Петокласници 2020/2021

  • 39 660
  • 740
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 017
Здравейте!  Не знам дали някой ще е съгласен с моята гледна точка, но аз бих отстоявала 3 искания, които според мен ще направят много по - добра системата.
1. Да отпаднат задължителните матури и да се въведат изпити по предмети за децата които искат да кандидатстват и те да се явяват на тях според интересите си и изискванията на училищата в които искат да продължат. (Съображенията ми - има най - различни деца с най - различни способности, умения и здравословни състояния. Да се явяват всички на еднакви изпити е ненужно, нечестно и им отнема много от времето в което трябва наистина да учат и да напредват. И, наистина наблюденията ми са, че цели години в четвърти, седми и десети клас се губят в налудничаво решаване и упражнения за тестове без да се обръща внимание качествено на целия учебен материал плюс безумното тичане по уроци в тези години. )
2. Да се прецени количеството и качеството на материала, който се изучава и учебниците да се напишат от преподаватели, които преподават в училищата, а не от университетски преподаватели.
3. Оценяването се извършва през цялата година и оценките за всеки етап на образованието да се формират от целия процес - знания, активност, старание и проекти... а не от една изпитна оценка, която освен внасяне на стрес друг смисъл няма и не е индикация за качествено усвоен материал.

# 16
  • София
  • Мнения: 1 635
Ето ме и мен, с моята бъдеща петокласничка. Тя си избута електронното обучение без съществени проблеми, освен на финала, когато май всички ги хвана мързела. Искрено се надявам да не се налага да започват пак така септември.

По въпроса с промените - не мога да преценя в момента. Хубаво е НВО-то да има по-всеобхватна база, за да може реално да се преценява нивото на обучението. От друга страна, това несъмнено ще засили истерията в София. Единственото адекватно решение е подобряването на учебния процес в повече училища, за да се избегне това струпване на кандидати в няколко по-търсени гимназии, но май искам прекалено много, а...?! Grinning

Също смятам, че въпросното НВО, ако изобщо се провежда в такъв формат, трябва да се състои поне два пъти. Не е редно от една единствена дата да зависи в какво училище ще се озовеш за следващите пет години.

Иначе, в личен план, се чудя дали да заведа госпожицата на състезанието в неделя. Притеснява ме обстановката в София, а тя е решила, че иска да си остане в старото училище. Т.е., ако отиде ще по-скоро с цел да видим как ще се справи, а и би било логичен завършек на целогодишни усилия. Не знам.

# 17
  • София
  • Мнения: 2 780
Svee, то това е проблемът, че този формат хич няма да намали тежестта на частните уроци и школите за съжаление. И съм убедена, че от МОН го знаят.

Катрин, трета точка звучи добре, но предполага прекалено много субективизъм. Не ми се струва работещо някак.

Jillian, и аз съм като теб за неделя. Simple Smile По-скоро май клоня към "не". Не виждам смисъл да се бутаме при положение, че няма да кандидатстваме. Иначе и на мен ми се щеше да отидем за тренировка и от любопитство, но в тази ситуация не си струва да се рискува за  едното любопитство. Simple Smile

# 18
  • София
  • Мнения: 1 017
sadlady, да субективизъм е, но в четвърти клас. В седми с многото преподаватели и предмети вече не толкова.

# 19
  • Мнения: 8 291
Jillian ако детето се е готвило целенасочено мисля, че е добре да отиде.
Все пак е положило усилия и те трябва да бъдат показани някъде.
Ако обаче е само за проба, какво ще направи от знания в училище изобщо не бих се хабила.

# 20
  • София
  • Мнения: 2 780
Хоуп, много е сложно решението в тази ситуация Joy Моето дете, например, ходи на курс, но чак целенасочена подготовка не е било, защото реално не сме имали намерение за кандидатстване. И аз го чувствах като някакъв начин да се възнагради труда, но то детето се оказа, че изобщо не държи да ходи (май само аз се терзая) Joy 
Jillian, може да попиташ и ти детето си. Simple Smile

# 21
  • София
  • Мнения: 1 635
Не смея да питам, че току виж осъзнала, че има опция да не ходи.. Joy Шегувам се, разбира се. Тя би предпочела да си остане при летните забавления. Но това е естествено. Аз по-скоро клоня да я заведем.

Готвила се е. Миналата година по това време имаше желание. Не знам какво я разколеба. Май по-скоро промяната я притеснява. А и през последните месеци допълнителната подготовка дойде малко в повече. Не, че усилията ще намалеят в пети клас.

# 22
  • София
  • Мнения: 4 027
Jill, не би трябвало да се притесняваш. Адашката ходи два пъти вече в другата математическа и всички деца бяха с маски, по 10 деца в стая, квесторите с маски и ръкавици, родителите не се допускаха, за да не правят навалица. Вероятно в неделя ще в нещо подобно и ще имате инструкции за безопасност.
Каката ми ходи на изпит по английски и там също мерките бяха отлични. Даже са били с ръкавици, заради това че пипат един лист. Не е най-приятното, но като си се настроил някак си минава.

# 23
  • София
  • Мнения: 6 172
Сиси, благодаря за новата тема! Hug
И аз още не съм сигурна какво да мисля за новия формат на НВО. Като че ли съм склонна да приема промените, стига да не се оклепат с изпълнението. Не виждам как децата биха могли да ходят на школи по всички предмети, по- скоро ще реорганизират настоящите курсове и ще ги съобразят с новите изисквания. А най- много ми се иска да няма такава драматична разлика в нивото на обучение в различните училища. Абсолютно безумна е цялата истерия в 7ми клас, нерви, стрес, натиск, умора, пари, за да се докопа детето до сравнително прилично училище. Имам и седмокласник сега, който е с ниски резултати. Ами ако не го приемат в хореографското, където иска, даже не искам да помислям в каква гимназия ще отиде.

Posh, и аз мисля, че може да има шанс. Не съм сигурна, че всички ще се запишат. Иначе след дълго колебание записахме нашата девойка, с бал 58т е. Ако се осъществят промените, това може да се окаже доста добро решение.

Джил, и ние имаме такива колебания, особено след като я записахме. Не знам дали има смисъл само да правим калабалък. Joy

# 24
  • Мнения: 4 263
Jill, ако има шанс да влезе, има смисъл да се ходи  в неделя.Вие си знаете най-добре какъв е резултатът и вкъщи и по състезания.Другото е излишен тормоз. Днес ще видим дали кандидатите ще са над 1000, че ми е интересно.

# 25
  • Мнения: 2 081
Във Варна са 400 за 78 места😳

# 26
  • Мнения: 8 291
Във Варна са 400 за 78 места😳
В София на последният пробен бяха 670 за 156 места. За утре ще видим Simple Smile

# 27
  • Мнения: 4 263
Би трябвало да видим днес до 10 часа .
Скрит текст:
Информация за разпределението на ученици по сгради и зали ще бъде публикувано най-късно в 10:00 часа на 27.06.2020 година на сайта на СМГ.

Последна редакция: сб, 27 юни 2020, 06:51 от malinkap

# 28
  • Мнения: 2 081
И в СМГ ли коефицентът е еднакъв за това състезание и за Олимпиадата от февруари? Аз недоумявам ако е така, синът ми я изтърва (а беше с макс точки от първия кръг), защото смениха датата, а имахме билети за почивка на топло Simple Smile, тогава имаше обявени още 2 състезания с по-висок коефицент и решихме, че не е толкова важно...

# 29
  • Мнения: 8 291
Slavena в сайта има балообразуване.
Така и не го схванах изцяло.
Но олимпиадата е с коефициент 1.5 а състезанието а коефициент 6.
С 0 точки от втори кръг на олимпиадата винаги е било трудно да се влезе  но не и невъзможно.
Тази година доколкото видях взимат и бала от дипломата за завършен 4 клас.

Общи условия

Активация на акаунт