Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 19 530
  • 762
  •   1
Отговори
# 720
  • Варна
  • Мнения: 2 443
Хайде да не ги жалим чак толкова учителите с мейлите в късна доба. За много професии, това е ежедневие. И аз съм с работно време от 9 до 18 ч, но тъй като компанията майка е на друг континент, когато получа имейл след работно време е силно препоръчително да отговоря навреме - пощата може да се чете на телефона, софтуерът да е на облак и т.н. Решения винаги има, но виждам, че в учителската гилдия няма желание, просто защото чистосърдечно си признават (от по-горните постове), че им е трудно. Ехооо, ако моите служители са толкова немотивирани, санкционни мерки биха последвали веднага. Първо, заплащането им трябва да бъде обвързано с резултатите на учениците, за които лично те са отговорни, по същият начин, по който ние сме отговорни за постигането на определени показатели във фирмите. Като учители вие сте задължени да мислите преди всичко за обучението на децата - как да го оптимизирате, подобрите, да използвате нови знания и технологии, а не само да ги пазите присъствено докато родителите им са на работа. Така че, мили учители в темата, моля спрете да се оплаквате и си влезте в обучителната роля - подгответе си урока за ДО и бъдете готови.

# 721
  • Бургас
  • Мнения: 7 019
Имам няколко познати, които работят като учители. Никой не работи на пълен работен ден, т.е. 8 астрономически часа. Отиват сутрин и са до обяд. Най-късно в 14ч са си в къщи.
               Моля,преди да коментирате и пишете да вземете да попрочетете мъъъъничко и тогава да изразявате мнение! Учителите имат определен хорариум /присъствени часове в у-ще/ + часове за самоподготовка,в които освен подготовката за следващи уроци влиза проверка на тестове,контролни,цялата бумаштина,с която са натоварени от МОН и т.н.Много често всичко това надхвърля 8-те астрономически часа.
               Задавате ли си въпроса - защо все по-трудно се намират учители !? И ви уверявам,че не е защото "от 14 часа са си у дома"!

Не ми се чете. Един от тези мои познати ми е бивш колега. Напусна работа и отиде да преподава в езикова гимназия. Често се виждаме на кафе. Казва, че сега му е много по-добре. Прибира се на обяд и се занимава с хобитата си. Контролни и домашни преглежда в междучасията. Сапоподготовката му отнемала към 2 часа на седмица. Да, иначе бумащината е много, особено ако си класен ръководител, но казва, че и в това се вмества, когато класа правят контролно или пишат нещо самостоятелно.

Сина ми до ското беше в начален етап. Всеки път като съм го взимала на обяд виждах как класната се качва на колата и си тръгва. Госпожата на занималнята идваше в 13ч и стоеше максимум до 17ч. Много рядко се случваше някой да си тръгне след 17ч.

# 722
  • София
  • Мнения: 62 595
Ок, не бил срочен договор, бил договор в полза на роботодателя, забравих как точно се казваше, май беше срок на изпитване в полза на работодателя и чак като изтекат става безсрочен. А като тръгнат да изтичат просто работникът бива освободен и пито-платено. На практика учителската работа има И сезонен характер.
Както и да е, факт е лавината от обяви за свободни работни места между двете учебни години.

# 723
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Анди, добронамерен съвет от мен - не се наемай да разясняваш неща, които не са ти ясни. Срок на изпитване не може да е повече от 6 месеца. Учебната година е 9. Срочни договори се сключват само за сезонна работа или до завършване на такава. В училищата няма такава, освен по проекти, но за тях не става дума сега.

# 724
  • София
  • Мнения: 62 595
Ок, значи учителите по своя воля мигрират насам-натам, а появата на толкова много обяви още в края на учебната година е случайност, точно тогава учебните заведения са решили да обявят свободно място за есента, а сигурно работникът е предупредил още в началото на ваканцията, че ще напуска. Каквато и отпуска да е имал, тя стига ли до септември?

# 725
  • Мнения: 19 355
За домашните в късни доби проблемът е, че крайният срок е до 20ч примерно, а някои деца са изпращали заданията в 00ч. Учителите са правили компромиси. Според мен би следвало след 2-3пъти компромис да се пише без домашно или каквото следва и при присъствено обучение, когато детето не е подготвено.

Също така следва и учителите да имат точно определено време, в което да пращат задания и да има фиксиран един и същ срок за предаване.

Някои от рисковите учители са пред пенсия и няма как да напуснат. Ако си намерят друга работа, губят правото за по-ранно пенсиониране. Мисля, че има и някакви бонуси, ако са работили на едно място дълго време.

Разликата между малки и големи деца наистина е огромна. Съдя по моята шестокласничка. Изобщо не съм следила нищо. В началото изпусна някои домашни и имаше лек хаос, но бързо влезе в ритъм и започна да се организира и да следи сама. Но и ДО беше добре структурирано с ясни срокове за домашните и 1 платформа.

# 726
  • Мнения: 7 465
Ок, значи учителите по своя воля мигрират насам-натам, а появата на толкова много обяви още в края на учебната година е случайност, точно тогава учебните заведения са решили да обявят свободно място за есента, а сигурно работникът е предупредил още в началото на ваканцията, че ще напуска. Каквато и отпуска да е имал, тя стига ли до септември?
                  Не! Учителите не мигрират ,а просто старите се пенсионират /сега някои напуснаха от страх/ новите виждат "хубавините " на тази професия и си намират друга - хем по-спокойна,хем по-доходна.Е,поемат риска от другия континент да им изпратят мейл посред нощ,но....100% хубост никъде няма. Smiling Imp
                  Влизат много качествени хора в системата и точно защото са качествени не е проблем за тях да си намерят друга работа.Малко са тези,които могат да устоят на условията на работа,на хилядите съвети от където се сетите как да работят.Няма професия ,в която всеки дава акъл без дори да се е замислил за какво става дума.За претенциите изобщо не искам да коментирам.

# 727
  • Мнения: 1 290
На мен приятери учители/млади/ са ми споделяли, че проблемите им идват от родителите, рядко от децата.

# 728
  • Мнения: 2 022
При положение, че в присъствена форма срокът е следващият час, не виждам причина в ДО да е до 20 ч. същия ден. Защо? Има извънкласни дейности, школи и личен график. Ето това побъркваше децата. Няколко домашни за 5 ч, съвместено с ученето за утре, урока по математика или български, тренировката. А следващият час е в края на седмицата, примерно.

П.П. Понякога имаше толкова нелогични срокове, в които не се даваше време да научат урока, ЗА ДА изпълнят заданието.

Последна редакция: ср, 19 авг 2020, 11:23 от Cygnus

# 729
  • София
  • Мнения: 62 595
човек лесно може да си изключи бръмченето при всяко съобщение. Ако срокът е до следващия ден, става си сутринта и тогава си отваря съобщенията. Също и не си гледа съобщенията постоянно. Това е хигиена на организацията на работното време.

# 730
  • София
  • Мнения: 6 155
Нас ни натискаха да ги пращаме възможно най-рано (разбирай 16-17 часа), че да можела госпожата от занималнята да си ги провери навреме. Еми, аз ги изпращах около 18 часа като приключа работа и ми се цупеха и правеха фасони. Какъв е проблема да ги провери следващата сутрин? А пък учителката сутрин им правеше диктовки, които искаше да и се снимат и пратят на момента!!! а пък тя ги проверяваше късно вечер (виждаше се в месинджъра, кога ги чете). И детето ми прекъсваше коловете и работните срещи, защото госпожата казала моментално да се пратят....

# 731
  • София
  • Мнения: 7 277
Нас ни натискаха да ги пращаме възможно най-рано (разбирай 16-17 часа), че да можела госпожата от занималнята да си ги провери навреме. Еми, аз ги изпращах около 18 часа като приключа работа и ми се цупеха и правеха фасони. Какъв е проблема да ги провери следващата сутрин? А пък учителката сутрин им правеше диктовки, които искаше да и се снимат и пратят на момента!!! а пък тя ги проверяваше късно вечер (виждаше се в месинджъра, кога ги чете). И детето ми прекъсваше коловете и работните срещи, защото госпожата казала моментално да се пратят.....
Подозирам, че сме в едно и също училище, при един и същи учител Joy

# 732
  • Бургас
  • Мнения: 7 019
И аз не виждам какъв е проблема в изпращането на домашни вечер. Изключват се нотификациите и толкоз. Учителя не е длъжен да ги проверява на момента. При нашето ДО например госпожата ги проверяваше с ден закъснение. Например домашна зададена в часовете в понеделник е със срок до вторник до края на деня и се проверява в сряда.
А госпожата по англиски проверяваше веднъж седмично домашните от цялата седмица и за всяка домашна пишеше отзив. Всяка домашна си имаше два-три дни срок. Това се случваше в Teams.

Дори и в присъственото обучение нашата госпожа не проверяваше домашните всеки ден. Като се съберат за една-две седмици ги проверяваше наведнъж.

Просто смятам, че системата изначално трябва да излезе от тази си закостенялост и да стане по-гъвкава.

Последна редакция: ср, 19 авг 2020, 11:33 от Irene Adler

# 733
  • Мнения: 8 265
Аз от домашните при моите не мога да се оплача, в пети и седми клас бяха. Всички задания за домашна работа бяха в платформата и се изпращаха през нея. На всички срока им е бил ясно обозначен и минимум 2-3 дена, често и седмица за по-обемните неща.

# 734
  • Мнения: 3 916
От вчерашното интервю на министър Вълчев в " Преди всички" - БНР.

Извадки от интервюто в " Монитор".

Накратко.

При всеки установен случай на коронавирус в училище ще се прави анализ на конкретната ситуация. - кой ще прави този анализ? Ако е от училището е едно, ако е от друг е друго. Не става ясно, не казват, остава висящо във въздуха с цел прехвърляне на топката един ден.
Когато в класа има заразено с коронавирус дете, целият клас ще бъде поставен под карантина и ще преминава в дистанционен режим. При 1-4 клас учителят върви с класа и тогава той също ще бъде карантиниран.  - в един клас ще има няколко случая един след друг или през седмица. Това означава карантиниране нон-стоп. Или поне достатъчно дълго като период с кратки прекъсвания за преминаване на режим присъствено. Ако въобще не започнат да си крият контактите.
При 5-12 клас начинът учителят ще спазва дистанция между учениците и ще стои отпред, когато влиза в различни часове. Затова няма да се налага карантинирането на учители в тези случаи.. - това е нелепо. Дори да стои отпред той диша в тази стая. Достатъчно дълго диша вътре и са много децата, че дори да си седи на катедрата-то е все тая.
До началото на учебната година от МОН ще искат школата да имат екшън планове за действие при случай на коронавирус, но те не трябва да бъдат разписани. Училищата ще имат свобода.  - демек оправяйте се сами, както и до сега, но ако случайно някой се справи, ще бележат невероятния успех от МОН.
Ако някое училище желае да реализира хибриден образователен процес, въпреки че такъв се организира трудно, той може да го направи, но това означава два пъти повече класове. - не, не означава. Ако настроят един лаптоп към дъската и ДО се провежда в нормално време с часовете на присъствените не е удвояване никакво. Особено, щом ще стои на катедрата учителя и няма да мърда от там.
Учениците могат да се включат в обучение в училища-центрове за дистанционно обучение. Това е едната алтернатива, - не става ясно какви са тези училища-центрове. Колко ще са за София-град, кои? Как така само там ДО? Тези от СМГ там ли да се преместят?  
другата е – запазвайки дневната форма на обучение, до 30 дни да могат да се обучават едновременно чрез виртуална връзка в реалната класна стая.  - демек нищо, щом може 30 дни с виртуална класна стая, защо да не може цял срок> Не хващам логиката тук.
Все още се обсъжда дали преминаването към дистанционно обучение да е  единствено по медицински причини или въз основа на личен страх. Ще бъде подготвен списък с групи заболявания, въз основа на които децата могат да отсъстват. - все още? тепърва? спят цяло лято


Нищо съществено, за което да се хванем, отново.

ПП. При нас пък имаше учители, които не влизаха в час. С едновременно провеждане на присъствено и  с един лаптоп за включване на останалите с ДО, този проблем също би бил решен. Няма как да не влезнеш да преподадеш на присъствените.

Последна редакция: ср, 19 авг 2020, 11:56 от фаастък

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт