Предколеден локдаунски бюлетин с аромат на канела. 209-та немска тема.

  • 24 663
  • 736
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: X
Тъкмо одеве писах за писалката и детето се оплака, че я бил счупил. Гледам върха изкривил навън..обаче го натисна на твърда повърхност и се оправи..вълшебна писалка. Размина ми се купуването. Бях я взела даже за 8 евро от Алди..но и в Мюлер ги има. Ядосвам се защото нарочно чупи и трябва да разбере, че не става така мама да си купува до безкрай.
Бях питала класния защо писалки, но не помня отговора. Помня само каза, че се ползват до края на училището. Бях много изненадана. Нямало химикали. Tintenroller и при нас не дават.
Schreibschrift учат сега в 3 клас, но заради короната някой деца изостанаха и казаха, че и Druckschrift ще позволяват.
Аз за мен си установих, че започвам да пиша много непохватно. Кривя си шрифта, пропускам даже буква. С тия техники ще забравя да пиша.

# 721
  • Немция
  • Мнения: 6 946
И на мен не ми харесва обезличаването на индивидуалния почерк чрез дигитализирането...

Катеричке, големият имаше красив ръкопис, но беше бавен, имам чувството, че му трябваше още година да свикне и да стане по-бърз. Но както споменах, не бяха последователни в тази насока.
Със смяната с 5ти клас спря да пише ръкописно, защото не можел да пише толкова бързо ръкописно.
А ръкописът е именно за това- дава възможност за по-бързо записване. Затова и си мисля, че липсва упражнение, тренинг.

Софт, дъщеря ти не беше ли в Реалшуле? Има разлика с нивото там и с нивото в гимназия.

Reina, ако се е изкривило перото, може само то да бъде подменено.

# 722
  • Мнения: X
Перото, обаче той уж го оправи. Тя цялата на нищо не прилича олепена с тиксо, дано поне първия срок избута с нея.

# 723
  • Мнения: X

Софт, дъщеря ти не беше ли в Реалшуле? Има разлика с нивото там и с нивото в гимназия.



Да, в Германия беше две години в реалшуле, слава богу в две други държави е учила, та е получила каквото трябва. А аз работя само с хора, които са завършили университети и гимназии. Не ми говори за ниво. И на приятелите ни децата са по гимназии, но ако се върнат в България ще са на нивото на четворкаджиите в квартално училище, в най- добрия вариант.

Знам че няма как са не се радваш и на малкото, което има тук, като това е всичко което си имал, но факт е, че тук нивото на образованието е ужасно. За сграден фонд, материална база да не говорим.

Бибит, ти много лично приемаш като наплюя някой аспект на Германия, но да ти кажа, че адаптация и асимилация не са едно и също нещо и от друга страна, не бива мен и дъщеря ми да ни мислиш толкова. 😉

# 724
  • Немция
  • Мнения: 6 946
Софт, не знам с какво сравняваш , затова и го споменах.
Ние имаме пораснали роднински деца, завършили в България. Нивото им е не е високо, уж в добри училища, а оценките високи. Но не завършват в София например.
Имаме си и роднински деца, завършили гимназия в Германия.
Мисля, че не е сравнимо, става дума за различен начин на обучение.
Всички вървят по пътя си и следват успешно. Това е най-важното.

Сградният фонд на немските училища е за освежаване определено, поне през последните години има напъни да се инвестира и ремонтира.

# 725
  • Мнения: X
Това просто не е вярно. Да, със сигурност има разлика от училище до училище, но нивото тук въобще не е като в БГ. Когато дойдох тук да уча, идвайки от елитна гимназия която има слава из университетите тук, бях в шок. Немските ми колеги студенти така хубаво си бяха подготвени за университета.
Но хайде това беше преди много години, сега не знам на какво ниво са гимназиите тук. Университета в който аз учих си е също на ниво, но тук успех имат хора които са с мотивация.  Не е като в БГ с конспекти и да ти казват какво да учиш и кога ще те изпитат на него.

# 726
  • Мнения: X
Бибит, права си. Най- важното е да си хванат пътя, кой какъвто го харесва, а тук наистина има възможности за всеки. А и тяхното поколение много лесно могат да учат и работят където искат. Моето поне езици бол знае и се оправя навсякъде, хич не се тревожа.

Рейна, това с немските университети е виц. Аз работя всеки ден с юристи, какъвто съм и аз. С много юристи, и външни, и колеги. Имам и колеги от други националности, завършили в техните държави, Еми разликата е от тук до Марс с немските. Инженерното образование в Германия е на много високо ниво, останалото е пълен смях, а средното не знам даже с какво може да се сравни.

Последна редакция: вт, 08 дек 2020, 00:38 от Анонимен

# 727
  • Мнения: X
Съжалявам за опита който имаш, но моят не е такъв. И земното кълбо се обитава и от други освен юристи.

# 728
  • Мнения: 9 152
Според мен, зависи в кое уч . заведение попадне човек и в коя провинция.
Аз изцяло смених попрището си, откакто се установих в Германия. Била съм уж все по елитни места, гимназии и университети. Учебните програми и методи са много динамични и отдавна нямам поглед как е в България, но спомените ми са, че там базата влияе много подриващо за цялостното ниво. Иначе, будни умове и специалисти имаме.

# 729
  • Мнения: X
Е да де, всеки ден се срещаме и с други освен юристи. Ти за каквото искаш съжалявай, аз си казвам впечатлението от наблюденията. Човек за да си оправдае избора, може всякакви позитиви да измисли. И аз си имам моите, но да се хвали немското образование е малко прекалено.

Извинявайте, че се намесвам, просто беше малко сложно да се чете за краснопис като елемент на съвременното образование и като знам, че всъщност наистина ги карат да пишат с писалки.

# 730
  • Мнения: 5 262
Според мен проблема при юристите е друг, не е образованието , а е системата за плащане, правото да си правят реклама и още няколко такива неща. заради които не са ангажирани или не работят както трябва.  Просто за мен това е е ужасно смотана професия. В никакъв случай не бих я препоръчала на децата си.

Аз намирам, че децата учат добре, учат много в гимназията и учителите са доста ангажирани .
А по повод нивото на завършилите више. Ами ... има всякакви. Както и у нас беше. А професионално ами има всякакви. Има супер специалисти.

Това , че нечие дете е имало проблеми в училище не значи че системата е виновна.
Според мен.

# 731
  • Мнения: 6 561
Немската образователна система е далеч от идеална, закостеняла е в много отношения и трудно се променя, но и да се плюе на едро и да се отрича всичко не е добре.

За писалките - за мен усилията там са безсмислени, писането с писалка не носи ползи за никой, освен за производителите, ама традиция, какво да се прави. В горните класове вече пишат с каквото си искат.

За разликата в нивата реал-гимназия. И тримата са ми в гимназии, големия този година се премести от Г8 в техн.гимназия, където отличниците от реал и посредствените от нормалните гимназии добутват до Абитур. Виждам разликата  на моя посредствен гимназист с отличниците реалшулери, не е в полза на вторите. Аз помагам на няколко познати деца по математика, от реал и гимназия, пак имам директен поглед над разликите. Мъжът ми преподава на студенти и води докторанти. Така директно сравнение  реал-гимназия имаме ежедневно пред очите си, на различни степени в обр.система. Огромна е  разликата в нивата.
Един от плюсовете на немската обр.система е, че дава шансове за растеж на всяко стъпало. Но пътя, по който си минал, носи натрупвания и качество, които трудно ще получиш, минавайки по по-лесния, но по-дълъг път. Конкретен пример - двама докторанти - единия минал през гимназия, абитур, следване. Другия- реал, проф.гимназия, абитур, следване. И двамата мотивирани, с идеи и амбиция.  Първия работи гладко и самостоятелно, с насочване и леки корекции. Втория има нужда от постоянно наблюдение, постоянно изглаждане и коригиране, допълнителна информация и ровене и като резултат продуктът му е очевидно по-рошав и неугледен.
За хуманитарни науки не мога да съм компетентна, но при техническите и точните образованието е добро, на моменти блестящо. Това обобщено  наедро де. А в частност - вече години наред оправям щетите, нанасяни ежедневно от двама учители по математика в гимназията на децата ми, елитна и трудна. Единия е силен физик,  другия е страхотен по спорт, но като педагози-математици са буквално вредни. Да речем, че това е частен случай, но поредица такива частни случаи правят общото впечатление доста изкривено.

# 732
  • Berlin
  • Мнения: 11 323
Ах, да не отваряме дума за математиката. ММ е обиден на цялата математика в училище тук от 1ви до 4ти клас.😄 Но ние сме завършили математика и информатика, педагагогически профил и щом не щем се намесваме и обясняваме, сравняваме, чудим се.

# 733
  • Germany
  • Мнения: 8 000
Аз обикновенно не съм съгласна със Софт Клик, но по отношение на тукашното образование съм на нейното мнение. Нямам поглед към нивото в реал шуле, но в гимназиите, според мен е по скоро тормоз, отколкото систематично трупане на знания. Нещата се правят натъгъдък, голяма част от учителите са крайно немотивирани и освен да изсикват, друго не правят, материала често не е съобразен с възрастта на децата и през 2-3 години има скокове в изискванията, за които децата реално не са подготвени. Аз лично съм супер разочарована от образователната система тук, но това е положението.

# 734
  • Немция
  • Мнения: 6 946
На мен ми идва в много резачката при оценяването в гимназииите, не знам дали е еднаква навсякъде. Хем голямото дете засега е в горния сектор с 2 и 1, но средното  оценяване често е масово 3 и 4 , тоест трябва да забравиш за някои професии с изисквания за висока матура или да търсиш опции в чужбина.
Моите деца още са далеч от Абитур, не съм наясно все още как се оформят оценките накрая, но ни предстои да видим, живот и здраве. Simple Smile

Мьос, доволни ли сте от смяната на гимназията при големия?

Общи условия

Активация на акаунт