Дистанционно обучение за учениците - Teмa 13 /Декември 2020 г./

  • 30 924
  • 1 053
  •   1
Отговори
# 1 005
  • Варна
  • Мнения: 25 311
В смисъл? И там ли има уловки? Нали молбите са стандартни, не мога да избирам опции...

# 1 006
  • София
  • Мнения: 62 595
Не че точно има уловки, просто не може да се разчита винаги правилно да бъдат информирани родителите и правилно да се оформят нещата, все пак и там работят хора, а човешкият фактор е  камъчето, което обръща колата. Ако тръгна по най-лошия вариант, ако аз примерно, съм учител, на когото не му се занимава с това да води часове на деца дистанционно, и да съм в редовните часове или изобщо не ми се занизава, защо да искам да си дистанционно, вместо да станеш на индивидуално обучение или както там се води? Ще гледам да сте за мен едно главоболие по-малко - или ще ви агитирам да сте присъсствено, или да се оправяте сами. Каквито хорариуми, срокове и както трябва като нормативна уредба си я проучете. Тук Дидева ги знае нещата вероятно. Аз съм от тези, които винаги са по-подозрителни, когато си имат вземане-даване с разни институции, особено образователни.

# 1 007
  • Варна
  • Мнения: 25 311
А, аз съм попълнила заявление за оеср, никой няма да допусна да ме агитира и да ми обяснява. Входирам и толкова. Ще си разпечатам и мейла от РУО за всеки случай, макар да не допускам да ме мотаят, не и на този етап. Преди два месеца можеше да се пробват.

# 1 008
  • Мнения: 3 904
Трябва да се даде възможност на всяко училище да решава само за себе си.
Има области, в които има по-малък брой заразени.
Има частни училища, които се спраят добре със ситуацията.
Има училища, които могат да разделят класовете, поради по-малък брой ученици и да има отстояние между ученици и учители, много повече от 1,50 метра.
Има много повече решения, които могат да се приложат, стига да се даде възможност на всяка община и училище да са самостоятелни.
И все си мисля, че към момента не можем да се затворим всички вкъщи и трябва да се мислят варианти.

# 1 009
  • Мнения: 1 816
Познавате ли някое дете до 4-клас, което е ОЕСР? И как се случва ? С тиймс ли? На мен ми отговориха, че е трудно осъществимо. Не може за малките да се сложи лаптоп и камера и да следи уроците. За малките часа трябва да е по 20 Мин.
Нямам познато дете в 4-ти клас, но защо да не може да се сложи лаптоп и камера и детето да следи уроците? Просто новите знания се преподават в първите 20 минути, а упражненията и изпитванията след това. Или обратното - учителят изпитва през първите минути и след това преподава в оставащите 20 минути новите знания. Дава насоки кои упражнения детето да си направи самостоятелно в тетрадките, все едно е във физическата класна стая и назначава задача в платформата с разумен срок за предаването й. (Не по мейл, не по вайбър, не по месинджър, ФБ и н'ам к'во си още!).

# 1 010
  • София
  • Мнения: 7 077
И аз това искам, да оставят решението на всяко училище или родител. Нищо повече.

# 1 011
  • София
  • Мнения: 38 907
И аз така искам. Както казах, училището на малкия е много голямо, възможни са много варианти.
На голямата е малко. Но и там могат да ги въртят по някакъв начин.

# 1 012
  • Бургас
  • Мнения: 7 001
Ноември нали дадоха право на всяко училище да си решава и какво стана? Нищо. Въпреки, че в някои училища имаше много болни до последно се ослушваха, лъгаха, криха и караха учителките да лъжат. Ако повечето директори са като нашия нищо няма да се постигне. Нашият е един подлизурко, който прави всичко с единствената умисъл да няма пререкания с РУО.

# 1 013
  • Варна
  • Мнения: 25 311
Училищата не са затворени общности и няма как да се случи това със самостоятелното решаване. Днес има малко случаи - утре може да пламне. Гаранция няма. А болниците и линейките са общи за всички.

# 1 014
  • София
  • Мнения: 2 730
Какви първи 20 минути, следващите и т.н.
Часът е общо 20 мин. в началните класове - примерно БЕЛ преподаване, питане въпроси, проверка домашни, всичко, следващия час математика.
От тези минути - една част минават в следните разговори - Иван, отговори, включи си микрофона, Да госпожо, не чух, кой въпрос, до къде сме стигнали, може ли да повторите Тя повтаря, после друг пита същото. И времето минава...

# 1 015
  • Мнения: 8 256
Познавате ли някое дете до 4-клас, което е ОЕСР? И как се случва ? С тиймс ли? На мен ми отговориха, че е трудно осъществимо. Не може за малките да се сложи лаптоп и камера и да следи уроците. За малките часа трябва да е по 20 Мин.
Хващам се за твоето мнение. Една от близките ми приятелки е начална учителка. В момента води трети клас. Има 6 или 7 деца, които са електронно, т.е. те са пред устройствата, когато тя е в клас с останалите деца. Основно слушат и гледат обаче. В класната стая има камера. Почти не вземат участие. С тях обаче тя има допълнителни консултативни часове някои следобеди. Тогава работи само с тях в електронна среда, осъществява изпитвания, дообяснява каквото не са разбрали. Работят през Тиймс.
Лично тя се връща с радост в училище в понеделник. Много сме говорили и миналата година и тази. Според нея за децата е много трудно да работят в електронна среда, ако няма родител до тях, а една част са сами. И за нея е трудно да работи по този начин. Споделя, че ѝ отнема много повече време за подготовка на уроци за електронна среда. Отделно е кошмарът с проверка на снимани домашни и работени в клас неща. Всеки ден проверява минимум по 50 снимки.

# 1 016
  • Мнения: 9 923
Познавате ли някое дете до 4-клас, което е ОЕСР? И как се случва ? С тиймс ли? На мен ми отговориха, че е трудно осъществимо. Не може за малките да се сложи лаптоп и камера и да следи уроците. За малките часа трябва да е по 20 Мин.
Моето средното е 4 клас и е ОЕСР.

До сега беше така - 1 път дневно, 16 до 16.30 или 17 , кара час с госпожите.
Без по спорт, музикални подобни. Дават ни какво да чете на следващия ден, и в часа работят индивидуално с детето. Много е добре.

От сега нататък ще е: ще влиза в редовните часове чрез камера, която училището ще сложи в стаята. Тази камера ще излъчва без да записва само дъската и учителката. Които часове са в стаята.
А часове като компютърно моделиране, спорт и ... Не помня какво. Ще са с учителите в Тиймс.
А, още нещо, щели да са видео излъчване само първите 20 Мин от часа. Защо...не зная???

# 1 017
  • Мнения: 3 904
Голяма част от хората, които пишат тук говорят и дават примери за София.
Ако не се лъжа липсват над 100 хил. устройства за деца, т.е. толкова деца нямат достъп, без да броим учителите!
За масови камери в училищата е химера да се говори.

Ако се абстрахираме от 100-тинта пишещи в тази тема и 700-тинте подали молба за ДО, какво става с другите деца?

# 1 018
  • Мнения: 1 816
Какви първи 20 минути, следващите и т.н.
Часът е общо 20 мин. в началните класове - примерно БЕЛ преподаване, питане въпроси, проверка домашни, всичко, следващия час математика.
От тези минути - една част минават в следните разговори - Иван, отговори, включи си микрофона, Да госпожо, не чух, кой въпрос, до къде сме стигнали, може ли да повторите Тя повтаря, после друг пита същото. И времето минава...
Пояснявам: laurentin питаше за осъществяване на ОЕСР, когато учителят преподава присъствено на част от класа, а друга част от класа са на ОЕСР, във връзка с факта, че онлайн часът за учениците от 1-4 клас е 20 минути, а присъственият час е по-продължителен.

Иначе да, знаем какво се случваше (аз също имам наблюдения от самоизтъкващи се родители и неразбрали деца). Най-често срещаните въпроси/ изказвания бяха: "Госпожо, на коя страница сме/ на кой урок сме? Госпожо, какво имаме? Госпожо, аз съм готов/а. Госпожо, така ли? Госпожо, сега какво да правя? Госпожо, може ли да ходя до тоалетната?" + перманентни включвания от конкретни родители с въпроси на коя страница/ урок са, обяснения, че не са успяли да се включат навреме и докъде са стигнали, по едно време очаквах и родителите да искат разрешение да ползват тоалетната. И това при положение, че учителката всеки път по няколко пъти обясняваше на кой урок/ коя страница са и че не пропускат урок. Пък защо все имаше неразбрали... и желаещи лично да им се обясни... Но това, че на мен ми се случи да попадна на такава "представителна извадка", не означава, че всички останали родители и ученици са такива.

# 1 019
  • shumen
  • Мнения: 18 197
При нас часовете в начален етап в електронна среда са 20 минути.По Математика това не е достатъчно,за да разберат урока.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт