Дистанционно обучение за учениците

  • 27 904
  • 886
  •   1
Отговори
# 870
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, не, не е браво, извинявай! Най-безсмисленото нещо е преписването. Препиването е само диагностича задача, а реална полза има само от диктовката, самодиктовката и писането на собствен текст. Преписването е да кипи безсмислен труд - преписват и нищо не помнят какво са преписали, а учителката смята, че е свършила нещо смислено, явно и на родителите се харесва, защото детето пише и мълчи. И на правописа не влияе преписването. На правописа влияе осъзнаването на звуковата, сричковата и т.н. структура на езика, усвояването на правописните правила, които се наслагват върху правилата на езика като цяла система.

# 871
  • Мнения: 777
Забравих да уточня,че успоредно с преписването задължително имаше и диктовки .Затова казвам браво на началната учителка.От 1 до 4 кл. е най -важна учителката.

# 872
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако в учебната тетрадка има за преписване, то детето ще препише не заради друго, а защото трябва да направи упражнението, защото трябва да го направи. Но всякакви самоинициативи на учителката да преписват е безсмислена.

# 873
  • Русе
  • Мнения: 11 924
Потвърждавам аз безполезността на преписването ,както и на всяко еднообразно упражнение. Още в първи клас се отказах, след няколко опита да приложа метод с преписване, с цел да се запомни нещо важно. И 100 пъти да напише нещо, ако е включил на автомат, не може да възпроизведе. По важно е прилагането. За правопис , от началото съм го карала да търси корен и връзки на думите.

# 874
  • Мнения: 1 801
Ако задачата е свързана с преписване и промяна на текста - например от сегашно в минало време, тогава има полза.

# 875
  • София
  • Мнения: 62 595
Само че официално го учат в по-горните класове. И това не е преписване, а трансформиране на време. Преписването е едно към едно да пренесеш текста. Копиране.

# 876
  • пак там
  • Мнения: 2 885
Само че след 10 години, когато нашите деца /имам предвид тези, които реално имат деца в училищна възраст/ станат възрастни индивиди, почти всичко ще работи през компютри. И тогава на тях ще им е трудно, няма да се чувстват комфортно изобщо. Но какво от това, нали?

На мен ми е трудно. Само че аз съм расла в ситуация, в която компютрите не са били част от обществото. И сега, когато все повече навлизат в моя живот - откъм институции, откъм пазаруване, откъм образование - ако щеш, на мен ми става все по-трудно да се справям. А какво става с едно дете, осъзнавате ли?

Образованието не е само и задължително ходене на училище. Ако беше това - ехеей, всички деца щяха да са грамотни. Ама не. Я вижте по форумите какво става - пълно с граматични грешки, с недоконструирани изречения, няма точки и запетаи, нищо! Хайде първо да научим децата на грамотност - ама не само своите!, -  пък тогава да се бием в гърдите колко сме ги опазили от компютрите.

# 877
  • Мнения: X
Да, настана объркване с абонамента в Уча се. Не е абонамент само за 1 месец, а целогодишен, но заплащан на месечни такси. Както е и с повечето абонаментни услуги. За мен си струва, предвид общото образователно ниво.

Не разбрах защо изведнъж се оказа, че компютърната грамотност пречи на другата.
Просто двете неща вървят паралелно.
Естествено, че децата трябва да пишат, четат и разказват, особено в първите класове. Паралелно трябва да се учат да пишат и на клавиатура, да отварят и редактират документи, да търсят информация в интернет. Във всеки случай е по-полезно от това да се набиват до умопомрачение някакви дати по история, които се забравят до другия ден.

# 878
  • София
  • Мнения: 62 595
такива неща учат в училище, нали имат ИТ там. Компютърната грамотност е познаване на една нова среда и определени умения.

# 879
  • Мнения: 7 988
Аз имам опция за абонамент 6 месеца, но цената е доста по-висока.

такива неща учат в училище, нали имат ИТ там. Компютърната грамотност е познаване на една нова среда и определени умения.

А това, което аз чета тук е, че цяла година рисуват...

# 880
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В училище имат един час/седмично ИТ. За да се води ефективно обучението, то трябва да се упражнява. За 40 минути на една група от 13-15 деца няма много време за упражнение.

# 881
  • Бургас
  • Мнения: 6 963
На мен пък преписването ми помага много. Прилагала съм го и в студентските си години. Някакси бях озъзнала, че като препиша в една тетрадка най-важното от урока и го запомням без да си давам зор. По-ефективно беше, отколкото да прочета един урок 10 пъти.

Аз се чудя защо в началото на извънредното положение, още когато мерките не бяха толкова строги, не ни пуснаха в училище да вземем учебниците и тетрадките на децата(1-4клас). Все щеше да се измисли някаква организациа за пускане поетапно за да не се събират повече от двама души. Сега е много по-трудно с тези онлайн учебници а и децата щяха да пишат в учебните тетрадки и помагалата и нямаше да се мъчат с прикачени файлове.

# 882
  • Мнения: 7 988
Точно така учех и аз. Правех си план с най-важните неща в урока. Т.е. преписвах го без излишни подробности.
При нас класната отиде, взе учебниците и ги предаде на  една майка. Може да се ходи в училищата. Никой не е забранил. И сега може да отиде да ги вземе. Въпрос на желание е.

# 883
  • Мнения: X
Нашите си имат учебниците и тетрадките, но снимат и прикачват домашните.

# 884
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
... Може да се ходи в училищата. Никой не е забранил. И сега може да отиде да ги вземе. Въпрос на желание е.
При нас има заповед на директора, че достъпът на ученици, родители и други външни лица в сградата на училището е забранен.

Общи условия

Активация на акаунт