам довода ти за сериозен поглед над  големи ученици, оттам и правото да си вадиш съответните изводи, но няколко пъти съм казвала тук, че по определена причина и аз имам поглед над деца от ЧУ. Но той не се признава..Wink

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 12:49 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт